کد خبر: ۲۲۱۰۰
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۲
رییس هیات مدیره بانک توسعه تعاون از دو خط اعتباری بانک مجموعا به میزان ۵۰ هزار میلیارد ریال ویژه تعاونی‌های معرفی شده از سوی معاونت تعاون وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی خبر داد.

مخاطب۲۴ :  نقل از روابط عمومی بانک توسعه تعاون ؛ سید باقر فتاحی رییس هیات مدیره بانک توسعه تعاون در سفر به استان اصفهان و در نشست منطقه‌ای مدیران و کارشناسان بخش تعاون کشور که با حضور مسکنی معاون تعاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد اظهار کرد: بانک توسعه تعاون بانک تخصصی بخش تعاون است که با رعایت ضوابط و قوانین، ملزم به حمایت از بخش تعاون در سطح کشور می‌باشد.

فتاحی گفت: خط اعتباری ۲۰ هزار میلیارد ریالی با انعقاد تقاهم میان معاونت تعاون، بانک توسعه تعاون و صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون برای بخش تعاون در سال ۱۴۰۱ برقرار شد که از این خط ۱۳ هزار میلیارد ریال مصوب و پرداخت شده است و هفت هزار میلیارد ریال در حال بررسی است که بعد از مصوب در کمترین زمان ممکن پرداخت خواهد شد، در سال جاری نیز خط اعتباری جدید ۳۰ هزار میلیارد ریالی با تفاهم نامه سه جانبه اختصاص یافته است که این خط اعتباری جدید نیز با اطلاع رسانی کامل به تمامی تعاونگران و با رعایت شفافیت و تسهیل امور انجام می‌شود. با این تفاسیر ۵۰ هزار میلیارد ریال خط اعتباری بانک توسعه تعاون از این دو محور به بخش تعاون تخصیص یافته است.

وی افزود: همزمان با افزایش ۱۴۰ درصدی سرمایه بانک توسعه تعاون، اصلاح شاخص‌های عملکردی میسر گشته است و سقف تسهیلات و تعهدات به بخش تعاون نیز قابلیت افزایش یافته است.

فتاحی تصریح کرد: با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری و شعار سال ضرورت دارد سیستم مالی و اقتصادی و شبکه بانکی کشور با در پیش گرفتن سیاست‌ها و راهکار‌های موثر، زمینه مهار تورم را به همراه رشد و رونق تولید فراهم نماید و بانک توسعه تعاون نیز با پرداخت تسهیلات هدفمند و انضباط مالی و نقدینگی این دو هدف راهبردی را دنبال می‌کند.

این مقام بانکی تاکید نمود: در نظام بانکی یکی از شاخص مهم، نسبت مصارف به منابع است، در بانک‌های دولتی این نسبت ۸۳ درصد می‌باشد و نسبت منابع و مصارف در بانک توسعه تعاون بیش از ۹۵ درصد است که با توجه به تکالیف متعدد و رویکرد توسعه‌ای بانک قابل تفسیر و توجیه است.

فتاحی یادآور شد: یکی دیگراز شاخص‌های مهم در بانک نسبت مطالبات غیر جاری است و این نسبت در نظام بانکی ۷.۷ درصد باشد و این نسبت در بانک توسعه تعاون ۳.۴۸ درصد می‌باشد که این موضوع نشان از خوش حسابی مشتریان و تعاونگران می‌باشد.

وی در ادامه به موضوع تامین مالی از سرمایه اشاره کرد و تصریح کرد: تامین مالی از بازار سرمایه بر عهده بانک هاست و بانک باید با تلاش در جذب منابع مالی از بازار سرمایه نسبت به حمایت از تولید و اشتغالزایی اقدام نمایند.

در پایان این نشست تخصصی، سوالات و مباحث مطرح شده مدیران کل و کارشناسان استان‌ها، ‏ توسط رئیس هیات مدیره بانک توسعه تعاون پاسخ داده شد.
گفتنی است در این نشست احمد محمدی مدیر امور اعتباری و محمد علی محترم مدیر شعب استان اصفهان حضور داشتند.

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
ژست عاشقانه بازیگر و همسر جانش! title
عکس عاشقانه و جدید نرگس محمدی و همسرش علی اوجی در اکران نمایش خارشتر پربازدید شد.
بازی مافیا به خاطر یک دختر رنگ خون گرفت title
پسر جوان که در جریان بازی مافیا به خاطر یک دختر همبازی‌اش را با ضربات چاقو به قتل رسانده بود، در دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه شد.
تغییر چهره شگفت انگیز بازیگر سریال «نوروز رنگی» title
حمیدرضا حافظ شجری که با نام جعفر در سریال نوروز رنگی شناخته شد حالا با ۲۰ کیلو کاهش وزن ۲۰ سالگی خود را جشن گرفته است. او این روز‌ها برای بازی در سریال طنز ۹۰ شبی «چرخ گردون» با بازی حمید لولایی و علیرضا خمسه جلوی دوربین رفته است.
عمو کاووس نون خ چند ساله است؟ title
ماشاالله وروایی با نقش عمو کاووس در سریال نون خ در حال حاضر ۷۴ ساله است.
اطلاعیه پلیس درباره ویدیوی منتشرشده از درگیری بازیگر زن و یک مامور title
به دنبال انتشار ویدیویی از درگیری یکی از بازیگران زن با مامور پلیس، مرکز اطلاع‌رسانی پلیس اعلام کرد که این موضوع ارتباطی به طرح عفاف و حجاب ندارد.
شبکه‌های اجتماعی عملکرد بخشی از مغز نوجوانان را مختل می‌کند title
محققان کالیفرنیا طی مطالعه‌ای بر روی مغز نوجوانان دریافتند استفاده زیاد از شبکه‌های اجتماعی در عملکرد بخشی از مغز که مربوط به تصمیم‌گیری است، اختلال ایجاد می‌کند.
استاتین‌ها برای افراد بالای ۷۵ سال هم موثرند title
یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که حتی افراد بالای ۷۵ سال نیز می‌توانند از مزایای قلبی ناشی از مصرف استاتین‌ها بهره‌مند شوند.
برگزیده
امام خامنه‌ای:وقت مجلس مصروف مسابقات بی‌فایده رسانه‌ای نشود title
رهبر معظم انقلاب در پیامی به دوازدهمین دوره مجلس تأکید کردند: در خود مجلس مسابقات بی‌فایده‌ی رسانه‌ای و مجادلات مضرّ سیاسی، وقت و عمر کوتاه دوران مسئولیّت را به خود مصروف نسازد؛ وگرنه ظرفیّت ارزشمند حضور نمایندگان در این جایگاه والا ضایع خواهد شد.
رهبر انقلاب در منزل شهید رئیسی چه مطالبی بیان فرمودند؟ title
بیانات منتشر نشده رهبر انقلاب در منزل شهید رئیسی
۲۰ جانشین احتمالی رئیسی چه کسانی هستند؟ title
در پی شهادت رئیس جمهور در اتفاقی نادر دوره ریاست جمهوری در ایران نا تمام ماند تا با برگزاری انتخابات زودهنگام سکاندار قوه اجرایی کشور مشخص شود
وداع تاریخی خراسان جنوبی با رئیس جمهور شهید title
خراسان جنوبی امروز تمام قد برای وداع با یار دیرینش به میدان آمدند تا در تاریخ ثبت شود این حضور و شکوه برای همیشه.
شهید«حسین امیرعبدالهیان» به روایت تصویر title
شهید حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در سانحه هوایی روز گذشته همراه با شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی و دیگر همراهانش، شهد شهادت نوش کرد تا نخستین شهید وزیر امور خارجه انقلاب اسلامی لقب بگیرد.
بیانیه وزارت امور خارجه در خصوص سانحه بالگرد رئیس جمهور title
علیرغم شرایط نامساعد جوی و محیطی، تلاش‌ها برای رسیدن گروه‌های پُرتلاش امدادی به محل حادثه همچنان با جدیت و امیدوارانه ادامه دارد.