کد خبر: ۱۹۰۳
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۰:۵۹
ابراهیم رئیسی رئیس جمهوردر نخستین گفتگو زنده تلویزیونی: مردم در زمینه کالا‌های اساسی نگران نباشند، بازگشایی مدارس در گرو واکسینه شدن، مذاکره همراه با فشار نمی‌پذیریم، در وعده ساخت مسکن تردید نکنید

ابراهیم رئیسی رئیس جمهوردر نخستین گفتگو زنده تلویزیونی: مردم در زمینه کالا‌های اساسی نگران نباشند، بازگشایی مدارس در گرو واکسینه شدن، مذاکره همراه با فشار نمی‌پذیریم، در وعده ساخت مسکن تردید نکنید

نخستین گفتگو زنده تلویزیونی رئیس جمهور

کرونا از ابتدا جزو اولویت‌های دولت سیزدهم بوده است

اخبار سیاسی، رئیس جمهور در ابتدای این گفت‌وگو گفت: ابتدا لازم است از عزیزانی که در مراکز درمانی تلاش می ‌کنند صمیمانه تشکر می‌کنم. از ابتدای کار در دولت مساله کرونا از اولویت‌ها بود و یک حرکت انقلابی همراه با عقلانیت نیاز بود. تولید داخلی نمی‌توانست نیاز داخلی را تامین کند و برآورد داشتیم برای مصرف داخلی نیازمند ۱۰۰ میلیون دز واکسن هستیم. امروز ۴۰ میلیون دز به صورت قطعی تأمین شده است و سرعت و شتاب کار زودتر هم بتوانیم باقی واکسن را تامین کنیم.

وی ادامه داد: در برنامه دولت اعلام کردیم همه مردم واکسینه شوند و با قوت این کار دنبال خواهد شد. مردم هم همت خوبی دارند و تقریبا صف‌ها منتفی شده و این کار باید با شتاب بیشتری انجام شود و هر نوع اقدامی مانند بازگشایی مدارس در گرو این است زودتر واکسینه شدن را دنبال کنیم و در حد قابل قبولی بگوییم مردم واکسینه شده اند.

گفته‌ام معوقات کادر درمان سریع‌تر پرداخت شود

رئیسی تصریح کرد: مردم باید فاصله گذاری و حداقل کردن ارتباطات را در کوچه و خیابان جدی بگیرند. تا آخر شهریور ۴۰ میلیون دز قطعی است و در تامین واکسن وزارت خارجه و بهداشت نیرو‌های خود را بسیج کرده‌اند و نسبت به کادر درمان گفته‌ام معوقات آن‌ها سریعا پرداخت شود.

وعده‌های داده شده در حوزه مسکن باید انجام شود

رئیسی در مورد وعده‌های انتخاباتی خود و دنبال کردن آن اظهار کرد: بنای من این است با مردم صحبت کنم و با فعل ماضی هم صحبت کنیم نه فعل مستقبل.

وی ادامه داد: در حوزه مسکن وعده‌های که داده شده باید انجام شود ما در سال حدود ۲ میلیون مسکن نیازمندیم و ما کف آن را گفتیم. مجلس هم قانون دارد و بافت‌های فرسوده باید اصلاح شود و دولت در بخشی از این موضوع خودش مسکن می‌سازد و در بخشی هم تسهیلات پرداخت می‌کند.

اصلی‌ترین موضوع در مسکن، زمین است که باید آماده سازی شود

رئیس جمهور گفت: اصلی‌ترین موضوع در مسکن، زمین است که باید آماده سازی شود. مسکن جزء موارد پیشتاز و پیشران اقتصاد است که خیلی صنایع را با خود همراه می‌کند. من روز اول دولت، این موضوع را به وزیر مکلف کردم و ایشان هم با قدرت و حساسیت دارد دنبال می‌کند. بعضی در این مورد تردید نکنند.

وی درباره مبارزه با فساد در دولت تصریح کرد: من در روز اول دولت به همه همکاران گفتم منافذ و بستر‌های فساد را در دولت شناسایی کنند. قبل از شروع دولت هم به کارگروهی گفته بودم که این موضوع را پیگیری کنند و منشوری در این باره ایجاد شود که این منشور آماده خواهد شد. شرط ما در دولت فساد ستیزی برای همه مدیران است. همه مدیران باید خود را پاسخگو بدانند. یکی از آسیب‌ها در این مدت اعتماد مردم است و ما باید اعتماد آسیب دیده را اصلاح کنیم و صادق الوعد باشیم.

به همکاری مردم سخت امیدوارم

رئیسی گفت: به همکاری مردم سخت امیدوارم. برای من بسیار نامه نوشته شده است می‌گویند اصلا صحبت از پست و مقام نیست و ما هر کاری از دستمان بر بیاید انجام می‌دهیم. مردمی بودن محوری است که همواره باید مورد توجه دولت و مسئولین باشد. مردم باید دولت را از خودشان بدانند. من سعی کرده‌ام در هر جایی که بودم ارتباط خودم با مردم را حفظ کرده‌ام. من در این دو استانی که رفتم سعی کردم در بخشی از سفر با مردم ارتباط داشته باشم. این از این حیث بوده که مسئولین در هر سطحی بدانند باید با مردم ارتباط داشته باشند.

وی افزود: باید رفت صحنه را دید. «شنیدن کی بُوَد مانند دیدین». من نشستم با مدیران تا ببینم چه راهکاری می‌توان انجام داد. من بی اطلاع از شرایط استان‌ها نیستم. ما در خدمت وزرا در این سفر‌ها بودیم. وزرا و مدیران استانی با هم نشستند و به راهکار رسیدند و اقدامات شروع می‌شود.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: مردم باید امیدوار شوند. یک‌سری راهکار‌ها را پیدا کردیم و یک‌سری راهکار‌ها در مرکز باید دنبال شود و زمان بر است. یقین داریم این کار جواب می‌دهد. این‌ها زمینه‌ای است که می‌تواند ارتباط دولت را با مردم و نخبگان داشته باشد. دولت در شرایط بدی کشور را تحویل گرفت، روحیه من گله گذاری نیست. همه شرایط کشور را می‌دانند. من با عنایت خداوند و مشارکت مردم به موفقیت دولت امیدوارم و بدون تردید گشایش‌هایی هم انجام می‌شود.

امروز مردم در زمینه کالا‌های اساسی نگران نباشند

رئیسی گفت: من نمی‌خواستم اول کار، مردم را در مورد کالا‌های اساسی نگران کنم و الان با اقداماتی که انجام شده است دیگر نگرانی برای کالای اساسی نداریم. مردم وضعیت تورم و گرانی را می‌دانند این بر می‌گردد به تصمیماتی که از قبل گرفته شده و به تورم و رشد نقدینگی و ... برمی‌گردد. تیم اقتصادی دولت شبانه روز کار می‌کند تا آرامش به بازار برگردد. عزیزان وزرا مشغول به‌کار شدند تا با کار‌هایی که انجام شده گام‌هایی برداشته شود که به افزایش تولید و پایان دادن به رکود و کاهش تورم بیانجامد.

وی ادامه داد: ما یک ظرفیت معطل مثلا ۴۰ درصد کارخانجات را داریم که به‌دلایل مختلفی این ظرفیت بیکار مانده است. ما افزایش تولید را در دستور کارمان داریم.  از همین جا به تولید کنندگان می‌گویم تولید را افزایش دهید و زمینه برای افزایش صادرات دارد مهیا می‌شود.

رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه قوه عاقله در تصمیم‌گیری‌ها اندیشه می‌کند، عنوان کرد: یک جمعی از درون و بیرون دولت هستند که مسائل مختلف را بررسی می‌کنند و هر وقت بحث‌ها آماده می‌شود به ستاد اقتصادی دولت می‌آورند و در دولت تصمیم گیری می‌شود و بعد هم مردم را حتما در جریان تصمیم گیری‌ها قرار می‌دهیم و غیابا تصمیمی نخواهیم گرفت که مردم صبح بلند شوند ببینند تصمیمی گرفته شده و اصلا مطلع نیستند.

وی افزود: معاون اول دولت مسئول هماهنگی تیم اقتصادی دولت است تا یک آهنگ مشخصی داشته باشد. تمامی بخش‌ها به‌دلیل جایگاه معاون اول با هماهنگی کار می‌کنند. به ایرانیان خارج از کشور می‌گویم ایران امن و قابل پیش بینی مهیا شده و سواحل مکران آمادگی برای سرمایه گذاری دارد. اینجا زمینه برای سرمایه گذاری فراهم است. دستگاه‌های دولتی هم آماده دریافت سرمایه هستند.

خواستار دولتی برخاسته از اراده مردم افغانستان هستیم

وی در مورد موضوع افغانستان بیان داشت: افغانستان با ظلم آمریکایی‌ها جراحت بزرگی برداشته است. امروز مجامع بین المللی اعلام می‌کنند بیش از ۳۰ هزار کودک افغانستانی دچار مجروحیت شده اند. امروز ۳ میلیون افغانستانی در ایران مهمان هستند که دچار آسیب شده‌اند. حضور آمریکایی‌ها موجب تضییع حقوق بسیاری از افغانستانی‌ها شده است.

رئیس‌جمهور گفت: راهکار افغانستان این است که دولتی در افغانستان حاکم شود که با رای و اراده مردم افغانستان باشد ما از دولتی که برخواسته از مردم افغانستان باشد حمایت می‌کنیم. امنیت افغانستان امنیت ماست و اولویت ما ارتباط با همسایگان است.

وی تصریح کرد: با بیش از ۵۰ مسئول کشور‌های مختلف ارتباط و گفت‌وگو داشته ام و این تعامل ادامه خواهد داشت. دولت‌های دیگر اجازه دهند مردم افغانستان برای خودشان تصمیم بگیرند.

دنبال مذاکره نتیجه‌محور هستیم، می‌خواهیم تحریم‌ها رفع شود

رئیسی درباره مذاکرات وین و پرونده هسته‌ای کشورمان گفت: ما ابایی از مذاکره نداریم، اما گفت‌وگو با فشار چه نوع گفت‌وگویی است؟ من قبلا گفته ام گفت‌وگو و مذاکره در دستور کار دولت است. آنچه ما دنبال آن هستیم رفع تحریم‌هاست و ما از منافع ملت یک قدم عقب‌نشینی نخواهیم کرد. مذاکره، باید نتیجه‌محور باشد، نه «گفت‌وگو برای گفت‌وگو» و نه «مذاکره برای مذاکره».

رئیس‌جمهور در پایان تصریح کرد: آمادگی دارم مردم را در جریان عمل به وعده‌ها قرار دهم و دوست دارم آنان در جریان امور قرار گیرند. زیرا همراهی و مشارکت مردم در مسائل کشور سرمایه کشور و دولت است و امیدواریم انشاء الله در زمینه اقدامات دولت خبرهای خوبی برای مردم داشته باشیم.

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
سانسور یکی از خالکوبی‌های امیر تتلو توسط خبرگزاری قوه قضائیه! title
دومین جلسه رسیدگی به اتهامات امیرحسین مقصودلو ملقب به امیر تتلو به ریاست قاضی افشاری در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی با حضور مستشار دادگاه، وکیل متهم و نماینده دادستان برگزار شد. متهم مقصودلو در پایان این جلسه دادگاه گفت: بابت همه اشتباهاتم عذرخواهی می‌کنم.
ماجرای جالب اولین دیدار عاشقانه رضا داوودنژاد و همسرش غزل بدیعی title
رضا داوودنژاد در یک مصاحبه، خاطرات جالبی از آشنایی با همسرش تعریف کرده است.
حضور دروازه‌بان استقلال در دادسرای فرهنگ و رسانه title
دروازه‌بان تیم فوتبال استقلال تهران به دلیل شکایت از سوی فراجا در دادسرای فرهنگ و رسانه حضور یافت.
اولین تصویر از ترانه علیدوستی پس از ترخیص از بیمارستان title
تصویری تازه منتشر شده از ترانه علیدوستی پس از ترخیص از بیمارستان که در صفحه این بازیگر منتشر شده است را ببینید.
سردار آزمون با گل برگشت، گلزنی فوق‌العاده مقابل بولونیا | ویدیو title
سردار آزمون بعد از پشت سر گذاشتن مصدومیت چند دقیقه بعد از ورود به زمین در نیمه دوم بازی امشب رم و بولونیا موفق به گلزنی شد.
اولین تصاویر از ترانه علیدوستی روی تخت بیمارستان title
عکسی از حمید علیدوستی مربی سابق منتشر شده است که بر بالین دخترش ترانه حاضر شده است. مادر ترانه علی دوستی در یک ویدیویی از هواداران ترانه علی دوستی خواست تا برای این بازیگر زن سینما دعا کنند.
دارایی کاربران ایرانی در کیف پول تلگرام مسدود شد title
تلگرام که با بیش‌از ۹۰۰ میلیون کاربر فعال ماهانه یکی از پرطرفدارترین پیام‌رسان‌های جهان و به‌خصوص ایران محسوب می‌شود، امکان ارسال رمزارز تتر (USDT) را ازطریق بلاک‌چین TON برای کاربرانش فراهم کرده است.
برگزیده
جمعی از کارگران فردا با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کنند title
در دومین ماه از سال «جهش تولید با مشارکت مردم» و به مناسبت هفته کار و کارگر، جمعی از کارگران سراسر کشور با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار می‌کنند.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.
رئیسی: روابط ایران و پاکستان متکی بر برادری و روابط قلبی است title
رئیس جمهور گفت: با وجود آنکه تقویت روابط ایران و پاکستان مطلوب برخی بیگانگان نیست، اما با توجه به ظرفیت‌های متنوع، متعدد و متقابل موجود روابط دو کشور اسلامی باید ناظر بر تأمین منافع دو ملت بیش از پیش گسترش یابد.
استقبال نخست وزیر پاکستان از وزرا و هیات همراه رئیس جمهور title
استقبال رسمی شهباز شریف نخست وزیر پاکستان از وزرا و مسئولین همراه رئیس جمهور در سفر به اسلام آباد را در این فیلم مشاهده می‌کنید.
رییس جمهور: «وعده صادق» اقدامی ضروری و نماد اقتدار کشور بود title
رییس جمهور گفت: عملیات «وعده صادق» نشاندهنده اقتدار، موجب وحدت کشور و پاسخی ضروری بود.