کد خبر: ۲۰۵۹
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۳
طی روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری شاهد وقوع سیلاب در مازندران هستیم که باتوجه به احتمال بالا آمدن آب رودخانه‌ها و وقوع سیلاب در مازندران، مردم از نزدیک شدن به رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند.

طی روز‌های گذشته شاهد وقوع سیلاب در شهر‌های غربی استان بودیم که براساس گزارش مدیریت بحران سیلاب به پنج شهرستان رامسر، نوشهر، چالوس، عباس‌آباد و تنکابن خسارت وارد کرد.
سیلابی دیگر در راه مازندران/ مردم از رودخانه‌ها فاصله بگیرند
براساس هشدار هواشناسی طی روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری نیز شاهد بارش شدید باران در استان هستیم که احتمال وقوع سیلاب و بالا آمدن آب رودخانه‌ها در این زمینه هشدار‌های لازم داده شده است.

* آغاز بارش‌ها از فردا در مازندران

سیدمحمدرضا رضوی امروز درباره پیش‌بینی وضعیت جوی مازندران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: امروز شاهد آسمانی صاف تا نیمه‌ابری و از اواخر شب از سمت غرب استان ابری و وزش باد، با احتمال رگبار باران و روز سه‌شنبه شاهد بارندگی و کاهش محسوس دمای هوا هستیم.

وی با اشاره به هشدار سطح نارنجی (جهت آمادگی) هواشناسی مازندران، افزود: با شکل‌گیری و تقویت جریانات سرد و مرطوب شمالی و عبور امواج در تراز میانی جو، از روز سه‌شنبه ۲۵ تا صبح چهارشنبه ۲۶ آبان ماه امسال شاهد بارش باران (گاهی به‌صورت رگباری)، وزش باد شدید موقتی، مواج شدن دریا، کاهش محسوس دما (بین ۵ تا ۱۰ درجه)، رعدوبرق، در مناطق مرتفع بالای ۱۰۰۰متر با بارش برف و احتمال تگرگ هستیم.

مدیرکل هواشناسی مازندران با بیان اینکه این سامانه سرد و بارشی سطح استان را فرامی‌گیرد، اضافه کرد: آب‌گرفتگی معابر، بالاآمدن و سیلابی شدن آب رودخانه‌ها، مه‌آلود شدن، کاهش دید، لغزندگی، ریزش سنگ، رانش زمین و اختلال در جاده‏‌ها و محور‌های کوهستانی هستیم.

این مسوول تصریح کرد: باتوجه به این شرایط توصیه بر پاک‌سازی کانال‌های هدایت آب‌های سطحی در شهرها، مقاوم‏‌سازی سازه‌های موقت، تابلو‌های تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها، احتیاط در تردد جاده‌ای، پرهیز از صعود کوهنوردان به ارتفاعات و آماده‌سازی سیستم گرمایشی دامداری، مرغداری و گلخانه‌ها است.

رضوی یادآور شد: براساس نقشه‌های هواشناسی روز‌های پایانی هفته جاری آسمان مازندران به‌صورت صاف تا نیمه‌ابری همراه با افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

وی در پایان گفت: دریای مازندران طی این مدت به‌صورت مواج پیش‌بینی می‌شود.

* هشدار ریزش و رانش در مناطق کوهستانی مازندران

یدالله جهان‌تاب رئیس پلیس راه مازندران نیز درباره آخرین وضعیت جاده‌های مازندران در گفتگو با فارس، اظهار کرد: تردد خودرو‌ها در تمام محور‌های مازندران برقرار است.

وی با تاکید بر ضرورت پرهیز از تردد‌های غیرضروری در محور‌های مازندران، خاطرنشان کرد: باتوجه به کاهش دید و بارش برف و باران محور‌های کوهستانی استان احتمال ریزش و رانش در محور‌ها وجود دارد که لازم است توصیه‌ها جدی گرفته شود.

*احتمال بالا آمدن آب رودخانه‌ها و وقوع سیلاب در مازندران

براساس اطلاعیه شرکت آب منطقه‌ای مازندران با توجه به اخطاریه هشدار سطح نارنجی اداره کل هواشناسی در تاریخ ۲۳ آبان ماه و نفوذ سامانه امواج پر فشار به استان مازندران، احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و وقوع سیلاب در استان از صبح سه‌شنبه ۲۵ تا عصر چهارشنبه ۲۶ آبان ماه در استان وجود دارد.

براین اساس صبح سه‌شنبه ۲۵ تا عصر چهارشنبه ۲۶ آبان ماه، بارندگی، در نواحی سرد، ریزش برف، کاهش محسوس دما، رعد و برق ودر برخی نقاط وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

طی این مدت، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، آب‌گرفتگی برخی معابر، اختلال در تردد جاده‌ای و در برخی نقاط کاهش محسوس دید دور از انتظار نیست.

باتوجه به احتمال بالا آمدن آب رودخانه‌ها و وقوع سیلاب در مازندران، مردم از نزدیک شدن به رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند.

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
محمد مصطفی نخست وزیر جدید تشکیلات خودگردان فلسطین شد title
با حکم ریاست تشکیلات خودگردان، «محمد مصطفی» به عنوان نخست وزیر جدید فلسطین کابینه خود را معرفی کرد
مردمان سنگی در شهری سنگی در ایتالیا title
انسان‌هایی که به یکباره و توسط آتفشان شهر با گداخته‌های مذاب تبدیل به سنگ می‌شوند و به همان شکل در شهر می‌مانند و شهر تبدیل می‌شود به موزه‌ای از انسان‌های سنگ شده.
جزئیات عملیات تروریستی در مسکو/ عامل حمله تروریستی مسکو مشخص شد + فیلم title
در پی حمله حداقل سه نفر با لباس شبه نظامی به طبقه همکف یک تالار کنسرت در شهر کروکوس در نزدیکی مسکو و تیراندازی با سلاح‌های خودکار به سمت حاضرین در این تالار و پرتاب نارنجک، بیش از 40 نفر کشته و حداقل یکصد نفر زخمی شده‌اند.
هایده و معین خواننده های مورد علاقه علی پروین و حسن روشن title
اسطوره پرسپولیسی‌ها در پاسخ به اینکه علاقه‌اش به صدای کدام خواننده است؟ بعد از اینکه حسن روشن نام معین را به زبان آورد، گفت: من صدای خانم هایده را دوست دارم و گوش می‌دهم!
کاوشگرِ استقامت محموله‌های حاوی سنگ و خاک مریخ را جمع آوری کرد + فیلم title
تصویری از محموله‌های حاوی سنگ و خاک در سطح مریخ که توسط کاوشگرِ استقامت انبار شده اند. این‌ محموله‌ها آماده میشوند تا با ماموریت بعدی ناسا، به زمین پرتاب شوند.
انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه آغاز شد title
رای دهندگان روسی در شرق دور روسیه شامل «کامچاتکا»، «چوکوتکا» و سایر نواحی این منطقه ۸ صبح امروز (جمعه) به وقت محلی آرای خود را برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ روسیه به صندوق رای انداختند.
نتایج نهایی شمارش آرای نامزدهای شهر تهران ۱۰۰ نفر آخر ۱۰۰ رای هم نداشتند! + لیست کامل title
نتایج انتخابات مجلس شهر تهران ۱۴ نفر اول این فهرست، با کسب حدنصاب حداقل ۲۰ درصد آرای صحیح، در دور اول به مجلس راه می‌یابند و ۳۲ نفر بعدی برای تعیین ۱۶ نماینده دیگر این حوزه در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم رقابت خواهند کرد.
برگزیده
پیام نوروزی رهبر انقلاب جهش تولید با مشارکت مردم در سال ۱۴۰۳ title
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳ ضمن تبریک عید نوروز به ملت ایران به‌ویژه خانواده‌های ایثارگران و همه ملت‌هایی که نوروز را گرامی می‌دارند، سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کردند.
اعلام ساعت فعالیت موزه‌ها و اماکن تاریخی در نوروز title
ساعت فعالیت موزه‌ها و اماکن فرهنگی‌تاریخی در نوروز ۱۴۰۳ و لیالی قدر اعلام شد.
محدودیت بانکی برای کسانی که ارز مسافرتی گرفته‌اند و مسافرت نرفته‌اند title
بانک مرکزی اسامی خریداران ارز مسافرتی را که سهمیه ارز را تحویل گرفته، ولی بلیط‌شان را کنسل کرده‌اند، دریافت کرده است و بناست تغییرات مهمی در خدمات بانکی به این افراد اعمال شود. یکی از دلایل اصلی افزایش قیمت ارز در ایام نزدیک به سال نو، در سال جاری و سنوات قبل، افزایش تقاضا در بازار ارز است که موجب تشدید دلالی و سوداگری هم می‌شود.
نتایج نهایی شمارش آرای نامزدهای شهر تهران ۱۰۰ نفر آخر ۱۰۰ رای هم نداشتند! + لیست کامل title
نتایج انتخابات مجلس شهر تهران ۱۴ نفر اول این فهرست، با کسب حدنصاب حداقل ۲۰ درصد آرای صحیح، در دور اول به مجلس راه می‌یابند و ۳۲ نفر بعدی برای تعیین ۱۶ نماینده دیگر این حوزه در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم رقابت خواهند کرد.
نتانیاهو چه قولی داده بود به بایدن؟ title
اسکای نیوز عربی در گزارشی امروز از عدم تمایل جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای گفتگو با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل خبر داد.