به گزارش مخاطب۲۴ به نقل از اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران :دکتر محمودزاده در نشست تقدیر از فعالان عرصه ارتباطات با بیان اینکه این ارزیابیها بهانهای برای اجماع بیشتر و هم افزایی در تمام بخشها است، گفت: نمره ارزیابی به خودی خود مهم است، اما دو مزیت برجسته دارد. اول نگاه نسبت به وضع موجود و دومین نکته این است که نمرههای استانها بین ۶۵ تا ۷۹ است که از هارمونی و آمادگی بر تحول و تلاش بیشتر حکایت میکند.
وی با تاکید بر اینکه فاصله نگاه به آینده شرکت علی رغم تمام تلاشها، آینده روشنی را پیش روی نظام ارزیابی شرکت قرار میدهد. افزود: پیاده سازی استراتژی و احصا بهترین استراتژی از نتایج مهم چنین نشستهایی است. سازمانها برنامه ریزی میکنند و نکته مهم این است که این برنامه ریزی با توجه به نقاط ضعف و قوت خود شرکت و رقبا میتواند به استراتژی تبدیل شده و فاصله طرح ریزی و اجرا را نزدیک و با یک گام فاصله برساند.
دکتر محمود زاده گفت: در دنیای فناوری محور امروز، طرح ریزی همگام با اجرا باید رعایت شود و به دنبال برنامه ریزی مدون از قبل نباشیم. در استراتژی و مجری گری طرح باید همزمان با اجرا، صورت گیرد و زمان زیادی برای طرح ریزی صرف نشود؛ که در استراتژی راهبردی رقباتی شرکت مخابرات به ویژه طرح نجما این نکته کاملا مراعات شده است.
وی با تاکید بر اهمیت ارزیابی و نظام ارزیابی مختلف در سطوح کسب و کاری کلان گفت: در دنیا تاکنون گفته میشود که مدیریت مدرن چیزی جز مدیریت تعارضها نیست و باید قابلیت سازی برای اجرا و راهبرد درحل مشکلاتی که جنبه دو سو توانی دارد را بکار گرفته تا بر مشکلات فایق آییم.
رییس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران گفت: در ارزیابی مناطق مخابرات ایران نیز هر منطقه توان و فعالیت بالقوه مختص خود را دارد و نکته مهم پرورش نقاط بر جسته در مسیر توسعه اقتصاد دیجیتالی کشوراست.
وی با بیان اینکه ارزیابی توسط گروههای خبرگی انجام و اعلام میشود گفت: تعارضات در ارزیابی نیز مهم است و برای دیده شدن آن باید به چرخه بلوغ طرح ریزی و ارزیابی توجه کنیم.
دکتر محمودزاده با اشاره به نظریات ارزیابی جهانی گفت: قبل از طرح ریزی، نگاه و رویکرد و ادبیات ارزیابی باید به صورت شفاف و سیستماتیک مشخص شود.
دکتر محمود زاده با تشریح تعارض بین اهداف عملیاتی و اهداف راهبردی گفت: ایجاد و توازن بین نگاه عملیاتی و راهبردها راه حل کاهش تعارض است و این توافق نسبی باید در سازمان ایجاد شود.
وی افزود: تعارض کوتاه مدت و بلند مدت در استراتژی یک چالش عمومی است و در حل این مشکل برای شرکت حوزه فناوری مانند مخابرات ایران باید بهترین تصمیم گرفته شود در این مورد نیز راه حل دو سو توانی نگاه را در استراتژی پیشنهاد میدهد.
وی با اشاره به مفهوم بازمهندسی مجدد سازمان بر اساس استراتژی گفت:مناطق با توجه به شاخص ارزیابی کم و بیش در وضعیت متوازن و قابل اتکایی قرار دارند.
اما در برخی بخشها شاخصهای ارزیابی نیز برای دورههای بعد نیاز به اصلاح و بهینه سازی دارد.