کد خبر: ۱۹۷۱۳
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۳
مهاجم ایرانی پورتو با ثبت ۲۲ گل در لیگ برتر پرتغال، بیست و هفتمین گلزن برتر اروپا لقب گرفت.

اتفاق جالب برای مهدی طارمی در اروپا

مخاطب24:با پایان لیگ‌های اروپایی در کشور‌های مختلف این قاره، یکی از فشرده‌ترین فصول فوتبال در سال‌های گذشته به واسطه برگزاری جام جهانی در میانه فصل به اتمام رسید و در این بین، عملکرد برترین گلزنان در لیگ‌های مختلف اروپایی هم نکات جالبی در بر داشت.

شاید برای فوتبال‌دوستان ایرانی، مهم‌ترین دستاورد فردی لژیونر‌ها در این فصل از رقابت‌ها، کسب عنوان آقای گلی مهدی طارمی در لیگ پریمیرا پرتغال بود. جایی که فوق ستاره ایرانی پورتو با ۲۲ گل، برترین گلزن این مسابقات لقب گرفت تا بالاتر از ژوائو ماریو و گونسالو رامس، آقای گل فوتبال پرتغال لقب بگیرد.

مهدی در شرایطی با این تعداد گل آقای گل فوتبال پرتغال شد که در صدر جدول برترین گلزنان فوتبال اروپا، ارلینگ هالند، غول نروژی منچسترسیتی، در یکی از شگفت‌انگیزترین فصول ممکن، با ۳۶ گل برنده جایزه کفش طلای فوتبال اروپا می‌شود.

جایی که این ستاره با عبور از رکورد‌های تاریخی لیگ جزیره، بالاتر از هر بازیکن دیگری در یک لیگ اروپایی گلزنی کرد تا جایی که ۳۰ گل زده بازیکنی، چون هری کین هم قدر کافی را نبیند.

در این فهرست بعد از هالند و کین، کیلیان امباپه و لاکازت در رده‌های سوم و چهارم قرار دارند و اوسیمن، جاناتان دیوید از لیل، لواندوفسکی، اینر والنسیا، فلوریان بالوگون و لائوتارو مارتینز جایگاه پنجم تا دهم را به دست آوردند.

مهدی طارمی، مهاجم ایرانی پورتو هم در شرایطی در کنار مائورو ایکاردی یک پله پایین‌تر از رشفورد در رده ۲۶ قرار گرفته که لئو مسی، فوق ستاره دنیای فوتبال در کنار نیکولاس فولکروگ و انکونکو مشترکا در رده ۲۸ قرار دارند. آنتوان گریزمن، بوکایو ساکا، الکسیس سانچس، سرژ گنبری، رندال کولو موآنی و اولیویه ژیرو، دیگر ستارگان مشهور فوتبال اروپا هستند که در این فهرست جایگاهی پایین‌تر از مهدی طارمی دارند.

گفتنی است در جدول کفش طلای ESM (رسانه‌های ورزشی اروپا)، پنج لیگ معتبر اروپایی ضریب ۲ دارند و لیگ‌های نظیر ترکیه، پرتغال و هلند ضریب ۱.۵ دارند. با این حساب طارمی با ثبت ۲۲ گل، امتیاز ۳۳ را دریافت کرده و به طور مثال مسی با به ثمر رساندن ۱۶ گل در لیگ یک فرانسه، امتیاز ۳۲ را دریافت کرده است.

برچسب ها: مهدی طارمی
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
شهید«حسین امیرعبدالهیان» به روایت تصویر title
شهید حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در سانحه هوایی روز گذشته همراه با شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی و دیگر همراهانش، شهد شهادت نوش کرد تا نخستین شهید وزیر امور خارجه انقلاب اسلامی لقب بگیرد.
کدام بیماران کاندید پیوند عضو می توانند باشند؟ title
مدیرعامل انجمن اهدای عضو ایرانیان با بیان این که در حال حاضر بیش از ۲۵ هزار نفر در کشور نیازمند دریافت عضو پیوندی هستند، گفت: هر سال ۶۰۰۰ تا ۸۰۰۰ عضو قابل پیوند به دلیل عدم رضایت خانواده‌های افراد دچار مرگ مغزی به خاک سپرده می‌شود.
محل های مورد جستجو پهپاد دید در شب آکینجی ترکیه title
بررسی سایت راداری فلایت ۲۴ حاکی از ورود پهپاد آکینجی (AKINCI۰۱) ترکیه که به تجهیزات دید در شب مجهز است به آسمان ایران دارد.
ویدئو| مهدی کوشکی برای بار چهارم ازدواج کرد title
مهدی کوشکی با انتشار ویدئویی از ازدواجش با محیا مهدی‌زاده بازیگر تئاتر خبر داد
عکس آسانسوری آقای مجری! title
سلفی آسانسوری ایرج طهماست با دخترش در شب تولدش
استایل آیشواریا رای سوژه خنده شد! title
استایل آیشواریا رای، بازیگر محبوب هندی در جشنواره کن سوژه خنده شده است.
توضیحات جدید قوه قضاییه درباره تتلو title
قوه قضاییه می‌گوید در جریان روند بررسی پرونده امیرحسین مقصودلو در محاکم استان تهران هیچ فردی یا افرادی به عنوان شاکی خصوصی از او شکایت نکرد و هیچ‌گونه پرونده‌ای با عنوان شاکی خصوصی برای تتلو تشکیل نشد
برگزیده
شهید«حسین امیرعبدالهیان» به روایت تصویر title
شهید حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در سانحه هوایی روز گذشته همراه با شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی و دیگر همراهانش، شهد شهادت نوش کرد تا نخستین شهید وزیر امور خارجه انقلاب اسلامی لقب بگیرد.
بیانیه وزارت امور خارجه در خصوص سانحه بالگرد رئیس جمهور title
علیرغم شرایط نامساعد جوی و محیطی، تلاش‌ها برای رسیدن گروه‌های پُرتلاش امدادی به محل حادثه همچنان با جدیت و امیدوارانه ادامه دارد.
برگزاری جلسه فوق‌العاده دولت برای پیگیری وضعیت رئیس‌جمهور title
جلسه فوق العاده هیأت دولت به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور به منظور بسیج همه امکانات برای پیگیری وضعیت آیت‌الله رئیسی برگزار شد.
استوری عاشقانه داماد سینمای ایران title
سپند امیرسلیمانی در تازه‌ترین استوری خود، تصویری به همراه همسرش، مونا کرمی منتشر کرد.
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.