کد خبر: ۱۸۴۴۰
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰

افزودن این غذا‌ها به رژیم غذایی به طور جدی با التهاب مقابله می‌کند

غذا‌هایی برای کمک به التهاب وجود دارند که می‌توان با اضافه کردن آن‌ها به رژیم غذایی تاحدی جلوی ابتلا به بیماری‌های التهابی را گرفت.
افزودن این غذا‌ها به رژیم غذایی به طور جدی با التهاب مقابله می‌کند

افزودن این غذا‌ها به رژیم غذایی به طور جدی با التهاب مقابله می‌کند

مخاطب24:شرایط التهابی مزمن شایع‌تر از آن چیزی است که انتظار می‌رود. به گفته دانشگاه منچستر، از هر ۲۰ نفر، ۱ نفر در طول زندگی خود دچار یک بیماری التهابی مزمن می‌شود و این رقم با افزایش جمعیت بالا می‌رود.

 


التهاب زمانی اتفاق می‌افتد که یک عامل فیزیکی واکنش ایمنی را تحریک کند. التهاب لزوماً به معنای وجود عفونت نیست، اما عفونت می‌تواند باعث التهاب شود. برخی از نمونه‌های شرایط التهابی عبارتند از: بیماری التهابی روده، اندومتریوز، آسم، آرتریت روماتوئید، آلزایمر و سرطان.

این شرایط توسط درمان‌های تخصصی مدیریت می‌شوند، اما به گفته کارشناسان دانشگاه هاروارد، التهاب را می‌توان حداقل تا حدی با غذا و نوشیدنی‌هایی که مصرف می‌کنیم کنترل کرد.

اگر به دنبال امتحان یک رژیم غذایی ضد التهابی برای مدیریت علائم خود هستید، در ادامه برخی از غذا‌هایی که باید به طور منظم مصرف کنید آورده شده است.

گوجه فرنگی

فرقی نمی‌کند آن‌ها را در سالاد، به عنوان بخشی از ساندویچ یا حتی یک میان وعده به تنهایی بخورید، گوجه فرنگی منبع عالی ویتامین C، پتاسیم و لیکوپن (یک آنتی اکسیدان با خواص ضد التهابی) است.

روغن زیتون

روغن زیتون یک روغن پخت و پز سالم و همه کاره و جزء اصلی رژیم غذایی مدیترانه‌ای است، روغن زیتون دارای خواص ضد التهابی زیادی است که عمدتاً از آنتی اکسیدان‌ها از جمله وجود اولئوکانتال در آن است. این آنتی اکسیدان به روشی مشابه ایبوپروفن عمل می‌کند.

سبزیجات

سبزیجات برگ‌دار مانند اسفناج و کلم پیچ سرشار از ویتامین K هستند؛ ویتامینی که دارای خواص ضد التهابی بالایی است. همه این‌ها را می‌توان به راحتی به سوپ، خورش یا سالاد اضافه کرد.

آجیل

بر اساس تحقیقات، آجیل، به ویژه بادام و گردو، می‌تواند به مهار بیماری‌های التهابی کمک کند و به طور خاص در درمان آرتروز همراه با فندق، بادام زمینی و مغز پسته مفید بوده است.

ماهی چرب

ماهی‌های چرب مانند ماهی تن و سالمون سرشار از اسید‌های چرب امگا ۳ هستند که التهاب را در سراسر بدن کاهش می‌دهد. بنیاد آرتریت خوردن ماهی دو تا چهار بار در هفته را برای کاهش التهاب توصیه می‌کند.

توت‌ها

طبق گفته موسسه ملی بهداشت، توت فرنگی، شاه توت و زغال اخته در مهار علائم التهاب بسیار موثر هستند. این توت‌ها دارای فیتوکمیکال‌های زیادی هستند که اثرات ضد التهابی دارند.

شکلات تلخ

شکلات تلخ دارای خواص ضد التهابی بالایی است. مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۷ منتشر شد نشان داد که خوردن شکلات تلخ می‌تواند بر میکروبیوم روده تأثیر بگذارد و فعالیت ضد التهابی را تقوویت کند. مطالعه دیگری که فقط یک سال بعد منتشر شد نشان داد که خوردن ۳۰ گرم شکلات تلخ ۸۴ درصد در روز به مدت هشت هفته به طور قابل توجهی نشانگر‌های زیستی التهابی را در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ کاهش می‌دهد.

آووکادو

آووکادو دارای فواید زیادی برای سلامتی است و یکی از آن‌ها خواص ضد التهابی بالا است. آووکادو حاوی چربی تک غیراشباع و آنتی اکسیدان‌هایی است که می‌تواند پاسخ التهابی بدن را کاهش دهد.

چای سبز

مطالعه‌ای که در ژوئن ۲۰۲۲ منتشر شد نشان داد که به لطف خواص ضد التهابی موجود در این نوشیدنی، مصرف چای سبز باعث کاهش سطح قند خون و کاهش التهاب و نفوذپذیری روده می‌شود.

 
آخرین اخبار
پربازدید ها
اخبار داغ
نامه خداحافظی جواد نکونام نامه خداحافظی جواد نکونام
در متن این نامه آمده است:هوادار استقلال بداند رقیب استقلال در درون استقلال است و شاید کسانی هم باشند که از بیرون برای ناکامی استقلال قدم برداشته و اقدام کنند که این هم یک امر طبیعی است اما ما امسال از درون استقلال ناکام شدیم!
ویدئو| مهدی کوشکی و همسرش در اکران فیلم «لختگی» ویدئو| مهدی کوشکی و همسرش در اکران فیلم «لختگی»
مهدی کوشکی و همسرش محیا مهدی‌زاده ساعاتی پیش در اکران فیلم «لختگی» با لباسی خاص در برابر دوربین ها ظاهر شدند.
کنایه عجیب پرسپولیس با پوستر یاغی! کنایه عجیب پرسپولیس با پوستر یاغی!
یک روز بعد از شهرآورد پایتخت، همچنان کری‌خوانی هواداری بین طرفداران دو تیم ادامه دارد، اما حالا باشگاه پرسپولیس در اقدامی دور از انتظار با انتشار یک پوستر جالب از سعید مهری برای تیم رقیب رجز خوانده است.
متن کامل سخنرانی مسعود پزشکیان در هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متن کامل سخنرانی مسعود پزشکیان در هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل
رئیس جمهور گفت: تا زمانی که بی عدالتی، ظلم، زیاده خواهی، فقر و جهل در منطقه‌ای حاکم باشد؛ جنگ و خونریزی ادامه خواهد داشت.
ویدئو| پاسخ پزشکیان به خبرنگار رویترز به زبان ترکی درباره جنایت‌های رژیم اسرائیل ویدئو| پاسخ پزشکیان به خبرنگار رویترز به زبان ترکی درباره جنایت‌های رژیم اسرائیل
خبرنگار رویترز در حاشیه یک نشست به زبان ترکی شروع به گفت و گو با رئیس جمهور می‌کند و پاسخ جالبی دریافت می‌کند.
چند قاب از سخنرانی مسعود پزشکیان در سازمان ملل چند قاب از سخنرانی مسعود پزشکیان در سازمان ملل
موعد سخنرانی مسعود پزشکیان در مجمع عمومی سازمان ملل بامداد چهارشنبه چهارم مهرماه خواهد بود که به بیان دیدگاه‌های ملت ایران می پردازد.
ویدیوی تست انفجار بیسیم و پیجر در سی ان ان! ویدیوی تست انفجار بیسیم و پیجر در سی ان ان!
سی ان ان در گزارشی به تست مواد منفجره و قدرت انفجارش پرداخت و تحلیل تیم راستی آزمایی تابناک مبنی بر استفاده از پتن | PETN یا پینتریت را به عنوان ماده منفجره در ترور اعضای حزب الله لبنان با استفاده از انفجار بی‌سیم و پیجر تایید کرد.
برگزیده
تدابیر امنیتی شدید در آستانه افتتاحیه تدابیر امنیتی شدید در آستانه افتتاحیه
نیرو‌های امنیتی بسیار زیادی در اطراف محل برگزاری مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس حضور دارند
المپیکی ۱۵ ساله ایران با اسلحه ۲۰ هزار یورویی در جستجوی طلا المپیکی ۱۵ ساله ایران با اسلحه ۲۰ هزار یورویی در جستجوی طلا
کوچکترین عضو کاروان ایران در المپیک ۲۰۲۴ پاریس می‌گوید همه تلاشش را می‌کند تا مدال طلای المپیک را بر گردن آویزد