کد خبر: ۲۳۴۴۴
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۱
دیروز گروه‌های بانک‌ها و مؤسسات اعتباری، فلزات اساسی و خودرو و ساخت قطعات بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند. بیشترین ورود پول نیز به گروه‌های استخراج زغال سنگ و منسوجات بود. به نظر می‌رسد بخشی از معامله گران و سهامداران خرد به نماد‌های کوچک و متوسط و عملکرد آن‌ها توجه دارند.

پیش بینی بورس - مخاطب24:بورسی‌ها در شرایطی به استقبال معاملات روز دوشنبه می‌روند که روز یکشنبه شاخص‌های بازار سهام ریزش سنگینی کردند. برای پیش بینی بورس امروز –دوشنبه ۹ مرداد- به روند بازار سهام در روز کاری گذشته نگاه می‌کنیم. روز یکشنبه شاخص کل ۲۹ هزار و ۸۰ واحد افت کرد و شاخص کل هم‌وزن ۱۳ هزار و ۷۸۱ واحد افت کرد. همچنین شاخص کل فرابورس ۴۶۸ واحد پایین آمد و شاخص هم وزن فرابورس کاهش ۳ هزار و ۴۹۰ واحدی داشت.

در پایان معاملات روز یکشنبه، ۱۲۴ نماد رشد قیمت داشتند و قیمت سهام ۵۶۱ نماد کاهش یافت، به عبارت دیگر، ۱۸ درصد بازار رشد قیمت داشتند و ۸۲ درصد بازار افت قیمت داشتند.

بیشترین افزایش قیمت
روز یکشنبه در بورس شرکت بیمه ملت (ملت)، شرکت سرمایه گذاری کشاورزی کوثر (زکوثر) و شرکت شهد (قشهد) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت عطرین نخ قم (نطرین)، شرکت توکا رنگ فولاد سپاهان (شتوکا) و شرکت گسترش صنایع روی ایرانیان (فگستر) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت
در بورس نماد‌های کرماشا (شرکت پتروشیمی کرمانشاه)، ختوقا (شرکت قطعات اتومبیل ایران) و فروس (شرکت فروسیلیس ایران) در روز یکشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت قند شیروان (قشیر)، شرکت سرمایه گذاری مسکن شمالغرب (ثغرب) و شرکت بازرگانی و تولیدی مرجان کار (کمرجان) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار
در معاملات یکشنبه، ۵۸ نماد صف خرید داشتند و ۱۴۶ نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت ۴۳ درصدی نسبت به روز کاری قبل به ۲۰۱ میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش ۷۶ درصدی به ۵۲۸ میلیارد تومان رسید.

پیش بینی بورس امروز
معاملات دیروز بورس تهران با روند نزولی شاخص کل آغاز شد و تا پایان به نزول ادامه داد. بدین ترتیب شاخص کل قرمز شد و شاخص هم وزن نیز بیش از ۱۳ هزار واحد افت کرد که بیشترین نزول هر دو شاخص در مرداد ماه بود. در پایان، تعداد نماد‌های قرمزپوش بازار نیز بیشتر بود و ۸۲ درصد نماد‌ها قرمزپوش بودند.

نماد‌های فارس، شپنا، شبندر، وبملت، فولاد، حکشتی و شستا بیشترین اثر منفی را بر شاخص داشتند.


دیروز سرانه فروش بیشتر از سرانه خرید حقیقی بود. سرانه خرید هر کد معاملاتی حقیقی ۲۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و سرانه فروش ۳۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بود.


اما برای چهارمین روز متوالی تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی شد و هزار و ۶۹ میلیارد تومان از بازار خارج شد. نماد‌های وبملت، فولاد، گلدیرا، خساپا، فملی، حکشتی، وکغدیر، پی پاد، شستا و وآیند بیشترین خروج سرمایه را داشتند. در مقابل نماد‌های خکمک، والماس، شتوکا، قشهد و ثبهساز بیشترین ورود پول حقیقی را ثبت کردند.


تمامی فاکتور‌های عملکردی بازار رو به سوی نزول داشتند. گروه‌ها و نماد‌های بزرگ با افت قیمت و خروج پول حقیقی مواجه بودند و نماد‌های کوچک و متوسط ورود پول و رشد قیمت داشتند.



گروه‌های بانک‌ها و مؤسسات اعتباری، فلزات اساسی و خودرو و ساخت قطعات بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند. بیشترین ورود پول نیز به گروه‌های استخراج زغال سنگ و منسوجات بود.



به نظر می‌رسد بخشی از معامله گران و سهامداران خرد به نماد‌های کوچک و متوسط و عملکرد آن‌ها توجه دارند. توجه معامله گران به گزارش‌های مالی وعملیات شرکت‌ها اتفاق مثبتی است. کارشناسان همواره تأکید دارند که معامله گران به عملکرد شرکت‌ها و وضعیت مالی آن‌ها توجه کنند و از معامله گری بر مبنای اخبار و شایعات حذر کنند؛ بنابراین با وجود ریسک‌های سیستماتیک فراوان بازار سرمایه و وضعیت تورمی اقتصاد ایران که پیش بینی پذیری اقتصاد را کاهش داده است و سرمایه گذاری با افق کوتاه مدت را افزایش داده، توجه معامله گران به عملکرد شرکت‌ها اتفاق مثبتی است.

برچسب ها: پیش بینی بورس
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
اجرام مرموز در فضا که از وجود حیات فرازمینی حکایت دارند title
ستاره شناسان اجرامی مرموز را در فضا رصد کرده اند که احتمال می‌دهند نشانه وجود حیات در آنجا باشد.
شهید«حسین امیرعبدالهیان» به روایت تصویر title
شهید حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در سانحه هوایی روز گذشته همراه با شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی و دیگر همراهانش، شهد شهادت نوش کرد تا نخستین شهید وزیر امور خارجه انقلاب اسلامی لقب بگیرد.
کدام بیماران کاندید پیوند عضو می توانند باشند؟ title
مدیرعامل انجمن اهدای عضو ایرانیان با بیان این که در حال حاضر بیش از ۲۵ هزار نفر در کشور نیازمند دریافت عضو پیوندی هستند، گفت: هر سال ۶۰۰۰ تا ۸۰۰۰ عضو قابل پیوند به دلیل عدم رضایت خانواده‌های افراد دچار مرگ مغزی به خاک سپرده می‌شود.
محل های مورد جستجو پهپاد دید در شب آکینجی ترکیه title
بررسی سایت راداری فلایت ۲۴ حاکی از ورود پهپاد آکینجی (AKINCI۰۱) ترکیه که به تجهیزات دید در شب مجهز است به آسمان ایران دارد.
ویدئو| مهدی کوشکی برای بار چهارم ازدواج کرد title
مهدی کوشکی با انتشار ویدئویی از ازدواجش با محیا مهدی‌زاده بازیگر تئاتر خبر داد
عکس آسانسوری آقای مجری! title
سلفی آسانسوری ایرج طهماست با دخترش در شب تولدش
استایل آیشواریا رای سوژه خنده شد! title
استایل آیشواریا رای، بازیگر محبوب هندی در جشنواره کن سوژه خنده شده است.
برگزیده
شهید«حسین امیرعبدالهیان» به روایت تصویر title
شهید حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در سانحه هوایی روز گذشته همراه با شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی و دیگر همراهانش، شهد شهادت نوش کرد تا نخستین شهید وزیر امور خارجه انقلاب اسلامی لقب بگیرد.
بیانیه وزارت امور خارجه در خصوص سانحه بالگرد رئیس جمهور title
علیرغم شرایط نامساعد جوی و محیطی، تلاش‌ها برای رسیدن گروه‌های پُرتلاش امدادی به محل حادثه همچنان با جدیت و امیدوارانه ادامه دارد.
برگزاری جلسه فوق‌العاده دولت برای پیگیری وضعیت رئیس‌جمهور title
جلسه فوق العاده هیأت دولت به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور به منظور بسیج همه امکانات برای پیگیری وضعیت آیت‌الله رئیسی برگزار شد.
استوری عاشقانه داماد سینمای ایران title
سپند امیرسلیمانی در تازه‌ترین استوری خود، تصویری به همراه همسرش، مونا کرمی منتشر کرد.
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.