کد خبر: ۲۰۵۸۲
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۰
رئیس انجمن چشم پزشکی ایران:
رئیس انجمن چشم پزشکی ایران گفت: هیچ بیماری برای درمان به خارج اعزام نمی‌شود و حتی بیماران زیادی به خصوص از عراق پذیرش داریم.

به گزارش پایگاه خبری مخاطب ۲۴، محمودجباروند در افتتاحیه سی و دومین کنگره سالیانه انجمن چشم پزشکی ایران که صبح امروز ۳۰ خردادماه سال جاری در محل مرکز همایش‌های رازی برگزارشد، بیان کرد: یکی از وظایف انجمن چشم پزشکی ایران، بروزرسانی دانش چشم است که با همکاری اساتید در زمینه‌های درمانی، پژوهشی و... میسر می‌شود.

وی افزود: حضور افراد در این کنگره موجب دلگرمی ما بعد از وقفه دو ساله برگزاری کنگره به دلیل ایام کرونا، است.

جباروند ادامه داد: خدمت این حوزه در ایام کرونا محدودیتی ایجادنکرد و فقط در مواردنادر عصب بینایی و شبکیه با مشکل مواجه شد.

وی برگزاری سی و دومین کنگره سالیانه انجمن چشم پزشکی ایران را از مورد استقبال بالایی عنوان کرد و گفت: وظیفه دیگر انجمن چشم پزشکی، معرفی مقالات و پژوهش‌های این حوزه در سطح بین‌الملل است.

رئیس انجمن چشم پزشکی ایران ادامه داد: دستاورد‌های خوبی از لحاظ تجهیزات و امکانات اعمال جراحی چشم در کشور داریم و خوشبختانه با وجود پزشکان مجرب در این رشته، هیچ بیماری برای درمان به خارج اعزام نمی‌شود و حتی بیماران زیادی به خصوص از عراق پذیرش داریم.

در ادامه سیدمحمدقریشی دبیرعلمی سی و دومین کنگره سالیانه چشم پزشکی ایران، گفت: امکان حضور خارجیان در این دوره از کنگره فراهم نشد و به صورت مجازی در خدمت آن‌ها هستیم.

وی افزود:این کنگره بعد از دو سال وقفه به دلیل ایام کرونا به صورت حضوری برگزارشد.

یکی از وظایف انجمن چشم پزشکی ایران، بروزرسانی دانش چشم است

دبیر علمی چشم پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: سالانه حدود ۸ هزار پیوند قرنیه در داخل کشور انجام می‌شود و از لحاظ تجهیزات انجام این پیوند بی نیاز به کشور‌های مختلف هستیم.

وی اظهارکرد: اکنون از سیستم‌های هوشمند در درمان چشم پزشکی نیز استفاده می‌کنیم و مشکلی از لحاظ کمبود چشم پزشک نداریم و در شهر‌های مختلف مردم به خدمات چشم پزشکی دسترسی دارند.

دبیر علمی سی و دومین کنگره سالیانه انجمن چشم پزشکی ایران، در ارتباط با شایع‌ترین بیماری‌های چشم و درمان آن ها، توضیحاتی ارائه داد.

قریشی افزود: در مورد سایر بیماری‌های چشم، می‌توان به عیوب انکساری اشاره کرد مثل دوربینی، نزدیک بینی که خوشبختانه اعمال لیزیک در این زمینه خیلی پیشرفت کرده و برای این بیماران مؤثر هستند.

پیشرفت‌های علم چشم پزشکی، بیماری آب مروارید قابل درمان است. قریشی ادامه داد: دسته دوم بیماری‌های شایع چشم، آب سیاه یا گلوکوم است که بیماری خیلی حساسی بوده و بیمار خودش متوجه بیماری نمی‌شود و لازم است برای بررسی آب سیاه بیمار به صورت دوره‌ای معاینه شود و به چشم پزشک مراجعه کند. قریشی تاکید کرد: دیگر بیماری‌های چشم که اخیراً خیلی شیوع بیشتری یافته، دیابت است که علاوه بر اعضای بدن، چشم را گرفتار می‌کند و متأسفانه این افراد وقتی عوارض بیماری پیشرفت می‌کند متوجه بیماری می‌شوند. به گفته وی، بیماری مهم دیگری که باید به آن توجه شود عوارض و آسیب ناشی از ضربه‌هایی است که به چشم وارد می‌شود که متأسفانه در کشور ما شایع است و جمله کودکان هم در معرض این آسیب‌ها هستند؛ لذا توصیه می‌شود، مردم به نکات ایمنی توجه کنند و مواظب باشند ضربه و آسیب به چشم نرسد که عواقب آن جبران ناپذیر است.

گفتنی است، سی و دومین کنگره سالیانه انجمن چشم پزشکی ایران از ۳۰ خرداد برگزارشد و تا اول تیرماه سال جاری در محل مرکز همایش‌های رازی به صورت حضوری و مجازی در حال برگزاری است.

برچسب ها: چشم پزشکی کرونا
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
بیمارستان محب مهر به علت کشف حجاب پلمپ شد؟! title
مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ اعلام کرد: پلمب بیمارستان محب مهر به دلیل کشف حجاب تکذیب می‌شود.
حراج ساعت طلایی ثروتمندترین مسافر تایتانیک title
یک ساعت جیبی طلایی که از جیب‌های جسد جان جیکوب آستور، یکی از ثروتمندترین مسافران کشتی تایتانیک پیدا شده بود، روز شنبه به حراج گذاشته می‌شود.
قاتل مجنون چرا باید آزد باشد؟ title
سوابق مرد معتادی که بعد از ارتکاب به قتل، از سوی کارشناسان پزشکی قانونی مجنون تشخیص داده شد، نشان می‌دهد وی سه سال قبل نیز پدرش را کشته بود.
حمید رسایی لیست درخواست هایش را از مجلس مطرح کرد! title
حمید رسایی، منتخب مجلس دوازدهم گفت: هیات رییسه، هر کس که باشد، موظف است امکانات ابتدایی برای منتخبان که از شهرستان‌ها به تهران می‌آیند را فراهم کند.
ساخت الماس در کمتر از ۳ ساعت شدند title
دانشمندان کشور کره جنوبی در عرض ۱۵۰ دقیقه موفق به ساخت الماس با استفاده از مخلوط فلزات مایع تحت فشار یک اتمسفر شدند.
ماجرای مسلمان شدن مورایس چیست؟ title
خبر گرویدن ژوزه مورایس به دین اسلام و ازدواج قریب الوقوع او با یک دختر ایرانی، یکی از پر سر و صداترین اخبار فوتبال ایران در ۲۴ ساعت گذشته بود.
مرد نقاش رنگ مرگ به زندگی خانواده زد! title
اواخر فروردین امسال، مرگ زن جوانی در بیمارستان سوانح و سوختگی به تیم جنایی اعلام شد.
برگزیده
رهبر انقلاب: ملت ایران استحکام خود را باید در کار و عمل و اتحاد ملی نشان دهد title
رهبر معظم انقلاب در دیدار هزاران نفر از کارگران سراسر کشور بیان کردند: ملت ایران ایستاده و محکم است و این استحکام را در عمل باید نشان بدهیم؛ اگر این شد آن وقت سختی‌ها و گرفتاری‌ها هم در دل خود گشایش به ما ارائه خواهند داد.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.