کد خبر: ۲۵۹۹۲
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۵
سازمان تأمین‌اجتماعی با ایجاد ۶ موکب در مرز‌های کشور و یک موکب در کربلای معلی، خدمات مختلف پذیرایی، اسکان موقت، خدمات درمانی، خدمات ارتباطی و بانکی را به زائران اباعبدالله‌الحسین (ع) و شرکت‌کنندگان در راهپیمایی اربعین ارائه می‌کند.

به گزارش مخاطب ۲۴ به نقل از سازمان تامین اجتماعی: ستاد ویژه اربعین این سازمان برنامه‌ریزی برای مشارکت در برگزاری هرچه باشکوه‌تر کنگره جهانی اربعین و ارائه خدمات به شرکت‌کنندگان در راهپیمایی عظیم زائران سرور و سالار شهیدان را در دستور کار داشته و با برپایی شش موکب در مرزهای کشور و یک موکب در شهر کربلا تلاش داشته در مسیر خدمت‌رسانی به زوار اربعین سهیم باشد.
براساس این گزارش، مواکب سازمان تأمین‌اجتماعی در مرزهای شلمچه و چذابه استان خوزستان، مهران در استان ایلام، تمرچین در استان آذربایجان‌غربی، میرجاوه در استان سیستان و بلوچستان و خسروی در استان کرمانشاه به همراه موکب شهدای تأمین‌اجتماعی در شهر کربلای معلی؛ از ابتدای شهریور ماه ارائه خدمات به زائران و مجاوران را آغاز کردند و تا بازگشت همه زائران از کشور عراق به فعالیت خود ادامه خواهند داد.
سازمان تأمین اجتماعی در این ایام ضمن مشارکت در ارائه خدمات به زائران ورودی و خروجی ایرانی در مرزهای یادشده، در مرز میرجاوه در استان سیستان و بلوچستان که محل تردد و ورود زائران پاکستانی به داخل کشور برای عبور از ایران جهت شرکت در مراسم اربعین است، خدمات درمانی و سایر خدمات را به زائران پاکستانی نیز ارائه می‌کند.
خدماتی که در این موکب‌ها ارائه می‌شود عمدتاً خدمات درمانی و پشتیبانی درمان و تأمین دارو است، اما خدمات دیگر از قبیل پذیرایی، پشتیبانی فناوری ارتباطی، خدمات بانکی، اسکان کوتاه‌مدت و... نیز با مشارکت بسیج جامعه پزشکی تأمین‌اجتماعی، شرکت سرمایه‌گذاری تأمین‌اجتماعی و هلدینگ‌های تابعه آن، بانک رفاه و نیز شرکت رایتل به زائران محترم ارائه می‌شود.
احمد اسفندیاری معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌های سازمان تأمین‌اجتماعی پیش از این در مراسم بدرقه خادمان موکب شهدای تأمین‌اجتماعی با تأکید بر مشارکت داوطلبانه کارکنان سازمان تأمین‌اجتماعی در امر خدمت‌رسانی به زائران اباعبدالله‌الحسین، گفته بود: پیاده‌روی اربعین یک پدیده جهانی است و مسئولان و کارکنان سازمان تأمین‌اجتماعی نیز همچون همه مسلمانان و شیعیان و دیگر نهادها و دستگاه‌های مسئول در جمهوری اسلامی ایران در قبال این حرکت بزرگ مسئولیت دارند و به‌عنوان یک نهاد خدمت‌رسان باید به بهترین نحو در امر خدمت‌رسانی به زائران اباعبدالله‌الحسین اهتمام داشته باشیم و همان‌طور‌که وزیر محترم و مدیرعامل سازمان تأکید کرده‌اند؛ این خدمت‌رسانی باید به بهترین نحو انجام شود.
گفتنی است بخش اعظم هزینه‌هایی که صرف برپایی مواکب سازمان تأمین‌اجتماعی و ارائه خدمت به زائرین امام حسین (ع) می‌شود، از نذورات و کمک‌های داوطلبانه کارکنان این سازمان تأمین شده است و همکاران این سازمان علاوه بر این به صورت داوطلبانه در ارائه خدمات در موکب‌های هفت‌گانه سازمان مشارکت دارند.

 
 
 
 
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
علت فوت دانشجوی دندانپزشکی دانشگاه شیراز چه بود؟ title
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، در خصوص فوت یکی از دانشجویان این دانشگاه گفت: فعلاً این موضوع در دست پیگیری است و جزئیات بیشتر آن متعاقباً اطلاع‌رسانی خواهد شد
جزئیات مراسم تشییع و خاکسپاری زری خوشکام title
زهرا خوشکام، ملقب به زری خوشکام صبح امروز در سن ۷۷ سالگی دارفانی را وداع کرد
شیطان پرستان تهران دستگیر شدند! title
یک تیم شیطان پرستی در تهران متلاشی شد.
نوشیدنی که برای کودکان مفید نیست! title
در کنار همه گزینه‌های مناسبی که می‌توانید به عنوان نوشیدنی مفید برای کودکان در نظر بگیرید، انتخاب بعضی نوشیدنی‌ها نه تنها هیچ فایده‌ای برای بچه‌ها ندارد، بلکه می‌تواند مضر باشد و سلامت آن‌ها را به خطر بیندازد
اطلاعیه زندان اصفهان درباره توماج صالحی title
اداره کل زندان اصفهان درباره عدم دسترسی توماج صالحی به تلفن اطلاعیه صادر کرد.
زری خوشکام درگذشت title
زهرا خوشکام بازیگر قدیمی سینما و همسر علی حاتمی از دنیا رفت.
طب ایرانی می‌تواند مکمل پزشکی نوین باشد title
رییس دانشکده طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی تهران، از طب ایرانی به عنوان مکمل طب نوین نام برد.
برگزیده
استوری عاشقانه داماد سینمای ایران title
سپند امیرسلیمانی در تازه‌ترین استوری خود، تصویری به همراه همسرش، مونا کرمی منتشر کرد.
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.