کد خبر: ۲۰۰۸۱
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۹
بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: باید به تیم‌های بزرگسالان و امید زمان بدهیم، اکنون وقت انتقاد نیست.

مخاطب24:محمدرضا مهدوی در گفتگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد انتقادات مطرح شده نسبت به حضور تیم ملی فوتبال کشورمان در تورنمنت کافا با توجه به سطح تیم‌های شرکت کننده در رقابت‌ها، اظهار داشت: باید ابتدا رنکینگ‌ها و اتفاقاتی که پس از تورنمنت‌ها می‌افتد را ببینیم. کافا هر سال در تمام رده‌های سنی برگزار می‌شود. باید دید آیا تیم ما شرایط حضور در تورنمنت بهتری را داشت؟ فکر می‌کنم چنین شرایطی نبود. از طرفی امیر قلعه‌نویی می‌خواهد محکی داشته باشد. در این میان انتقاداتی مطرح می‌شود و خیلی‌ها او را سیبل می‌کنند. بازی کردن با تیم‌هایی مثل افغانستان و قرقیزستان شاید چندان مثمرثمر نباشد، اما در هماهنگی بازیکنان با تدابیر کادرفنی و حتی رنکینگ تاثیرگذار است.

* حضور در کافا کار خوبی است

وی افزود: مثلا مهدی طارمی پیش از این فقط یک بار برای تیم ملی هت‌تریک کرده است. هرچند بیشتر بازیکنان ما در سطح اروپا و جهان هستند و لژیونر‌های خیلی خوبی داریم. نفرات داخلی‌مان هم در سطح اول آسیا هستند و خوب است کنار هم محک بخورند. شاید بازی درون تیمی برای بازیکنان و کادرفنی که می‌خواهند آن‌ها را محک بزنند، چندان جذاب و دلچسب نباشد. به همین دلایل حضور در کافا کار خوبی بود.

* از همان ابتدا نباید با تیم‌های قوی بازی کرد

بازیکن اسبق تیم ملی کشورمان درخصوص اینکه ایران در صورت صعود به فینال یک بازی آبرومند هم با ازبکستان خواهد داشت، گفت: این بازی خیلی خوب است. قانون اردو‌های ملی و تورنمنت‌ها همین است که کار را از تیم‌های ضعیف شروع کرده، به تیم‌های متوسط و سپس قوی برسید. در نهایت هم باید بار دیگر با تیم‌های ضعیف‌تر بازی کنید. در همان ابتدا کار را مقابل تیم‌های قوی شروع نمی‌کنند.

* تیم ملی با قلعه‌نویی و کادر ایرانی‌اش آینده روشنی دارد

مهدوی درمورد آینده تیم ملی با کادرفنی فعلی، توضیح داد: آینده تیم ملی خیلی روشن است، زیرا عناصر و اسکلت اصلی برای موفقیت را داریم و اتفاقات خوبی با مربیان ایرانی می‌افتد. در سال‌های گذشته مربیان ایرانی نمره قبولی گرفته‌اند. اگر به قلعه‌نویی و کادرش فرصت بدهیم نتیجه آبرومندانه‌ای کسب خواهیم کرد.

* تیم امید پس از یک سال بازی کرد باید به عنایتی هم زمان بدهیم

وی درخصوص اینکه تیم ملی امید پس از یک سال در شرایطی که برای اولین بار رضا عنایتی روی نیمکتش بود موفق شد سوریه را ۳ بر یک شکست بدهد، گفت: این تیم فقط یک هفته قبل از تورنمنت غرب آسیا با کادرفنی جدید تمرین کرد. آن هم با عواملی که تاکنون کنار هم نبوده‌اند. باید به عنایتی و شاگردانش هم زمان بدهیم و حرفه‌ای فکر کنیم. باید فرصت را برای آن‌ها غنیمت بشماریم. زمان خیلی شرط است. این تیم پس از یک سال اولین بازی‌اش را با کادرفنی جدید انجام داد و نتیجه قابل قبولی گرفت.

* الان زمان انتقاد از قلعه‌نویی و عنایتی نیست

مربی اسبق تیم‌های ملی پایه کشورمان خاطرنشان کرد: وقتی عده‌ای تصمیم‌گیری می‌کنند حتما خیلی از مسائل را در اتاق فکر خود رصد کرده‌اند. اجازه بدهیم قلعه‌نویی و عنایتی کارشان را انجام بدهند. الان چه انتقادی می‌توانیم بکنیم؟ چه اتفاقی قرار است در حال حاضر بیفتد. الان زمان انتقاد از ایندو مربی و تیم‌هایشان نیست.

برچسب ها: تیم ملی فوتبال
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
چرا فنلاندی‌ها شادترین مردم دنیا هستند؟ title
بر اساس آخرین گزارش شادمانی جهانی World (Happiness Report ۲۰۲۴)، فنلاند برای هفتمین سال پیاپی عنوان شادترین کشور جهان را از آن خود کرده است.
بازدید از موزه تنوع زیستی پارک پردیسان رایگان می‌شود title
همزمان با روز ملی موزه‌ها و روز ملی تنوع زیستی (۲۷ اردیبهشت تا ۳ خرداد) بازدید از موزه تنوع زیستی پارک پردیسان به صورت رایگان است.
نخستین امپراتور روم کجا دفن شد؟ title
محققان از احتمال شناسایی مکان درگذشت نخستین امپراتور روم خبر داده‌اند، آن‌ها ویلایی را شناسایی کرده‌اند که بر اثر فوران آتشفشان «وزوو» مدفون شده بود، درحالی‌که به نظر آنها، اطلاعات این ویلا با مکان درگذشت «آگوستوس»، نخستین امپراتور روم همخوانی دارد.
تیپ جالب مجری و گوینده در کنسرت مصطفی راغب title
استایل المیرا شریفی‌مقدم با مانتو مجلسی در کنسرت مصطفی راغب پربازدید شده است.
بازداشت مروج کودک‌همسری برای تبلیغ آرایشگاه زنانه در اینستاگرام title
رئیس پلیس فتای تهران بزرگ از بازداشت زنی که برای تبلیغات سالن زیبایی‌اش اقدام به سوءاستفاده از یک دختربچه و معرفی او به عنوان یک نوعروس کرده بود خبر داد و به خانواده‌ها هشدار داد که اجازه چنین برخورد‌های سودجویانه‌ای را که ممکن است آینده فرزندانشان را تحت الشعاع قرار دهند، ندهند.
مشتی که به مرگ انجامید! title
روز یکشنبه دو پسر دانش‌آموز در بیرون از مدرسه در منطقه ابوذر غفاری شوش با هم درگیر شدند که یکی از آن‌ها با مشت به سر همکلاسی‌اش زد.
در این قبرستان جسد مردگان پوسیده نمی‌شود؟ title
قبرستان سفید چاه که به «قبرستان سپید» نیز شهرت دارد، از جا‌های دیدنی بهشهر به شمار می‌آید.
برگزیده
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.