کد خبر: ۲۱۲۴۵
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۱
سخنگوی کرملین امروز (سه‌شنبه) با بیان اینکه ولادیمیر پوتین قدردان زحمات الکساندر لوکاشنکو برای پایان بحران اخیر است، گفت که هیچ اطلاعاتی درباره اینکه یوگنی پریگوژین، رئیس گروه واگنر الان کجاست، ندارد.

مخاطب۲۴ : به نقل از ایسنا ؛ وبسایت روزنامه گاردین نوشت: دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین گفت که مسکو نمی‌داند یوگنی پریگوژین، بنیان‌گذار و فرمانده گروه پیمانکار نظامی واگنر که اخیراً دست به شورش مسلحانه زد، در حال حاضر کجاست.

بر اساس مفاد توافقی که با هدف پایان بخشیدن به شورش مسلحانه پریگوژین و واگنری‌ها حاصل شد، قرار شد به پریگوژین اجازه داده شود که به بلاروس رفته و سربازانش هم این فرصت را داشته باشند که به ارتش روسیه پیوسته و یا همراه با او به بلاروس بروند.

رویترز گزارش داد که دیمیتری پسکوف در یک کنفرانس خبری گفته که این توافق در حال اجراست و ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه همیشه پای حرفش می‌ایستد.

پیش‌تر وزارت دفاع روسیه در ۱۰ ژوئن اعلام کرد که «تشکّلات داوطلب» مانند گروه واگنر باید با ارتش روسیه قرارداد‌های رسمی امضا کنند؛ اما انگلیس مدعی شد که پریگوژین عضویت سربازانش در ارتش روسیه را «شرم‌آور» خوانده و از این دستور سر باز زده است.

پسکوف در این کنفرانس خبری گفت که نمی‌داند چه تعداد از سربازان واگنر پس از حصول توافق میان کرملین و پریگوژین، قرارداد همکاری با ارتش روسیه را با وزارت دفاع این کشور امضا خواهند کرد.

شورش مسلحانه نظامیان واگنر با رهبری پریگوژین که از دیرباز منتقد ارتش متعارف روسیه و مقامات ارشد دفاعی این کشور بود، در نهایت با میانجی‌گری الکساندر لوکاشنکو، رئیس‌جمهوری بلاروس به پایان رسید. پسکوف پیش‌تر ضمن اعلام خبر پایان این شورش و مختومه شدن پرونده جنایی که سرویس امنیت فدرال روسیه علیه پریگوژین باز کرده بود، گفت: او (پریگوژین) به بلاروس می‌رود. اگر بپرسید که چه تضمینی وجود دارد که پریگوژین بتواند روسیه را به مقصد بلاروس ترک کند، باید بگویم که این حرف شخص رئیس‌جمهوری روسیه است.

ساعاتی پیش گزارش شد که هواپیمایی منتسب به پریگوژین در نزدیکی مینسک، پایتخت بلاروس به زمین نشسته است، اما مشخص نیست که آیا شخص پریگوژین در این هواپیما حضور داشته یا نه.

سخنگوی کرملین همچنین در این کنفرانس خبری گفت که ولادیمیر پوتین از تلاش‌های همتای بلاروسی خود برای حل‌وفصل بحران پیش‌آمده در شورش مسلح واگنری‌ها قدردانی می‌کند.

این در حالی است که لوکاشنکو در سخنرانی امروز خود فروتنی به خرج داده و گفت که هیچ‌کس نباید در این ماجرا به عنوان قهرمان شناخته شود.

او در این سخنرانی گفت که مشاهده وقایع اخیر روسیه برایش «دردآور» بوده و ارتش و نیرو‌های پلیس بلاروس را در حالت آماده‌باش کامل قرار داده است.

پسکوف گفت: فکر نمی‌کنم بتوانم درباره اظهارات الکساندر لوکاشنکو اظهارنظر کنم. رئیس‌جمهوری (روسیه) روز گذشته از تلاش‌های او برای حل این بحران تشکر کردند.

دیمیتری پسکوف همچنین گفت که روسیه در حال حاضر برای گفتگو با اوکراین درباره پایان جنگ، هیچ پیش‌شرطی ندارد.

او به خبرنگاران گفت: درباره مذاکره درباره جنگ اوکراین، دوباره تکرار می‌کنیم که در حال حاضر هیچ پیش‌شرطی برای این گزینه وجود ندارد.

برچسب ها: واگنر روسیه
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
امیرحسین کجاست؟ title
پسر ۱۴ ساله اهل گرگان بعد از ۵ روز مفقودی همچنان پیدا نشده است.
با ۴ میلیارد تومان در این مناطق تهران خانه بخرید title
اگر قصد خرید خانه در تهران را دارید و حداکثر بودجه شما ۴ میلیارد تومان است، این گزارش را از دست ندهید.
واکنش مورینیو به رابطه مربی سپاهان و شیدا مقصودلو title
سردار آزمون در گفتگو با یکی از رسانه‌ها خاطره جالبی از مورینیو تعریف کرد.
شیدا مقصودلو کیست؟ title
در ادامه بیوگرافی شیدا مقصودلو، بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون و همسر خارجی اش ژوزه مورایس، مورد بررسی قرار خواهد گرفت، پس با ما همراه باشید.
انهدام باند خواهر و برادری سرقت در تهران title
رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از انهدام باند چهارنفره‌ای که به سرکردگی یک خواهر و برادر اقدام به قاپ‌زنی و سرقت موتورسیکلت در نقاط مختلف تهران کرده بودند، خبر داد.
بالاخره هر روز قهوه بخوریم یا نه؟ title
اگر شما یکی از افرادی هستید که هر روز قهوه می‌نوشید و به این فکر می‌کنید که این عادت چه بلایی سر بدن شما می‌آورد، به خواندن ادامه دهید تا در مورد این موضوع مهم بیشتر بدانید.
آیا واقعاً مهم است که به کدام سمت بخوابیم؟ title
هر یک از ما برای خواب به شکل و مدل خاص خود عادت داریم. آیا واقعاً مهم است که به کدام سمت بخوابیم؟ آیا دلایل علمی در این زمینه وجود دارد؟
برگزیده
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.