کد خبر: ۲۳۱۷۹
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۶
مدیرعامل ایران ایر در خصوص قیمت پرواز‌های اربعین ۱۴۰۲ گفت: احتمالا قیمت‌های مصوب و مشخص در مقطع اربعین اعلام خواهد شد و قیمت رها و دامنه باز نخواهد بود. تمام شرکت‌های هواپیمایی به قیمت‌های ابلاغ شده از سوی سازمان هواپیمایی تمکین کرده و در میدان حاضر می‌شوند.

مخاطب24:مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران از تعویض ۱۰۰ لاستیک هواپیما‌های هما در پرواز‌های حج خبر داد و گفت: تا ۱۰ روز آینده قیمت پرواز‌های اربعین اعلام می‌شود.


به گزارش تسنیم، شمس‌الدین فرزادی‌پور در نشست خبری با بیان این‌که جابجایی ۸۷ هزار زائر یکی از پیچیده‌ترین تجربیاتم در دوره خدمت در بخش هوانوردی بود، اظهار کرد: عمر کنونی ناوگان ایران‌ایر شاید یکی از قدیمی‌ترین ناوگان درحال خدمت نسبت به دوره‌های قبل است.



وی با اعلام این‌که بامداد امروز آخرین پرواز حج ۱۴۰۲ در فرودگاه حضرت امام (ره) به زمین نشست، افزود: بر اساس فرمول و قاعده حداکثر توان ما جابجایی ۶۰ درصد از عدد ۸۷ هزار زائر بود، اما طی یک فرآیند سخت و پیچیده با همراهی همه دستگاه‌های ذی‌ربط عملیات حج به اتمام رسید.


وی با بیان این‌که همه اجزای صنعت به ایران‌ایر برای جابجایی حجاج کمک کردند از همراهی وزیر راه و شهرسازی قدردانی کرد و گفت: از اصحاب رسانه نیز بابت در کنار بودن ایران‌ایر برای انجام پرواز‌های حج امسال تشکر می‌کنم.


مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با یادآوری این‌که ۳۱ اردیبهشت عملیات پرواز‌های رفت حجاج آغاز و در مجموع ۳۷۸ پرواز انجام شد، افزود: پرواز‌های برگشت از ۱۳ تیرماه آغاز شد و سوم مرداد به پایان رسید. تعداد پرواز‌های برگشت ۳۸۲ پرواز بوده است. در مجموع ۱۵۱۸ پرواز از ۳۱ اردیبهشت تا سوم مرداد توسط ایران‌ایر انجام شد که ۸۷ هزار و ۶۱۹ مسافر را جابجا کردیم.


فرزادی‌پور با اعلام این‌که تاخیر پرواز‌ها از ایران ۳۵ دقیقه و با احتساب پرواز‌های انعکاسی تاخیر پروازی ۵۷ دقیقه بود، اظهار کرد: میانگین تاخیر پرواز‌ها از عربستان نیز ۶۸ دقیقه بوده است.


وی مسائل فنی را دلیل تاخیرات اعلام کرد و گفت: با آن‌که لاستیک همه هواپیما‌های ایران‌ایر را قبل از عملیات حج نو کردیم، اما در حین انجام پرواز‌ها ۱۰۰ لاستیک هواپیما را تعویض کردیم. همچنین تراکم بیش از حد (از روز پنجم ورود به عربستان) و ازدحام چند روز اول خروج از عربستان باعث بروز تاخیر شد. قطع سرویس‌های اینترنتی برای ۲ روز نیز موجب بروز تاخیر در پرواز‌های حج شد. همچنین ضعف خدمات و سرویس‌دهی سیستم‌ها در عربستان از دیگر دلایل تاخیر پرواز‌های حج بود.


وی با بیان این‌که ۴۷ فوتی در عربستان داشتیم که از این تعداد ۲۲ نفر را به ایران منتقل کردیم، اضافه کرد: در ۲ هفته اخیر درجه حرارت بالا برای هواپیما‌ها بسیار محدودکننده بوده است.


مدیرعامل ایران‌ایر با تاکید بر این‌که پرواز‌های حج با بالاترین نرم استاندارد و ایمنی انجام شد، اظهار کرد: لاستیک‌های هواپیما را از طریق واردات تامین می‌کنیم.


فرزادی‌پور با اشاره اطلاع‌رسانی گسترده در رابطه با پرواز‌های حج امسال گفت: اطلاع‌رسانی در همه حوزه‌ها به طور کامل انجام شد و هیچ اتفاق ناهنجاری در این بخش روی نداد.



مدیرعامل ایران ایر در پاسخ به پرسشی در خصوص قیمت پرواز‌های اربعین ۱۴۰۲ گفت: علاقه‌مندی همه ایرلاین‌ها است که پرواز‌های اربعین به شکلی انجام شود که هم مسافر راضی باشد و هم شرکت‌ها.



فرزادی‌پور ادامه داد: به احتمال زیاد قیمت‌گذاری بلیت پرواز‌های اربعین تا ۱۰ روز آینده مشخص و اعلام می‌شود.



وی تاکید کرد: احتمالا قیمت‌های مصوب و مشخص در مقطع اربعین اعلام خواهد شد و قیمت رها و دامنه باز نخواهد بود. تمام شرکت‌های هواپیمایی به قیمت‌های ابلاغ شده از سوی سازمان هواپیمایی تمکین کرده و در میدان حاضر می‌شوند.

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
بازداشت داروفروشی که تاریخ انقضای دارو‌ها را تمدید می‌کرد title
رئیس پلیس فتای پایتخت از شناسایی و دستگیری عامل فروش دارو‌های غیرمجاز و تاریخ‌گذشته در فضای مجازی خبر داد و گفت: از متهم دستگیرشده بیش از ۵۰هزار قلم انواع داروی تاریخ‌مصرف‌گذشته، نایاب و کمیاب کشف شد.
مرگ مردی که با کلیه خوک زندگی می‌کرد title
مردی که اولین پیوند کلیه خوک در جهان را دریافت کرده بود، درگذشت.
علائم اولیه آلزایمر در کدام قسمت بدن ظاهر می‌شود؟ title
محققان اظهار کردند که علائم اولیه آلزایمر در دهان فرد آشکار می‌شود.
عروس، مرد از آب درآمد title
مرد جوان اندونزیایی وقتی متوجه شد، زنی که۱۲ روز است با او ازدواج کرده، درواقع مردی است که خود را به‌جای زن جا زده است شوکه شد.
تحقیقات برای رازگشایی از مرگ مرموز دو زن title
به‌دنبال مرگ مشکوک دو زن در دو پرونده جداگانه و شکایت خانواده آنها، دختر یکی از آن‌ها و شوهر دیگری بازداشت شده‌اند.
چه نکات مهمی را باید قیل از خرید دستگاه‌های الکترونیکی استوک بدانیم؟ title
بسیاری از مردم تمایل دارند کامپیوتر‌های دست دوم را خریداری کنند، زیرا قیمت آن‌ها بسیار کمتر از کامپیوتر‌های نو است.
آپدیت جدید واتساپ با تغییرات گسترده منتشر شد title
انتشار آپدیت جدید واتساپ برای اندروید و iOS آغاز شده است. آخرین به روزرسانی WhatsApp تغییراتی ظاهری و همچنین کاربردی را به دنبال می‌آورد.
برگزیده
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.