کد خبر: ۱۹۲۷۵
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۴
۷ فرایند پذیرش دانشجویان استعداد درخشان در دوره کارشناسی ارشد و دکتری (Ph.D) به شیوه استاد محور در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ اعلام شد.

۷ فرایند پذیرش بدون آزمون دانشجو به شیوه استاد محور

دانشگاه تهران اعلام کرد؛ در اجرای سیاست‌های هدایت وحمایت از دانشجویان برتر برای ورود به دوره کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی با استناد به آیین نامه‌های شورای هدایت استعداد درخشان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و مصوبات شورای آموزشی دانشگاه، برای سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ در چارچوب نظام آموزش عالی و به منظور انجام پژوهش‌های مورد نیاز کشور در کلیه رشته‌هایی که از طریق آزمون سراسری پذیرش دانشجو دارد به صورت مازاد برظرفیت و بنا به تقاضای اساتید راهنما با رعایت کامل مقررات مربوط دانشجو می‌پذیرد.

 



مجموع ظرفیت پذیرش دانشجوی دوره برای هر استاد متقاضی برابر با تعداد مجاز پذیرش دانشجو به روال معمول، با مرتبه استاد تمام در هر مقطع حداکثر ۲ نفر، برای دانشیار در هر مقطع یک نفر و برای استادیار با شرایط مندرج در آئین نامه در هر مقطع یک نفر است. همچنین این دانشجویان به صورت مازاد بر ظرفیت دوره پذیرش خواهند شد.

فرآیند پذیرش

۱ -استاد با مراجعه به سامانه نان (ac.nan) اقدام به بررسی اولویت‌های ثبت شده در سامانه مذکور می‌نماید و پس ازانتخاب اولویت‌ها تاییدیه‌های لازم را از آن سامانه اخذ کند.

۲ -پس از تایید اولویت‌ها در سامانه نان، استاد مربوطه نسبت به اخذ تایید معاونت پژوهشی دانشگاه اقدام می‌نماید.

۳ -استاد مربوطه با کمک معاونت آموزشی واحد خود نسبت به اطلاع رسانی به متقاضیان اقدام نموده و مدارک آن‌ها را بررسی می‌کند.

۴ -تاییدیه سامانه "نان" و معاونت پژوهشی دانشگاه به انضمام مدارک متقاضیان مورد تایید استاد و رشته و مقطع تحصیلی مورد پذیرش توسط استاد به معاونت آموزشی واحد آموزشی ارسال می‌شود.

۵ -معاونت آموزشی واحد‌ها پس از بررسی شرایط و مدارک متقاضیان معرفی شده از سوی استاد (احراز شرایط استعداد درخشان) شرایط استاد (احراز شرایط پذیرش) و رشته‌های معرفی شده، در صورت تایید؛ مراتب را به معاونت آموزشی دانشگاه (دفتر استعداد درخشان) ارسال نمایند.

۶ -بررسی نهایی توسط دفتر استعداد درخشان دانشگاه صورت خواهد گرفت و در صورت تایید نسبت به ثبت نام اولیه متقاضیان و درج نام او در پرتال سازمان سنجش اقدام خواهد شد.

۷ -زمان شروع به تحصیل دانشجو پس از اعلام رسمی قبولی داوطلب توسط معاونت آموزشی دانشگاه خواهد بود.

سایر نکات

۱-۷ پذیرش از طریق این شیوه نامه در دانشکده‌های مجری دوره‌های روزانه به صورت رایگان و در پردیس‌های اقماری با پرداخت شهریه مصوب دانشگاه خواهد بود.

۲-۷ دانشجوی پذیرفته شده نباید رابطه سببی و نسبی با استاد میزبان داشته باشد و در صورت احراز تخلف؛ مطابق مقررات اقدام خواهد شد.

۳-۷ طول مدت تحصیل و ضوابط این دوره بر اساس آئین نامه‌های آموزشی وزارت متبوع و مصوبات شورای آموزشی دانشگاه در سایر دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی می‌باشد.

زمان اجرا در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲

الف: اعلام اساتید (تاییدیه سایت نان+ معاونت پژوهشی دانشگاه + احراز شرایط دانشجو) حداکثر تا ۱۵ تیرماه سال ۱۴۰۲ به معاونت آموزشی واحد

ب: ارسال مستندات توسط معاونت آموزشی واحد به دفتر استعداد درخشان تا پایان تیرماه سال ۱۴۰۲

ضروری است متقاضیان در صورت احراز شرایط (طبق شیوه نامه) نسبت به مکاتبه با اساتید دانشگاه تهران از طریق پست الکترونیکی مندرج در وبگاه دانشکدگان/دانشکده/ ‏‬ مرکز/مؤسسه و‏‬ پردیس‌های اقماری و یا جلسات حضوری نسبت به ارائه مدارک و ثبت درخواست اقدام کنند و زمان اجرای این فرآیند تا ۱۵ تیر ماه جاری خواهد بود.

دانشگاه تهران همچنین اعلام کرده است که پذیرش نهایی متقاضیان منوط به تأیید سامانه نظام ایده‌ها و نیاز‌ها (نان) و سازمان سنجش آموزش کشور است.

 
برچسب ها: آزمون سراسری
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
شب اول قبرِ کسانی که دفن نمی‌شوند چگونه است؟ title
آیا افرادی که بعد از چند روز از فوت شدنشان دفن می‌شوند و یا اصلا دفن نمی‌شوند و مثلا در دریا رها می‌شوند و یا شکار حیوانات درنده می‌شوند هم شب اول قبر را خواهند داشت؟
زهره حمیدی: بعد از ابتلا به سرطان انسان دیگری شدم title
زهره حمیدی با اشاره به وضعیت سلامتی خود بعد از ابتلا به سرطان بیان کرد که این روز‌ها حال خوبی دارد و چند جلسه شیمی درمانی انجام داده است.
اینترنت در روز‌های کنکور قطع می‌شود؟ title
رییس سازمان سنجش آموزش کشور با تاکید بر اینکه اینترنت در هیچ کدام از حوزه‌های امتحانی نوبت اول کنکور قطع نمی‌شود، گفت: دستگاه‌های اجرایی، انتظامی، امنیتی و قضایی به صورت فعال برای برگزاری آزمون سراسری در امنیت و سلامت کامل در حال فعالیت هستند.
کشف یک باکتری جهش‌یافته و خطرناک در فضا title
ناسا از کشف ۱۳ سویه از یک باکتری جهش‌یافته در «ایستگاه فضایی بین‌المللی» خبر داد که عامل عفونت خونی فضانوردان است.
محمد صادقی از ایران خارج شد title
محمد صادقی، بازیگری که با رای دادگاه به‌جرم تشویق برای برهم‌زدن امنیت کشور به ۵ سال حبس محکوم شده بود، از ایران خارج شد.
یک عکس نوشته متفاوت از دیدار کارگران با رهبری title
تصاویری از دیدار کارگران سراسر کشور با رهبر انقلاب را مشاهده می کنید.
رای توماج صالحی صادر شده، اما هنوز به ما ابلاغ نشده است title
وکیل توماج صالحی گفت: رای صادر شده، اما هیچ اطلاعی از جزئیات حکم صادره نداریم و منتظر ابلاغ حکم هستیم تا اطلاع‌رسانی صورت گیرد.
برگزیده
رئیسی: ایران به‌دنبال گسترش روابط کشور‌های همسو و مستقل است title
رئیس جمهور پس از بازگشت از پاکستان و سریلانکا گفت: این سفر از قبل برنامه‌ریزی شده بود، اما انجام آن در این مقطع نشان دهنده اقتدار، عزت و عزم جمهوری اسلامی برای توسعه روابط با همسایگان و کشور‌های همسو و مستقل بود.
رهبر انقلاب: ملت ایران استحکام خود را باید در کار و عمل و اتحاد ملی نشان دهد title
رهبر معظم انقلاب در دیدار هزاران نفر از کارگران سراسر کشور بیان کردند: ملت ایران ایستاده و محکم است و این استحکام را در عمل باید نشان بدهیم؛ اگر این شد آن وقت سختی‌ها و گرفتاری‌ها هم در دل خود گشایش به ما ارائه خواهند داد.
طرح بزرگ برق آبی «اومااویا» در سفر رئیسی به سریلانکا افتتاح شد title
طرح بزرگ برق آبی اومااویا در سفر رئیس جمهور به سریلانکا افتتاح شد.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.