کد خبر: ۲۰۶۲۱
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۲

پیش بینی بورس در آخرین روز خرداد

شاخص‌های بورس در دو روز اخیر نوسان اندکی داشته‌اند. دیروز ارزش معاملات خرد به کمترین رقم در ۴ ماه اخیر سقوط کرد. آیا بهار بورس به پایان رسیده است؟
پیش بینی بورس در آخرین روز خرداد

پیش بینی بورس - مخاطب24:برای پیش بینی بورس امروز –چهارشنبه ۳۱ خرداد- به روند بازار سهام در روز گذشته نگاه می‌کنیم. در روز سه‌شنبه شاخص کل بورس ۲ هزار و ۷۱۸ واحد صعود کرد و به رقم ۲ میلیون و ۱۶۶ هزار و ۹۴۴ واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز ۸۵۸ واحد بالا آمد و در رقم ۷۳۸ هزار و ۸۶۴ واحد ایستاد. شاخص کل فرابورس ۲ واحد رشد کرد و به رقم ۲۷ هزار و ۸۱۶ واحد رسید. شاخص هم وزن فرابورس نیز ریزش ۵۸۹ واحدی داشت و به سطح ۱۳۵ هزار و ۵۳۷ واحد رسید.


در پایان معاملات روز سه‌شنبه، ۳۸۱ نماد رشد قیمت و ۲۹۲ نماد کاهش قیمت داشتند، به عبارت دیگر، ۵۷ درصد بازار رشد قیمت داشتند و ۴۳ درصد بازار افت قیمت داشتند.



بیشترین افزایش قیمت
روز سه‌شنبه در بورس شرکت سرمایه گذاری نیرو (ونیرو)، شرکت ایرکا پارت صنعت (خکار) و شرکت سرمایه گذاری صنعت پتروشیمی (وپترو) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت شیر پاستوریزه پگاه گلپایگان (غگلپا)، شرکت توکا رنگ فولاد سپاهان (شتوکا) و شرکت مجتمع جهان فولاد سیرجان (فجهان) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.


بیشترین کاهش قیمت
در بورس نماد‌های تپمپی (شرکت پمپ سازی ایران)، ثمسکن (شرکت سرمایه گذاری مسکن) و شپاکسا (شرکت پاکسان) در روز سه‌شنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت آ س پ (آ. س. پ)، شرکت سرمایه گذاری مسکن پردیس (ثپردیس) و شرکت کشاورزی و دامپروری فجر اصفهان (زفجر) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار
در معاملات سه‌شنبه، ۱۲۲ نماد صف خرید داشتند و ۴۱ نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد ۱۲ درصدی نسبت به روز کاری قبل به ۹۱۲ میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش ۱۰ درصدی به ۴۲۳ میلیارد تومان رسید.

پیش بینی بورس امروز
معامله‌گران در شرایطی به استقبال آخرین روز معاملاتی هفته می‌روند که در ۲ روز معاملاتی اخیر شاخص صعود اندکی داشته و دیروز نیز رشد ۲ هزار و ۷۱۸ واحدی را ثبت کرد.

دیروز نماد‌های شبندر، شستا، تاپیکو، شپنا و شبهرن بیشترین نقش را در رشد شاخص داشتند. در مقابل سه نماد فولاد، پارس و فخوز مانع رشد بیشتر شاخص کل شدند.

در عین حال، دیروز ارزش معاملات خرد باز هم کاهش پیدا کرد و با افت ۲۵ درصدی، به رقم ۵ هزار و ۶۷۶ میلیارد تومان رسید که کمترین رقم از ابتدای اسفند تاکنون است.

برای سومین روز متوالی نیز خروج پول حقیقی تداوم داشت و ۴۲ میلیارد تومان سرمایه حقیقی از بازار خارج شد. دیروز نماد‌های وسالت، بپاس، شستا، خساپا و گلدیرا بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

همچنین سرانه خرید حقیقی بیشتر از سرانه فروش بود. سرانه خرید هر کد معاملاتی حقیقی ۲۸ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و سرانه فروش ۲۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بود.

بدین ترتیب شاخص همچنان در محدوده ۲ میلیون و ۱۶۰ هزار واحدی ماندگار است. با این حال بازار هنوز توان صعود ندارد. افت شدید حجم معاملات از عوامل اصلی سکون بازار است. به نظر می‌رسد بخش بزرگی از معامله گران و سهامداران فعلا دست از معامله کشیده‌اند و با تثبیت سبد سهام خود در انتظار برگزاری مجامع هستند. از سویی بازار منتظر است تا آثار اقتصادی مصالحه دیپلماتیک ایران با طرف‌های غربی و همچنین کشور‌های منطقه مشخص شود؛ بنابراین فعلا بازار در وضعیت رکود و سکون است.

برچسب ها: پیش بینی بورس
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
تیتر رسانه‌های خارجی از اولین نشست خبری پزشکیان تیتر رسانه‌های خارجی از اولین نشست خبری پزشکیان
پس از اولین نشست رئیس‌جمهور با خبرنگاران رسانه‌های آنلاین تیتر‌های مختلفی را منتشر کردند.
قصه دردناک چادرنشینی هنرمند دهه ۶۰چیست؟ قصه دردناک چادرنشینی هنرمند دهه ۶۰چیست؟
این بازیگر طی سه ماه گذشته تلاش کرده است تا از طریق وام و کمک‌های مختلف، مبلغ پیش‌پرداخت خانه‌ای را تأمین کند، اما موفق به تأمین این مبلغ نشد.
آینده صندوق‌های بازنشستگی در ایران آینده صندوق‌های بازنشستگی در ایران
فاصله سن بازنشستگی تا امید به زندگی در ۷۰ سال گذشته کاملا صعودی بوده است. به طوری که در سال ۱۳۳۰ امید به زندگی ایرانیان ۴۶ سال بوده و سن بازنشستگی به طور متوسط ۵۶ سال ثبت شده است.
حقایقی درباره سریال اوشین حقایقی درباره سریال اوشین
بعد از پخش سریال «سال‌های دور از خانه» که در ایران به اوشین معروف شده بود، صحبت‌های زیادی درباره سانسور این مجموعه و در نتیجه عوض شدن قصه‌اش مطرح شد؛ ترانه علیدوستی، اما در این‌باره توضیحات جالبی داده است.
برای تغذیه ۶۰ سالگی خود فکری کرده اید؟ برای تغذیه ۶۰ سالگی خود فکری کرده اید؟
یک متخصص تغذیه مطرح کرد: بهتر است افراد مسن روزی سه تا پنج بار در وعده‌های کوچک غذا بخورند و پرخوری نکنند.
‌می‌دونستید سرو صدا در محل کار ارتباط داره با فشار خون؟ ‌می‌دونستید سرو صدا در محل کار ارتباط داره با فشار خون؟
قرار گرفتن مداوم در معرض سر و صدا در محل کار نه تنها بر تمرکز انسان تأثیر می گذارد و باعث مشکلات شنوایی مانند وز وز گوش می شود، بلکه باعث افزایش استرس و فشار خون نیز می شود.
دستور پخت شیرینی نازک پسته به روش قنادی‌های قزوین دستور پخت شیرینی نازک پسته به روش قنادی‌های قزوین
شیرینی نازک پسته‌ای یک نوع شیرینی اصیل قزوینی است که برای اعیاد مختلف تهیه می‌شود. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این شیرینی، کم شیرین بودن آن است که آن را تبدیل به یک شیرینی محبوب کرده است.
برگزیده
تدابیر امنیتی شدید در آستانه افتتاحیه تدابیر امنیتی شدید در آستانه افتتاحیه
نیرو‌های امنیتی بسیار زیادی در اطراف محل برگزاری مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس حضور دارند
المپیکی ۱۵ ساله ایران با اسلحه ۲۰ هزار یورویی در جستجوی طلا المپیکی ۱۵ ساله ایران با اسلحه ۲۰ هزار یورویی در جستجوی طلا
کوچکترین عضو کاروان ایران در المپیک ۲۰۲۴ پاریس می‌گوید همه تلاشش را می‌کند تا مدال طلای المپیک را بر گردن آویزد