به گزارش مخاطب۲۴ به نقل از اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران :خوشبختانه امروز ۹۸ درصد از آنچه که به عنوان برنامه کلیدی دولت محترم سیزدهم در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات معرفی میشود، یعنی شبکه فیبر نوری دایر شده، متعلق به مخابرات ایران است و این روند انشاءلله با برنامه ریزی ادامه خواهد یافت.
شرکت مخابرات ایران، بستر ارتباطی اصلی و زیرساختی در مناطق کمتر برخوردار و روستاها، شبکه ملی اطلاعات، شرکتهای بخش خصوصی و اپراتورهای تلفن همراه، پیشران توسعه دانش ارتباطات در کشور، موتور محرک اقتصاد دیجیتال و افزایش بهرهوری در سطح ملی و ارایه خدمات ارتباطی به صورت مستقیم و غیرمستقیم به شرکتها و دستگاههاست.
این شرکت با داشتن حدود ۲۹ میلیون مشترک تلفن ثابت (در مقایسه با ۲۰۰ هزار شماره تلفن ثابت سایر اپراتورها)، ۱۰۵ میلیون سیمکارت واگذار شده تلفن همراه، بیش از ۵ میلیون و ۲۷۶ هزار سرویسهای باند پهن فعال و ۱۸۴ هزار کیلومتر فیبر نوری در سراسر کشور و ۹۸ درصد سهم بازار سرویس تانوما (FTTH) به نسبت سهم دو درصدی شرکتهای FCP برترین اپراتور منطقه است و تلاش میکند خدمات خود را به بهترین شکل به مشتریان خود ارائه دهد.
شرکت مخابرات ایران، در بخش دایری فناوری فیبرنوری به عنوان صدرنشین تمام فعالان حوزه، با طرح نهضت جهادی توسعه فیبر نوری مخابرات به نام “نجما”، که از پروژههای راهبردی و کلیدی این شرکت است به منظور ایجاد و توسعه شبکه دسترسی مبتنی بر فیبرنوری در راستای شتاب بخشی به روند اجرای شبکه ملی اطلاعات و بسترسازی برای تحقق دولت هوشمند، کمک به توسعه کسب و کارها و توسعه اقتصاد دیجیتال در سطح ملی همگام با دولت محترم فعالیت گستردهای شروع کرده است که گزارش عملکرد مربوط به این طرح در سایت وزارت ارتباطات تا چندی پیش قابل رویت بوده است.
این شرکت در حال حاضر اقدامات توسعهای و بهینه سازی و افزایش ظرفیت شبکه ارتباطی خود را علی رغم تاثیرگذاری عوامل داخلی و خارجی و نبود منابع لازم با تلاش شبانه روزی مجموعه مدیران و کارکنان خود جبران کرده که یکی از نمادهای مهم آن رسیدن به بیشترین پوشش و اتصال فیبر نوری در کشور است.
نگاه غیرکارشناسی و تنگ نظرانه به شرکت مخابرات ایران طی سالهای گذشته، علی رغم افزایش شدید تورم سالهای اخیر، منجر به ارایه خدمات با تعرفههای غیر منطقی و غیر عادلانه شده است، حال آنکه در صورت منطقی شدن تعرفهها سود اصلی که همان “افزایش کیفیت” و “ارائه خدمات جدید” است نصیب تمام ذی نفعان، مردم و مشترکان اعم از خانگی، تجاری و سازمانی میشد.
در همه این سال ها، عدم موفقیت سایر بخشهای فعال در حوزه ارتباطات و مخابرات با ادعای واهی انحصارطلبی شرکت مخابرات ایران که کلیدواژه مخالفان خصوصی سازی بوده، توجیه شده که این مساله در نهایت باعث کم کاریهای متعدد و ترک فعلهای پی در پی نهادهای مسئول شده است.
شرکت مخابرات ایران برای ارتباط با مردم و مشتریان خود چندین کانال پاسخگویی غیرحضوری به صورت شبانه روزی فعال کرده است که خوشبختانه رضایت بیش از ۹۰ درصدی را شاهد هستیم و البته گاهی اوقات آماری غیرواقعی از مقایسه یک اپراتور ۳۰ میلیونی در کنار ۲۰ اپراتور ۲۰۰ هزار شمارهای منتشر میشود که هم ذهن مسئولان محترم و هم افکارعمومی را منحرف میکند.
امیدواریم تمام افراد و فعالانی که در حوزه ارتباطات کشور و مراجع حاکمیتی فعال هستند با بهره گیری از تجربیات سالهای شکوفایی صنعت ارتباطات کشور در گذر از تکنولوژی آنالوگ به دیجیتال ضمن همگرا کردن منابع عمومی کشور و پرهیز از موازی کاری، بر ضرورت توسعه در بخش ارتباطات تاکید کنند و به ارتقا و بهبود وضعیت حوزه ICT کشور بیندیشند تا با حمایت نهادهای بالادستی شاهد شکوفایی بیش از پیش شرکت مخابرات ایران به عنوان سرمایه ملی ایران اسلامی عزیز و تاثیرات آن بر اقتصاد کلان کشور و حوزههای فرامنطقهای و تحقق هرچه بیشتر رضایتمندی آحاد مردم شریف کشور عزیزمان باشیم.