کد خبر: ۲۳۹۸۰
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۱
فرقی نمی‌کند که در یک مراسم با‌شکوه قرار گرفته باشید یا در حال عبور از راه­رو یک رستوران؛ در هر صورت وقتی زیر پاهایتان فرش قرمز قرار داشته باشد، حس خوشایندی پیدا خواهید کرد.

فرقی نمی‌کند که در یک مراسم با‌شکوه قرار گرفته باشید یا در حال عبور از راه­رو یک رستوران؛ در هر صورت وقتی زیر پاهایتان فرش قرمز قرار داشته باشد، حس خوشایندی پیدا خواهید کرد. سالانه مراسم­های تشریفاتی بسیاری در سراسر دنیا برگذار می‌شود که می‌توان از جشنواره‌های فیلم به‌عنوان یکی از آن‌ها نام برد. در این جشنواره‌ها افراد بسیاری حضور دارند و یکی از مسائلی که در این فضا وجود دارد، مربوط به گرفتن عکس‌های عالی است؛ استفاده از آیتم­هایی مثل فرشی به رنگ قرمز می‌تواند تاثیر شگفت‌انگیز خود را در تصاویر نشان دهد.

به احتمال زیاد وارد رستوران، هتل یا حتی تالار‌های پذیرایی شده و اولین چیزی که از آن فضا به چشم‌تان آمده، بخش مجزایی است که چنین موکتی در آن قرار دارد. ضرورت وجود فرش قرمز در مراسمات با‌شکوه و تشریفات، به این علت است که این آیتم می‌تواند هارمونی خاصی در فضا ایجاد کرده و عکس‌ها را جذاب‌تر از چیزی که هست، نشان دهد. همین عامل است که بخش عمده‌ای از توجه مخاطب را به سمت عکس جلب می‌کند و همچنین بسیاری از افراد مشهور و معروف بر روی این فرش عکس­های جذابی دارند.

آشنایی با فرش ماشینی قرمز

در چندین سال اخیر دیده شده که بسیاری از افراد، فرش ماشینی یا موکت در این رنگ و در اندازه بزرگ را زیر پا‌های مهمان‌ها می‌اندازند. این مسئله به‌تنهایی معنا و مفهوم خاصی ندارد و نمی‌تواند نشان‌دهنده موضوع مهمی باشد. البته این قضیه تا جایی صدق می‌کند که معنی این کار را ندانید. در طول تاریخ، اشخاص برای اینکه نشان دهند یک فرد سرشناس و دارای مقام حکومتی در کشور چه جایگاه مهم و والایی دارد، زیر پای او Red Carpet را قرار می‌دادند. 

طبق این مسائل است که هنوز هم این رنگ ارزش زیادی نزد اشخاص داشته و اگر قرار باشد فردی را ارزنده بدانند، از آن بهره می‌برند. وقتی شما به یک هتل یا رستوران می‌روید و فرش قرمز پهن‌شده در آنجا را می‌بینید، این حس ارزشمند‌بودن به‌صورت نا‌خودآگاه به ذهن شما تزریق می‌شود. با ‌توجه به همین موضوع است که این روز‌ها در کنفرانس‌ها، مکان‌های خاص و دیدنی، جشن‌ها، فستیوال‌ها و جلسه‌های بین‌المللی، چنین وسیله‌ای قرار داده می‌شود. در نهایت، آیتمی با این رنگ توانایی آن را دارد که حس لوکس‌بودن بسیاری را به فضا بخشیده و آنجا را مجلل‌تر از چیزی که هست نشان دهد.

چرا در مراسم تشریفات از فرش قرمز استفاده می شود؟

رسمی تر شدن محیط با وجود فرش هتلی

تمامی اشخاص دوست دارند برای مهمانان خود ارزش قائل شده و بهترین‌ها را در اختیار آن­ها بگذارند. وقتی شما وارد رستوران، هتل یا یک فستیوال می‌شوید، در ‌واقع یکی از مهمانان آنجا خواهید بود که میزبان دوست دارد حس خوبی را برایتان ایجاد کند. زمانی‌که با فرش قرمز یا همان هتلی در این مکان‌ها مواجه می‌شوید، این حس که باید به‌صورت رسمی‌تر برخورد کنید، به‌ سراغتان خواهد آمد. دلیل این قضیه را می‌توان در چنین آیتم مهمی جست‌و‌جو کرد.

وقتی حس کنید پرستیژ‌تان حفظ شده و ارزش زیادی نزد میزبان دارید، آن حس تشریفاتی را دریافت خواهید کرد. منظور از هتلی‌بودن در این آیتم، آن است که به‌طور معمول در هتل‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. به­خصوص وقتی که وارد هتلی با کارپت قرمز شوید و این بخش‌های اصلی از معتبر‌ترین کارخانه فرش کاشان تهیه شده باشد، احتمال زیادی دارد که در آن مکان بمانید.

 

 

چند نوع رد کارپت در بازار یافت می شود؟

 اگر قرار باشد رد کارپت را در دسته‌های کلی و مختلفی قرار دهیم، می‌توانیم آن را به 2 صورت دسته‌بندی کنیم؛ دسته اول، جنس و دسته بعدی مربوط به رنگ و شکل آن می‌شود. جنسی که اغلب مواقع برای مراسمات تشریفاتی در ایران از آن بهره ‌برده می‌شود، فرش بوده و از معتبر‌ترین کارخانه فرش کاشان تهیه شده است. البته گلیم و موکتی که از جنس‌های دیگر تشکیل می­شوند نیز، در این کارخانه قابل تهیه هستند؛ بنابراین، اگر رفت‌و‌آمد روی این بخش زیاد انجام نمی‌گیرد، می‌توانید موکت یا گلیم را به لحاظ اقتصادی از گزینه‌های به‌صرفه‌تری بدانید.

شکل و رنگ معمول این آیتم در مراسمات تشریفاتی، به همان رنگ خالص قرمز بوده و اغلب ساده است. چنانچه قصد دارید برای هتل یا رستوران خود فرش قرمز تهیه کنید، می‌توانید انواع دیگر را هم مشاهده کرده و بنا‌بر سلیقه خود و هماهنگی با فضا، بهترین مدل را بخرید. مدل دیگر که آن حالت ساده را نداشته و می‌تواند کمی شلوغی را به‌فضا بدهد، مدلی است که در کناره‌های آن 2 خط با رنگ‌های کرم و مشکی وجود دارد. اگر قرار نیست فضای زیادی را با آن پر کنید، می‌توانید قیمت فرش 9 متری را سنجیده و آن را با اندازه‌ای که نیاز دارید، مقایسه کنید.

چرا در مراسم تشریفات از فرش قرمز استفاده می شود؟

کدام جنس رد کارپت مناسب تر است؟

اگر می‌خواهید جنس خوبی را تهیه کنید، بهتر است مقایسه قیمت‌ها را کنار بگذارید؛ چراکه الیاف پلی‌استر بهترین نوع بوده و می‌تواند پاسخگو نیاز شما با جنس عالی برای این آیتم باشد. البته می‌توانید برای فرش قرمز، الیاف با جنس اکرلیک را هم انتخاب کنید. با آنکه این جنس قیمت چندان زیادی ندارد، کیفیت بالایی داشته و می‌تواند مدت زیادی ماندگار باشد. اگر قرار باشد رد کارپت مخصوص مراسم تشریفاتی را بخرید، باید هزینه زیادی را متقبل شوید؛ چون این نوع، با استفاده از ماشین‌های پیشرفته و مخصوص تهیه می‌شود.

چنانچه قرار است فرش ماشینی قرمز خود را در محلی قرار دهید که رفت‌و‌آمد در آنجا بسیار زیاد است، توصیه می‌شود نوعی را برگزینید که قسمت زیرین پلاستیکی داشته باشد تا روند خراب‌شدن آن دیر‌تر اتفاق بیفتد. با وجود آنکه مهم‌ترین ویژگی این وسیله همان جنس الیاف آن است، اما در هنگام خرید باید به برخی موارد مهم دیگر نیز دقت داشته باشید. برخی از مکان‌ها همانند رستوران‌های شلوغ یا فرودگاه‌ها مستلزم استفاده از رد کارپت در جنس الیاف پلاستیکی هستند تا روند فرسودگی آن، کند‌تر از حد معمول طی شود.

خرید از معتبر ترین کارخانه فرش کاشان

چنانچه قصد دارید فرش قرمز مورد‌نیاز خود را در هر اندازه‌ای که می‌خواهید، از مکانی معتبر تهیه کنید، بهتر است با فرش کوروش آشنا شوید. این برند، تمامی محصولات خود را به‌صورت مستقیم از کارخانه به‌فروش می‌رساند؛ همین موضوع باعث شده تا قیمت تمامی آیتم‌ها در این فروشگاه در مناسب‌ترین حالت و بهترین کیفیت قرار داشته باشد.

برچسب ها: فرش
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
عکس آسانسوری آقای مجری! title
سلفی آسانسوری ایرج طهماست با دخترش در شب تولدش
استایل آیشواریا رای سوژه خنده شد! title
استایل آیشواریا رای، بازیگر محبوب هندی در جشنواره کن سوژه خنده شده است.
توضیحات جدید قوه قضاییه درباره تتلو title
قوه قضاییه می‌گوید در جریان روند بررسی پرونده امیرحسین مقصودلو در محاکم استان تهران هیچ فردی یا افرادی به عنوان شاکی خصوصی از او شکایت نکرد و هیچ‌گونه پرونده‌ای با عنوان شاکی خصوصی برای تتلو تشکیل نشد
حکم مجازات تتلو صادر شد؟ title
حکم ‌مجازات ‌تتلو ‌از سوی قاضی دادگاه انقلاب تهران صادر شد. بر اساس این حکم، تتلو‌ به زندان و مجازات تبعی محکوم شده است.
همسر سابق ریحانه پارسا با چه کسی ازدواج کرد؟ title
مهدی کوشکی، بازیگر سینما و تلویزیون با انتشار انتشار استوری در صفحه اینستاگرامش، از ازدواج خود با محیا مهدی‌زاده خبر داد.
دستگیر ­مامور قلابی در شمال پایتخت title
رئیس پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری یک مامور قلابی خبر داد.
جشن تولد ۶۵ سالگی ایرج طهماسب title
ایرج طهماسب مجری مشهور و پرطرفدار کشورمان می‌باشد ۶۵ ساله شد.
برگزیده
استوری عاشقانه داماد سینمای ایران title
سپند امیرسلیمانی در تازه‌ترین استوری خود، تصویری به همراه همسرش، مونا کرمی منتشر کرد.
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.