کد خبر: ۲۲۱۹۶
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۱
همزمان با بزرگداشت دهه امامت و ولایت و گرامیداشت عید غدیر، همایش زیست عفیفانه با هدف ترویج فرهنگ و حجاب اسلامی در جامعه، در سازمان تأمین‌اجتماعی برگزار شد.

مخاطب۲۴ : به‌گزارش روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی؛ احمد اسفندیاری معاون فرهنگی و اجتماعی و امور استان‌های سازمان تأمین‌اجتماعی در این همایش که به‌صورت حضوری و وبیناری با حضور تعدادی از مدیران و کارکنان سازمان تأمین اجتماعی برگزار شد، با اشاره به شعر دهه امامت و ولایت در سال جاری گفت: شعار امسال که «امیرالمومنین (ع) معیار زندگی، الگوی حکمرانی» است، به نوعی چگونگی زیست و سبک زندگی اسلامی در حوزه زندگی فردی و اجتماعی توجه داشته و پیروی از مولی‌الموحدین امیرالمومنین علی علیه‌السلام و فاطمه زهرا (س) را تنها راه رسیدن به سعادت معرفی می‌کند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌های سازمان تأمین‌اجتماعی، ضمن گرامیداشت هفته عفاف و حجاب بر ضرورت ترویج سبک زندگی فاطمی و علوی تأکید کرد و گفت: زنان و بانوان کشورمان نقش مهمی در ترویج و نهادینه کردن فرهنگ دینی با استفاده از مؤلفه‌های اخلاقی و پایداری و تحکیم و صیانت از بنیان خانواده دارند

وی تصریح کرد: ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، یکی از مهم‌ترین مبانی دینی در حکومت اسلامی است و کسانی که در حوزه عفاف و حجاب فعالیت می‌کنند، اجر و پاداش بالایی در پیشگاه خداوند متعال دارند.

اسفندیاری به اهمیت حجاب در آیات قرآن کریم و در اسلام و تأکیدات رهبر انقلاب درباره این موضوع اشاره و تصریح کرد: رهبر معظم و معزز انقلاب بیان فرمودند مسأله حجاب در حقیقت فراتر از یک مسأله شرعی و دینی و کشف حجاب، حرام شرعی و حرام سیاسی است.

وی با بیان اینکه بصیرت‌افزایی و آگاهی‌بخشی از مهم‌ترین وظایف بسیج است، اظهار داشت: بسیجیان نقش مؤثر و مهمی در عرصه‌های گوناگون کشور داشته و لازم است از توان و ظرفیت این حوزه در ترویج، روشنگری و آگاهی‌بخشی جامعه در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی بیش از پیش استفاده بهینه کرد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌های سازمان تأمین‌اجتماعی با بیان اینکه مقوله عفاف و حجاب یک نکته تببینی و ایجابی و حفظ آن یک وظیفه است، گفت: در خصوص ترویج و گسترش فرهنگ عفاف و حجاب که موضوعی دینی، انسانی و قانونی است فعالیت‌های خوبی صورت گرفته و لازم است با استفاده از سازوکار‌های مؤثر فرهنگی در نهادینه‌سازی فرهنگ حجاب علاوه بر محیط خانواده، در محیط کار و در نهایت در سطح جامعه تلاش شود تا با حفظ حجاب به تحکیم خانواده و افزایش امنیت اخلاقی در جامعه کمک شود.

اسفندیاری با تأکید بر اینکه تک‌تک افراد جامعه مأموریت دارند در گسترش و تعمیق فرهنگ عفاف و حجاب نقش‌آفرینی کنند، یادآور شد: عفاف و حجاب در آموزه‌های دینی و آرمان‌های انقلاب اسلامی و منویات امام خمینی و مقام معظم رهبری جایگاه رفیعی دارد و مدیران را باید به‌عنوان خط مقدم فعالان عرصه‌های فرهنگی دانست و این عزیزان باید بدانند به‌عنوان الگوی سایر کارکنان در زمینه شرکت در مناسبت‌های مختلف مذهبی، دینی و کمیته‌های عفاف و حجاب و امر به معروف و نهی از منکر، وظیفه و تکلیفی جدی دارند.

این همایش با سخنرانی دکتر سعید عزیزی، خانم دکتر نوروزی و خانم دکتر محبی‌تبار و اجرای گروه سرود احسان، ادامه یافت و تعدادی از مدیران و بانوان شاغل در سازمان تأمین اجتماعی به‌صورت حضوری و وبیناری در این همایش حضور داشتند.

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
علت فوت دانشجوی دندانپزشکی دانشگاه شیراز چه بود؟ title
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، در خصوص فوت یکی از دانشجویان این دانشگاه گفت: فعلاً این موضوع در دست پیگیری است و جزئیات بیشتر آن متعاقباً اطلاع‌رسانی خواهد شد
جزئیات مراسم تشییع و خاکسپاری زری خوشکام title
زهرا خوشکام، ملقب به زری خوشکام صبح امروز در سن ۷۷ سالگی دارفانی را وداع کرد
شیطان پرستان تهران دستگیر شدند! title
یک تیم شیطان پرستی در تهران متلاشی شد.
نوشیدنی که برای کودکان مفید نیست! title
در کنار همه گزینه‌های مناسبی که می‌توانید به عنوان نوشیدنی مفید برای کودکان در نظر بگیرید، انتخاب بعضی نوشیدنی‌ها نه تنها هیچ فایده‌ای برای بچه‌ها ندارد، بلکه می‌تواند مضر باشد و سلامت آن‌ها را به خطر بیندازد
اطلاعیه زندان اصفهان درباره توماج صالحی title
اداره کل زندان اصفهان درباره عدم دسترسی توماج صالحی به تلفن اطلاعیه صادر کرد.
زری خوشکام درگذشت title
زهرا خوشکام بازیگر قدیمی سینما و همسر علی حاتمی از دنیا رفت.
طب ایرانی می‌تواند مکمل پزشکی نوین باشد title
رییس دانشکده طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی تهران، از طب ایرانی به عنوان مکمل طب نوین نام برد.
برگزیده
استوری عاشقانه داماد سینمای ایران title
سپند امیرسلیمانی در تازه‌ترین استوری خود، تصویری به همراه همسرش، مونا کرمی منتشر کرد.
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.