کد خبر: ۲۳۵۴۳
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۷
معاون اشتغال وزارت کار گفت: در چهار ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، برنامه اشتغال‌زایی دولت چهار درصد جلوتر است.

مخاطب۲۴:محمود کریمی بیرانوند معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: تحقق ایجاد سالانه یک میلیون شغل که برنامه دولت از ابتدای تشکیل بوده هر ساله در ابتدای سال برنامه ریزی می‏‌شود و تعهدات به صورت دستگاهی و استانی تقسیم و توسط وزیر کار و وزیر کشور به استان‏ها ابلاغ می‏‌شود.

وی با بیان اینکه این تعهدات فروردین ماه امسال به استانداران ابلاغ شد گفت: بر اساس آنچه پیش‏ بینی شده نرخ بیکاری باید کاهشی باشد که خوشبختانه در بهار ۱۴۰۲ روند به همین شکل پیش رفت.

کریمی بیرانوند اظهار کرد: تعهدی که امسال برای اشتغال کشور در نظر گرفته شده یک میلیون و ۸۸ هزار و ۶۰۹ فرصت شغلی است که در میان ۳۱ استان کشور تقسیم شده است.

معاون اشتغال وزیر کار گفت: اصلی‏‌ترین دلیل جلوتر رفتن برنامه اشتغال‌زایی دولت در چهارماه امسال اجرایی شدن تعهد دستگاه‌های اجرایی ذیربط است که براساس آخرین گزارشی که از سامانه رصد ملّی اشتغال گرفته شده، در چهار ماهه اول امسال، دستگاه‌هایی که در برنامه اشتغال‌زایی دولت متعهد به ایجاد یا حمایت از اشتغال شده بودند، میزان عملکرد‏شان به ۲۴ درصد رسیده در حالی که این میزان در سال گذشته در همین بازه زمانی ۱۹/۵ درصد بود که نشان دهنده این است که برنامه اشتغال‌زایی امسال از سال گذشته چهار درصد جلوتر است.

وی در خصوص میران ثبت فرصت‌‏های شغلی توسط دستگاه‌های اجرایی در سامانه ملّی رصد اشتغال در چهار ماهه نخست امسال گفت: وزارت صمت ۲۰ درصد، سازمان بهزیستی حدود ۲۳ درصد، بنیاد برکت بیش از ۱۵ درصد، کمیته امداد امام خمینی (ره) بیش از ۱۵ درصد، بسیج سازندگی بیش از ۳۲ درصد، وزارت جهاد کشاورزی ۲۵ درصد و مراکز آموزش فنی وحرفه‌ای ۳۵ درصد به تعهدات خود در زمینه اشتغال‌زایی عمل کردند. 

کریمی بیرانوند افزود: در بین استان‏ها نیز قزوین، هرمزگان و بوشهر بیشترین ثبت فرصت شغلی را به نسبت تعهداتشان داشتند و سه استان اصفهان، گلستان و گیلان هم کمترین تعهد را ثبت کردند.

 معاون وزیر کار یکی از پرتقاضاترین شغل‏های مورد نیاز کارفرمایان و کاریابی‏‌ها را مربیان آموزش فنی وحرفه‌ای عنوان کرد و گفت: دلیل اصلی تقاضای زیاد این است که صدور مجوز تأسیس آموزشگاه‌های آزاد فنی وحرفه‌ای در دولت تسهیل شد و به سه روز کاری کاهش یافت به همین دلیل مراکز متعددی در سراسر کشور به وجود آمدند که کارجو را صاحب مهارت کنند و آن طرف به مربیانی نیاز دارند که بتواند به کارجو مهارت کاربردی آموزش دهد.

برچسب ها: اشتغال وزارت کار
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
جزییاتی جدید از قتل شهردار منطقه ۵ شیراز title
معاون دادستان و سرپرست دادسرای ویژه امور جنایی و جرایم امنیتی شیراز توضیحاتی درباره جزییات ماجرای قتل شهردار منطقه ۵ شیراز را ارایه کرد.
تشکیل باند سرقت از داخل زندان! title
چهار مرد سابقه‌دار که پس از تشکیل باند سرقت با ورود به خانه‌های مردم از پول و طلا گرفته تا لباس‌های صاحبخانه را سرقت می‌کردند، دستگیر شدند.
بازداشت داروفروشی که تاریخ انقضای دارو‌ها را تمدید می‌کرد title
رئیس پلیس فتای پایتخت از شناسایی و دستگیری عامل فروش دارو‌های غیرمجاز و تاریخ‌گذشته در فضای مجازی خبر داد و گفت: از متهم دستگیرشده بیش از ۵۰هزار قلم انواع داروی تاریخ‌مصرف‌گذشته، نایاب و کمیاب کشف شد.
مرگ مردی که با کلیه خوک زندگی می‌کرد title
مردی که اولین پیوند کلیه خوک در جهان را دریافت کرده بود، درگذشت.
علائم اولیه آلزایمر در کدام قسمت بدن ظاهر می‌شود؟ title
محققان اظهار کردند که علائم اولیه آلزایمر در دهان فرد آشکار می‌شود.
عروس، مرد از آب درآمد title
مرد جوان اندونزیایی وقتی متوجه شد، زنی که۱۲ روز است با او ازدواج کرده، درواقع مردی است که خود را به‌جای زن جا زده است شوکه شد.
تحقیقات برای رازگشایی از مرگ مرموز دو زن title
به‌دنبال مرگ مشکوک دو زن در دو پرونده جداگانه و شکایت خانواده آنها، دختر یکی از آن‌ها و شوهر دیگری بازداشت شده‌اند.
برگزیده
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.