کد خبر: ۲۵۶۰۹
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۶
مدیرعامل بانک کارآفرین:
دکتر احمد بهاروندی، مدیرعامل بانک کارآفرین در سی و سومین همایش بانکداری اسلامی گفت: استفاده از عقود قسطی می‌تواند در کاهش اختلال در رشد ترازنامه بانک‌ها به عنوان سنجه ای برای اندازه گیری میزان ناترازی اثرگذار باشد و باید به سمت استفاده از عقود قسطی در بانک‌ها حرکت کنیم.

به گزارش مخاطب۲۴ به نقل از روابط‌عمومی بانک کارآفرین: سی‌وسومین همایش بانکداری اسلامی از روز گذشته (هفتم شهریور ماه) آغاز به کار کرد و تا امروز ادامه داشت. در روز دوم این همایش که به ارائه مقالات تخصصی اختصاص یافت دکتر احمد بهاروندی، مدیرعامل بانک کارآفرین به ارائه مقاله‌ای پرداخت.
مدیرعامل بانک کارآفرین در مقاله خود به بررسی اثر تمرکز سبد اعتباری بانک‌ها بر اختلال رشد ترازنامه بانک‌ها پرداخت. همچنین در این مقاله سنجه‌ای جدید با عنوان اختلال در رشد ترازنامه بانک، برای محاسبه ناترازی در شبکه بانکی ارائه کرد.
اساس و شالوده تحقیق دکتر بهاروندی براساس آیه هفت سوره مبارکه حشر با تاکید بر برقراری عدالت برای تمامی آحاد اجتماعی بود.
در این ارائه مدیرعامل بانک کارآفرین تأکید کرد: کارکرد و نقش بانک‌ها به عنوان واسطه‌گر مالی تجمیع و بازتخصیص منابع است.

وی در مقاله خود لزوم ایجاد گردش در اعتبار بین آحاد اقتصادی، به عنوان یکی از مهمترین شاخص‌های عدالت در تخصیص تسهیلات را نیز مورد تأکید قرار داد.
نکته مهم و قابل توجه دیگری که در این مقاله به آن اشاره شده گردش تسهیلات بین متقاضیان متفاوت به عنوان یکی از پیشران‌های اصلی رشد اقتصادی است، اما در عین حال در یک اقتصاد با وجود تورم‌های مزمن نسبتا بالا بدیهی است که گیرندگان تسهیلات کلان میل به تمدید اصل تسهیلات داشته باشند.
مدیرعامل بانک در مقاله نشان داد: براساس آخرین اطلاعات منسجم منتشر شده توسط بانک مرکزی در اسفند ماه ۱۴۰۱ حدود ۴۰٪ از تسهیلات بانک‌ها تسهیلات کلان جاری و غیرجاری است و این مهم در صورت عدم گردش بین متقاضیان متفاوت می‌تواند باعث کاهش نقدینگی برخی از بنگاه‌های اقتصادی بخصوص SME ها باشد.
دکتر بهاروندی در بخش دیگری از مقاله عنوان کرد: با توجه به اطلاعات منتشر شده توسط بانک جهانی در مورد دسترسی به خدمات مالی خانوار به عنوان یکی دیگر از کانال‌های اثر پذیر در اختلال رشد ترازنامه بانک‌ها، نشان داده شد که دسترسی به خدمات مالی برای اشخاص بیش از ۱۵ سال در ایران حدود ۲۵ درصد است،این نسبت در ایران در قیاس با سایر کشورهای خاورمیانه و آفریقای شمالی که در گروه کشورهای با درآمد پایین هستند، بیشتر است. مقدار نسبت دسترسی خانوار به خدمات مالی (شمولیت مالی) در کشورهای با درآمد بالاتر بطور میانگین ۵۴٪ است.
در نهایت مدیرعامل بانک توضیح داد: نتایج مدل اقتصادسنجی تخمین زده شده تایید می کند که قسطی شدن تسهیلات در بانک های کشور منجر به کاهش تمرکز سبد اعتباری و یکی از عوامل مهم اثرگذار بر کاهش اختلال ترازنامه بانک‌های شبکه بانکی کشور است.

لازم به ذکر است که این مقاله با هدایت دکتر بهاروندی، مدیرعامل بانک کارآفرین و همکاری سایر کارشناسان بانک، از جمله دکتر هادی حیدری، مدیر ریسک و مطالعات اقتصادی، راضیه پاپی، کارشناس ریسک و راضیه کریم الهی کارشناس ریسک تهیه شده است.

برچسب ها: بانک کارآفرین
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
حکم مجازات تتلو صادر شد؟ title
حکم ‌مجازات ‌تتلو ‌از سوی قاضی دادگاه انقلاب تهران صادر شد. بر اساس این حکم، تتلو‌ به زندان و مجازات تبعی محکوم شده است.
همسر سابق ریحانه پارسا با چه کسی ازدواج کرد؟ title
مهدی کوشکی، بازیگر سینما و تلویزیون با انتشار انتشار استوری در صفحه اینستاگرامش، از ازدواج خود با محیا مهدی‌زاده خبر داد.
دستگیر ­مامور قلابی در شمال پایتخت title
رئیس پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری یک مامور قلابی خبر داد.
جشن تولد ۶۵ سالگی ایرج طهماسب title
ایرج طهماسب مجری مشهور و پرطرفدار کشورمان می‌باشد ۶۵ ساله شد.
بوی بد دهان را با این روش از بین ببرید title
هل، یک چاشنی خوش عطر و بو با خواص فوق‌العاده است و امروزه پای ثابت ادویه‌های مصرفیِ میلیون‌ها آشپز در سراسر جهان شده است.
محققان چینی مغز را پس از انجماد زنده کردند title
طبق خبری که به داستان‌های علمی-تخیلی شباهت دارد، احتمالاً راهی وجود داشته باشد که بتوان بافت مغز منجمد را بدون آسیب احیا کرد. دانشمندان چینی یک معجون شیمیایی جدید ساخته‌اند که اجازه می‌دهد بافت مغز بعد از انجماد دوباره عملکرد خود را بازیابد.
جرمی کلارکسون دوباره جذاب ترین مرد بریتانیا شد title
جرمی کلارکسون در نظرسنجی سایت ایلیسیت انکونترز به‌عنوان جذاب ترین مرد بریتانیا برگزیده شده است. نکته جالب ماجرا در فهرست افرادی است که بعد از او قرار گرفته‌اند.
برگزیده
استوری عاشقانه داماد سینمای ایران title
سپند امیرسلیمانی در تازه‌ترین استوری خود، تصویری به همراه همسرش، مونا کرمی منتشر کرد.
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.