مخاطب۲۴ : از حوالی ساعت ۸ صبح روز دوشنبه ۱۳ تیر که عضو هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس استوری مربوط به فسخ قرارداد علیرضا بیرانوند را منتشر کرد بلافاصله موضوع انتقال دروازهبان پرسپولیس به استقلال به مهمترین خبر روز در فضای کشورمان تبدیل شد.
این در حالی بود که طی روزهای گذشته اکثر رسانههای ورزشی حول موضوع نقل و انتقالات و البته جنجال های کمپ استقلال و درگیریهای هانی کرده و دوستانش روی سکوهای آن تیتر و مصاحبه داشتند. تعدادی پیگیر اخبار انتقال رضا اسدی به استقلال و برخی دیگر پیگیر آخرین تصمیم یاسین سلمانی برای سرخ یا آبی پوش شدن بودند.
رسانههای غیر ورزشی و سیاسی هم که این روزها به موضوع اعتراضات فرانسه، حمله صهیونیست ها به جنین، مهمانی غدیر و مسائلی از این دست میپردازند اما امروز سهشنبه چهاردهم تیرماه حداقل در گوشه ای از جلدشان تحت تاثیر انتقال علیرضا بیرانوند به استقلال و جداییاش از پرسپولیس تیتر و عکسی از این دروازه بان را کار کرده بودند!
مروری بر برنامههای زنده تلویزیونی در روز دوشنبه و سهشنبه نیز حکایت از آن دارد که بدون استثنا، اکثر مجریان در بخشهای مختلف سعی می کردند به نوعی برای جذابیت بیشتر برنامهشان به تصمیم علیرضا بیرانوند بپردازند و خبرهای اختصاصی شان از این انتقال احتمالی را به خورد مخاطبان شان بدهند.
بین خبرنگاران پایگاه های اینترنتی خبری و خبرگزاریها نیز این موضوع دهان به دهان نقل می شد که از صبح روز دوشنبه به بعد اخبار مربوط به علیرضا بیرانوند در صدر اخبار پربازدید پایگاه خبری شان قرار گرفته است. این موضوع در شبکههای اجتماعی نیز شرایطی مشابه داشت و داغترین اخبار کانالهای خبری ورزشی و غیرورزشی در تلگرام و یا صفحات اینستاگرامی همه به موضوع جدایی علیرضا بیرانوند مربوط می شد. فسخ غیر قانونی، حضور بیرانوند در هتل اسپیناس و... در واقع کافی بود تنها خبری با کلیدواژه «علیرضا بیرانوند» منتشر شود تا بلافاصله همه رسانهها آن را بازنشر کنند.
این موضوع ثابت میکند تا چه اندازه روی جابجایی مهرههای سرشناس بین دو تیم آبی و قرمز پایتخت حساسیت وجود دارد و طرفداران میلیونی این دو تیم تا چه اندازه نسبت به حضور چهرههای سرشناس تیم محبوبشان در باشگاه رقیب حساسیت دارند.