کد خبر: ۲۵۹۹۳
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۷
معاون بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی خبر داد:
معاون بیمه‌ای سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: بیمه کارگران میادین میوه و تره‌بار، شاغلان در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و اتباع خارجی دارای مدارک قانونی در دستور کار سازمان تأمین‌اجتماعی قرار دارد و از ظرفیت‌های قانونی موجود برای پوشش بیمه‌ای این اقشار با جدیت استفاده خواهیم کرد.

به گزارش مخاطب ۲۴ به نقل از سازمان تامین اجتماعی: محمد محمدی معاون بیمه‌ای این سازمان در جلسه شورای اداری اداره‌کل تأمین‌اجتماعی غرب تهران بزرگ که همزمان با هفته دولت و با حضور رؤسای شعب غرب تهران برگزار شد، اظهار داشت: توسعه پوشش بیمه‌ای به تمامی افراد مشمول قانون، یکی از مهم‌ترین تکالیف سازمان تأمین‌اجتماعی است که در دوره مدیریتی جدید به‌عنوان یکی از راهکارهای تحولی مورد توجه قرار گرفته و در این زمینه برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده است؛ به‌ویژه برای تحت پوشش قرار گرفتن مشاغل فضای مجازی، کارگران میادین میوه و تره‌بار، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و اتباع خارجی دارای مدارک قانونی طی ماه‌های آینده اقدامات مهمی در دستور کار سازمان تأمین‌اجتماعی قرار دارد.

وی افزود: کارگران زحمتکش میادین میوه و تره‌بار، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و نیز شاغلان مشاغل نوپدید مانند مشاغل فضای مجازی و همچنین کارگران خارجی به‌ویژه اتباع کشور افغانستان که با دریافت مجوزهای قانونی مشغول کار در ایران هستند، حق دارند که از مزایای تأمین‌اجتماعی استفاده کنند. در مورد میادین میوه و تره‌بار و  فروشگاه‌های زنجیره‌ای باید هر شعبه در محدوده خود برای هر میدان میوه و تره‌بار کد کارگاهی مستقل ایجاد کند و بازرسی منظم انجام شود. کارگران فروشگاه‌های زنجیره‌ای مختلف و میادین میوه و تره‌بار مانند سایر کارگران مشمول بیمه اجباری تأمین‌‌اجتماعی هستند و کارگران آنها باید مطابق قانون تحت پوشش قرار گیرند.
معاون بیمه‌ای سازمان تأمین‌اجتماعی درباره بیمه اتباع خارجی گفت: کارگران اتباع خارجی به‌ویژه اتباع کشور افغانستان که در کشور ما به صورت قانونی مشغول کار هستند، مشمول قانون تأمین‌اجتماعی قرار دارند و بیمه اتباع خارجی از تعهدات و تکالیف قطعی سازمان تأمین‌اجتماعی است. برای بیمه اتباع افغانستان تمهیدات خاصی اتخاذ شده است. حدود ۴ میلیون نفر از این افراد، دارای کارت آمایش هستند و کفیل سفارت افغانستان نیز برای همکاری اعلام آمادگی کرده است. در حال حاضر با وجود اشتغال گسترده این افراد، تنها حدود ۵۰ هزار نفر از آنان بیمه هستند. بازرسان سازمان تأمین‌اجتماعی که به کارگاه‌های مختلف مراجعه می‌کنند، باید بیمه شدن همه کارگران اعم از ایرانی و خارجی را بررسی کنند و روند ثبت‌نام و بیمه اتباع خارجی نیز مطابق قانون باید انجام شود.
محمدی تأکید کرد: ساماندهی اتباع خارجی در دستگاه‌های مختلف در حال پیگیری است و ما نیز برای بیمه کردن این‌ کارگران اقدام می‌کنیم و در ماه‌های آینده موضوع بیمه اتباع بیگانه شاغل در ایران ساماندهی خواهد شد.
وی افزود: همچنین در خصوص بیمه‌شدگانی که در قالب فضای مجازی (پلتفورم‌ها) فعالیت دارند، با توجه به محدودیت‌های قانون کار در تعریف و تبیین این نوع اشتغال، همکاران ما در ستاد مرکزی سازمان با برگزاری نشست‌های تخصصی با انجمن‌های صنفی مرتبط و اداره‌کل حقوقی سازمان تلاش می‌کنند دستور اداری جامعی در مورد بیمه این فعالان صادر و ابلاغ شود تا این گروه از افراد نیز تحت پوشش بیمه قرار گیرند.
معاون بیمه‌ای سازمان تأمین‌اجتماعی با اشاره به برنامه سازمان تأمین‌اجتماعی برای دریافت لیست هوشمند، گفت: لیست هوشمند به خوبی در حال گسترش است و از مهر ماه لیست هوشمند را در ۶ استان دیگر شروع می‌کنیم و امیدواریم با تلاش حوزه فناوری اطلاعات و دریافت لیست هوشمند، در آینده نزدیک به لیست مشترک بیمه‌ای و مالیاتی نیز برسیم.
مدیرکل تأمین‌‌اجتماعی غرب تهران بزرگ نیز در این جلسه با اشاره به احاله مسئولیت بازرسی دفاتر قانونی به ادارات‌کل تأمین‌اجتماعی استان‌ها با هدف تسریع و دقت در بازرسی از دفاتر قانونی کارگاه‌ها گفت: با محول شدن بازرسی دفاتر قانونی به ادارات‌‌کل تأمین‌‌اجتماعی و راه‌اندازی سامانه جدید، شیوه بازرسی دفاتر قانونی تغییر می‌کند. به‌طور قطع در سامانه جدید مراحل کار بازرسی دفاتر قانونی کارگاه‌ها با سرعت و دقت بیشتری انجام می‌شود و پاسخ کارفرمایان را در کوتاه‌ترین زمان ممکن خواهیم داد.
سعید حسینی افزود: اداره‌کل تأمین‌اجتماعی غرب تهران بزرگ با ۱۵ شعبه، ۱۷ کارگزاری ویک‌هزار و 285 نفر نیروی انسانی مشغول خدمت‌رسانی است و نقش قابل توجهی در وصول منابع بیمه‌ای دارد.

 
 
 
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
۹ دلیل برای گنجاندن آجیل در رژیم غذایی روزانه title
آجیل سرشار از مواد مغذی ضروری، از جمله چربی‌های سالم، پروتئین، فیبر، ویتامین‌ها و مواد معدنی است.
«بچه مهندس» با شلوارک و دمپایی در فرودگاه! title
روزبه حصاری بازیگر سینما و تلویزیون که به تازگی در یک پروژه از ناحیه زانو دچار آسیب دیدگی شده است.
مغز خاطرات عجیب را بیشتر به یاد می‌آورد title
پژوهش جدید دانشمندان «دانشگاه ییل» نشان می‌دهد که هرچه خاطرات عجیب‌تر و دور از ذهن باشند، مغز تمایل بیشتری به یادآوری آن‌ها دارد.
رمزگشایی از چرایی زمین گیر شدن جنگنده‌های چین! title
نفوذ سیاسی نقش بسزایی در فروش هواپیما‌های جنگنده دارد. بازار بین‌المللی هواپیما‌های جنگنده فقط به کیفیت و هزینه مربوط نمی‌شود، بلکه به شراکت‌ها و پیوند‌های سیاسی نیز مربوط می‌شود.
فروش ۳۵۰ میلیاردی نمایشگاه کتاب title
سخنگوی نمایشگاه کتاب تهران، مجموع فروش نمایشگاه در بخش مجازی و حضوری را، ۳۵۰ میلیارد تومان اعلام کرد.
حمله مسلحانه گانگستر‌های نقابدار به خانه‌های تهران title
۵ مرد مسلح با خونسردی وارد ساختمان می‌شوند. با یک کارت در آپارتمان را باز کرده و درحالی‌که صورت‌هایشان را پوشانده‌اند و یک ساک مشکی در دست دارند، وارد آپارتمان می‌شوند. سپس اعضای خانه را با کلت و کلاشینکف تهدید می‌کنند تا اموال قیمتی را به سرقت ببرند.
دیوید کاپرفیلد متهم به آزارگری زنان شد! title
دیوید کاپرفیلد یکی از مشهورترین شعبده‌باز‌های تاریخ به سوءرفتار جنسی با زنان متهم شد.
برگزیده
استوری عاشقانه داماد سینمای ایران title
سپند امیرسلیمانی در تازه‌ترین استوری خود، تصویری به همراه همسرش، مونا کرمی منتشر کرد.
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.