کد خبر: ۲۴۸۰
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۱
وزیر کشور نخستین جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران تهران را تشریح کرد.

احمد وحیدی در حاشیه نخستین جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران کلانشهر تهران درباره مصوبات این جلسه گفت: جلسه نسبتا مفصلی با مسؤلین دست اندرکار ستاد بحران داشتیم و بر اساس آن مصوباتی تهیه شد. اولین مصوبه این بود که شهردار تهران جانشین وزیر کشور در ستاد بحران تهران شد. همچنین قرار شد که برنامه جامع در تهران که قبلا تهیه شده بود بازنگری و روزآمد شود و با توجه به اقتضائات جدید ارزیابی‌های لازم روی آن صورت بگیرد.

رد پای زاکانی این بار در ستاد بحران تهران!

وی ادامه داد: قرار شد کارگروه‌هایی که از قبل شکل گرفته با ارزیابی لازم این کارگروه‌ها مجددا با قدرت فعالیت خود را انجام دهند. همچنین درباره سلسله طرح‌های لازم برای پیش نشان گری، پیش بینی، پیشگیری و آمادگی پاسخ صحبت و قرار شد که برای هر کدام زمان تهیه طرح و برنامه تحقق توسط کارگروه‌های مختلف انجام شود.

وی افزود: طبق این مصوبات بنا شد که درباره نحوه کمک رسانی و کمک گیری از سایر استان‌ها که باید در شرایط وقوع بحران‌های طبیعی کمک کنند، مانور‌های لازم را انجام دهیم. برای انجام مانور‌های سالانه در حوزه‌های بخشی، موضوعی و منطقه‌ای و همچنین مانوری در قالب یک روز در سال در سطح شهر تهران برنامه‌هایی طراحی خواهد شد.

وحیدی افزود: همچنین درباره آموزش و آگاهی لازم جهت آمادگی مردم برای مقابله با وقوع بحران‌ها بحث و قرار شد توسعه و تکرار این آموزش‌ها به فرهنگ سازی خوبی منجر شود.

وی با بیان اینکه آمادگی شهر تهران در مقابل بحران‌های طبیعی مهم است، عنوان کرد: دستگاه‌های مختلف در این باره فعال هستند و باید با توجه به شرایطی که اقتضا می‌کند برنامه‌ها قویتر و پشتیبانی‌های لازم صورت بگیرد تا آمادگی‌های لازم را کسب کنیم.

در این جلسه مهدی جمالی نژاد رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور، اسماعیل نجار رییس سازمان مدیریت بحران کشور، سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ، مهدی چمران رییس شورای شهر تهران، سردار محمدحسین حمیدی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ، حسین نظری معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران، علی نصیری سرپرست سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، مهدی داوری مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران، جلال بهرامی معاون خدمات شهری و محیط زیست، مجتبی شفیعی معاون حمل و نقل و ترافیک و اصغر عطایی مدیرکل امور خدمات شهری شهرداری تهران حضور داشتند.

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
دلیل سفید شدن مو‌ها چیست؟ title
از زمان‌های قدیم تا به امروز این باور وجود دارد که کندن مو‌های سفید باعث زیاد شدن آن‌ها می‌شود، اما این فرضیه تا چه حد درست است.
سعید آقاخانی از کوه افتاد و در بیمارستان بستری شد title
آذرنگ در صفحه شخصی خود نوشت: قرار نبود سعید آقاخانی از کوه بیفته و جا بمونه… تو مسیرِ کوه افتاد و مهره‌هایِ کمرِش آسیب جدی دید.
سالم‌ترین و بدترین ظروف برای پخت و پز title
برای انتخاب ظرف مورد نیاز برای پخت غذا باید به امکان تمیز کردن و شست‌وشوی ظرف دقت شود، زیرا اگر ظرف از نظر فیزیکی به گونه‌ای باشد که نتوان خوب آن را تمیز کرد و موجب تجمع باکتر‌های و میکروب‌ها شود، موجب بیماری روده‌ای می‌شود.
تا حالا انگشتر الماس در کیک پیدا کردید؟ title
این روز‌ها زن‌وشوهری که شیرینی‌پزی دارند، دچار کابوس ناراحت‌کننده‌ای شده‌اند. زن شیرینی‌پز، الماس اصلی انگشتر ازدواج خود را که ۴۰۰۰ دلار ارزش داشت موقع پخت شیرینی گم کرده است.
عروس بزرگ امام:آقا مصطفی در حجاب سختگیری نداشت title
معصومه حائری درباره ازدواجش با مصطفی خمینی گفته است: در واقع من نمی‌خواستم ازدواج کنم و قصد داشتم به درسم ادامه بدهم و به کشور‌های خارجی سفر کنم؛ اما طبق رویه و روال خانواده‌های سنتی، پدرم نظرش این بود که من ازدواج کنم و من هم قبول کردم و مرحوم حاج آقا مصطفی هم، چون به پدرم علاقه داشت، از من خواستگاری کرد و پدرم نیز به جهت اعتمادی که به امام و حاج آقا مصطفی داشت جواب مثبت داد.
درخواست هادی چوپان برای عفو و بخشش توماج صالحی title
هادی چوپان قهرمان بدنسازی خواستار عفو و بخشش برای توماج صالحی شد.
آخرین خبر از وضعیت ترانه علیدوستی از زبان وکیلش title
وکیل ترانه علیدوستی از آخرین وضعیت بیماری ترانه علیدوستی نوشت.
برگزیده
رئیسی: ما آفریقا را برای آفریقا می‌خواهیم title
رئیس جمهور گفت: نگاه غرب به آفریقا برای تامین منافع خود است؛ آن‌ها آفریقا را برای خودشان می‌خواهند ما آفریقا را برای آفریقا می‌خواهیم. این تفاوت دو رویکرد در جهان است.
رهبر انقلاب: ملت ایران استحکام خود را باید در کار و عمل و اتحاد ملی نشان دهد title
رهبر معظم انقلاب در دیدار هزاران نفر از کارگران سراسر کشور بیان کردند: ملت ایران ایستاده و محکم است و این استحکام را در عمل باید نشان بدهیم؛ اگر این شد آن وقت سختی‌ها و گرفتاری‌ها هم در دل خود گشایش به ما ارائه خواهند داد.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.