کد خبر: ۲۳۴۶۳
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۱

بانک ملی ایران بر مدار بانکداری دیجیتال گام بر می‌دارد

عضو هیات عامل و معاون فناوری اطلاعات و شبکه ارتباطات بانک ملی ایران با تاکید بر اینکه بانک ملی ایران در مسیر دیجیتالی شدن قرار دارد، گفت: زمانی بانک ملی ایران به عنوان یک بانک قدیمی و حتی بعضا با نگاه سنتی شناخته می‌شد، اما امروز در بسیاری از حوزه‌های دیجیتال به عنوان یک بانک پیشرو بوده و قطعا سیاست‌های آتی آن نیز به خلق تجربه بهتر برای مشتریان کمک می‌کند تا بتوانند با کیفیت‌ترین خدمات را از بانکی با سرمایه بیش از ۵۲ میلیون مشتری دریافت کنند.
بانک ملی ایران بر مدار بانکداری دیجیتال گام بر می‌دارد

به گزارش مخاطب ۲۴ به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران:علیرضا ماهیار در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی بانک ملی ایران با تاکید بر اینکه این پیشرو بودن را مدیون تلاش همکاران مختلف بانک به ویژه همکاران صف و ستاد و همینطور همکارانی هستیم که در بخش فنی سعی کردند تا بانک را از یک ساختار سنتی به یک ساختار چابک و دیجیتال هدایت کنند، افزود: اطمینان دارم که بانک ملی ایران ظرف یکی دو سال آینده به بزرگترین بانک دیجیتالی کشور تبدیل می‌شود. این بانک امروز به دنبال آن نیست که تنها خدمات بانکداری را به صورت دیجیتال ارایه کند، بلکه تلاش دارد خدمات فرا بانکی را نیز به صورت دیجیتالی انجام دهد که نمونه بارز آن را می‌توان در خدمت قلک سامانه بام و بحث سرمایه گذاری در صندوق‌های سرمایه گذاری با منابع خرد مشتریان مشاهده کرد.

وی افزود: استقبال از این خدمت بسیار خوب بوده و پیش بینی می‌کنیم که مدل‌های جدید مدیریت دارایی نیز در آینده در پلتفرم‌های بانکداری بانک ملی ایران به منصه ظهور رسیده و با استقبال خوب مشتریان همراه شود. همین طور در حوزه‌هایی مانند لندتک هم تعامل خوبی با مجموعه‌های لندتک بیرونی به ویژه سرویس “الان بخر بعدا پرداخت کن” داشتیم که بعد از تخصیص اعتبار به جریان می‌افتد و می‌تواند با توجه به ابعاد و دامنه گستره مشتریان بانک ملی منشاء تحولات بزرگی باشد.

ماهیار ادامه داد: با این رخداد، مردم می‌توانند به راحتی از این خدمات و امکانات در زنجیره‌های خرید مختلف خود استفاده کنند و عملیات خرید کالا‌های اساسی و حتی کالا‌های مصرفی خود را انجام دهند.

عضو هیات عامل و معاون فناوری اطلاعات و شبکه ارتباطات بانک ملی ایران یکی از مباحث مطرح و مهم در بانک ملی ایران را بحث اجرای سند تحول دیجیتال عنوان کرد و گفت: این سند به روز رسانی شده و امروز به نقطه‌ای رسیدیم که بسیاری از پروژه‌های راهبردی بانک به بهره برداری رسیده اند. در بحث تحول دیجیتال شعب هم به دنبال تغییر کلاس شعب و مدرن کردن شعب به روش‌های جدید، اتوماسیون سازی عملیات شعب توسط تجهیزات و هوش مصنوعی، بحث تجربه کاربری دیجیتال مشتری و مکانیزه کردن فرآیند‌های مربوط به عملیات مختلف بانکی هستیم.

وی اظهار کرد: زمانی که مشتری می‌خواهد خدمات مورد نیاز خود را از بانک دریافت کند، در گام نخست بحث احراز هویت الکترونیک و افتتاح حساب مطرح می‌شود که این افتتاح حساب الکترونیک در داخل بانک و سامانه بام پیاده سازی شده است. هرچند در نسخه‌های اولیه، چندان مورد استقبال قرار نگرفت، اما پس از آن که پلتفرم بانکداری دیجیتال بام در زمستان سال گذشته رونمایی شد، شاهد بودیم که در بهار ۱۴۰۲ در حوزه افتتاح حساب‌های ریالی و ارزی روند خوب و رو به رشدی اتفاق افتاد.

ماهیار بیان کرد: در بخش افتتاح حساب غیرحضوری ریالی، از استقبال ۵ درصدی کاربران در زمستان سال گذشته به حدود ۵۰ درصد در خردادماه امسال رسیدیم و به عبارتی، ۵۰ درصد افتتاح حساب‌های بخش ریالی به صورت غیرحضوری و آنلاین در داخل پلتفرم بام انجام و باقی با مراجعه به شعب صورت گرفته است. در بخش ارزی هم نکته جالب آن است که تمایل به افتتاح حساب دیجیتال و غیرحضوری بسیار بالاست و در خرداماه امسال حدود ۸۴ درصد مشتریان افتتاح حساب ارزی خود را به صورت دیجیتال و غیرحضوری انجام داده اند.

وی تسهیل فرآیندها، اطلاع رسانی دقیق و فرهنگ سازی صورت گرفته از سوی شعب را از عوامل مهم خلق تجربه کاربری خوشایند برای مشتریان در دریافت خدمات غیرحضوری و دیجیتال عنوان و تصریح کرد: مشتریان به جای اینکه فرم‌های متعدد را به صورت دستی پر کنند یا مدارک خود را حضوری به شعبه بیاورند، می‌توانند از طریق بام احراز هویت شوند و از امکانات بانکداری دیجیتال استفاده کنند.

این عضو هیات عامل بانک ملی ایران اضافه کرد: یکی دیگر از خدماتی که خود را به خوبی در بانکداری دیجیتال نشان می‌دهد، درخواست صدور ملی کارت است که فرآیند‌های آن کاملا به صورت کاملا غیرحضوری انجام می‌شود و بحث ارسال کارت نیز به صورت پایلوت برای مشتری و در محل مشتری آغاز شده است. پیش بینی می‌کنیم این دیجیتالی شدن با توجه به صدور ماهانه بیش از یک میلیون ملی کارت و افتتاح حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار حساب در بانک ملی ایران می‌تواند کمک شایانی به خلوت شدن شعب کند.

ماهیار تاکید کرد: یکی از دیگر مباحثی که به دنبال آن هستیم، بحث دیجیتالی شدن فرآیند اعطای تسهیلات خرد از زمان ثبت درخواست مشتری تا بارگذاری مدارک، انجام اعتبارسنجی و درنهایت پرداخت تسهیلات به صورت غیرحضوری است که این فرآیند پیاده سازی شده و به صورت پایلوت هم برای مشتریان سازمانی در حال انجام است. در این حوزه تجربه خوب کاربری را شاهد بودیم و در گام بعدی نیز این امکان برای سایر مشتریان فراهم می‌شود و می‌توانند از این خدمت استفاده کنند.

وی درخصوص رفع چالش‌های ارایه خدمات به اتباع بیگانه نیز افزود: بحث اتباع، بحث مهمی است. در کشور ما بیش از ۵ میلیون تبعه خارجی داریم که بخش عمده آن‌ها از کشور افغانستان هستند و در سیستم بانکی هم حساب دارند. با همکاری مرکز مبارزه با پولشویی و همچنین وزارت کشور تمهیداتی را برای ارایه خدمات مالی به اتباع اتخاذ کردیم و نتیجه آن هم این است که اتباع می‌توانند در بسیاری از سامانه‌ها وارد شده و از خدمات بانکداری دیجیتال در بانک ملی ایران استفاده کنند.

وی در پایان خاطر نشان کرد بانک ملی ایران می‌تواند با کمک از فین‌تک‌ها با نگاه و رویکرد اکوسیستم‌محور و با سرمایه‌گذاری و ارائه انواع حمایت‌ها به فین‌تک‌ها به توسعه فراگیری مالی و نوآوری در صنعت بانکداری و پرداخت شتاب بیشتری ببخشد. از نظر من بانک ملی ایران و فین‌تک‌ها در همکاری با یکدیگر می‌توانند نقش مؤثری در توسعه بانکداری دیجیتالی نوین در ایران ایفا کنند.

برچسب ها: بانک ملی ایران
آخرین اخبار
پربازدید ها
اخبار داغ
قهرمانی ایران در کشتی آزاد جهانی ۲۰۱۵ تأیید شد قهرمانی ایران در کشتی آزاد جهانی ۲۰۱۵ تأیید شد
با تأیید رسمی اتحادیه جهانی کشتی و پس از اثبات دوپینگ دو ملی‌پوش روس، تیم ملی کشتی آزاد ایران به‌عنوان قهرمان رقابت‌های جهانی ۲۰۱۵ لاس‌وگاس معرفی شد.
مرگ مشکوک خواننده معروف مازندرانی مرگ مشکوک خواننده معروف مازندرانی
مرگ صفر گلردی، خواننده محبوب مازندرانی، که سال گذشته در خانه‌اش رخ داد، وارد مرحله تازه‌ای شد. همسر دوم و دختر او به اتهام قتل عمد بازداشت شده‌اند.
افشاگری والیبالیست روس درباره صابر کاظمی افشاگری والیبالیست روس درباره صابر کاظمی
در حالی که هنوز علت دقیق مرگ صابر کاظمی، والیبالیست ایرانی تیم الاهلی قطر مشخص نشده، ویتالی پاپازوف بازیکن روس این تیم با اشاره به جزئیات تازه، از نکات مشکوکی در جریان این حادثه سخن گفت.
جزئیات جدید از طرح کالابرگ آبان‌ماه اعلام شد جزئیات جدید از طرح کالابرگ آبان‌ماه اعلام شد
رئیس سازمان برنامه و بودجه از تغییرات جزئی در اجرای کالابرگ الکترونیکی آبان‌ماه خبر داد و اعلام کرد که دهک‌های مشمول همان هفت دهک قبلی خواهند بود، اما تعداد اقلام مشمول به ۱۱ قلم کاهش می‌یابد.
شروط بازگشایی تلگرام در ایران شروط بازگشایی تلگرام در ایران
منابع آگاه از ارائه فهرستی از شروط از سوی تیم مذاکره‌کننده ایرانی به مدیران تلگرام خبر داده‌اند؛ شروطی که در صورت پذیرش آنها، احتمال رفع فیلتر این پیام‌رسان در کشور وجود دارد.
رسانه عراقی: واشنگتن به تهران پیام داد رسانه عراقی: واشنگتن به تهران پیام داد
منابع دیپلماتیک در تهران به نقل از رسانه‌های عراقی مدعی شدند که ایالات متحده از طریق عمان پیامی برای ایران ارسال کرده است؛ پیامی که به احتمال زیاد با هدف ازسرگیری مذاکرات هسته‌ای پس از ماه‌ها توقف فرستاده شده است.
مخالفان رفع فیلترینگ، وزرای همین دولت‌اند مخالفان رفع فیلترینگ، وزرای همین دولت‌اند
مردم انتظار تغییر داشتند، اما دولت وفاق بیش از آنکه تحول‌آفرین باشد، استمرار وضع قبلی است و ناکارآمدی مدیریت و ناترازی سیاست‌ها ادامه دارد.
برگزیده
قابل توجه سهامداران: سود سهام عدالت امسال چقدر واریز می‌شود؟ قابل توجه سهامداران: سود سهام عدالت امسال چقدر واریز می‌شود؟
مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس گفت: مابقی سود سهام عدالت تا آخر هفته جاری طی روزهای آینده واریز می‌شود.
علت نوسان شدید قیمت برنج ایرانی علت نوسان شدید قیمت برنج ایرانی
رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی گفت: محدودیت عرضه و عدم همخوانی عرضه و تقاضا منجر به نوسان قیمت برنج شده است، درحالیکه افزایش واردات برنج پاکستانی منجر به تنظیم بازار می‌شود.
توضیحات معاون وزیر جهاد کشاورزی در خصوص ماجرای واردات گوشت‌های آلوده از مغولستان توضیحات معاون وزیر جهاد کشاورزی در خصوص ماجرای واردات گوشت‌های آلوده از مغولستان
توضیحات معاون وزیر جهاد کشاورزی در خصوص ماجرای واردات گوشت‌های آلوده از مغولستان
صفحه خبر بالای تصاویر