کد خبر: ۲۲۷۹۵
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۲
حجت الاسلام و المسلمین علیرضا بی نیاز امام جمعه کیش گفت: گفتار و رفتار مسئولان هیئت‌های مذهبی باید متناسب با دستورات اهل بیت و قرآن باشد تا تبدیل به الگویی برای نوجوانان و جوانان شود.

به گزارش مخاطب ۲۴ به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش :امام جمعه کیش در جلسه هم افزایی و هماهنگی هیات‌های مذهبی کیش و مسوولان شهری که جهت برگزاری باشکوه مراسم سوگواری آقا ابا عبدالحسین (ع) سه شنبه ۲۷ تیر در مسجد ثامن الائمه برگزار شد؛ گفت: نقش اجتماعی و تربیتی هیئت‌های مذهبی و مداحان بر کسی پوشیده نیست از اینرو هیات‌های مذهبی در کنار انجام مراسمات عزاداری خود، باید توجه به اخلاقیات را مد نظر قرار دهند.

وی با تحسین عشق و محبت آحاد مردم نسبت به امام حسین (ع)، به جایگاه ویژه و والای مسوولان هیات‌های مذهبی در اجتماع اشاره کرد و اظهار داشت: انتخاب مسوولان هیات‌های مذهبی از جانب خدا و به دعوت امام حسین (ع) انجام شده و جا دارد برای نگه داشتن این جایگاه هزینه شود.

امام جمعه کیش بر لزوم مشارکت دادن نوجوانان و جوانان در تصمیم گیری‌ها و کار‌های اجرایی هیات‌های مذهبی تاکید وخاطر نشان کرد: ماه محرم و صفر فرصت مناسبی است تا فضایل و معنویات این ماه‌های عظیم برای قشر نوجوان، جوان و اقشار مختلف مردم بیان شود.

حجت الاسلام و المسلمین علیرضا بی نیاز با بیان این که محور و ملاک جلسات هیات‌های عزاداری باید آموزه‌های قرآن، محبت اهل بیت و تقویت ارتباط با آنان باشد؛ افزود: توجه به ولایت و ولایت پذیری به عنوان بهترین درس عاشورا، ارائه مطالب نو، مفید و به روز در سخنرانی ها، مداحی‌ها و رعایت سبک‌های سنتی و اصیل عزاداری و مداحی، برگزاری نشست‌های اعتقادی سیاسی و اجتماعی و کمک به محرومان از جمله مواردی است که هیات‌های مذهبی باید به آن توجه داشته باشند.

وی همچنین ترویج، تحکیم و تثبیت مسائل اعتقادی، جذب نوجوانان و جوانان در مراسم‌ها و برنامه ریزی درخصوص گسترش وتعمیم بصیرت در بین مردم و مخاطبین، ارائه خدمات مناسب به عزاداران و حفظ امنیت و سلامت آنان را از دیگر وظایف هیات‌های مذهبی برشمرد و بر انسجام، هماهنگی و همکاری بین هیات‌ها تاکیدکرد و افزود: هیات‌ها مذهبی در پیروزی، حفظ و تقویت و استمرار انقلاب اسلامی نقش مهمی بر عهده داشتند.

امام جمعه کیش با تقدیر از کمک‌ها و اقدامات سازمان منطقه آزاد کیش و شرکت عمران، آب و خدمات و جوامع صنوف کیش در زمینه سازی برگزاری باشکوه مراسم عزاداری آقا ابا عبدالله الحسین (ع) گفت: فضای شهری جزیره کیش متناسب با این ایام و برای برگزاری مراسم‌های عزاداری امام حسین (ع) در حال آماده شدن است.

حجت الاسلام و المسلمین بی نیاز با استناد به فرمایشات مقام معظم رهبری، نقش هیات‌های مذهبی را در اجتماع بی بدیل دانست و تاکید کرد: هیات‌های مذهبی باید قوی، فعال، مردمی و تاثیر گذار باشند و به گونه‌ای عمل کنند که مردم احساس کنند؛ صاحب مجلس هستند و در آن مشارکت دارند.

وی با تاکید بر لزوم رعایت شئونات اسلامی در برگزاری مجالس این ایام بر تحقق هدف "جذب حداکثری" تاکید کرد و اظهار داشت: از متولیان هیات‌های مذهبی انتظار می‌رود بر این امر نظارت داشته باشند و عزاداری‌ها به گونه‌ای برگزار شود تا زیبنده جلسات سید الشهدا (ع) باشد.

حجت الاسلام و المسلمین علیرضا بی نیاز در پایان خواستار اطلاع رسانی و پوشش خبری گسترده فعالیت‌های هیات‌های مذهبی از طریق رسانه ملی و رسانه‌های گروهی شد.

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
امیرحسین کجاست؟ title
پسر ۱۴ ساله اهل گرگان بعد از ۵ روز مفقودی همچنان پیدا نشده است.
با ۴ میلیارد تومان در این مناطق تهران خانه بخرید title
اگر قصد خرید خانه در تهران را دارید و حداکثر بودجه شما ۴ میلیارد تومان است، این گزارش را از دست ندهید.
واکنش مورینیو به رابطه مربی سپاهان و شیدا مقصودلو title
سردار آزمون در گفتگو با یکی از رسانه‌ها خاطره جالبی از مورینیو تعریف کرد.
شیدا مقصودلو کیست؟ title
در ادامه بیوگرافی شیدا مقصودلو، بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون و همسر خارجی اش ژوزه مورایس، مورد بررسی قرار خواهد گرفت، پس با ما همراه باشید.
انهدام باند خواهر و برادری سرقت در تهران title
رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از انهدام باند چهارنفره‌ای که به سرکردگی یک خواهر و برادر اقدام به قاپ‌زنی و سرقت موتورسیکلت در نقاط مختلف تهران کرده بودند، خبر داد.
بالاخره هر روز قهوه بخوریم یا نه؟ title
اگر شما یکی از افرادی هستید که هر روز قهوه می‌نوشید و به این فکر می‌کنید که این عادت چه بلایی سر بدن شما می‌آورد، به خواندن ادامه دهید تا در مورد این موضوع مهم بیشتر بدانید.
آیا واقعاً مهم است که به کدام سمت بخوابیم؟ title
هر یک از ما برای خواب به شکل و مدل خاص خود عادت داریم. آیا واقعاً مهم است که به کدام سمت بخوابیم؟ آیا دلایل علمی در این زمینه وجود دارد؟
برگزیده
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.