کد خبر: ۱۸۹۳۲
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۰

توصیه مهم به افرادی که آرتروز دارند

آرتروز معمولا با درد مفاصل همراه است و داشتن درد ممکن است شما را ترغیب کند که کمتر حرکت کرده و استراحت کنید. این موضوع برای بسیاری از بیماری‌ها درست است، اما کارشناسان می‌گویند؛ قانون فوق در مورد آرتروز صدق نمی‌کند.

توصیه مهم به افرادی که آرتروز دارند

مخاطب 24: اگر هنگام بلند شدن از روی صندلی یا بالا رفتن از پله‌ها درد دارید، ممکن است آرتروز داشته باشید. اگر چنین است، بهتر است به فعالیت فیزیکی ادامه دهید.

دکتر کاترین دائو، دانشیار پزشکی داخلی و متخصص روماتولوژی در مرکز پزشکی UT Southwestern در دالاس در این رابطه گفت: در حالی که درد ناشی از استئوآرتریت با فعالیت بدتر می‌شود و با استراحت بهبود می‌یابد، ورزش همچنان بهترین درمان برای این بیماری است.

همچنین مطالعات نشان داد: ورزش می‌تواند در مفاصل غضروف بسازد، عضلات را تقویت کرده و عملکرد مفاصل و توده استخوانی را بهبود بخشد. به طور کلی بیمارانی که ورزش می‌کنند تعادل بهتری دارند و خطر سقوط کمتری آن‌ها را تهدید می‌کند.

به گفته متخصصین، علائم آرتروز می‌تواند شامل درد، سفتی و محدودیت حرکت باشد. این بیماری همچنین ممکن است حساسیت در مفصل همراه با ورم یا صدا‌های ترکیدن در داخل مفاصل ایجاد کند.

این عارضه حدود ۱ نفر از هر ۷ بزرگسال را تحت تاثیر قرار می‌دهد که بیشتر دست ها، زانوها، باسن و ستون فقرات را دچار مشکل می‌کند.

دکتر دائو در این رابطه گفت: به طور عادی آرتریت با افزایش سن شایع‌تر می‌شود، اما نباید فراموش کرد این بیماری می‌تواند به دلیل جراحات یا جراحی‌های گذشته نیز ایجاد شود.

به طور کلی زمانی که یک مفصل استرس مکرر به دلایلی مانند مانند شغل خاصی را تحمل کرده باشد، احتمال بروز آرتروز بیشتر است البته اضافه وزن و چاقی یکی دیگر از عوامل ایجاد کننده خطر است. از سوی دیگر افراد مبتلا به آرتریت التهابی، مانند نقرس، آرتریت روماتوئید یا آرتریت پسوریاتیک نیز بیشتر مستعد ابتلا به آرتروز هستند.

در این میان محققان مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده، داشتن ورزش منظم و حفظ وزن مناسب را برای پیشگیری یا کنترل علائم آرتریت توصیه می‌کنند.

به گفته محققان، یک هدف گذاری خوب برای بیماران مبتلا به آرتروز این است که هر هفته ۱۵۰ دقیقه ورزش هوازی با شدت متوسط داشته باشند. دکتر دائو پیشنهاد کرد این برنامه ورزشی را با شدت و زمان کمتر شروع کنید و رفته رفته آن را بیشتر کنید.

محققین همچنین توصیه می‌کنند؛ بیماران دارای آرتروز می‌توانند ۳۰ دقیقه ورزش روزانه خود را به دو جلسه ۱۵ دقیقه‌ای در روز تقسیم کنید.

به خاطر داشته باشید ورزش بیماران آرتروزی با ورزش افراد عادی متفاوت بوده و فعالیت‌هایی با ضربه زیاد مانند پریدن، دویدن در مسافت طولانی، بالا رفتن از پله یا بلند کردن وزنه‌های سنگین ممکن است باعث ایجاد درد بیشتر شود.

دکتر دائو در توضیح نحوه ورزش مناسب برای بیماران مبتلا به آرتروز گفت: تمرینات کم فشار مانند شنا، دوچرخه سواری ملایم، یوگا و پیاده روی در زمین‌های هموار برای بیماران مبتلا به آرتروز متوسط تا شدید بهتر است. فراموش نکنید حرکات کششی قبل و بعد از تمرین نیز به شل شدن ماهیچه‌ها و روان کردن مفاصل برای جلوگیری از آسیب کمک می‌کند.

اگر درد یا ضعف قابل توجهی را تجربه می‌کنید، توصیه می‌شود برای ارجاع احتمالی به یک فیزیوتراپ یا مربی برای کمک به ایجاد یک برنامه ورزشی به پزشک متخصص مراجعه کنید.

منبع: خبرآنلاین

آخرین اخبار
پربازدید ها
اخبار داغ
قدردان و قدرشناس باشیم! title
‏در جنگل کامرون، شامپانزه‌ای از دست‌های عکاس فرانسوی کمک گرفت تا آب بنوشد و برای قدردانی، دست‌های او را شست.
عکسی که جهانی شد! title
عکسی در شبکه‌های اجتماعی در حال دست به دست شدن است که میلیون‌ها بار دیده شد.
گل به خودی خنده‌دار ترکیه! title
گل دوم پرتغال به ترکیه توسط سامت آکایدین مدافع ترکیه به عجیب ترین شکل ممکن به ثمر رسید.
بررسی پیشرفته‌ترین جنگنده‌های آمریکا title
F-۱۶ Fighting Falcon و F-۲۲ Raptor چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟
چرا پزشکیان دوباره ازدواج نکرد؟ title
مسعود پزشکیان نامزد تائید صلاحیت شده در چهاردهمین دوره انتخابت ریاست جمهوری اسلامی ایران است که نامش با جهشی چشم‌گیر در گوگل در صدر لیست نامزد‌ها قرار دارد. برای بسیاری از افراد آشنایی با زندگی خصوصی کاندیدا‌های ریاست جمهوری جالب است.
کنسرت عجیب علیرضا قربانی در ۵۰ متری تخت جمشید! title
کنسرت علیرضا قربانی قرار است در فاصله ۵۰ متری تخت‌گاه تخت‌جمشید برگزار شود. علیرضا عسگری‌چاهوردی می‌گوید: به دلیل آنکه برنامه‌ریزی‌های کنسرت از قبل انجام شده بود امکان اینکه کنسرت در پردیس تخت‌جمشید و پارکینگ ستاره برگزار شود، فراهم نشد، اما اگر صدا‌ی باند‌ها به‌سمت تخت‌گاه منعکس شود در لحظه موسیقی را متوقف خواهیم کرد.
زنگ خطر برای کاربران همستر کامبت چیست؟ title
زنگ خطر برای کاربران همستر کامبت به صدا درآمد.
برگزیده
در آخرین مناظره کاندیداهای ریاست جمهوری چه گذشت؟ title
شش نامزد انتخابات ریاست جمهوری، پنجمین مناظره انتخاباتی را با موضوع «کارآمدسازی دولت»، در استودیو ۱۱ صداوسیما برگزار کردند.
پویش یک دقیقه برای ایران با معصومه ابتکار title
فرصتی بی نظیر برای مردم ایران پیش آمده است که در یک انتخابات رقابتی و آزاد و سالم شرکت کنند.
زهرا پزشکیان در رابطه با پدر چه گفت؟ title
صحبت‌های زهرا پزشکیان دختر مسعود پزشکیان نامزد ریاست جمهوری را ببینید.
دیدار پزشکیان با سیدحسن خمینی title
مسعود پزشکیان به دیدار آیت‌الله سیدحسن خمینی، نوه بنیان‌گذار فقید جمهوری اسلامی رفت.
اقامه نماز ظهر جمعی از نخبگان و مدال آوران علمی ایران به امامت رهبر انقلاب title
️جمعی از نخبگان و مدال‌آوران علمی کشورمان ظهر امروز با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار خواهند کرد.
دیدار پزشکیان با آیت‌الله جوادی آملی title
مسعود پزشکیان کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در سفر به قم، با آیت‌الله عبدالله جوادی آملی دیدار و گفتگو کرد.