کد خبر: ۲۴۵۵۷
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۷
از ابتدای هفته، شاخص در محدوده ۱.۹ میلیونی قرار گرفته است. انتظار می‌رود امروز شاخص در صورت ریزش، فاصله چندانی از سطح ۲ میلیونی پیدا نکند.

پیش بینی بورس - مخاطب24:برای پیش بینی بورس امروز –چهارشنبه ۲۵ مرداد- به روند بازار سهام در روز گذشته نگاه می‌کنیم. در روز سه‌شنبه شاخص کل بورس ۱۸ هزار و ۸۶۳ واحد ریزش کرد و به رقم یک میلیون و ۹۷۸ هزار و ۱۶۷ واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز ۹ هزار و ۱۸۲ واحد پایین آمد و در رقم ۶۸۷ هزار و ۱۳۷ واحد ایستاد. شاخص کل فرابورس ۳۴۸ واحد افت کرد و به رقم ۲۵ هزار و ۵۱۴ واحد رسید. شاخص هم وزن فرابورس نیز افت ۲ هزار و ۸۱۳ واحدی داشت و به سطح ۱۲۳ هزار و ۹۸۱ واحد رسید.

در پایان معاملات روز سه‌شنبه، ۱۹ درصد بازار رشد قیمت داشتند و ۸۱ درصد بازار افت قیمت داشتند.

بیشترین افزایش قیمت
روز سه‌شنبه در بورس شرکت لیزینگ خودرو غدیر (ولغدر)، شرکت شهد (قشهد) و شرکت تکنوتار (تکنو) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت ریل سیر کوثر (حسیر)، شرکت سوژمیران (فسوژ) و شرکت سرمایه گذاری تدبیرگران (سدبیر) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.


بیشترین کاهش قیمت
در بورس نماد‌های ثمسکن (شرکت سرمایه گذاری مسکن)، کماسه (شرکت تامین ماسه ریخته گری) و فروس (شرکت فروسیلیس ایران) در روز سه‌شنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت سیمان لار سبزوار (سبزوا)، شرکت تجارت الکترونیک پارسیان کیش (تاپکیش) و شرکت عمران و توسعه شاهد (ثعمرا) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.


عرضه و تقاضای بازار
در معاملات سه‌شنبه، ۴۵ نماد صف خرید داشتند و ۱۰۶ نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت ۱۳ درصدی نسبت به روز کاری قبل به ۱۷۸ میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش ۱۱۲ درصدی به ۵۹۹ میلیارد تومان رسید.

پیش بینی بورس امروز
معامله‌گران در شرایطی به استقبال آخرین روز معاملاتی هفته می‌روند که دیروز شاخص کل بار دیگر ریزش کرد و از مرز ۲ میلیونی دور شد. به نظر می‌رسد شاخص در مرز ۲ میلیون واحدی با مقاومت مواجه است.



دیروز نماد‌های فملی، فولاد، خودرو، وبملت، حکشتی، تاپیکو و خساپا بیشترین نقش را در افت شاخص داشتند. همچنین دیروز ارزش معاملات خرد اندکی رشد کرد و با افزایش ۵ درصدی به رقم ۴ هزار و ۱۰۳ میلیارد تومان رسید. این افت اندک با افزایش خروج پول حقیقی همراه بود.



دیروز شاهد خروج پول حقیقی بودیم و ۵۶۳ میلیارد تومان سرمایه حقیقی از بازار خارج شد. دیروز نماد‌های وبملت، خودرو، دی، فملی و وگستر بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.



همچنین علاوه بر رشد ارزش صف‌های فروش، سرانه فروش حقیقی بیشتر از سرانه خرید بود. بدین ترتیب با روند فعلی به نظر می‌رسد بازار با مازاد عرضه مواجه است و شاخص کل نه تنها نتوانست به کانال ۲ میلیونی برگردد بلکه از آن دور شد. در هفته‌های اخیر شاخص در محدوده ۲ میلیونی بالا و پایین رفته، اما از آن فاصله چندانی نگرفته است. از ابتدای هفته، شاخص در محدوده ۱.۹ میلیونی قرار گرفته است. انتظار می‌رود شاخص در صورت ریزش، در روز‌های بعد باز هم به نزدیکی سطح ۲ میلیون واحد برگردد.

برچسب ها: پیش بینی بورس
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
کدام بیماران کاندید پیوند عضو می توانند باشند؟ title
مدیرعامل انجمن اهدای عضو ایرانیان با بیان این که در حال حاضر بیش از ۲۵ هزار نفر در کشور نیازمند دریافت عضو پیوندی هستند، گفت: هر سال ۶۰۰۰ تا ۸۰۰۰ عضو قابل پیوند به دلیل عدم رضایت خانواده‌های افراد دچار مرگ مغزی به خاک سپرده می‌شود.
محل های مورد جستجو پهپاد دید در شب آکینجی ترکیه title
بررسی سایت راداری فلایت ۲۴ حاکی از ورود پهپاد آکینجی (AKINCI۰۱) ترکیه که به تجهیزات دید در شب مجهز است به آسمان ایران دارد.
ویدئو| مهدی کوشکی برای بار چهارم ازدواج کرد title
مهدی کوشکی با انتشار ویدئویی از ازدواجش با محیا مهدی‌زاده بازیگر تئاتر خبر داد
عکس آسانسوری آقای مجری! title
سلفی آسانسوری ایرج طهماست با دخترش در شب تولدش
استایل آیشواریا رای سوژه خنده شد! title
استایل آیشواریا رای، بازیگر محبوب هندی در جشنواره کن سوژه خنده شده است.
توضیحات جدید قوه قضاییه درباره تتلو title
قوه قضاییه می‌گوید در جریان روند بررسی پرونده امیرحسین مقصودلو در محاکم استان تهران هیچ فردی یا افرادی به عنوان شاکی خصوصی از او شکایت نکرد و هیچ‌گونه پرونده‌ای با عنوان شاکی خصوصی برای تتلو تشکیل نشد
حکم مجازات تتلو صادر شد؟ title
حکم ‌مجازات ‌تتلو ‌از سوی قاضی دادگاه انقلاب تهران صادر شد. بر اساس این حکم، تتلو‌ به زندان و مجازات تبعی محکوم شده است.
برگزیده
بیانیه وزارت امور خارجه در خصوص سانحه بالگرد رئیس جمهور title
علیرغم شرایط نامساعد جوی و محیطی، تلاش‌ها برای رسیدن گروه‌های پُرتلاش امدادی به محل حادثه همچنان با جدیت و امیدوارانه ادامه دارد.
برگزاری جلسه فوق‌العاده دولت برای پیگیری وضعیت رئیس‌جمهور title
جلسه فوق العاده هیأت دولت به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور به منظور بسیج همه امکانات برای پیگیری وضعیت آیت‌الله رئیسی برگزار شد.
استوری عاشقانه داماد سینمای ایران title
سپند امیرسلیمانی در تازه‌ترین استوری خود، تصویری به همراه همسرش، مونا کرمی منتشر کرد.
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.