کد خبر: ۲۰۵۶۵
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۸
با هدف همکاری در زمینه نسخه الکترونیک انجام شد؛
سازمان تأمین‌اجتماعی و سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت در زمینه انتقال دستاورد‌ها و تجربیات در زمینه نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی الکترونیک تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش مخاطب ۲۴ به نقل از سازمان تامین اجتماعی؛این تفاهم‌نامه که به‌امضای سید مرتضی حسینی معاون برنامه‌ریزی، مالی و پشتیبانی سازمان تأمین‌اجتماعی و سید مهدی هاشمی مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت رسیده، بر همکاری و انتقال تجربیات و دستاورد‌های سازمان تأمین‌اجتماعی به‌عنوان یکی از سازمان‌های پیشگام در استفاده از فناوری‌های نوین در حوزه سلامت و نسخه الکترونیک تأکید دارد

در آیین امضای این تفاهم‌نامه همکاری، سید مرتضی حسینی با بیان اینکه سازمان تأمین‌اجتماعی در حوزه خدمات الکترونیکی در حوزه بیمه و درمان پیشتاز بوده است، گفت: سازمان تأمین‌اجتماعی به عنوان اولین خریدار خدمات درمانی و دومین ارائه‌دهنده این خدمات، مفتخر است تا به بیش از نیمی از جمعیت کشور در حوزه بیمه‌ای و درمانی ارائه خدمت می‌کند. در این مسیر تلاش برای تسهیل در ارائه خدمات از مسیر هوشمندسازی و ارائه خدمات غیرحضوری در دستور کار سازمان قرار داشته و برای مثال روزانه بیش از ۷۰۰ هزار نسخه درمانی به صورت الکترونیکی صادر می‌شود.
حسینی با تأکید بر رویکرد تحولی و هم‌افزای سازمان در دوره جدید مدیریتی گفت: توسعه خدمات الکترونیک و تعامل موثر و هم‌افزا با سایر نهاد‌ها مورد تأکید مدیرعامل سازمان بوده و با امضای این تفاهم‌نامه همکاری با سازمان بهداشت و درمان صنعت، امکان استفاده از ظرفیت‌ها و تجربه‌های تأمین‌اجتماعی در حوزه الکترونیکی شدن خدمات درمانی، میسر شده و در این زمینه آماده انتقال تجربیات به سایر سازمان‌ها و نهاد‌های دولتی و خصوصی نیز هستیم.
دامون خدابنده رییس مرکز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات سازمان تأمین‌اجتماعی نیز در این جلسه با تأکید بر رویکرد تحولی این سازمان در خدمات الکترونیک سلامت گفت: بهره‌گیری از ظرفیت حوزه فناوری اطلاعات، ضمن ایجاد شفافیت و ارتقای سهولت در استفاده از خدمات، باعث می‌شود تا منابع به صورت عادلانه‌تر و با کارایی بالاتری مورد استفاده قرار گیرد.
خدابنده، جایگزینی رویکرد سلامت‌محور با رویکرد بیمارمحوری را یکی از زمینه‌های ایجاد تحول در مدیریت ارائه خدمات درمانی دانست و با اشاره به زمینه این تفاهم با سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت، به تفاهم‌های مشابه با بانک ملت و سازمان صداوسیما اشاره کرد و گفت: یکپارچگی و پایداری ارائه خدمات مورد توجه سازمان تأمین‌اجتماعی بوده و در همین زمینه پایداری نسخ الکترونیک در دوره جدید مدیریتی به بیش از ۹۵ درصد رسیده است. این سازمان به جهت وسعت جامعه هدف خود و همچنین پیشگامی در حوزه خدمات الکترونیکی تلاش دارد تا با توجه به توسعه مسئولیت اجتماعی این سازمان، تجارب و خدمات و دستاورد‌های موضوع نسخه الکترونیک رو در اختیار سایر سازمان‌ها و نهاد‌ها قرار دهد.
در این مراسم همچنین سید مهدی هاشمی مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت با بیان اینکه هدف از این تفاهم‌نامه بهره‌گیری از بستر نسخه الکترونیک در سطح کشور است، گفت: با اجرای این طرح، گامی بزرگ درباره تکمیل پرونده الکترونیک سلامت صنعت نفت نیز برداشته خواهد شد و با فراهم شدن زیرساخت‌های یادشده، هزینه‌های درمانی کاهش می‌یابد و ارتقای کیفیت خدمات برای کارکنان صنعت نفت و افراد زیرپوشش آن‌ها را به همراه خواهد داشت.
وی با اشاره به توفیقات سازمان تأمین‌اجتماعی در زمینه پشتیبانی، نگهداری و پایداری بستر نسخه الکترونیک در سطح کشور در دو سال اخیر گفت: سازمان تأمین‌اجتماعی با به‌کارگیری نسخه الکترونیک و حذف دفترچه‌های درمانی، کار بسیار ارزشمندی انجام داده است که امیدواریم با همکاری و تلاش دو طرف در حوزه فنی به پیشرفت‌های خیره‌کننده‌ای در این زمینه دست یابیم تا شاهد فرآیند درمان و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی هرچه بهتر باشیم. همکاری و انتقال دانش و تجربیات در زمینه استحقاق‌سنجی بیمه درمانی، استقرار نظام رسیدگی آنلاین و رهگیری اصالت دارو، حذف دفترچه‌های کاغذی و بسترسازی استقرار نظام ارجاع و پزشک خانواده از جمله مفاد این تفاهم‌نامه به‌شمار می‌رود.

رضا تیرگر، سرپرست مدیریت برنامه‌ریزی سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت نیز در این مراسم با بیان اینکه تاکنون نشست‌های متعددی با سازمان تأمین‌اجتماعی برای استفاده از پنل نسخه‌نویسی الکترونیک برگزار شده است، گفت: باتوجه به الزامات قانون بودجه مبنی بر حذف دفترچه‌های درمانی در کشور، الگو‌های مختلف برای اجرای طرح در حوزه بهداشت و درمان صنعت نفت در این نشست‌ها بررسی شد.
وی افزود: با انعقاد تفاهم‌نامه بین سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت و سازمان تأمین‌اجتماعی، امکان بهره‌گیری از پنل نسخه الکترونیک سازمان تأمین‌اجتماعی به‌منظور حذف دفترچه‌های درمانی در مراکز درمانی خارج از سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت فراهم می‌شود.

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
۹ دلیل برای گنجاندن آجیل در رژیم غذایی روزانه title
آجیل سرشار از مواد مغذی ضروری، از جمله چربی‌های سالم، پروتئین، فیبر، ویتامین‌ها و مواد معدنی است.
«بچه مهندس» با شلوارک و دمپایی در فرودگاه! title
روزبه حصاری بازیگر سینما و تلویزیون که به تازگی در یک پروژه از ناحیه زانو دچار آسیب دیدگی شده است.
مغز خاطرات عجیب را بیشتر به یاد می‌آورد title
پژوهش جدید دانشمندان «دانشگاه ییل» نشان می‌دهد که هرچه خاطرات عجیب‌تر و دور از ذهن باشند، مغز تمایل بیشتری به یادآوری آن‌ها دارد.
رمزگشایی از چرایی زمین گیر شدن جنگنده‌های چین! title
نفوذ سیاسی نقش بسزایی در فروش هواپیما‌های جنگنده دارد. بازار بین‌المللی هواپیما‌های جنگنده فقط به کیفیت و هزینه مربوط نمی‌شود، بلکه به شراکت‌ها و پیوند‌های سیاسی نیز مربوط می‌شود.
فروش ۳۵۰ میلیاردی نمایشگاه کتاب title
سخنگوی نمایشگاه کتاب تهران، مجموع فروش نمایشگاه در بخش مجازی و حضوری را، ۳۵۰ میلیارد تومان اعلام کرد.
حمله مسلحانه گانگستر‌های نقابدار به خانه‌های تهران title
۵ مرد مسلح با خونسردی وارد ساختمان می‌شوند. با یک کارت در آپارتمان را باز کرده و درحالی‌که صورت‌هایشان را پوشانده‌اند و یک ساک مشکی در دست دارند، وارد آپارتمان می‌شوند. سپس اعضای خانه را با کلت و کلاشینکف تهدید می‌کنند تا اموال قیمتی را به سرقت ببرند.
دیوید کاپرفیلد متهم به آزارگری زنان شد! title
دیوید کاپرفیلد یکی از مشهورترین شعبده‌باز‌های تاریخ به سوءرفتار جنسی با زنان متهم شد.
برگزیده
استوری عاشقانه داماد سینمای ایران title
سپند امیرسلیمانی در تازه‌ترین استوری خود، تصویری به همراه همسرش، مونا کرمی منتشر کرد.
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.