کد خبر: ۱۹۸۵
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۰۱:۴۵
پس از ابلاغ پروتکل های جدید کرونایی در سیستم حمل و نقل کشور، از تاریخ 1 آذرماه 1400، رفت و آمد مسافران و صدور بلیط هواپیما، قطار و اتوبوس تنها با ارائه کارت واکسن و یا تست منفی PCR امکان پذیر می شود.

فروش بلیط هواپیما و قطار فقط به واکسینه شده ها، پس از ابلاغ پروتکل‌های جدید کرونایی در سیستم حمل و نقل کشور توسط وزارت راه و شهرسازی، از تاریخ ۱ آذرماه ۱۴۰۰، رفت و آمد مسافران و صدور بلیط هواپیما، قطار و اتوبوس تنها با ارائه کارت واکسن و یا تست منفی PCR امکان پذیر می‌شود. در همین راستا نیز، شهرام آدم نژاد برای بررسی بیش‌تر مصوبات جدید و نحوه نظارت آن در گفت و گویی با خبرگزاری صدا و سیما پاسخ می‌دهد.

فروش بلیط هواپیما و قطار فقط به واکسینه شده ها


قوانین جدید صدور بلیط در سفر‌های هوایی، ریلی و جاده‌ای
در خصوص سفر‌های داخلی با ناوگان حمل و نقل کشور، با راه اندازی سامانه امید از سوی وزارت کشور، صدور بلیط برای تمامی مسیر‌های هوایی و زمینی داخلی تنها برای مسافرانی که کارت واکسن و یا تست منفی PCR داشته باشند، امکان پذیر خواهد بود. در حال حاضر این سامانه درحال بارگذاری اطلاعات و ارتباط با زیر ساخت‌های بخش حمل‌و نقل است و به صورت رسمی از تاریخ ۱ آذر شروع بکار خواهد داشت.

آیا شرایط صدور بلیط برای سفر‌های هوایی و جاده‌ای متفاوت خواهد بود؟
معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی در این خصوص می‌گوید: «از ابتدای آذرماه مسافرانی که کارت واکسن ندارند باید همراه با برگه پی. سی. آر برای انجام سفر هوایی خود به فرودگاه مراجعه کنند.»

البته این قانون شامل تمامی مسیر‌های هوایی و زمینی می‌شود و به طور مثال، مسافرانی که بلیط هواپیما تهران مشهد خریداری نموده اند، چنانچه در مسیر برگشت قصد تهیه بلیط قطار داشته باشند، صدور بلیط تنها با شرایط نامبرده امکان پذیر است: «این شرایط برای سفر‌های ریلی و جاده‌ای هم اعمال می‌شود و مسافران قطار و اتوبوس هم اگر کارت واکسن ندارند باید همراه با جواب آزمایش منفی کرونا، سفر ریلی و جاده‌ای خود را در پیش بگیرند.»

 

 

برای خرید بلیط حتما باید ۲ دوز واکسن تزریق شده باشد؟
آدم نژاد در این خصوص افزود: «مسافران باید هر دو دوز واکسن را دریافت کرده باشند تا دیگر نیازی به ارائه تست منفی کرونا نداشته باشند. تبصره‌ای در این بین برای برخی مسافران وجود دارد؛ در صورتی که فقط یک دوز از واکسن را دریافت کرده باشند و از زمان دریافت دوز دوم نگذشته باشد، امکان سفر را خواهند داشت.»

نظارت بر نحوه صدوربلیط چگونه صورت می‌گیرد؟
با توجه به گستردگی ناوگان حمل و نقل عمومی، در خصوص اینکه نظارت بر اجرای این مصوبه جدید چگونه صورت می‌گیرد، معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی اینگونه پاسخ می‌دهد: «در مورد سفر‌های هوایی و ریلی از آنجائی که مبدا و مقصد سفر مشخص است، نیازی به نظارت حضوری نیست و این از طریق سامانه نیما امکان پذیر است. اما در خصوص سفر‌های جاده‌ای و از آنجائی که ممکن است برخی از اتوبوس‌ها مسافر بین راهی سوار کنند، مطابق ابلاغیه سازمان راهداری در مسیر‌ها به صورت رندوم نظارت خواهد شد و در صورت سرپیچی، با شرکت‌های حمل و نقل و رانندگان برخورد خواهد شد.»

شرایط صدوربلیط پرواز خارجی چگونه خواهد بود؟
در مورد سفر‌های خارجی و شرایط صدور بلیط‌های آن نیز، مدیرکل روابط عمومی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) عنوان می‌کند: «مسافران پرواز‌های خارجی از مبدا فرودگاه امام همچنان باید تست پی. سی. آر ۹۸ ساعته همراه با برگه واکسیناسیون را به همراه داشته باشند. پرواز‌های خارجی از ابتدا بدون فاصله گذاری اجتماعی انجام می‌شد و همچنان همان شروط واکسینه بودن و داشتن برگه پی. سی. آر برای قطعی بودن عدم مبتلای مسافر به ویروس کرونا لازم است. هم چنین بر اساس تاکید و ابلاغ وزارت بهداشت به سازمان هواپیمایی، فعلا مسافران پرواز‌های خروجی علاوه بر همراه داشتن کارت دیجیتال واکسن، باید تست پی. سی. آر را نیز به همراه داشته باشند. زیرا ممکن است کشور مقصد به هر دلیلی تست را هنوز قطعی بداند.»

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
زهره حمیدی: بعد از ابتلا به سرطان انسان دیگری شدم title
زهره حمیدی با اشاره به وضعیت سلامتی خود بعد از ابتلا به سرطان بیان کرد که این روز‌ها حال خوبی دارد و چند جلسه شیمی درمانی انجام داده است.
اینترنت در روز‌های کنکور قطع می‌شود؟ title
رییس سازمان سنجش آموزش کشور با تاکید بر اینکه اینترنت در هیچ کدام از حوزه‌های امتحانی نوبت اول کنکور قطع نمی‌شود، گفت: دستگاه‌های اجرایی، انتظامی، امنیتی و قضایی به صورت فعال برای برگزاری آزمون سراسری در امنیت و سلامت کامل در حال فعالیت هستند.
کشف یک باکتری جهش‌یافته و خطرناک در فضا title
ناسا از کشف ۱۳ سویه از یک باکتری جهش‌یافته در «ایستگاه فضایی بین‌المللی» خبر داد که عامل عفونت خونی فضانوردان است.
محمد صادقی از ایران خارج شد title
محمد صادقی، بازیگری که با رای دادگاه به‌جرم تشویق برای برهم‌زدن امنیت کشور به ۵ سال حبس محکوم شده بود، از ایران خارج شد.
یک عکس نوشته متفاوت از دیدار کارگران با رهبری title
تصاویری از دیدار کارگران سراسر کشور با رهبر انقلاب را مشاهده می کنید.
رای توماج صالحی صادر شده، اما هنوز به ما ابلاغ نشده است title
وکیل توماج صالحی گفت: رای صادر شده، اما هیچ اطلاعی از جزئیات حکم صادره نداریم و منتظر ابلاغ حکم هستیم تا اطلاع‌رسانی صورت گیرد.
سانسور یکی از خالکوبی‌های امیر تتلو توسط خبرگزاری قوه قضائیه! title
دومین جلسه رسیدگی به اتهامات امیرحسین مقصودلو ملقب به امیر تتلو به ریاست قاضی افشاری در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی با حضور مستشار دادگاه، وکیل متهم و نماینده دادستان برگزار شد. متهم مقصودلو در پایان این جلسه دادگاه گفت: بابت همه اشتباهاتم عذرخواهی می‌کنم.
برگزیده
حکم توماج صالحی اعدام است title
وکیل توماج صالحی، خواننده بازداشتی در ایران خبر از صدور حکم اعدام به اتهام افساد فی الارض برای موکلش داد و اخبار منتشر شده مبنی بر عفو او را تکذیب کرد.
رهبر انقلاب: ملت ایران استحکام خود را باید در کار و عمل و اتحاد ملی نشان دهد title
رهبر معظم انقلاب در دیدار هزاران نفر از کارگران سراسر کشور بیان کردند: ملت ایران ایستاده و محکم است و این استحکام را در عمل باید نشان بدهیم؛ اگر این شد آن وقت سختی‌ها و گرفتاری‌ها هم در دل خود گشایش به ما ارائه خواهند داد.
طرح بزرگ برق آبی «اومااویا» در سفر رئیسی به سریلانکا افتتاح شد title
طرح بزرگ برق آبی اومااویا در سفر رئیس جمهور به سریلانکا افتتاح شد.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.
رئیسی: روابط ایران و پاکستان متکی بر برادری و روابط قلبی است title
رئیس جمهور گفت: با وجود آنکه تقویت روابط ایران و پاکستان مطلوب برخی بیگانگان نیست، اما با توجه به ظرفیت‌های متنوع، متعدد و متقابل موجود روابط دو کشور اسلامی باید ناظر بر تأمین منافع دو ملت بیش از پیش گسترش یابد.