کد خبر: ۱۸۴۲۴
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۰

رییس هیات مدیره بانک ملی ایران: روابط عمومی، بازتابی از عملکرد سازمان است

رییس هیات مدیره بانک ملی ایران: روابط عمومی، بازتابی از عملکرد سازمان است
رییس هیات مدیره بانک ملی ایران: روابط عمومی، بازتابی از عملکرد سازمان است

رییس هیات مدیره بانک ملی ایران: روابط عمومی، بازتابی از عملکرد سازمان است

به گزارش مخاطب ۲۴ به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران: عباس شفیعی در این همایش که حسن مونسان عضو هیات مدیره، مدیران و کارشناسان روابط عمومی ادارات امور شعب استان‌ها در سراسر کشور، کارشناسان بازاریابی شعب و مدیران روابط عمومی شرکت‌های تابعه بانک حضور داشتند، با بیان اینکه مردم سازمان‌ها را در بسیاری از موضوعات از روی روابط عمومی آن قضاوت می‌کنند، افزود: بخشی از مخاطبان روابط عمومی بانک، مردم هستند که حق دارند از اطلاعات شفاف برخوردار باشند و بخش دیگر مخاطبان، همکاران هستند که در این بخش باید تقویت دانش و توانمندی نیروی انسانی در حوزه سواد رسانه‌ای و دانش بانکی مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه امروز آنچه که در عصر ارتباطات از آن نام می‌برند، سرعت بالای انتقال اطلاعات است، تصریح کرد: امروز تبلیغات پی در‌پی در حال انجام است و رسانه‌ها در این فضا به سادگی جریان سازی کرده و ذهن مخاطب را مهندسی می‌کنند. بنابراین، پیچیدگی فضا، ابهامات فراوان و عدم قطعیت در فضای بانکداری نشان می‌دهد که چه مخاطراتی متوجه بانک هاست و در این فضا چاره‌ای جز تجهیز خود به دو بال امکانات و ابزار در حوزه روابط عمومی و مهم‌تر از آن، نیروی انسانی آشنا به این امکانات و فضای رسانه‌ای و همچنین بهره‌مند از سواد رسانه‌ای نداریم.

رییس هیات مدیره بانک ملی ایران اظهار کرد: مطالب منعکس شده از سوی روابط عمومی باید تحلیل و طبقه بندی شده باشد و فضای رسانه‌ای به درستی مدیریت شود تا تصمیم گیری و تصمیم سازی مدیران به نحو مطلوب اتفاق بیافتد.

شفیعی با تاکید بر اینکه روابط عمومی در اعتمادسازی مشتریان و کارکنان نقش کلیدی دارد، بیان‌کرد: اعتماد در جای جای شعار بانک ملی ایران حضور دارد و افزایش دانش و توانمندی کارکنان، افزایش تعهد سازمانی، تقویت انگیزه همکاران و بالا بردن اعتماد سازمانی از جمله وظایف روابط عمومی است.

به گفته وی، امروز سرمایه‌ها و مهم‌ترین دارایی‌ها در معرض هجوم اخبار هستند و برخی مواقع این هجمه‌ها درباره بانک ما نیز وجود دارد که ذهنیت مردم و مشتریان یا همکاران را نیز مورد هجوم قرار می‌گیرد؛ از این رو برای حضور در این جنگ تبلیغاتی و رسانه‌ای، بدون ابزار درست و نیروی انسانی آگاه نمی‌توانیم موفق عمل کنیم.

رییس هیات مدیره بانک ملی ایران با اشاره بر جایگاه فعلی بانک در صنعت خاطر نشان کرد: سال گذشته به‌نحوی عمل کردیم که توانستیم یک درصد سهم بازار را کسب کنیم و امیدواریم در سال جاری نیز این سهم به دو درصد افزایش یابد بنابراین در شرایطی که اکنون سیاست‌های بانک مرکزی بر کنترل نقدینگی است، جایگاه روابط عمومی بسیار با اهمیت و سازنده خواهد بود.

روابط عمومی یک هنر، علم و فناوری است

دکتر غلامرضا کاظمی دینان استاد و نویسنده حوزه روابط عمومی هم در این همایش با بیان این که روابط عمومی‌های فعال می‌توانند الگوی خوبی برای سیاست گذاری سازمان‌ها باشند واستراتژی‌های سازمان را آینده نگری کنند، گفت: روابط عمومی یک هنر، علم و فناوری است، روابط عمومی آینه تمام نمای سازمان و جایگاه انتقال اطلاعات از افکارعمومی به سازمان و بالعکس است. در واقع روابط عمومی به عنوان پل ارتباطی بین مردم و سازمان عمل می‌کند.

وی با اشاره به اهمیت نقش روابط عمومی افزود: آگاهی یکی از مفاهیم مهم روابط عمومی است در واقع روابط عمومی با اطلاع رسانی عمومی می‌تواند همگرایی و همراهی افکار عمومی را در جهت تحقق اهداف سازمانی خود داشته باشد.

این مدرس دانشگاه در تشریح مفاهیم مهم در حوزه روابط عمومی تصریح کرد: روابط عمومی یک شغل نیست، یک عشق و علاقه است و باید دائماً با خارج از سازمان در ارتباط باشید و از نظرات، خواسته‌ها و انگیزه‌های افکار عمومی آگاه شوید.

این پیشکسوت روابط عمومی تاکید کرد:روابط عمومی‌ها باید با کسب برآیند درست از مشتریان و ارائه این تحلیل‌ها به مدیران، به تصمیم سازی موثر آن‌ها کمک کنند.

در ادامه این مراسم داود زارعیان یکی دیگر از پیشکسوتان حوزه روابط عمومی ضمن اشاره به نقش و اهمیت روابط عمومی جایگاه آن را در سازمان مهم و تاثیرگذار خواند و نکاتی را در خصوص نحوه عملکرد روابط عمومی‌ها در شرایط مختلف و لزوم شفاف سازی و آگاهی بخشی از طریق انتشار اخبار و اطلاعات به مردم و جامعه بیان کرد.

تبیین استراتژی تبلیغاتی سازمان از طریق روابط عمومی

سید مجتبی قدسی رییس اداره کل روابط عمومی بانک هم با بیان اینکه روابط عمومی ویترین هر سازمانی است، گفت: هدف فعالیت‌های روابط عمومی در یک سازمان باید آن چنان باشد که کارکنان منافع خود را با منافع سازمان یکی بدانند.

وی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: روابط عمومی باید استراتژی تبلیغاتی سازمان را تبیین کند و امیدواریم روابط عمومی بیش از پیش به جایگاهی که شایسته آن است، برسد.

در پایان این همایش قدسی در گفت و گوی صمیمانه با همکاران و کارشناسان این حوزه به سوالات و دغدغه‌های همکاران پاسخ داد.

برچسب ها: بانک ملی ایران
آخرین اخبار
پربازدید ها
اخبار داغ
ارتش ایران از ربات جنگجوی خود رونمایی کرد + فیلم ارتش ایران از ربات جنگجوی خود رونمایی کرد + فیلم
نیروی زمینی ارتش از ربات رزمی «آریا» رونمایی کرد؛ دستگاهی ۸×۸ با پیشرانه هیبریدی، هوش مصنوعی، زره ضدگلوله و تیرباری ۷.۶۲ میلی‌متری تحت کنترل از راه دور.
هشدار جدی دانشگاه آزاد به دانشجویان مشمول سربازی هشدار جدی دانشگاه آزاد به دانشجویان مشمول سربازی
دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات اعلام کرد ادامه تحصیل دانشجویان پسر تنها با دریافت معافیت نظام وظیفه امکان‌پذیر است و در غیر این صورت با محرومیت تحصیلی روبه‌رو می‌شوند.
آغاز لیگ قهرمانان اروپا از امشب آغاز لیگ قهرمانان اروپا از امشب
فصل جدید لیگ قهرمانان اروپا با حضور ۳۶ تیم، از جمله قهرمان پاری‌سن‌ژرمن و نمایندگان قدرتمند اسپانیا، از امشب آغاز می شود و چشم‌انداز فتح قهرمانی هیجان‌انگیز خواهد بود.
ایران پیگیری حقوقی علیه آمریکا و اسرائیل را آغاز می‌کند ایران پیگیری حقوقی علیه آمریکا و اسرائیل را آغاز می‌کند
معاون حقوقی رئیس‌جمهور از اقامه دعوا علیه آمریکا و رژیم صهیونیستی در دادگاه‌های بین‌المللی و تشکیل پرونده‌های داخلی برای پیگیری خسارات جنگ اخیر خبر داد.
زلزله‌های پیاپی عسلویه را سه‌باره لرزاند زلزله‌های پیاپی عسلویه را سه‌باره لرزاند
سه زمین‌لرزه پیاپی بامداد سه‌شنبه عسلویه بوشهر را لرزاند؛ شدیدترین آن‌ها ۴.۱ ریشتر در عمق ۲۷ کیلومتری زمین به ثبت رسید.
لوکزامبورگ دولت فلسطین را به رسمیت شناخت لوکزامبورگ دولت فلسطین را به رسمیت شناخت
نخست‌وزیر لوکزامبورگ اعلام کرد کشورش دولت فلسطین را به رسمیت می‌شناسد و هدف این اقدام را حمایت از روند دیپلماسی برای پایان مناقشه خاورمیانه دانست.
بعد از ١٢ سال، تیم ملی کشتی آزاد ایران قهرمان جهان شد بعد از ١٢ سال، تیم ملی کشتی آزاد ایران قهرمان جهان شد
تیم ملی کشتی آزاد ایران در رقابت‌های کشتی آزاد قهرمان جهان ۲۰۲۵ که در زاگرب کرواسی در حال برگزاری است موفق شد یک روز زودتر، بالاتر از آمریکا به عنوان قهرمانی زودهنگام جهان دست یابد.
برگزیده
نظر معاونت عمومی وزارت صمت در خصوص سرمایه گذاری خارجی نظر معاونت عمومی وزارت صمت در خصوص سرمایه گذاری خارجی
ابراهیم شیخ در گفت‌و‌گو با مخاطب ۲۴: سرمایه‌گذاری خارجی در صنعت ایران با موانع حقوقی، بانکی و ریسک بالا روبه‌روست؛ وزارت صمت بر حل مشکلات موجود و جذب سرمایه‌های استراتژیک تمرکز دارد.
عرضه بنزین ویژه وارداتی؛ سهمیه‌های قبلی تغییر نمی‌کند عرضه بنزین ویژه وارداتی؛ سهمیه‌های قبلی تغییر نمی‌کند
بنزین سوپر از راه می‌رسد: وعده یا خیال؟ رقابت بخش خصوصی و سهمیه‌های دولتی؛ کدام یک پیروز میدان خواهد بود؟
گسترش مراودات تجاری با تاکید بر دیپلماسی اقتصادی گسترش مراودات تجاری با تاکید بر دیپلماسی اقتصادی
ابراهیم شیخ، معاون صنایع عمومی وزارت صمت در گفت‌و‌گو با مخاطب۲۴ بر لزوم استفاده ازظرفیت بریکس، اوراسیا برای گسترش مراودات تجاری تاکید نمود
صفحه خبر بالای تصاویر