کد خبر: ۲۱۱۴۶
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۲
برای اولین بار و همزمان با تولید
بونکر‌های کوره بلند شماره ۳ ذوب آهن اصفهان برای اولین بار، بعد از ۱۴ سال و در حین فرایند تولید این کوره، طی چهارده روز و با روش طراحی سه بعدی و در ادامه ورق گذاری موضعی، با موفقیت بازسازی شدند.

به گزارش مخاطب24 به نقل از شرکت ذوب آهن اصفهان:انجام همزمان این تعمیرات و حفظ تولید در این کوره بلند، حاکی از توان بالا، تجربه و اندیشه پویای پرسنل تلاشگر ذوب آهن اصفهان است. در خصوص کم و کیف این تعمیرات با تنی چند از تلاشگران بخش کوره بلند شرکت گفتگو نمودیم که در ادامه می‌خوانید. محسن عسکری معاون تجهیزات مکانیک بخش کوره بلند گفت: دو بونکر کک توزین کوره بلند۳ دارای حجم ۲۵ متر کعب می‌باشند که روی نوار نقاله CC ۳ قرار می‌گیرند و وظیفه وزن کردن کک و شارژ آن بر روی لنت نور نقاله مذکور و ارسال به دهانه کوره بلند شماره ۳ را بر عهده دارند.
وی افزود: با توجه به وسعت کار بر روی بونکر‌های کک و حجم فعالیت بازسازی آن‌ها و همچنین لزوم استمرار تولید، تعمیرات این دو بونکر پس از هماهنگی و برگزاری جلسات متعدد با تیم‌های اجرایی و بهره بردار و همچنین تهیه دستورالعمل‌های اجرایی و ایمنی، برای اولین بار در حین تولید کوره انجام گرفت. بدین صورت که در طول مدت این تعمیرات، شارژ کک به روی لنت نوار نقاله CC ۳ توسط بونکر شماره یک به صورت کنترل شده و تحت مراقبت انجام می‌گردید.
معاون تجهیزات مکانیک بخش کوره بلند تصریح کرد: این تعمیرات طی گراف‌های زمان بندی ۸ و ۱۶ ساعته با روش ورق گذاری موضعی با موفقیت انجام گرفت.
عسکری در خصوص این تعمیرات خاطرنشان کرد: ابتدا طی یک توقف ۱۲ ساعته همزمان با گراف ماهیانه جک‌های هیدرولیک، بازو‌های توزین و دریچه تخلیه بونکر شماره دو دمونتاژ گردید و با نصب میزکار زیر این بونکر ارتباط بین آن با نوار نقاله CC ۳ قطع شد و شرایط شروع این تعمیرات فراهم گردید.
وی در پایان از همکاران بخش کوره بلند و همچنین مدیریت‌های نت مکانیک (گروه ساخت و بازرسی)، نت راه ساختمان، امورفنی و برنامه ریزی تولید، ماشین آلات و خودرو‌های سنگین و ایمنی فنی که در انجام این تعمیرات همکاری بسیار خوبی داشتند، تشکر و قدردانی نمود.
عبدا... بهرامی شاغل در طراحی دفتر فنی کوره بلند نیز در ادامه گفت: عملیات طراحی بونکر‌های کک کوره بلند شماره ۳ شامل طراحی‌های بدنه بونکر جدید و چیدمان صفحات ضد سایش داخل بونکر می‌باشد که در گذشته از طریق جوشکاری متصل می‌شدند، اما در طرح جدید برای اتصال آن‌ها از پیچ و مهره استفاده شده است.
وی افزود: به منظور کاهش خطای طراحی، ابتدا مدل‌های سه بعدی تهیه و سپس نقشه‌های مونتاژی و ساخت جهت ارسال به کارگاه‌های ساخت مهندسی نت مکانیک آماده و ارسال گردید.
این تلاشگر ذوب آهنی گفت: طرح جدید صفحات ضد سایش جهت تسریع در تعویض صفحات، کاهش زمان توقفات و همچنین سهولت در تعویض، طراحی گردید.
ابوالفضل شمسایی مهندس ارشد تجهیزات مکانیک تامین مواد کوره بلند نیز اضافه کرد: با توجه به اینکه تعمیرات در حین تولید کوره بلند شماره ۳ انجام گرفت، نیاز بود ایمن سازی در دو قسمت بالا و پایین بونکر انجام گیرد.
وی ادامه داد: در این راستا دریچه‌های خروجی، سیستم محرک هیدرولیک و همچنین دریچه‌های تنظیم زمانی بونکر دمونتاژ شد و با نصب یک میزکار، قسمت زیرین بونکر از نوار نقاله CC ۳ جدا شد و سپس عملیات بازسازی بونکر آغاز گردید و پس از پایان این مرحله و نصب این تجهیزات یک تست توزین انجام گرفت و بونکر مجدداً وارد مدار شد.
محمد ابراهیم مرادی شاغل در مهندسی تامین مواد کوره بلند نیز بیان کرد: این تعمیرات پس از ۱۴ سال و بر اساس برنامه ریزی‌ها و طراحی‌های انجام گرفته و ساخت قطعات با موفقیت انجام گرفت و لذا دو بونکر با موفقیت وارد مدار تولید شدند.
وی افزود: هر یک از بونکر‌هایی که تعمیرات بر روی آن‌ها انجام گرفته، دارای وزنی بالغ بر شش هزار و ۱۲۰ کیلوگرم می‌باشند.
این تلاشگر ذوب آهنی اظهار داشت: عملیات تعمیرات شامل دمونتاژ صفحات ضد سایش و بدنه اصلی بونکر و نهایتاً مونتاژ دریچه‌های تخلیه، جک‌های هیدرولیک و بازو‌های توزین است که طی ۱۴ روز انجام گرفت.

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
پیدا کردن طلا و جواهرات باستانی از تپه ۲۰۰۰ساله title
باستان‌شناسان جواهرات، طلا، نوک نیزه و یک آینه بزرگ برنزی را از تپه‌های تقریباً ۲۰۰۰ ساله در منطقه ترکستان در جنوب قزاقستان کشف کردند.
ژست عاشقانه بازیگر و همسر جانش! title
عکس عاشقانه و جدید نرگس محمدی و همسرش علی اوجی در اکران نمایش خارشتر پربازدید شد.
بازی مافیا به خاطر یک دختر رنگ خون گرفت title
پسر جوان که در جریان بازی مافیا به خاطر یک دختر همبازی‌اش را با ضربات چاقو به قتل رسانده بود، در دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه شد.
تغییر چهره شگفت انگیز بازیگر سریال «نوروز رنگی» title
حمیدرضا حافظ شجری که با نام جعفر در سریال نوروز رنگی شناخته شد حالا با ۲۰ کیلو کاهش وزن ۲۰ سالگی خود را جشن گرفته است. او این روز‌ها برای بازی در سریال طنز ۹۰ شبی «چرخ گردون» با بازی حمید لولایی و علیرضا خمسه جلوی دوربین رفته است.
عمو کاووس نون خ چند ساله است؟ title
ماشاالله وروایی با نقش عمو کاووس در سریال نون خ در حال حاضر ۷۴ ساله است.
اطلاعیه پلیس درباره ویدیوی منتشرشده از درگیری بازیگر زن و یک مامور title
به دنبال انتشار ویدیویی از درگیری یکی از بازیگران زن با مامور پلیس، مرکز اطلاع‌رسانی پلیس اعلام کرد که این موضوع ارتباطی به طرح عفاف و حجاب ندارد.
شبکه‌های اجتماعی عملکرد بخشی از مغز نوجوانان را مختل می‌کند title
محققان کالیفرنیا طی مطالعه‌ای بر روی مغز نوجوانان دریافتند استفاده زیاد از شبکه‌های اجتماعی در عملکرد بخشی از مغز که مربوط به تصمیم‌گیری است، اختلال ایجاد می‌کند.
برگزیده
امام خامنه‌ای:وقت مجلس مصروف مسابقات بی‌فایده رسانه‌ای نشود title
رهبر معظم انقلاب در پیامی به دوازدهمین دوره مجلس تأکید کردند: در خود مجلس مسابقات بی‌فایده‌ی رسانه‌ای و مجادلات مضرّ سیاسی، وقت و عمر کوتاه دوران مسئولیّت را به خود مصروف نسازد؛ وگرنه ظرفیّت ارزشمند حضور نمایندگان در این جایگاه والا ضایع خواهد شد.
رهبر انقلاب در منزل شهید رئیسی چه مطالبی بیان فرمودند؟ title
بیانات منتشر نشده رهبر انقلاب در منزل شهید رئیسی
۲۰ جانشین احتمالی رئیسی چه کسانی هستند؟ title
در پی شهادت رئیس جمهور در اتفاقی نادر دوره ریاست جمهوری در ایران نا تمام ماند تا با برگزاری انتخابات زودهنگام سکاندار قوه اجرایی کشور مشخص شود
وداع تاریخی خراسان جنوبی با رئیس جمهور شهید title
خراسان جنوبی امروز تمام قد برای وداع با یار دیرینش به میدان آمدند تا در تاریخ ثبت شود این حضور و شکوه برای همیشه.
شهید«حسین امیرعبدالهیان» به روایت تصویر title
شهید حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در سانحه هوایی روز گذشته همراه با شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی و دیگر همراهانش، شهد شهادت نوش کرد تا نخستین شهید وزیر امور خارجه انقلاب اسلامی لقب بگیرد.
بیانیه وزارت امور خارجه در خصوص سانحه بالگرد رئیس جمهور title
علیرغم شرایط نامساعد جوی و محیطی، تلاش‌ها برای رسیدن گروه‌های پُرتلاش امدادی به محل حادثه همچنان با جدیت و امیدوارانه ادامه دارد.