کد خبر: ۲۱۱۸۹
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۴
دیروز اغلب پالایشی‌ها قرمزپوش شدند. ریزش پالایشی‌ها متأثر از خبر کاهش نرخ پایه دلار به ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان بود. این در حالیست که دو روز قبل با خبر افزایش نرخ دلار به ۳۷ هزار تومان نماد‌های پالایشی سبزپوش شده بودند. اخباری که برای برخی از ناظران شائبه برانگیز شده است. در چنین شرایطی به نظر می‌رسد اعتماد سهامداران و معامله گران به بازار کاهش یابد و شاهد تداوم خروج پول حقیقی از بازار باشیم.

پیش بینی بورس - مخاطب24:برای پیش بینی بورس امروز –سه‌شنبه ۶ تیر- به روند بازار سهام در روز کاری گذشته نگاه می‌کنیم. در روز دوشنبه شاخص کل بورس ۶ هزار و ۵۲۵ واحد رشد کرد و به رقم ۲ میلیون و ۱۹۶ هزار و ۱۲۷ واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز ۵ هزار و ۹۴۲ واحد بالا آمد و در رقم ۷۵۶ هزار و ۱۸۶ واحد ایستاد. شاخص کل فرابورس ۱۸ واحد افت کرد و به رقم ۲۸ هزار و ۲۷ واحد رسید. شاخص هم وزن فرابورس نیز افزایش ۷۲۴ واحدی داشت و به سطح ۱۳۸ هزار و ۴۸۰ واحد رسید.


در پایان معاملات روز دو‌شنبه، ۳۹۲ نماد رشد قیمت و ۲۹۴ نماد کاهش قیمت داشتند، به عبارت دیگر، ۵۷ درصد بازار رشد قیمت داشتند و ۴۳ درصد بازار افت قیمت داشتند.

 

بیشترین افزایش قیمت
روز دو‌شنبه در بورس شرکت سرمایه گذاری توکا فولاد (وتوکا)، شرکت نیرو ترانس (بنیرو) و شرکت کارخانجات تولیدی شیشه رازی (کرازی) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز تولید و صادرات ریشمک (ریشمک)، شرکت رایان هم افزا (رافزا) و شرکت سپیدار سیستم آسیا (سپیدار) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.



بیشترین کاهش قیمت
در بورس نماد‌های کگاز (شرکت شیشه و گاز)، ثشرق (شرکت سرمایه گذاری مسکن شمال شرق) و آباد (شرکت توریستی و رفاهی آبادگران ایران) در روز سه‌شنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت گسترش سرمایه گذاری ایرانیان (وگستر)، شرکت صنایع چوب خزر کاسپین (چخزر) و شرکت شیر پاستوریزه پگاه گلپایگان (غگلپا) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.



عرضه و تقاضای بازار
در معاملات دوشنبه، ۱۱۳ نماد صف خرید داشتند و ۳۶ نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت یک درصدی نسبت به روز کاری قبل به ۸۴۱ میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با رشد ۱۱ درصدی به ۲۵۳ میلیارد تومان رسید.



پیش بینی بورس امروز
معامله‌گران در شرایطی به استقبال معاملات امروز می‌روند که دیروز شاخص‌های بازار بار دیگر به سمت بالا حرکت کرد. شاخص کل ۰.۳ درصد و شاخص هم وزن ۰.۷۹ درصد رشد کردند. بدین ترتیب شاخص نتوانست به کانال ۲.۲ میلیونی صعود کند و در فاصله ۴ هزار واحدی کانال بالاتر متوقف شد.



دیروز ارزش معاملات خرد با افت ۱۲ درصدی به ۶ هزار و ۶۱۰ میلیارد تومان کاهش پیدا کرد. با این حال شاخص با جلوداری کگل، کچاد، فولاد، ومعادن، بفجر، خودرو و نوری رشد کرد. در مقابل، شپنا، وبملت و شتران مانع رشد بیشتر شاخص کل شدند.



تعداد نماد‌های سبز بازار نیز بیشتر بود و ۵۷ درصد کل بازار را تشکیل داد. همچنین روز دوشنبه بار دیگر شاهد خروج پول حقیقی از بازار بودیم و ۲۷۸ میلیارد تومان سرمایه حقیقی از بازار خارج شد. دیروز نماد‌های وبملت، کگل، وتجارت، شپنا و شستا بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.



بدین ترتیب شاخص پشت سد ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحدی ماندگار شد. ناظران معتقدند بازار برای صعود به کانال بالاتر به نیروی بیشتری نیاز دارد. دیروز اغلب پالایشی‌ها قرمزپوش شدند. ریزش پالایشی‌ها متأثر از خبر کاهش نرخ پایه دلار به ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان بود. این در حالیست که دو روز قبل با خبر افزایش نرخ دلار به ۳۷ هزار تومان نماد‌های پالایشی سبزپوش شده بودند. اخباری که برای برخی از ناظران شائبه برانگیز شده است. در چنین شرایطی به نظر می‌رسد اعتماد سهامداران و معامله گران به بازار کاهش یابد و شاهد تداوم خروج پول حقیقی از بازار باشیم.

برچسب ها: پیش بینی بورس
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
شهید«حسین امیرعبدالهیان» به روایت تصویر title
شهید حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در سانحه هوایی روز گذشته همراه با شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی و دیگر همراهانش، شهد شهادت نوش کرد تا نخستین شهید وزیر امور خارجه انقلاب اسلامی لقب بگیرد.
کدام بیماران کاندید پیوند عضو می توانند باشند؟ title
مدیرعامل انجمن اهدای عضو ایرانیان با بیان این که در حال حاضر بیش از ۲۵ هزار نفر در کشور نیازمند دریافت عضو پیوندی هستند، گفت: هر سال ۶۰۰۰ تا ۸۰۰۰ عضو قابل پیوند به دلیل عدم رضایت خانواده‌های افراد دچار مرگ مغزی به خاک سپرده می‌شود.
محل های مورد جستجو پهپاد دید در شب آکینجی ترکیه title
بررسی سایت راداری فلایت ۲۴ حاکی از ورود پهپاد آکینجی (AKINCI۰۱) ترکیه که به تجهیزات دید در شب مجهز است به آسمان ایران دارد.
ویدئو| مهدی کوشکی برای بار چهارم ازدواج کرد title
مهدی کوشکی با انتشار ویدئویی از ازدواجش با محیا مهدی‌زاده بازیگر تئاتر خبر داد
عکس آسانسوری آقای مجری! title
سلفی آسانسوری ایرج طهماست با دخترش در شب تولدش
استایل آیشواریا رای سوژه خنده شد! title
استایل آیشواریا رای، بازیگر محبوب هندی در جشنواره کن سوژه خنده شده است.
توضیحات جدید قوه قضاییه درباره تتلو title
قوه قضاییه می‌گوید در جریان روند بررسی پرونده امیرحسین مقصودلو در محاکم استان تهران هیچ فردی یا افرادی به عنوان شاکی خصوصی از او شکایت نکرد و هیچ‌گونه پرونده‌ای با عنوان شاکی خصوصی برای تتلو تشکیل نشد
برگزیده
شهید«حسین امیرعبدالهیان» به روایت تصویر title
شهید حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در سانحه هوایی روز گذشته همراه با شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی و دیگر همراهانش، شهد شهادت نوش کرد تا نخستین شهید وزیر امور خارجه انقلاب اسلامی لقب بگیرد.
بیانیه وزارت امور خارجه در خصوص سانحه بالگرد رئیس جمهور title
علیرغم شرایط نامساعد جوی و محیطی، تلاش‌ها برای رسیدن گروه‌های پُرتلاش امدادی به محل حادثه همچنان با جدیت و امیدوارانه ادامه دارد.
برگزاری جلسه فوق‌العاده دولت برای پیگیری وضعیت رئیس‌جمهور title
جلسه فوق العاده هیأت دولت به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور به منظور بسیج همه امکانات برای پیگیری وضعیت آیت‌الله رئیسی برگزار شد.
استوری عاشقانه داماد سینمای ایران title
سپند امیرسلیمانی در تازه‌ترین استوری خود، تصویری به همراه همسرش، مونا کرمی منتشر کرد.
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.