کد خبر: ۱۸۴۷۴
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۹
رئیس سازمان حج و زیارت درخصوص ثبت‌نام زائران برای اعزام به مراسم اربعین در سال جاری توضیح داد.

زمان ثبت‌نام راهپیمایی اربعین ۱۴۰۲ اعلام شد

مخاطب24:سیدعباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت در جلسه شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت که در آستانه اعزام زائران ایرانی به عربستان برگزار شد، گفت: طبق پیش‌بینی اولیه، ثبت‌نام اربعین بعد از عملیات حج آغاز خواهد شد.

 


حسینی افزود: جلسات کارشناسی در سازمان حج و زیارت و ستاد مرکزی اربعین درباره این مراسم عظیم در حال برگزاری است و دستورالعمل‌های ثبت‌نام درحال نهایی شدن است. همچنین در بخش نرم‌افزار درخواست‌هایی ارائه شده که در تلاش هستیم تا اربعین آماده بهره‌برداری شود.

رئیس سازمان حج و زیارت همچنین با اشاره به اعزام و استقرار نخستین گروه‌های نیرو‌های خدمات‌دهنده به زائران در عربستان، از انتقال ارز مورد نیاز حج پیش رو و تامین هتل‌ها برای اسکان زائران در مدینه و مکه خبر داد.

در نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت همچنین اعلام شد که روند صدور روادید الکترونیکی حجاج آغاز شده و تاکنون چندهزار ویزا ادریافت شده است.

درخواست ویزا برای زائران بر اساس اولویت‌های پروازی
غلامرضا رضایی معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت نیز گفت: فرآیند درخواست ویزا برای زائران بر اساس اولویت‌های پروازی صورت می‌گیرد و این روند در چند روز آینده سرعت بیشتری خواهد گرفت.

او با بیان اینکه شرکت هواپیمایی ایران‌ایر بر اساس جدول پروازی برای ارائه خدمات به منظور انتقال زائران آمادگی دارد، افزود: شرکت سعودی ارائه‌دهنده خدمات در مشاعر نیز اقدامات لازم را برای آماده‌سازی چادر‌های مشاعر پیش‌بینی کرده و روند خوبی دارد.

ارائه خدمات پزشکی همزمان با ورود نخستین کاروان‌های زائران به مدینه منوره
این نشست شورا با گزارش سید علی مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت درباره اعزام یک گروه از کادر پزشکی به عربستان و انتقال دارو‌های خریداری‌شده برای حج امسال ادامه یافت.

وی گفت: با تدابیر پیش‌بینی شده، با ورود نخستین کاروان‌های زائران به مدینه منوره آماده ارائه خدمات پزشکی خواهیم بود.

اعزام زائران به عتبات
حمیدرضا محمدی سرپرست معاونت امور عتبات عالیات نیز گزارشی از روند اعزام زائران به عتبات عالیات عراق و سوریه ارائه کرد و گفت: در اردیبهشت‌ماه ۵۶ هزار نفر به زیارت اماکن زیارتی عراق مشرف شدند و در امتداد دوره اردیبهشت نیز حدود ۱۷ هزار نفر برای اعزام در خردادماه ثبت‌نام کرده‌اند.

وی با بیان این‌که مسائل عتبات و اربعین باید جداگانه دنبال شود، به پیش‌بینی‌ها و اقدامات صورت‌گرفته برای ثبت‌نام و اعزام زائران اربعین امسال اشاره کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالفتاح نواب نماینده، ولی فقیه در امور حج و زیارت نیز از دست‌اندرکاران حوزه عتبات خواست که موضوع ثبت‌نام و اعزام زائران اربعین را با مدنظر قراردادن آسیب‌شناسی مراسم سال گذشته با جدیت هرچه بیشتر دنبال کنند و توجه داشته باشند که ثبت‌نام و دیگر اقدامات و کار‌هایی که باید تحت نظارت مجموعه حج و زیارت صورت گیرد به خوبی اجرا شود.

منبع: میزان

 
برچسب ها: اربعین
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
سانسور یکی از خالکوبی‌های امیر تتلو توسط خبرگزاری قوه قضائیه! title
دومین جلسه رسیدگی به اتهامات امیرحسین مقصودلو ملقب به امیر تتلو به ریاست قاضی افشاری در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی با حضور مستشار دادگاه، وکیل متهم و نماینده دادستان برگزار شد. متهم مقصودلو در پایان این جلسه دادگاه گفت: بابت همه اشتباهاتم عذرخواهی می‌کنم.
ماجرای جالب اولین دیدار عاشقانه رضا داوودنژاد و همسرش غزل بدیعی title
رضا داوودنژاد در یک مصاحبه، خاطرات جالبی از آشنایی با همسرش تعریف کرده است.
حضور دروازه‌بان استقلال در دادسرای فرهنگ و رسانه title
دروازه‌بان تیم فوتبال استقلال تهران به دلیل شکایت از سوی فراجا در دادسرای فرهنگ و رسانه حضور یافت.
اولین تصویر از ترانه علیدوستی پس از ترخیص از بیمارستان title
تصویری تازه منتشر شده از ترانه علیدوستی پس از ترخیص از بیمارستان که در صفحه این بازیگر منتشر شده است را ببینید.
سردار آزمون با گل برگشت، گلزنی فوق‌العاده مقابل بولونیا | ویدیو title
سردار آزمون بعد از پشت سر گذاشتن مصدومیت چند دقیقه بعد از ورود به زمین در نیمه دوم بازی امشب رم و بولونیا موفق به گلزنی شد.
اولین تصاویر از ترانه علیدوستی روی تخت بیمارستان title
عکسی از حمید علیدوستی مربی سابق منتشر شده است که بر بالین دخترش ترانه حاضر شده است. مادر ترانه علی دوستی در یک ویدیویی از هواداران ترانه علی دوستی خواست تا برای این بازیگر زن سینما دعا کنند.
دارایی کاربران ایرانی در کیف پول تلگرام مسدود شد title
تلگرام که با بیش‌از ۹۰۰ میلیون کاربر فعال ماهانه یکی از پرطرفدارترین پیام‌رسان‌های جهان و به‌خصوص ایران محسوب می‌شود، امکان ارسال رمزارز تتر (USDT) را ازطریق بلاک‌چین TON برای کاربرانش فراهم کرده است.
برگزیده
طرح بزرگ برق آبی «اومااویا» در سفر رئیسی به سریلانکا افتتاح شد title
طرح بزرگ برق آبی اومااویا در سفر رئیس جمهور به سریلانکا افتتاح شد.
جمعی از کارگران فردا با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کنند title
در دومین ماه از سال «جهش تولید با مشارکت مردم» و به مناسبت هفته کار و کارگر، جمعی از کارگران سراسر کشور با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار می‌کنند.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.
رئیسی: روابط ایران و پاکستان متکی بر برادری و روابط قلبی است title
رئیس جمهور گفت: با وجود آنکه تقویت روابط ایران و پاکستان مطلوب برخی بیگانگان نیست، اما با توجه به ظرفیت‌های متنوع، متعدد و متقابل موجود روابط دو کشور اسلامی باید ناظر بر تأمین منافع دو ملت بیش از پیش گسترش یابد.
استقبال نخست وزیر پاکستان از وزرا و هیات همراه رئیس جمهور title
استقبال رسمی شهباز شریف نخست وزیر پاکستان از وزرا و مسئولین همراه رئیس جمهور در سفر به اسلام آباد را در این فیلم مشاهده می‌کنید.