کد خبر: ۲۱۱۰۴
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۳
در آستانه هفته عفاف و حجاب؛
معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌های سازمان تأمین‌اجتماعی با اشاره به فرا رسیدن هفته عفاف و حجاب (۱۵ الی ۲۱ تیر) و گرامیداشت سالروز قیام گوهرشاد گفت: در قرآن کریم و آموزه‌های دینی بر حفظ عفت و حجاب تأکیدات فراوانی شده است، زیرا فلسفه عفاف و حجاب در اسلام، افزایش کرامت و حرمت انسان‌ها است. در قیام گوهرشاد نیز مردم متدین ایران ثابت کردند که به اعتقادات دینی خود پایبند هستند و در دفاع از حجاب و ارزش‌های دینی خود کوتاه نمی‌آیند. برای بزرگداشت هفته عفاف و حجاب امسال نیز برنامه‌های متعدد آموزشی و تبیینی برای همکاران برگزار خواهد شد.

به گزارش مخاطب ۲۴ به نقل از سازمان تامین اجتماعی؛احمد اسفندیاری در سومین جلسه کمیته عفاف و حجاب این سازمان که با حضور تعدادی از مدیران این سازمان و با هدف تعیین وظایف واحد‌ها در زمینه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب برگزار شد، با تسلیت فرا رسیدن شهادت امام محمد باقر (ع) افزود: موضوع حجاب و عفاف موضوع مهمی است و باید با جدیت و حساسیت بیشتر به آن توجه کرد؛ همان‌گونه که در مسائل دیگر سازمان حساسیت فراوانی وجود دارد. انتظار داریم اعضای کمیته عفاف و حجاب فعال‌تر عمل کنند و از همه ظرفیت‌های موجود برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در سازمان استفاده کنند و برنامه‌های آموزشی، تبیینی، تبلیغی و نظارتی مناسب‌تر و با کیفیت بیشتر برای همکاران تهیه و اجرا شود.
وی با اشاره به فرمایش رهبری در خصوص مسئله حجاب که فرمودند "در مسئله پوشش، حجاب، محدودیت شرعی و قانونی است نه محدودیتی دولتی و کشف حجاب نیز حرام شرعی و حرام سیاسی است"، گفت: حجاب و پوشش تنها مختص بانوان نیست. رعایت حیا و شئونات اخلاقی محدود به زنان نیست؛ بلکه مردان جامعه نیز باید در ارتباطات اجتماعی و نوع پوشش، متانت و حیا را رعایت کنند. شورای امر به معروف و نهی از منکر در سازمان تأمین‌اجتماعی فعال است و در ذیل آن کمیته حجاب و عفاف فعالیت می‌کند. از آن‌جایی که اجرای کامل و دقیق قانون عفاف و حجاب در سازمان تأمین‌اجتماعی مورد تأکید مدیرعامل محترم سازمان است تاکنون دو جلسه با حضور اعضای این کمیته برگزار شده است و امروز سومین جلسه را با هدف اعلام برنامه‌های هر واحد برگزار می‌کنیم.
اسفندیاری، عرصه عفاف و حجاب را عرصه جهاد امروز کشور برشمرد و اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران، هشت سال دفاع مقدس را با سربلندی و اقتدار پشت سر گذاشته و آحاد مردم در آن نقش خود را ادا کردند و شهدا و جانبازان فراوانی به انقلاب اسلامی تقدیم شد و افتخار بزرگی برای کشور به‌وجود آمد. این کشور با عرصه‌های متعدد جهاد روبرو بوده است. اکنون عرصه جهاد مربوط به حوزه احیای احکام و اوامر الهی است. حجاب تکلیف شرعی و قانونی است. مرجع قانونی ما در این زمینه مصوبات شورای انقلاب فرهنگی و شورای امر به معروف ونهی از منکر است که احترام و رعایت قانون بر همه واجب است. خوشبختانه کارکنان سازمان تأمین‌اجتماعی مانند قاطبه افراد جامعه، حجاب و عفاف را رعایت می‌کنند.

همچنین در این جلسه تعدادی از مدیران و کارکنان به ارائه نقطه‌نظرات خود پرداختند.

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
علت فوت دانشجوی دندانپزشکی دانشگاه شیراز چه بود؟ title
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، در خصوص فوت یکی از دانشجویان این دانشگاه گفت: فعلاً این موضوع در دست پیگیری است و جزئیات بیشتر آن متعاقباً اطلاع‌رسانی خواهد شد
جزئیات مراسم تشییع و خاکسپاری زری خوشکام title
زهرا خوشکام، ملقب به زری خوشکام صبح امروز در سن ۷۷ سالگی دارفانی را وداع کرد
شیطان پرستان تهران دستگیر شدند! title
یک تیم شیطان پرستی در تهران متلاشی شد.
نوشیدنی که برای کودکان مفید نیست! title
در کنار همه گزینه‌های مناسبی که می‌توانید به عنوان نوشیدنی مفید برای کودکان در نظر بگیرید، انتخاب بعضی نوشیدنی‌ها نه تنها هیچ فایده‌ای برای بچه‌ها ندارد، بلکه می‌تواند مضر باشد و سلامت آن‌ها را به خطر بیندازد
اطلاعیه زندان اصفهان درباره توماج صالحی title
اداره کل زندان اصفهان درباره عدم دسترسی توماج صالحی به تلفن اطلاعیه صادر کرد.
زری خوشکام درگذشت title
زهرا خوشکام بازیگر قدیمی سینما و همسر علی حاتمی از دنیا رفت.
طب ایرانی می‌تواند مکمل پزشکی نوین باشد title
رییس دانشکده طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی تهران، از طب ایرانی به عنوان مکمل طب نوین نام برد.
برگزیده
استوری عاشقانه داماد سینمای ایران title
سپند امیرسلیمانی در تازه‌ترین استوری خود، تصویری به همراه همسرش، مونا کرمی منتشر کرد.
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.