کد خبر: ۷۷۱۲
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۸
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در نشستی با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش و فرهنگیان جزیره بر اهمیت ارتقاء سطح کیفی آموزش و رفع مشکلات فرهنگیان کیش تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، مهدی کشاورز با بیان این که مشکلات امروز در حوزه آموزش و پرورش ناشی از ترک فعل ها و کم کاری ها در گذشته است، گفت: در دولت سیزدهم گام های موثری برای کاهش کمبودها و جبران ترک فعل ها و کم کاری های گذشته برداشته شده است.

 

ارتقاء سطح کیفی مدارس دولتی در دستور کار سازمان منطقه آزاد کیش

 

مهدی کشاورز در ادامه سخنان خود اظهار داشت: با پیگیری و بررسی تیم مدیریت جدید سازمان منطقه آزاد کیش، افزایش فضای آموزشی مدارس، نوسازی و ساخت و سازها در دستور کار قرار گرفته و تا سال آینده مشکل کمبود فضای آموزشی طبق برنامه ریزی حل خواهد شد.

کشاورز، با اشاره به این که ظرف 6 ماه گذشته 20 میلیارد و 300 میلیون تومان برای آموزش و پرورش کیش هزینه شده است، گفت: در صورت دریافت مجوز قانونی از سوی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد، به طور حتم در حوزه های "مسکن، حقوق معلمان و رفع مشکلات معیشتی آنها" اقدام خواهیم کرد.

وی از واگذاری زمین و صدور پروانه رایگان جهت ساخت منازل سازمانی برای فرهگیان کیش خبر داد و گفت: با همفکری و تعامل سازنده وزارتخانه در این زمینه و ارائه راهکارهای موثر، این مهم تحقق می یابد.

رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد کیش، بیان داشت: جزیره کیش از 4 راه مواصلاتی؛ تنها به مسیرهای دریایی و هوایی دسترسی دارد که مسیر هوایی انتخاب بسیاری از ساکنان است و هزینه های هنگفتی برای آنها به دنبال دارد بنابراین در بودجه های پیشنهادی این امر نیز باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش تاکید کرد: انتظار می رود آموزش و پرورش و وزارتخانه برای افزایش حقوق فرهنگیان با توجه به ضریب هایی که به هزینه های معیشت تعلق می گیرد، ارتقا سطح کیفی آموزش، تامین نیروی انسانی مجرب و کاهش کمبود تعداد معلمان، همکاری های لازم را با سازمان داشته باشد.

وی اظهار داشت: سازمان نیز افزایش تعداد مدارس با کمک خیرین و سرمایه گذاران مدرسه ساز و سازمان نوسازی ، بخش عمده بهسازی و نوسازی مدارس ،کمک به معیشت فرهنگیان را در دستور کار دارد.

شاه پیری معاون فرهنگی  اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش، گفت: مشکلات ناشی از وضعیت نا مطلوب آموزش و پرورش کیش متوجه تعداد 30 هزار نفر از  کیشوندان شده است.

وی، تصریح کرد: ضروری است وزارت آموزش و پرورش نسبت به حل مشکلات در حوزه های "کمبود تعداد 200 معلم، معیشتی و مسکن فرهنگیان، کلاس درس و فضای آموزش کیش" اقدام کند.  

وی با بیان این که بیش از ۱۰ هزار دانش آموز در جزیره مشغول تحصیل هستند گفت: برای رفع چالش های آموزش و پرورش کیش با همکاری وزارتخانه و سازمان باید راهکارهای عملی بررسی شود.

امام جمعه اهل تسنن کیش، گفت: آموزش و پرورش نقش بسزایی در معرفی استعداد ها و ایجاد شرایط لازم برای شکوفایی دانش آموزان ایفا می کند.

وی با اشاره به این که کیش در بسیاری از حوزه ها، الگوی سرآمد در سطح کشور است، گفت: با اهتمام ویژه و همکاری  وزارت آموزش و پرورش به طور حتم می توانیم مشکلات پیش رو را رفع کنیم.

همچنین در این نشست تخصیص ساختمان آموزشی استثنایی، تعیین تکلیف کیفیت بخشی مدارس، تعیین تکلیف ساختار آموزش و پرورش کیش، رفع کمبود و بکارگیری نیروهای خدماتی در مدارس، ارایه راهکار برای توسعه افزایش نیروی انسانی و کاهش تراکم کلاس ها مطرح شد.

گفتنی است احمد محمودزاده معاون وزیر و رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی وزارت آموزش و پرورش، محسن نظر پور مدیرعامل شرکت عمران، آب و خدمات، شیخ یعقوب شمس امام جمعه اهل تسنن کیش، حیدری راد رئیس آموزش و پرورش کیش به همراه جمعی از فرهنگیان جزیره و اصحاب رسانه در این جلسه حضور داشتند.

جزیره کیش دارای بیش از ۱۰ هزار دانش آموز است که در ۵۲ مدرسه دولتی و خصوصی و ۴۰۰ کلاس در حال تحصیل هستند و در حال حاضر نیاز به ساخت 54 تا 56 کلاس دیگر و افزایش فضای آموزشی است.

برچسب ها: کیش
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
از بیماری‌های شایع فصل بهار چی می‌دونید؟ title
حساسیت‌های بهاری، آلرژی فصلی، سرماخوردگی و آنفلوآنزا، آبله مرغان شایع‌ترین بیماری‌های دیده شده در فصل بهار هستند.
شما هم استرس جنگ با اسراییل را دارید؟ title
استرس باعث تغییرات فیزیولوژیکی مانند افزایش سطح هوشیاری، تنفس و ضربان قلب سریع‌تر، فشار خون بالا، افزایش کلسترول خون و افزایش تنش عضلانی می‌شود.
خاله شادونه درباره حمله دیشب ایران به اسراییل چی نوشت؟ title
ملیکا زارعی در صفحه خود در اینستاگرام نسبت به حمله ایران به اسرائیل نوشت: امشب کودکان غزه در آرامش می‌خوابند...
حمید معصومی‌نژاد: بازیگری مثل خبرنگاری سخت است title
حمید معصومی‌نژاد خبرنگار ایرانی مقیم ایتالیا با فیلم «سال گربه» برای اولین بار وارد دنیای سینما شد.
عشق فضای مجازی باعث طلاق در فضای حقیقی شد! title
مرد جوان وقتی متوجه شد همسرش علاقه زیادی به فضای‌مجازی دارد برای جدایی از وی درخواست طلاق داد.
نیویورک تایمز: ایران ۳۳۱ پهپاد و موشک شلیک کرد title
مقامات اسرائیلی در گفتگو با روزنامه نیویورک تایمز مدعی شدند که ایران در حملات امروز خود ۳۳۱ پهپاد و موشک کروز استفاده کرده است.
لحظه اصابت موشک‌های ایرانی در منطقه نقب در اسرائیل + فیلم title
ببینید موشک‌های سپاه برای اولین بار بر فراز آسمان مسجدالاقصی قدس
برگزیده
رئیسی: ماجراجویی جدید علیه ایران پاسخ سنگین‌تر خواهد داشت title
رئیس‌جمهور تصریح کرد: اینجانب به‌پیروی از رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی و به‌پشتوانه حمایت ملت سرافراز و نیرو‌های مسلح مقتدر ایران اسلامی تأکید می‌کنم که هرگونه ماجراجویی جدید علیه منافع ملت ایران با پاسخ سنگین‌تر و پشیمان‌کننده مواجه خواهد شد.
گزارش ارتش رژیم صهیونیستی از جزئیات حمله ایران title
سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی گفت: ایران شب گذشته بیش از ۳۰۰ موشک بالستیک و پهپاد و موشک کروز شلیک کرد.
سقوط بازار‌های مالی جهان پس از پاسخ ایران به تجاوزات رژیم صهیونیستی title
پاسخ گسترده موشکی و پهپادی ایران به اقدامات تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی، بازار‌های مالی دیجیتال را دچار نوسان شدید کرده است.
واکنش سردار حاجی زاده به حمله پهپادی سپاه به اسرائیل title
سردار حاجی زاده به حمله پهپادی سپاه به اسرائیل واکنش نشان داد.
برخورد پلیس با زنان بی‌حجاب با عنوان طرح نور title
طرح نور با هدف حفظ حریم عفاف و حجاب و مقابله با ناهنجاری‌های در سراسر کشور و از سوی فرماندهی انتظامی کل کشور از امروز اجرا می‌شود.
اگر در فضا بمیرید، چه اتفاقی برای جسد شما رخ می‌دهد؟ title
شرایط فضا ابدا برای انسان مناسب نیست به‌همین‌خاطر فضانوردان با تجهیزات فراوان و لباس‌های مخصوص از زمین خارج می‌شوند. اما آیا تاکنون فکر کرده‌اید که در صورت مردن یک فضانورد چه اتفاقی برای جسد او در فضا رخ می‌دهد؟