کد خبر: ۳۰۴۵۲
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۲
مهدی طارمی برای پنجمین بازی متوالی نتوانست ۹۰ دقیقه حضور در زمین مسابقه را تجربه کند.

مخاطب 24- مهدی طارمی یکی از بین‌المللی‌ترین چهره‌های فوتبال ایران است. او با حضور موفق و چندساله‌اش در باشگاه پورتو، توانسته سطح دیگری از فوتبال ایران را به نمایش بگذارد. این مهاجم بوشهری از زمانی که به این باشگاه مطرح پرتغالی پیوسته به وضوح مهارت گلزنی‌اش را افزایش داده و همواره در زمره برترین گلزنان لیگ پرتغال خودش را معرفی کرده است. اوج این اتفاق مربوط به سال گذشته است که توانست عنوان آقای گلی این لیگ را به نام خود کند.

بیشتر بخوانید:

بیشتر بخوانید

در این فصل، ولی تا به الان، شرایط چندان برای طارمی خوب پیش نرفته است. او که در ابتدای همین فصل فقط یک امضا تا پیوستن به میلان ایتالیا فاصله داشت، آخرین فصل حضورش در پورتو را سپری می‌کند و هنوز تصمیمی برای تمدید قرارداد نگرفته است. این درحالی است که حتی همین روز‌ها هم دوباره زمزمه‌هایی درباره انتقال احتمالی‌اش به تیمی دیگر در تعطیلات ژانویه به گوش می‌رسد. شاید بخشی از همین موارد، تمرکز لازم را از این مهاجم ۳۱ ساله گرفته باشد؛ چون مشخصا او از روز‌های اوجش فاصله گرفته است.

برای ارزیابی دقیق‌تر این موضوع کافی است به آمار گلزنی‌اش در این فصل رجوع کرد تا مشخص شود تنها ۲ بار برای پورتو در طول ۱۱ هفته گل زده و از آن عجیب‌تر اینکه فقط یک پاس گل هم به هم‌تیمی‌هایش داده است. او که سال گذشته در لیگ قهرمانان اروپا، دست کم در مرحله گروهی، بازیکنی حریص نشان داده و در کورس برترین گلزنان آن جام هم قرار داشت، در این فصل فقط یک‌بار برابر شاختار گلزنی کرده و دیگر در آن لیگ هم توفیقی نداشته است.

شاید موضوعی که باعث می‌شود نگرانی‌ها درباره این بازیکن افزایش پیدا کند، مربوط به رویکرد جدیدی است که سرجیو کونسیسائو، سرمربی تیم پورتو نسبت به این بازیکن ایرانی دارد. طارمی ظاهرا رفته‌رفته از اندیشه‌های این مربی برای حضور ۹۰ دقیقه در ترکیب خارج شده است. از همه بدتر اینکه در آخرین بازی پورتو در لیگ برابر ویتوریا گیمارش که با برتری ۲ بر یک پورتو همراه بود، طارمی اصلا در ترکیب اصلی قرار نگرفت. او در نیمه دوم وارد زمین شد و کلا هم ۳۵ دقیقه فرصت بازی کردن به‌دست آورد. پیش از این غافلگیری هم، ولی کونسیسائو به طارمی فرصت حضور ۹۰ دقیقه در زمین را نداده بود. با درنظر گرفتن آخرین جدال اروپایی پورتو برابر آنتورپ، طارمی در هر ۴ دیدار گذشته این تیم، بدون در نظر گرفتن بازی با گیمارش، ۹۰ دقیقه در زمین حضور نداشته است. دو بار در لیگ در دقیقه ۶۴ و یک‌بار در لیگ قهرمانان در دقیقه ۶۹ از زمین بیرون کشیده شده است. در جدال برابر ویزلا هم که گلزنی کرد باز دقیقه ۸۵ جایش را به بازیکن دیگری داد. نکته عجیب درباره کارنامه این فصل مهدی طارمی در لیگ پرتغال اینکه در ۱۱ هفته فقط ۴ بازی ۹۰ دقیقه‌ای داشته و به تناوب جایش را به بازیکن دیگری داده است. حالا سوال اصلی این است که آیا کونسیسائو اعتماد و اعتقادش نسبت به مهدی طارمی را از دست داده و یا اینکه با علم به اینکه این بازیکن ممکن است ژانویه پورتو را ترک کند، زمینه را برای حضور دیگر بازیکنان این تیم در ترکیب مهیا می‌کند؟


منبع: فوتبال ۳۶۰

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
حشاشین ممنوع شد title
طبق دستور شورای صدور مجوز ساترا انتشار سریال «حشاشین» در رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر ایران مورد تایید نمی‌باشد.
بیمارستان محب مهر به علت کشف حجاب پلمپ شد؟! title
مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ اعلام کرد: پلمب بیمارستان محب مهر به دلیل کشف حجاب تکذیب می‌شود.
حراج ساعت طلایی ثروتمندترین مسافر تایتانیک title
یک ساعت جیبی طلایی که از جیب‌های جسد جان جیکوب آستور، یکی از ثروتمندترین مسافران کشتی تایتانیک پیدا شده بود، روز شنبه به حراج گذاشته می‌شود.
قاتل مجنون چرا باید آزد باشد؟ title
سوابق مرد معتادی که بعد از ارتکاب به قتل، از سوی کارشناسان پزشکی قانونی مجنون تشخیص داده شد، نشان می‌دهد وی سه سال قبل نیز پدرش را کشته بود.
حمید رسایی لیست درخواست هایش را از مجلس مطرح کرد! title
حمید رسایی، منتخب مجلس دوازدهم گفت: هیات رییسه، هر کس که باشد، موظف است امکانات ابتدایی برای منتخبان که از شهرستان‌ها به تهران می‌آیند را فراهم کند.
ساخت الماس در کمتر از ۳ ساعت شدند title
دانشمندان کشور کره جنوبی در عرض ۱۵۰ دقیقه موفق به ساخت الماس با استفاده از مخلوط فلزات مایع تحت فشار یک اتمسفر شدند.
ماجرای مسلمان شدن مورایس چیست؟ title
خبر گرویدن ژوزه مورایس به دین اسلام و ازدواج قریب الوقوع او با یک دختر ایرانی، یکی از پر سر و صداترین اخبار فوتبال ایران در ۲۴ ساعت گذشته بود.
برگزیده
رهبر انقلاب: ملت ایران استحکام خود را باید در کار و عمل و اتحاد ملی نشان دهد title
رهبر معظم انقلاب در دیدار هزاران نفر از کارگران سراسر کشور بیان کردند: ملت ایران ایستاده و محکم است و این استحکام را در عمل باید نشان بدهیم؛ اگر این شد آن وقت سختی‌ها و گرفتاری‌ها هم در دل خود گشایش به ما ارائه خواهند داد.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.