به گزارش مخاطب ۲۴ به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش: رحیم سرهنگی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در این نشست که با محوریت ارائه برنامههای پیش بینی شده اعضای کمیتههای "رویدادهای تابستانه کیش"، صبح شنبه سیزدهم خرداد در سالن اجتماعات سازمان برگزار شد؛ ارائه راه کارهای جدید با هدف "ایجاد رویدادهای پایدار" در این منطقه را مستلزم بهره گیری از تجربیات سالهای گذشته عنوان کرد.
سرهنگی "تدوین برنامههای راهبردی، مشارکت ذینفعان در تصمیم گیری ها، تحلیل و شناسایی مخاطبان جامعه هدف و فعالیتهای تبلیغاتی و اطلاع رسانی در سطح گسترده" را از مهمترین مولفههای برگزاری این رویدادها برشمرد و اظهار داشت: باید اقدامات موثر در حوزه تحلیل و شناسایی ویژگیها و میزان ورود مسافران داخلی و خارجی در سالهای گذشته به جزیره کیش در دستور کار قرار گیرد.
وی، مخاطب شناسی و ارائه ایدههای نو و خلاقانه در حوزه گردشگری کیش را از برنامههای مهم برگزاری هر چه شایستهتر رویدادهای تابستانه کیش عنوان کرد و افزود: باید انتظار ساکنان کیش و سرمایه گذاران از برگزاری این رویدادها که همان رونق اقتصادی کیش است، تحقق یابد.
رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد کیش، افزایش مسافر و رونق گردشگری را نیازمند اندیشیدن تمهیدات لازم در این زمینه عنوان کرد و بیان داشت: پروازها نمیتوانند نقش تعیین کننده کاهش مسافر باشند بلکه عملکرد موفق در جذب گردشگری میتواند پروازها را به مقصد آن منطقه هدایت کند.
رحیم سرهنگی، گفت: هیچ محدودیتی از قبیل گرمای شدید هوا و ... در فصل تابستان برای ارائه خدمات دهی شایسته و افزایش ایرلاینها وجود ندارد بلکه مهمترین موضوع برنامه ریزی و اندیشیدن تمهیدات لازم است که میتوان در این حوزه به کشور دبی اشاره کرد که در فصل تابستان میزبان شمار زیادی از مسافران نقاط مختلف دنیا هستند.
سرهنگی بر لزوم اهمیت مشارکت ذینفعان در جلسات هم اندیشی و تصمیم گیریها در برگزاری این رویدادها، تاکید کرد و افزود: باید عملکرد کارکنان حوزههای مختلف سازمان که نقش اصلی را در فعالیتهای مختلف این منطقه ایفا میکنند مورد ارزیابی قرار گیرد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، خاطر نشان کرد: ذینفعان اصلی که با سرمایه گذاری سهم مهمی در جامعه گردشگری دارند میتوانند با ایجاد یک انسجام درون بخشی و فعالیتهای هدفمند در توسعه سهم گردشگری این منطقه ایفای نقش کنند.
به گفته سرهنگی، این مهم با مشارکت بخش خصوصی در پیش بینی و تصمیم گیری برنامهها تاثیر گذار است و میتوان گامی موثر به سمت پیشرفت و رونق گردشگری و اقتصادی این منطقه برداشت.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، تاکید کرد: باید مخاطبان هدف اصلی جامعه گردشگری کیش شناسایی شوند و در حوزه تبلیغات و معرفی ظرفیتهای گردشگری و اقتصادی کیش هوشمندانه و هدفمند عمل کرد.
شایان ذکر است در نخستین نشست رسمی هماهنگی و هم اندیشی "برگزاری رویدادهای تابستانه کیش" به ریاست رحیم سرهنگی؛ اعضای کمیتههای این رویداد از حوزههای مختلف سازمان"اداره کل حوزه مدیرعامل، معاونت فرهنگی و اجتماعی، معاونت توسعه مدیریت، مدیریت حراست کل، مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل، شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاهها و شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش" با ارائه برنامههای پیش بینی شده برای هر چه بهتر برگزاری این رویداد، حضور داشتند.