کد خبر: ۲۱۵۳۴
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۵
دیروز حجم معاملات بسیار پایین بود. بازار برای رشد به سیگنال قوی نیاز دارد و به نظر می‌رسد معامله گران هنوز در شوک افشای افزایش نرخ خوراک پتروشیمی‌ها است.

پیش بینی بورس - مخاطب24:شاخص کل بورس تهران روز گذشته ریزش کرد. بورسی‌ها در شرایطی به استقبال معاملات روز یکشنبه می‌روند که روز شنبه باز هم حجم معاملات افت کرد.


برای پیش بینی بورس امروز –یکشنبه ۱۱ تیر- به روند بازار سهام در روز کاری گذشته نگاه می‌کنیم. روز شنبه شاخص کل ۹ هزار و ۴۹۰ واحد ریزش کرد و شاخص کل هم‌وزن ۳۲۳ واحد رشد کرد. همچنین شاخص کل فرابورس ۱۶ واحد پایین آمد و شاخص هم وزن فرابورس رشد ۵۰۰۴ واحدی داشت.


در پایان معاملات روز شنبه، ۳۲۹ نماد رشد قیمت داشتند و قیمت سهام ۳۳۹ نماد کاهش یافت، به عبارت دیگر، ۴۹ درصد بازار رشد قیمت داشتند و ۵۱ درصد بازار افت قیمت داشتند.


بیشترین افزایش قیمت

روز یکشنبه در بورس شرکت دارویی برکت (برکت)، شرکت کویر تایر (پکویر) و شرکت داروسازی جابربن حیان (دجابر) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت آ س پ (آ. س. پ)، شرکت صنعتی و معدنی شمال شرق شاهرود (کشرق) و شرکت شیر پاستوریزه پگاه گلستان (غگلستا) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.


بیشترین کاهش قیمت

در بورس نماد‌های وایران (شرکت لیزینگ ایرانیان)، بکام (شرکت کارخانجات تولیدی شهید قندی) و خمحور (شرکت تولید محور خودرو) در روز یکشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت سرمایه گذاری مسکن پردیس (ثپردیس)، شرکت داروسازی تولید دارو (دتولید) و شرکت تولیدی و خدمات صنایع نسوز توکا (کتوکا) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.


عرضه و تقاضای بازار

در معاملات شنبه، ۱۰۰ نماد صف خرید داشتند و ۴۱ نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت ۶ درصدی نسبت به روز کاری قبل به ۷۲۰ میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با رشد ۳ درصدی به ۱۴۶ میلیارد تومان رسید.


پیش بینی بورس امروز

در معاملات دیروز بورس تهران شاخص کل بورس تهران ریزش کرد، اما شاخص هم وزن ۳۲۳ واحد رشد کرد. تعداد نماد‌های قرمزپوش بازار نیز بیشتر بود و ۵۱ درصد نماد‌ها ریزش قیمت داشتند.


نماد‌های فولاد، تاپیکو، نوری، شپنا، شبندر و شتران بیشترین اثر منفی را بر شاخص داشتند. در مقابل فملی، وبملت و برکت بیشترین اثر مثبت را بر شاخص داشتند.


دیروز سرانه خرید حقیقی کمی بیشتر از سرانه فروش بود. سرانه خرید هر کد معاملاتی حقیقی ۲۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و سرانه فروش ۲۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بود.


همچنین ۲۸۴ میلیارد تومان از بازار خارج شد که نسبت به روز چهارشنبه ۱۱ درصد بیشتر شده است.


بدین ترتیب دیروز برای دهمین روز متوالی سرمایه حقیقی از بازار خارج شد. در مجموع ۱۰ روز اخیر ۲ هزار و ۹۳۵ میلیارد تومان مالکیت حقیقی به حقوقی تغییر یافته است. علاوه بر این، در ادامه روند رکودی معاملات سهام، ارزش معاملات خرد با افت ۶ درصدی به ۵ هزار و ۴۰۶ میلیارد تومان رسید.


در روز‌هایی که حجم معاملات بسیار پایین است بازار برای رشد به سیگنال قوی نیاز دارد تا تقاضا رشد کند. به نظر می‌رسد بازار هنوز در شوک افشای افزایش نرخ خوراک پتروشیمی‌ها است. با روند فعلی به نظر می‌رسد امروز نیز بازار میل به نزول داشته باشد.

برچسب ها: پیش بینی بورس
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
۹ دلیل برای گنجاندن آجیل در رژیم غذایی روزانه title
آجیل سرشار از مواد مغذی ضروری، از جمله چربی‌های سالم، پروتئین، فیبر، ویتامین‌ها و مواد معدنی است.
«بچه مهندس» با شلوارک و دمپایی در فرودگاه! title
روزبه حصاری بازیگر سینما و تلویزیون که به تازگی در یک پروژه از ناحیه زانو دچار آسیب دیدگی شده است.
مغز خاطرات عجیب را بیشتر به یاد می‌آورد title
پژوهش جدید دانشمندان «دانشگاه ییل» نشان می‌دهد که هرچه خاطرات عجیب‌تر و دور از ذهن باشند، مغز تمایل بیشتری به یادآوری آن‌ها دارد.
رمزگشایی از چرایی زمین گیر شدن جنگنده‌های چین! title
نفوذ سیاسی نقش بسزایی در فروش هواپیما‌های جنگنده دارد. بازار بین‌المللی هواپیما‌های جنگنده فقط به کیفیت و هزینه مربوط نمی‌شود، بلکه به شراکت‌ها و پیوند‌های سیاسی نیز مربوط می‌شود.
فروش ۳۵۰ میلیاردی نمایشگاه کتاب title
سخنگوی نمایشگاه کتاب تهران، مجموع فروش نمایشگاه در بخش مجازی و حضوری را، ۳۵۰ میلیارد تومان اعلام کرد.
حمله مسلحانه گانگستر‌های نقابدار به خانه‌های تهران title
۵ مرد مسلح با خونسردی وارد ساختمان می‌شوند. با یک کارت در آپارتمان را باز کرده و درحالی‌که صورت‌هایشان را پوشانده‌اند و یک ساک مشکی در دست دارند، وارد آپارتمان می‌شوند. سپس اعضای خانه را با کلت و کلاشینکف تهدید می‌کنند تا اموال قیمتی را به سرقت ببرند.
دیوید کاپرفیلد متهم به آزارگری زنان شد! title
دیوید کاپرفیلد یکی از مشهورترین شعبده‌باز‌های تاریخ به سوءرفتار جنسی با زنان متهم شد.
برگزیده
استوری عاشقانه داماد سینمای ایران title
سپند امیرسلیمانی در تازه‌ترین استوری خود، تصویری به همراه همسرش، مونا کرمی منتشر کرد.
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.