کد خبر: ۲۰۹۴۷
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۴

پیش بینی بورس یکشنبه ۴ تیر ۱۴۰۲

اولین روز کاری تابستان برای بورس تهران در حالی به پایان رسید که همچنان سردی معاملات در ارزش و حجم معاملات مشهود بود. روند معاملات در روز شنبه با تقویت فروشندگان همراه شد.
پیش بینی بورس یکشنبه ۴ تیر ۱۴۰۲

پیش بینی بورس - مخاطب24:بورس تهران در اولین روز کاری هفته، روند منفی معاملات را تجربه کرد تا با افت ۱۱ هزار واحدی به کار خود پایان دهد. معاملات منفی دیروز در حالی بود که در ابتدای بازار شاخص‌های بورسی با کاهش مواجه شدند و گروه‌های ریالی بازار مثل سیمانی‌ها و صنعت املاک و مستغلات، شروع سبزی داشتند.


در ادامه، اما فشار عرضه افزایش یافت و فروشندگان برتری چشمگیری نسبت به خریداران پیدا کردند. رشد اخیر دلار بر خلاف سنت همیشگی بازار، تاثیری بر معاملات نداشت و شاهد واگرایی بین شاخص‌های بورسی و معاملات میدان فردوسی بودیم.


این اتفاق را می‌توان این‌گونه بیان کرد که تردید و ابهام در تصمیمات اهالی بازار سرمایه در بالاترین سطح خود است، به طوری که با توجه به تحولات اخیر از جمله اخباری که از فضای دیپلماتیک بر می‌آید و همچنین اتفاقات روسیه، فعالان بازار منتظر مشخص شدن نتیجه هستند و پیش از آن دست به معامله نمی‌برند.


بورس تهران زیر ذره‌بین آمار و ارقام
حجم معاملات بازار سهام در نخستین روز هفته در سطح ناامیدکننده ۱۱ میلیارد برگه سهم باقی ماند تا این پیام را مخابره کند که معامله‌گران همچنان برای ورود به داد و ستد‌ها مردد هستند.


بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی حکایت از ورود سرمایه حقیقی‌ها به بازار سهام دارد. شاخص ورود و خروج سرمایه در بورس شنبه، خبر از خروج ۴۴۶ میلیارد تومانی پول از بورس می‌دهد.

 

پیش بینی بورس یکشنبه
تعدیل انتظارات تورمی به واسطه رکود در بازار‌های موازی و در سایه کاهش نرخ برابری اسکناس آمریکایی با ریال رخ داد. از سویی ارزش معاملات که به واسطه ابهامات موجود در بازار به کمتر از یک سوم نیمه اول اردیبهشت و فروردین امسال رسیده، موجب ناامید شدن فعالان بازار نسبت به آغاز یک رالی صعودی شده است.


با این حال تقویت تقاضا در گروه‌های سیمانی و انبوه‌سازی که پیش‌تر به آن‌ها اشاره شد یا حتی گروه‌های کامودیتی‌محوری نظیر اوره و کانی‌های غیرفلزی مشهود بود.

 

این افزایش تقاضا ناشی از افزایش امیدی بود که پس از بسته حمایتی چین به بازار تزریق شد. این بسته در پاسخ به آماری بود که حاکی از کند شدن رشد اقتصادی چین بود و فعالان بازار‌های جهانی را نسبت به وقوع رکود نگران کرده بود. با این حال، کارشناسان کمی از انتظارات خود مبنی بر روند قدرتمند صعودی عقب‌نشینی کرده‌اند و به بازگشت آرام بازار معتقدند.


در خصوص پیش بینی بازار امروز نیز باید گفت با توجه به تحولات اخیر در سطح بین‌الملل از جمله جنگ داخلی روسیه ممکن است هیجانات زیادی بازار را در بر گیرد و شاهد نوسانات زیاد در بازار باشیم.

برچسب ها: پیش بینی بورس
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
صفحه خبر بالای تصاویر
اخبار داغ
هوش مصنوعی منجر به قتل شد هوش مصنوعی منجر به قتل شد
یک زن اهل فلوریدا از استارت‌آپ چت بات هوش مصنوعی «کاراکتر» (Character.AI) شکایت کرده و آن را به دلیل خودکشی پسر ۱۴ ساله‌اش در ماه فوریه متهم کرده است و می‌گوید که او به خدمات این شرکت معتاد شده و عمیقا به چت‌باتی که این شرکت ساخته وابسته شده بود.
اندروید ۱۵ با ۱۲ قابلیت شگفت انگیز اندروید ۱۵ با ۱۲ قابلیت شگفت انگیز
اندروید ۱۵ از راه رسیده و کاربران می‌توانند از قابلیت‌های جذاب و هیجان انگیز آن نهایت استفاده را ببرند. با ۱۲ ویژگی جدید اندروید ۱۵ آشنا شوید.
سلامت خود را با خوردن برنج سفید به خطر نیندازید سلامت خود را با خوردن برنج سفید به خطر نیندازید
امروزه افراد در اغلب وعده‌های غذایی خود از برنج استفاده می‌کنند، بنابراین بهتر است بدانید که زیاده روی در مصرف برنج عوارض جدی را برای بدن به همراه دارد.
طلا و گنج‌هایی که در اعماق آب‌ها زندانی شده اند طلا و گنج‌هایی که در اعماق آب‌ها زندانی شده اند
برآورد می‌شود که حدود ۲۱ میلیارد دلار ارزش گنجینه‌های باستانی در گور‌های زیرآبی ۳کشتی غرق‌شده ارزشمند جهان پنهان شده باشد.
چوبه اعدام خراب و رهایی قاتل از اعدام چوبه اعدام خراب و رهایی قاتل از اعدام
طناب دار بر گردن قاتل بسته شد و همه چیز برای اجرای حکم آماده بود، اما وقتی ولی دم اهرم اجرای حکم را کشید، اهرم کار نکرد و از سویی مرد محکوم به قصاص بیهوش شد تا اجرای حکم متوقف شود. این صحنه نادر و عجیبی بود که مدتی قبل در زندان فریدون‌شهر اتفاق افتاد تا در نهایت یک پرونده قتل با بخشش اولیای دم  به صورتی دیگر بسته شود.
سوپراستار سینمای ایران و همسر جوانش سوپراستار سینمای ایران و همسر جوانش
شهاب حسینی و همسرش در افتتاحیه یک نمایشگاه حضور یافتند.
سنگین‌ترین و سبک‌ترین نوزاد ایران که امروز به دنیا آمدند چندکیلو هستند؟ سنگین‌ترین و سبک‌ترین نوزاد ایران که امروز به دنیا آمدند چندکیلو هستند؟
رئیس بیمارستان بعثت سنندج از تولد نوزاد ۵ کیلو و ۵۰۰ گرمی در این بیمارستان خبر داد.
برگزیده
بخشنامه عارف معاون اول رئیس‌جمهور درباره اطلاع‌رسانی در دولت بخشنامه عارف معاون اول رئیس‌جمهور درباره اطلاع‌رسانی در دولت
بخشنامه مذکور در تاریخ ۱۰ مهرماه ۱۴۰۳ ازسوی محمدرضا عارف، معاون اول رئیس جمهوری به تمامی دستگاه‌های اجرایی ذیل دولت ابلاغ شده و لازم الاجراست
تدابیر امنیتی شدید در آستانه افتتاحیه تدابیر امنیتی شدید در آستانه افتتاحیه
نیرو‌های امنیتی بسیار زیادی در اطراف محل برگزاری مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس حضور دارند
المپیکی ۱۵ ساله ایران با اسلحه ۲۰ هزار یورویی در جستجوی طلا المپیکی ۱۵ ساله ایران با اسلحه ۲۰ هزار یورویی در جستجوی طلا
کوچکترین عضو کاروان ایران در المپیک ۲۰۲۴ پاریس می‌گوید همه تلاشش را می‌کند تا مدال طلای المپیک را بر گردن آویزد
صفحه خبر بالای تصاویر