کد خبر: ۱۹۷۲۰
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۱
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در بازدید نظارتی از معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی مطرح کرد؛
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در ادامه برنامه‌های دوره‌ای نظارت بر حوزه‌های مختلف عملکردی این سازمان، در بازدید از معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی این سازمان که با حضور جمعی از معاونان و مدیران ارشد سازمان برگزار شد، با تأکید بر اهمیت منابع انسانی در توسعه و تعالی سازمان، استمرار حرکت در مسیر تحول را در گرو نیروی انسانی باکیفیت دانست و افزود: نیروی انسانی در سازمان تأمین‌اجتماعی کارکرد بخشی ندارد بلکه کارکرد آن کلان و راهبردی است. با نیروی انسانی باانگیزه و فعال می‌توان از برخی چالش‌های پیش‌رو عبور کرد و وضع صندوق را بیش از پیش سامان داد و به ثبات رسید.

تأکید بر اهمیت راهبردی نیروی انسانی و امیدآفرینی در حکمرانی تأمین‌اجتماعی

به گزارش مخاطب ۲۴ به نقل از سازمان تامین اجتماعی؛موسوی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب در سخنرانی اخیر خود در حرم مطهر حضرت امام خمینی (ره) بر دو مفهوم "ایمان" و "امید" تأکید کردند و ما نیز در سازمان تأمین‌اجتماعی برای تحول به همین عناصر نیاز داریم، گفت: ایشان فرمودند که اگر قرار است تحول در سه سطح کشور، امت اسلامی و فضای بین‌المللی اتفاق بیفتد به این دو عنصر مهم احتیاج داریم و طبیعتاً سازمان تأمین‌اجتماعی که حوزه مأموریتی و مسئولیتش تطابق کامل با دستورات مکتب اسلام و آرمان‌های انقلاب دارد، باید دو عنصر ایمان و امید را بیش ازپیش مورد توجه قرار دهد. در مکتب ما بالاترین ارزش، خدمت به مردم است و حوزه مأموریتی سازمان تأمین‌اجتماعی نیز خدمت‌رسانی بی‌منت به مردم است.

وی با اشاره به اینکه در مسیر اعتلای کشور اگر عنصر ایمان وجود نداشته باشد، توقف اتفاق می‌افتد، گفت: ایمان یک انگیزه درونی و هسته محرک و اصلی حرکت است تا جایی‌که قرآن کریم خطاب به کسانی که ایمان دارند نیز نسبت به بازبینی و استحکام ایمان تذکر می‌دهد.
موسوی با اشاره به اهمیت موضوع ایمان در بحث منابع انسانی گفت: در حوزه مأموریتی سازمان تأمین‌اجتماعی ما یک وظیفه مدیریتی داریم از این باب که مسیر را با ایمان جلو ببریم و نگذاریم نگاه افراط و تفریط بر حکمرانی تأمین‌اجتماعی و بر مدیران ما حاکم شود. در جامعه اسلامی وظیفه ما این است که بستر را برای حرکت به سوی فطرت انسانی فراهم کنیم. توجه توأمان به واقعیت‌ها و هویت ایمانی می‌تواند این مسیر را هموار کند.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با اشاره به اهمیت عنصر "امید" که یکی دیگر از عناصر مورد اشاره رهبر انقلاب در سخنرانی بود، اظهار داشت: انتقاد از خود و توجه به کاستی‌ها مسئله مهمی است، اما این نگاه نباید باعث شود که از داشته‌های خود و نیز دستاورد‌ها غافل شویم؛ چه با وجود همه تبلیغات منفی که بعضاً در مورد وضعیت صندوق‌ها و خصوصاً حکمرانی تأمین‌اجتماعی مطرح می‌شود، مردم به ما و به این جایگاه و به صندوق تأمین‌اجتماعی امیدوارند و اگر گاهی برخی مشکلات را مطرح و عملکرد خود را هم نقد می‌کنیم، برای بهبود وضعیت و رفع نقایص و این است که امید در جامعه زنده مانده و تبدیل به دستاورد برای مردم و کشور شود.
موسوی با اشاره به اینکه نیروی انسانی در سازمان تأمین‌اجتماعی کارکرد بخشی ندارد بلکه کارکرد آن کلان و راهبردی است، گفت: برای تحقق این جایگاه کلان و راهبردی باید به دنبال برنامه جامع منابع انسانی مبتنی بر درک مشترک میان واحد‌های مختلف باشیم. این امر با نشست‌های مشترک و طرح تجربه‌ها و خواسته‌های واحد‌های تخصصی محقق می‌شود.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی، استمرار حرکت در مسیر تحول و غلبه بر مسائل و مشکلات را در گرو نیروی انسانی با‌کیفیت و باانگیزه دانست و افزود: با نیروی انسانی باانگیزه و فعال می‌توان از چالش‌های پیش رو عبور کرد و وضع صندوق را بیش از پیش سامان داد و به ثبات رسید. تحقق این مهم در گروه عزم و اراده و تصمیم درست در حوزه نیروی انسانی و فهم درست از جایگاه نیروی انسانی در تحقق اهداف سازمان است.
موسوی افزود: یکی از مسائل بسیار مهم در حوزه نیروی انسانی، مسئله آموزش است. از کارآموزی و بازآموزی تا آموزش‌های تخصصی در واحد‌های مختلف سازمان، امر بسیار مهم و ضروری در حکمرانی تأمین‌اجتماعی است. ارتقای دانش‌های تخصصی موضوعی است که می‌تواند باعث افزایش توانمندی و به تبع آن افزایش بهره‌وری و اثربخشی در سازمان شود.
وی با تاکید بر اینکه آموزش یک عنصر بسیار مهم در همه عرصه‌های حکمرانی است، گفت: توسعه و رشد کشور از طریق آموزش اتفاق می‌افتد. باید آموزش را در اولویت سازمان در حوزه نیروی انسانی قرار دهیم تا سیستم بتواند ارتقا و افزایش بهره‌وری را از این مسیر دنبال کند.

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
۹ دلیل برای گنجاندن آجیل در رژیم غذایی روزانه title
آجیل سرشار از مواد مغذی ضروری، از جمله چربی‌های سالم، پروتئین، فیبر، ویتامین‌ها و مواد معدنی است.
«بچه مهندس» با شلوارک و دمپایی در فرودگاه! title
روزبه حصاری بازیگر سینما و تلویزیون که به تازگی در یک پروژه از ناحیه زانو دچار آسیب دیدگی شده است.
مغز خاطرات عجیب را بیشتر به یاد می‌آورد title
پژوهش جدید دانشمندان «دانشگاه ییل» نشان می‌دهد که هرچه خاطرات عجیب‌تر و دور از ذهن باشند، مغز تمایل بیشتری به یادآوری آن‌ها دارد.
رمزگشایی از چرایی زمین گیر شدن جنگنده‌های چین! title
نفوذ سیاسی نقش بسزایی در فروش هواپیما‌های جنگنده دارد. بازار بین‌المللی هواپیما‌های جنگنده فقط به کیفیت و هزینه مربوط نمی‌شود، بلکه به شراکت‌ها و پیوند‌های سیاسی نیز مربوط می‌شود.
فروش ۳۵۰ میلیاردی نمایشگاه کتاب title
سخنگوی نمایشگاه کتاب تهران، مجموع فروش نمایشگاه در بخش مجازی و حضوری را، ۳۵۰ میلیارد تومان اعلام کرد.
حمله مسلحانه گانگستر‌های نقابدار به خانه‌های تهران title
۵ مرد مسلح با خونسردی وارد ساختمان می‌شوند. با یک کارت در آپارتمان را باز کرده و درحالی‌که صورت‌هایشان را پوشانده‌اند و یک ساک مشکی در دست دارند، وارد آپارتمان می‌شوند. سپس اعضای خانه را با کلت و کلاشینکف تهدید می‌کنند تا اموال قیمتی را به سرقت ببرند.
دیوید کاپرفیلد متهم به آزارگری زنان شد! title
دیوید کاپرفیلد یکی از مشهورترین شعبده‌باز‌های تاریخ به سوءرفتار جنسی با زنان متهم شد.
برگزیده
استوری عاشقانه داماد سینمای ایران title
سپند امیرسلیمانی در تازه‌ترین استوری خود، تصویری به همراه همسرش، مونا کرمی منتشر کرد.
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.