کد خبر: ۱۸۵۴۹
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۹
شرکت نورالینک مجوز آزمایش بالینی بر روی انسان را از اداره غذا و داروی آمریکا دریافت کرد.

تست بالینی شرکت نورالینک بر روی انسان

مخاطب۲۴ : به نقل از باشگاه خبرنگاران ؛ شرکت نورالینک (Neuralink) ایلان ماسک که با توسعه تراشه مغزی می‌خواهد محدودیت‌های ارتباطی بین انسان و کامپیوتر را از بین ببرد تا افراد بتوانند با استفاده از آن و اتصال مغزشان به اینترنت، کنترل وسایل دیجیتال را با مغز در دست بگیرند، اعلام کرد که مجوز اداره غذا و دارو آمریکا (FDA) را برای اولین مطالعه بالینی انسانی خود دریافت کرده است. با این وجود، Neuralink می‌تواند برای اولین بار تراشه خود را در مغز یک انسان آزمایش کند.

این شرکت در توئیت جدید خود نوشت:

«با خوشحالی اعلام می‌کنیم که تأییدیه FDA برای انجام اولین مطالعه بالینی انسانی خود را دریافت کرده‌ایم.

 

این امر نتیجه کار باورنکردنی تیم نورالینک در همکاری نزدیک خود با FDA است و اولین قدم مهمی محسوب می‌شود که روزی به فناوری ما اجازه خواهد داد به افراد زیادی کمک کند.

روند جذب متقاضی ما برای این کارآزمایی بالینی هنوز آغاز نشده است و به‌زودی اطلاعات بیشتری در این مورد اعلام خواهیم کرد!»

ایلان ماسک در آذرماه سال گذشته گفته بود که نورالینک احتمالاً تا ۶ ماه دیگر آزمایش‌های انسانی خود را شروع می‌کند که نشان می‌دهد وعده این میلیاردر برخلاف سایر وعده‌های او محقق شده است!

باید دید چه فردی برای انجام این آزمایش بالینی مهم انتخاب خواهد شد. آیا ماسک برای آزمایش شرکت خود به سراغ یک فرد بیمار می‌رود یا خودش برای انجام آزمایش تراشه مغزی نورالینک متقاضی خواهد شد؟ او قبلاً ادعا کرده بود که این دستگاه را در زمان نامشخصی در سر خودش قرار خواهد داد.

در همین حال، Neuralink در سال‌های گذشته به دلیل سوء استفاده از میمون‌ها با شکایت یک گروه حامی حقوق حیوانات مواجه شده بود. این گروه ادعا کرده بود که نورالینک شدیداً به میمون‌های آزمایشگاهی آسیب رسانده و حداقل موجب مرگ ۱۵ میمون در طول آزمایش‌های خود شده است. به همین دلیل فعالیت‌های استارتاپ ایلان ماسک، زیر ذره‌بین فدرال آمریکا قرار گرفت. همچنین FDA در اواخر سال گذشته، به‌خاطر نگرانی‌هایی درباره ایمن‌بودن این تراشه، درخواست نورالینک برای آزمایش آن روی انسان‌ها را رد کرده بود.

نورالینک که سال ۲۰۱۶ تاسیس شد، اولین شرکتی نخواهد بود که رابط مغز و کامپیوتر خود را روی یک انسان آزمایش کرده است. Synchron نیز در سال ۲۰۲۱ مجوز انجام آزمایش خود را از FDA دریافت کرده بود و اولین کاشت تراشه روی یک بیمار آمریکایی را سال گذشته انجام داد.

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
محمد مصطفی نخست وزیر جدید تشکیلات خودگردان فلسطین شد title
با حکم ریاست تشکیلات خودگردان، «محمد مصطفی» به عنوان نخست وزیر جدید فلسطین کابینه خود را معرفی کرد
مردمان سنگی در شهری سنگی در ایتالیا title
انسان‌هایی که به یکباره و توسط آتفشان شهر با گداخته‌های مذاب تبدیل به سنگ می‌شوند و به همان شکل در شهر می‌مانند و شهر تبدیل می‌شود به موزه‌ای از انسان‌های سنگ شده.
جزئیات عملیات تروریستی در مسکو/ عامل حمله تروریستی مسکو مشخص شد + فیلم title
در پی حمله حداقل سه نفر با لباس شبه نظامی به طبقه همکف یک تالار کنسرت در شهر کروکوس در نزدیکی مسکو و تیراندازی با سلاح‌های خودکار به سمت حاضرین در این تالار و پرتاب نارنجک، بیش از 40 نفر کشته و حداقل یکصد نفر زخمی شده‌اند.
هایده و معین خواننده های مورد علاقه علی پروین و حسن روشن title
اسطوره پرسپولیسی‌ها در پاسخ به اینکه علاقه‌اش به صدای کدام خواننده است؟ بعد از اینکه حسن روشن نام معین را به زبان آورد، گفت: من صدای خانم هایده را دوست دارم و گوش می‌دهم!
کاوشگرِ استقامت محموله‌های حاوی سنگ و خاک مریخ را جمع آوری کرد + فیلم title
تصویری از محموله‌های حاوی سنگ و خاک در سطح مریخ که توسط کاوشگرِ استقامت انبار شده اند. این‌ محموله‌ها آماده میشوند تا با ماموریت بعدی ناسا، به زمین پرتاب شوند.
انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه آغاز شد title
رای دهندگان روسی در شرق دور روسیه شامل «کامچاتکا»، «چوکوتکا» و سایر نواحی این منطقه ۸ صبح امروز (جمعه) به وقت محلی آرای خود را برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ روسیه به صندوق رای انداختند.
نتایج نهایی شمارش آرای نامزدهای شهر تهران ۱۰۰ نفر آخر ۱۰۰ رای هم نداشتند! + لیست کامل title
نتایج انتخابات مجلس شهر تهران ۱۴ نفر اول این فهرست، با کسب حدنصاب حداقل ۲۰ درصد آرای صحیح، در دور اول به مجلس راه می‌یابند و ۳۲ نفر بعدی برای تعیین ۱۶ نماینده دیگر این حوزه در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم رقابت خواهند کرد.
برگزیده
پیام نوروزی رهبر انقلاب جهش تولید با مشارکت مردم در سال ۱۴۰۳ title
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳ ضمن تبریک عید نوروز به ملت ایران به‌ویژه خانواده‌های ایثارگران و همه ملت‌هایی که نوروز را گرامی می‌دارند، سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کردند.
اعلام ساعت فعالیت موزه‌ها و اماکن تاریخی در نوروز title
ساعت فعالیت موزه‌ها و اماکن فرهنگی‌تاریخی در نوروز ۱۴۰۳ و لیالی قدر اعلام شد.
محدودیت بانکی برای کسانی که ارز مسافرتی گرفته‌اند و مسافرت نرفته‌اند title
بانک مرکزی اسامی خریداران ارز مسافرتی را که سهمیه ارز را تحویل گرفته، ولی بلیط‌شان را کنسل کرده‌اند، دریافت کرده است و بناست تغییرات مهمی در خدمات بانکی به این افراد اعمال شود. یکی از دلایل اصلی افزایش قیمت ارز در ایام نزدیک به سال نو، در سال جاری و سنوات قبل، افزایش تقاضا در بازار ارز است که موجب تشدید دلالی و سوداگری هم می‌شود.
نتایج نهایی شمارش آرای نامزدهای شهر تهران ۱۰۰ نفر آخر ۱۰۰ رای هم نداشتند! + لیست کامل title
نتایج انتخابات مجلس شهر تهران ۱۴ نفر اول این فهرست، با کسب حدنصاب حداقل ۲۰ درصد آرای صحیح، در دور اول به مجلس راه می‌یابند و ۳۲ نفر بعدی برای تعیین ۱۶ نماینده دیگر این حوزه در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم رقابت خواهند کرد.
نتانیاهو چه قولی داده بود به بایدن؟ title
اسکای نیوز عربی در گزارشی امروز از عدم تمایل جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای گفتگو با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل خبر داد.