کد خبر: ۱۸۴۲۴
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۰

رییس هیات مدیره بانک ملی ایران: روابط عمومی، بازتابی از عملکرد سازمان است

رییس هیات مدیره بانک ملی ایران: روابط عمومی، بازتابی از عملکرد سازمان است
رییس هیات مدیره بانک ملی ایران: روابط عمومی، بازتابی از عملکرد سازمان است

رییس هیات مدیره بانک ملی ایران: روابط عمومی، بازتابی از عملکرد سازمان است

به گزارش مخاطب ۲۴ به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران: عباس شفیعی در این همایش که حسن مونسان عضو هیات مدیره، مدیران و کارشناسان روابط عمومی ادارات امور شعب استان‌ها در سراسر کشور، کارشناسان بازاریابی شعب و مدیران روابط عمومی شرکت‌های تابعه بانک حضور داشتند، با بیان اینکه مردم سازمان‌ها را در بسیاری از موضوعات از روی روابط عمومی آن قضاوت می‌کنند، افزود: بخشی از مخاطبان روابط عمومی بانک، مردم هستند که حق دارند از اطلاعات شفاف برخوردار باشند و بخش دیگر مخاطبان، همکاران هستند که در این بخش باید تقویت دانش و توانمندی نیروی انسانی در حوزه سواد رسانه‌ای و دانش بانکی مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه امروز آنچه که در عصر ارتباطات از آن نام می‌برند، سرعت بالای انتقال اطلاعات است، تصریح کرد: امروز تبلیغات پی در‌پی در حال انجام است و رسانه‌ها در این فضا به سادگی جریان سازی کرده و ذهن مخاطب را مهندسی می‌کنند. بنابراین، پیچیدگی فضا، ابهامات فراوان و عدم قطعیت در فضای بانکداری نشان می‌دهد که چه مخاطراتی متوجه بانک هاست و در این فضا چاره‌ای جز تجهیز خود به دو بال امکانات و ابزار در حوزه روابط عمومی و مهم‌تر از آن، نیروی انسانی آشنا به این امکانات و فضای رسانه‌ای و همچنین بهره‌مند از سواد رسانه‌ای نداریم.

رییس هیات مدیره بانک ملی ایران اظهار کرد: مطالب منعکس شده از سوی روابط عمومی باید تحلیل و طبقه بندی شده باشد و فضای رسانه‌ای به درستی مدیریت شود تا تصمیم گیری و تصمیم سازی مدیران به نحو مطلوب اتفاق بیافتد.

شفیعی با تاکید بر اینکه روابط عمومی در اعتمادسازی مشتریان و کارکنان نقش کلیدی دارد، بیان‌کرد: اعتماد در جای جای شعار بانک ملی ایران حضور دارد و افزایش دانش و توانمندی کارکنان، افزایش تعهد سازمانی، تقویت انگیزه همکاران و بالا بردن اعتماد سازمانی از جمله وظایف روابط عمومی است.

به گفته وی، امروز سرمایه‌ها و مهم‌ترین دارایی‌ها در معرض هجوم اخبار هستند و برخی مواقع این هجمه‌ها درباره بانک ما نیز وجود دارد که ذهنیت مردم و مشتریان یا همکاران را نیز مورد هجوم قرار می‌گیرد؛ از این رو برای حضور در این جنگ تبلیغاتی و رسانه‌ای، بدون ابزار درست و نیروی انسانی آگاه نمی‌توانیم موفق عمل کنیم.

رییس هیات مدیره بانک ملی ایران با اشاره بر جایگاه فعلی بانک در صنعت خاطر نشان کرد: سال گذشته به‌نحوی عمل کردیم که توانستیم یک درصد سهم بازار را کسب کنیم و امیدواریم در سال جاری نیز این سهم به دو درصد افزایش یابد بنابراین در شرایطی که اکنون سیاست‌های بانک مرکزی بر کنترل نقدینگی است، جایگاه روابط عمومی بسیار با اهمیت و سازنده خواهد بود.

روابط عمومی یک هنر، علم و فناوری است

دکتر غلامرضا کاظمی دینان استاد و نویسنده حوزه روابط عمومی هم در این همایش با بیان این که روابط عمومی‌های فعال می‌توانند الگوی خوبی برای سیاست گذاری سازمان‌ها باشند واستراتژی‌های سازمان را آینده نگری کنند، گفت: روابط عمومی یک هنر، علم و فناوری است، روابط عمومی آینه تمام نمای سازمان و جایگاه انتقال اطلاعات از افکارعمومی به سازمان و بالعکس است. در واقع روابط عمومی به عنوان پل ارتباطی بین مردم و سازمان عمل می‌کند.

وی با اشاره به اهمیت نقش روابط عمومی افزود: آگاهی یکی از مفاهیم مهم روابط عمومی است در واقع روابط عمومی با اطلاع رسانی عمومی می‌تواند همگرایی و همراهی افکار عمومی را در جهت تحقق اهداف سازمانی خود داشته باشد.

این مدرس دانشگاه در تشریح مفاهیم مهم در حوزه روابط عمومی تصریح کرد: روابط عمومی یک شغل نیست، یک عشق و علاقه است و باید دائماً با خارج از سازمان در ارتباط باشید و از نظرات، خواسته‌ها و انگیزه‌های افکار عمومی آگاه شوید.

این پیشکسوت روابط عمومی تاکید کرد:روابط عمومی‌ها باید با کسب برآیند درست از مشتریان و ارائه این تحلیل‌ها به مدیران، به تصمیم سازی موثر آن‌ها کمک کنند.

در ادامه این مراسم داود زارعیان یکی دیگر از پیشکسوتان حوزه روابط عمومی ضمن اشاره به نقش و اهمیت روابط عمومی جایگاه آن را در سازمان مهم و تاثیرگذار خواند و نکاتی را در خصوص نحوه عملکرد روابط عمومی‌ها در شرایط مختلف و لزوم شفاف سازی و آگاهی بخشی از طریق انتشار اخبار و اطلاعات به مردم و جامعه بیان کرد.

تبیین استراتژی تبلیغاتی سازمان از طریق روابط عمومی

سید مجتبی قدسی رییس اداره کل روابط عمومی بانک هم با بیان اینکه روابط عمومی ویترین هر سازمانی است، گفت: هدف فعالیت‌های روابط عمومی در یک سازمان باید آن چنان باشد که کارکنان منافع خود را با منافع سازمان یکی بدانند.

وی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: روابط عمومی باید استراتژی تبلیغاتی سازمان را تبیین کند و امیدواریم روابط عمومی بیش از پیش به جایگاهی که شایسته آن است، برسد.

در پایان این همایش قدسی در گفت و گوی صمیمانه با همکاران و کارشناسان این حوزه به سوالات و دغدغه‌های همکاران پاسخ داد.

برچسب ها: بانک ملی ایران
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
صفحه خبر بالای تصاویر
اخبار داغ
خرید آسانی، نازون و آدان نهایی شد خرید آسانی، نازون و آدان نهایی شد
در حالی که گمانه‌زنی‌های زیادی در خصوص نهایی شدن این انتقال‌ها مطرح شده، نشانه‌هایی مانند غیبت آسانی و نازون در تمرینات اخیر تیم‌هایشان و حتی انتشار استوری‌هایی از فرودگاه، باعث شده که هواداران استقلال بیش از پیش به جذب این بازیکنان امیدوار شوند.
پیرپسر گفتمان امروز سینمای ایران پیرپسر گفتمان امروز سینمای ایران
فیلم پیرپسر ساخته‌ی اکتای براهنی روایتی تراژیک و روان‌کاوانه با تصویر نقاشانه از زندگی مردی‌ست که به همراه دو پسرش،در خانه ای قدیمی زندگی می‌کنند.
معیارهای حذف یارانه نقدی معیارهای حذف یارانه نقدی
در راستای سیاست‌های عدالت‌محور دولت و الزامات قانون بودجه، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی طرح حذف یارانه نقدی دهک‌های بالای درآمدی شامل دهک‌های ۸، ۹ و ۱۰ را با جدیت دنبال می‌کند.
سحر امامی در کنار جکسون هینکل سحر امامی در کنار جکسون هینکل
تصویری از دیدار جکسون هینکل و سحر امامی در ونزوئلا را ببینید.
خرید‌های جدید استقلال جدا شدند! خرید‌های جدید استقلال جدا شدند!
در مورد دو خرید جدید آبی پوشان اخبار عجیبی به گوش می‌رسد. برخی رسانه‌های ورزشی مدعی شده‌اند دو خرید جدید استقلال نیامده از این تیم جدا شده‌اند.
پپ گواردیولا از فجایع انسانی غزه و افسردگی‏‌اش در فوتبال گفت پپ گواردیولا از فجایع انسانی غزه و افسردگی‏‌اش در فوتبال گفت
جنایات این روز‌ها در غزه، باعث شد تا بار دیگر افراد سرشناس در حوزه‌های مختلف نسبت به این موضوع واکنش نشان دهند.
نفوذ هکر‌ها به نهاد‌های امنیتی ترکیه نفوذ هکر‌ها به نهاد‌های امنیتی ترکیه
تحقیقات قضایی در ترکیه پرده از نفوذ گسترده سایبری به اطلاعات شخصی و طبقه‌بندی‌شده ۱۷ نهاد دولتی از جمله سازمان اطلاعات و امنیت این کشور برداشت. تنها این سازمان، شاکی رسمی پرونده معرفی شده است.
برگزیده
ایران‌خودرو از دولت شکایت کرد ایران‌خودرو از دولت شکایت کرد
با اینکه خودروسازان به‌تازگی موفق شدند مجوز افزایش قیمت محصولاتشان را بگیرند، اما به نظر می‌رسد این افزایش نه‌تنها رضایت آنها را جلب نکرده، بلکه حالا یکی از بزرگ‌ترین خودروسازان کشور پای شکایت به میان آورده است.
تجارت سلامت در بیمارستان‌ها تجارت سلامت در بیمارستان‌ها
وقتی هزینه درمان پدر، سه میلیون یا سه سکه است، و جان او گروگان تعرفه‌ها و بیمارستان‌هاست، دیگر نامش «درمان» نیست؛ روایت تلخی که این‌بار از زبان یکی از اعضای کمیسیون بهداشت مجلس بازگو می‌شود.
درخواست ۶۵ نماینده برای استیضاح وزیر نیرو درخواست ۶۵ نماینده برای استیضاح وزیر نیرو
۶۵ نماینده مجلس شورای اسلامی طرح استیضاح عباس علی‌آبادی، وزیر نیرو را امضا کرده‌اند.
صفحه خبر بالای تصاویر