کد خبر: ۲۲۴۴۸
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۲ - ۰۴:۰۱
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به مناسبت روز فناوری اطلاعات پیامی صادر کرد.

مخاطب۲۴ : به نقل از مشرق نیوز ؛ عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به مناسبت ۲۲ تیرماه روز فناوری اطلاعات پیامی به شرح زیر صادر کرد:

بیست و دوم تیرماه همزمان با زادروز دانشمند و ریاضیدان بزرگ ایرانی، "محمد بن موسی خوارزمی" که مایه افتخار جهان اسلام است، به عنوان "روز فناوری اطلاعات" نام گذاری شده که می‌تواند فرصتی برای یادآوری زحمات و خدمات متخصصان و فعالان این بخش باشد.

امروزه فناوری اطلاعات و ارتباطات نقش غیر قابل انکاری در بهبود کیفیت زندگی داشته و همه ابعاد فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی زندگی بشر را تحت تأثیر خود قرار داده است. فناوری اطلاعات و ارتباطات یکی از پیشران‌های اصلی توسعه اقتصادی در کشور بوده و علاوه بر ارزش آفرینی در این حوزه می‌تواند سایر صنایع را بهره ور سازد.

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در مسیر تحقق اهداف و وعده‌های دولت سیزدهم، سیاست‌ها و اولویت اصلی خود را در راستای تحقق شعار سال و منویات مقام معظم رهبری، توسعه اقتصاد دیجیتال و حمایت از کسب و کار‌های این حوزه و رفع موانع پیش روی فعالان این عرصه را قرار داده و با هدفگذاری دستیابی به سهم ۱۵ درصدی اقتصاد دیجیتال از تولید ناخالص داخلی در برنامه هفتم توسعه چشم انداز و مسیر حرکت خود را تعیین کرده است. همچنین با پیگیری‌های این وزارتخانه یکی از سرفصل‌های اصلی برنامه هفتم توسعه نیز به موضوع توسعه اقتصاد دیجیتال اختصاص یافت. اهداف و احکام پیش بینی شده در لایحه که ان شاءالله با همراهی مجلس محترم به قانون برنامه هفتم تبدیل خواهد شد، نوید بخش آینده‌ای روشن برای بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور در سال‌های آتی است. البته دستیابی به این هدف نیازمند همراهی و همدلی فعالان بخش خصوصی، بخش دولتی و تشکل‌های صنفی نیز است.

این فرصت را مغتنم شمرده، ضمن ارج نهادن به تلاش‌ها و زحمات صادقانه و متعهدانه تمامی متخصصان و فعالان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در بخش خصوصی و دولتی، به ویژه همکارانم در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه در جای جای ایران اسلامی، این روز فرخنده را به همه آنان تبریک عرض می‌کنم. امیدوارم با همدلی، همراهی، هم افزایی و تلاش مضاعف همه فعالان این زیست بوم، زمینه اعتلا و پیشرفت در خور شأن کشور عزیزمان را بیش از پیش فراهم کرده و ضمن کسب رضایت مردم، گام‌های موثرتری در این مسیر برداریم.

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مفتخر است در این ایام فرخنده، میزبان سومین اجلاس وزرای فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور‌های عضو سازمان همکاری‌های اقتصادی (اکو) باشد و بتواند با بهره مندی از امکانات و توانمندی‌های اقتصادی، فنی و فرهنگی کشور‌های عضو، ضمن فراهم آوردن زمینه ارتقا همکاری مشترک در این حوزه، با شناسایی فرصت‌های کلیدی در عرصه فناوری‌های نوین ارتباطی، موجبات تقویت و تبدیل سازمان اکو به یک بلوک قدرتمند در مجامع بین المللی را فراهم کند.

از خداوند رحمان برای همه متخصصان، فعالان و خانواده بزرگ ارتباطات کشور، سلامتی، بهروزی و موفقیت درتمام ابعاد زندگی آرزو می‌کنم.

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
پویش یک دقیقه برای ایران با شهیندخت مولارودی title
با توجه به این که دکتر پزشکیان کاندیدای اختصاصی جبهه اصلاحات ایران هستند و برنامه‌هایی که برای ارائه دارند در چارچوب گفتمان اصلاح طلبی مورد وفاق و اتفاق نظر جامعه اصلاح طلبی است.
پویش یک دقیقه برای ایران title
از روز نخست اعلام كانديداتوري دكتر مسعود پزشكيان، موجي از اميدواري، شور و حركت جامعه را فراگرفت و هزاران نفر از اقشار مختلف، اعلام آمادگي كردند تا در اين رقابت تعيين كننده آينده ايران، نقش و سهمي ايفا كنند؛ «كارزار رسانه اي #يك_دقيقه_براي_ايران » هم يكي از آن هزاران است.
هوش مصنوعی از انسان باهوش‌تر است؟ title
پدرخوانده هوش مصنوعی: ۵۰ درصد احتمال دارد این فناوری از انسان باهوش‌تر شود
فضیلت و اعمال عید قربان title
روز دهم ماه ذی‌الحجه و عید قربان روز عید و خوشحالی و سرور است، زیرا علاوه بر این که بنده‌ای مخلص از آزمونی دشوار، سربلند بیرون آمد و بندگی خویش را در پیشگاه خدای بزرگ ثابت کرد، گروه عظیمی از بندگان مخلص خدا به او تاسی جسته، به زیارت خانه خدا می‌شتابند و مراسم منا و از جمله، قربانی را انجام می‌دهند.
ثروت بیل گیتس در کجا انباشته شده است؟ title
بیل گیتس، سرمایه‌گذار میلیاردر، ۸۷ درصد از سبد سهام (پرتفوی) ۴۵ میلیارد دلاری خود را تنها در پنج سهام در اختیار دارد.
عکسی از جشن تولد ۳۷ سالگی مجری مشهور تلویزیون title
پیمان طالبی، مجری مشهور تلویزیون عکسی از جشن تولد ۳۷ سالگی‌اش را در اینستاگرام منتشر کرد.
ستاره استقلال داماد شد title
مهاجم باتجربه استقلالی‌ها شنبه شب مراسم ازدواج خود را برگزار کرد.
برگزیده
پویش یک دقیقه برای ایران با معصومه ابتکار title
فرصتی بی نظیر برای مردم ایران پیش آمده است که در یک انتخابات رقابتی و آزاد و سالم شرکت کنند.
زهرا پزشکیان در رابطه با پدر چه گفت؟ title
صحبت‌های زهرا پزشکیان دختر مسعود پزشکیان نامزد ریاست جمهوری را ببینید.
دیدار پزشکیان با سیدحسن خمینی title
مسعود پزشکیان به دیدار آیت‌الله سیدحسن خمینی، نوه بنیان‌گذار فقید جمهوری اسلامی رفت.
اقامه نماز ظهر جمعی از نخبگان و مدال آوران علمی ایران به امامت رهبر انقلاب title
️جمعی از نخبگان و مدال‌آوران علمی کشورمان ظهر امروز با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار خواهند کرد.
دیدار پزشکیان با آیت‌الله جوادی آملی title
مسعود پزشکیان کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در سفر به قم، با آیت‌الله عبدالله جوادی آملی دیدار و گفتگو کرد.
سید محمد خاتمی: به دکتر پزشکیان رأی خواهم داد title
تقدیر رئیس دولت اصلاحات از ساده زیستی، پاکدستی، مردم گرایی، شجاعت و پایبندی پزشکیان به موازین اخلاقی