کد خبر: ۲۲۴۴۸
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۲ - ۰۴:۰۱
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به مناسبت روز فناوری اطلاعات پیامی صادر کرد.

مخاطب۲۴ : به نقل از مشرق نیوز ؛ عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به مناسبت ۲۲ تیرماه روز فناوری اطلاعات پیامی به شرح زیر صادر کرد:

بیست و دوم تیرماه همزمان با زادروز دانشمند و ریاضیدان بزرگ ایرانی، "محمد بن موسی خوارزمی" که مایه افتخار جهان اسلام است، به عنوان "روز فناوری اطلاعات" نام گذاری شده که می‌تواند فرصتی برای یادآوری زحمات و خدمات متخصصان و فعالان این بخش باشد.

امروزه فناوری اطلاعات و ارتباطات نقش غیر قابل انکاری در بهبود کیفیت زندگی داشته و همه ابعاد فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی زندگی بشر را تحت تأثیر خود قرار داده است. فناوری اطلاعات و ارتباطات یکی از پیشران‌های اصلی توسعه اقتصادی در کشور بوده و علاوه بر ارزش آفرینی در این حوزه می‌تواند سایر صنایع را بهره ور سازد.

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در مسیر تحقق اهداف و وعده‌های دولت سیزدهم، سیاست‌ها و اولویت اصلی خود را در راستای تحقق شعار سال و منویات مقام معظم رهبری، توسعه اقتصاد دیجیتال و حمایت از کسب و کار‌های این حوزه و رفع موانع پیش روی فعالان این عرصه را قرار داده و با هدفگذاری دستیابی به سهم ۱۵ درصدی اقتصاد دیجیتال از تولید ناخالص داخلی در برنامه هفتم توسعه چشم انداز و مسیر حرکت خود را تعیین کرده است. همچنین با پیگیری‌های این وزارتخانه یکی از سرفصل‌های اصلی برنامه هفتم توسعه نیز به موضوع توسعه اقتصاد دیجیتال اختصاص یافت. اهداف و احکام پیش بینی شده در لایحه که ان شاءالله با همراهی مجلس محترم به قانون برنامه هفتم تبدیل خواهد شد، نوید بخش آینده‌ای روشن برای بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور در سال‌های آتی است. البته دستیابی به این هدف نیازمند همراهی و همدلی فعالان بخش خصوصی، بخش دولتی و تشکل‌های صنفی نیز است.

این فرصت را مغتنم شمرده، ضمن ارج نهادن به تلاش‌ها و زحمات صادقانه و متعهدانه تمامی متخصصان و فعالان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در بخش خصوصی و دولتی، به ویژه همکارانم در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه در جای جای ایران اسلامی، این روز فرخنده را به همه آنان تبریک عرض می‌کنم. امیدوارم با همدلی، همراهی، هم افزایی و تلاش مضاعف همه فعالان این زیست بوم، زمینه اعتلا و پیشرفت در خور شأن کشور عزیزمان را بیش از پیش فراهم کرده و ضمن کسب رضایت مردم، گام‌های موثرتری در این مسیر برداریم.

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مفتخر است در این ایام فرخنده، میزبان سومین اجلاس وزرای فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور‌های عضو سازمان همکاری‌های اقتصادی (اکو) باشد و بتواند با بهره مندی از امکانات و توانمندی‌های اقتصادی، فنی و فرهنگی کشور‌های عضو، ضمن فراهم آوردن زمینه ارتقا همکاری مشترک در این حوزه، با شناسایی فرصت‌های کلیدی در عرصه فناوری‌های نوین ارتباطی، موجبات تقویت و تبدیل سازمان اکو به یک بلوک قدرتمند در مجامع بین المللی را فراهم کند.

از خداوند رحمان برای همه متخصصان، فعالان و خانواده بزرگ ارتباطات کشور، سلامتی، بهروزی و موفقیت درتمام ابعاد زندگی آرزو می‌کنم.

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
۹ دلیل برای گنجاندن آجیل در رژیم غذایی روزانه title
آجیل سرشار از مواد مغذی ضروری، از جمله چربی‌های سالم، پروتئین، فیبر، ویتامین‌ها و مواد معدنی است.
«بچه مهندس» با شلوارک و دمپایی در فرودگاه! title
روزبه حصاری بازیگر سینما و تلویزیون که به تازگی در یک پروژه از ناحیه زانو دچار آسیب دیدگی شده است.
مغز خاطرات عجیب را بیشتر به یاد می‌آورد title
پژوهش جدید دانشمندان «دانشگاه ییل» نشان می‌دهد که هرچه خاطرات عجیب‌تر و دور از ذهن باشند، مغز تمایل بیشتری به یادآوری آن‌ها دارد.
رمزگشایی از چرایی زمین گیر شدن جنگنده‌های چین! title
نفوذ سیاسی نقش بسزایی در فروش هواپیما‌های جنگنده دارد. بازار بین‌المللی هواپیما‌های جنگنده فقط به کیفیت و هزینه مربوط نمی‌شود، بلکه به شراکت‌ها و پیوند‌های سیاسی نیز مربوط می‌شود.
فروش ۳۵۰ میلیاردی نمایشگاه کتاب title
سخنگوی نمایشگاه کتاب تهران، مجموع فروش نمایشگاه در بخش مجازی و حضوری را، ۳۵۰ میلیارد تومان اعلام کرد.
حمله مسلحانه گانگستر‌های نقابدار به خانه‌های تهران title
۵ مرد مسلح با خونسردی وارد ساختمان می‌شوند. با یک کارت در آپارتمان را باز کرده و درحالی‌که صورت‌هایشان را پوشانده‌اند و یک ساک مشکی در دست دارند، وارد آپارتمان می‌شوند. سپس اعضای خانه را با کلت و کلاشینکف تهدید می‌کنند تا اموال قیمتی را به سرقت ببرند.
دیوید کاپرفیلد متهم به آزارگری زنان شد! title
دیوید کاپرفیلد یکی از مشهورترین شعبده‌باز‌های تاریخ به سوءرفتار جنسی با زنان متهم شد.
برگزیده
استوری عاشقانه داماد سینمای ایران title
سپند امیرسلیمانی در تازه‌ترین استوری خود، تصویری به همراه همسرش، مونا کرمی منتشر کرد.
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.