کد خبر: ۲۰۱۱
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۶
نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران روز شنبه با وزیر خارجه بحرین دیدار و گفتگو کرد. پیش از این نیز نماینده آمریکا به چند کشور دیگر منطقه سفر کرده که هدف آن یارکشی کشور‌های منطقه خاورمیانه پیش از شروع مذاکرات هسته‌ای است.

دولت آمریکا در آستانه آغاز مذاکرات رفع تحریم‌ها بر شدت تحرکات دیپلماتیک خود افزوده به طوریکه نماینده ویژه واشنگتن درخصوص ایران با وزیر خارجه بحرین دیدار و گفتگو کرد.

یارکشی آمریکا از منطقه در آستانه مذاکرات برجام
«عبداللطیف بن راشد الزیانی» وزیر امور خارجه امروز در شهر دبی با «رابرت مالی» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران دیدار کرد. این دو مقام ارشد آخرین تحولات مذاکرات رفع تحریم‌های ایران و تلاش برای ازسرگیری مذاکرات در وین را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

رابرت مالی اوایل آبان پس از پایان سفر به اروپا و منطقه غرب آسیا گفته بود که بی صبری درباره عدم برگزاری گفتگو‌ها (برای احیای برجام) در حال افزایش است. نماینده آمریکا در امور ایران در آن مقطع گفت: «پنجره دیپلماسی هرگز بسته نخواهد شد و ما همچنان به پیگیری دیپلماسی حتی در صورتی که پیگیری دیگر گام‌ها ضروری شود، ادامه خواهیم داد.»

این مقام آمریکایی البته اضافه کرد این موضوع بدان معنا نیست که پنجره احیای برجام برای همیشه باز خواهد بود.

نماینده آمریکا در امور ایران اضافه کرد: «برجام باید سکویی برای کمک به بازگشایی برای مذاکرات بیشتر و دیپلماسی بیشتر برای حل اختلافات با ایران باشد.»

رابرت مالی روز شنبه نیز در ابوظبی با مقام‌های ارشد امارات در خصوص ایران و سایر امور خاورمیانه گفتگو کرد.

دولت آمریکا در آستانه آغاز مذاکرات رفع تحریم‌ها بر شدت تحرکات دیپلماتیک خود افزوده است.

دولت «جو بایدن» رئیس جمهور ایالات متحده مدعی است قصد دارد از طریق مذاکرات جاری در شهر وین، پایتخت اتریش زمینه‌های لازم برای بازگشت کشورش به توافق هسته‌ای برجام را فراهم کند. یکی از زمینه‌های اختلاف در این مذاکرات اصرار آمریکا بر حفظ برخی از تحریم‌هایی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکاست که بعد از خروج از برجام علیه ایران اعمال کرده است. مضاف بر این، دولت بایدن اعلام کرده هیچگونه ضمانتی نمی‌تواند درباره عدم خروج دوباره دولت‌های بعدی آمریکا از برجام بدهد.

جمهوری اسلامی ایران تاکید کرده با توجه به اینکه آمریکا طرفی بوده که توافق را نقض کرده این واشنگتن است که باید با رفع تحریم‌ها به توافق بازگردد و لازم است اجرای تعهدات آمریکا مورد راستی‌آزمایی قرار گیرد. تهران البته تأکید کرده اصرار یا عجله‌ای برای بازگشت آمریکا به توافق ندارد.

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
حشاشین ممنوع شد title
طبق دستور شورای صدور مجوز ساترا انتشار سریال «حشاشین» در رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر ایران مورد تایید نمی‌باشد.
بیمارستان محب مهر به علت کشف حجاب پلمپ شد؟! title
مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ اعلام کرد: پلمب بیمارستان محب مهر به دلیل کشف حجاب تکذیب می‌شود.
حراج ساعت طلایی ثروتمندترین مسافر تایتانیک title
یک ساعت جیبی طلایی که از جیب‌های جسد جان جیکوب آستور، یکی از ثروتمندترین مسافران کشتی تایتانیک پیدا شده بود، روز شنبه به حراج گذاشته می‌شود.
قاتل مجنون چرا باید آزد باشد؟ title
سوابق مرد معتادی که بعد از ارتکاب به قتل، از سوی کارشناسان پزشکی قانونی مجنون تشخیص داده شد، نشان می‌دهد وی سه سال قبل نیز پدرش را کشته بود.
حمید رسایی لیست درخواست هایش را از مجلس مطرح کرد! title
حمید رسایی، منتخب مجلس دوازدهم گفت: هیات رییسه، هر کس که باشد، موظف است امکانات ابتدایی برای منتخبان که از شهرستان‌ها به تهران می‌آیند را فراهم کند.
ساخت الماس در کمتر از ۳ ساعت شدند title
دانشمندان کشور کره جنوبی در عرض ۱۵۰ دقیقه موفق به ساخت الماس با استفاده از مخلوط فلزات مایع تحت فشار یک اتمسفر شدند.
ماجرای مسلمان شدن مورایس چیست؟ title
خبر گرویدن ژوزه مورایس به دین اسلام و ازدواج قریب الوقوع او با یک دختر ایرانی، یکی از پر سر و صداترین اخبار فوتبال ایران در ۲۴ ساعت گذشته بود.
برگزیده
رهبر انقلاب: ملت ایران استحکام خود را باید در کار و عمل و اتحاد ملی نشان دهد title
رهبر معظم انقلاب در دیدار هزاران نفر از کارگران سراسر کشور بیان کردند: ملت ایران ایستاده و محکم است و این استحکام را در عمل باید نشان بدهیم؛ اگر این شد آن وقت سختی‌ها و گرفتاری‌ها هم در دل خود گشایش به ما ارائه خواهند داد.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.