کد خبر: ۱۸۱۷۶
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۲
در جریان دیدار دکتر اخلاقی با دکتر غلامعلی حداد عادل صورت گرفت:
رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی از اقدام ابتکاری و نوآورانه بانک تجارت در اجرای پویش "بهاریه" که در نوروز ۱۴۰۲ با محوریت پاسداشت زبان و ادبیات فارسی برگزار شد، تقدیر کرد.

تقدیر از بانک تجارت برای پاسداشت فرهنگ و ادب فارسی

به گزارش مخاطب۲۴ به نقل از روابط عمومی بانک تجارت: دکتر غلامعلی حداد عادل که عصر شنبه سی‌ام اردیبهشت در محل فرهنگستان زبان و ادب فارسی میزبان دکتر هادی اخلاقی فیض آثار، مدیرعامل بانک تجارت بود به اقدام ارزشمند این بانک در پیوند تبلیغ با فرهنگ فارسی اشاره و اظهار امیدواری کرد که این رویکرد، شروعی برای برداشتن قدم‌های بعدی در این زمینه باشد.

رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی افزود: این اقدام بانک تجارت نشان داد که پاسداری از زبان فارسی، صرفاً وظیفه متولیان این حوزه همچون این فرهنگستان یا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیست.

وی تصریح کرد: باید این فرهنگ در جامعه نهادینه شود که پاسداشت زبان و ادب فارسی، همانند مقوله بهداشت و سلامت علاقه‌مندی مردم باشد.

حداد عادل با اشاره به اینکه هویت ملی ما با زبان فارسی گره خورده است خاطرنشان ساخت: این حسن ابتکار بانک تجارت در استفاده از ادبیات فارسی در پویش نوروزی خود بیانگر این است که مدیران و دستگاه‌های اقتصادی کشور نیز می‌توانند با انجام کار‌های هویتی دغدغه‌مندی خود را نسبت به زبان و ادبیات فارسی داشته باشند.

مدیرعامل بانک تجارت نیز در این دیدار، پاسداشت و حمایت از زبان فارسی در فرآیند انعکاس پیام به مخاطبان را رویکرد این بانک برای تبلیغات عنوان کرد و گفت: اعتقاد داریم که درگیر کردن عاطفه مخاطب می‌تواند تبلیغات را زیباتر و اثرگذارتر کند.

اخلاقی یادآور شد: جای خرسندی است که اقدام اخیر بانک تجارت مورد توجه فرهنگستان زبان و ادب فارسی به عنوان متولی اصلی این حوزه قرار گرفته و آماده‌ایم تا در کنار فرهنگستان بخشی از اقدامات حمایتی بانک را به ترویج فرهنگ و ادب فارسی معطوف کنیم تا از این طریق نسل امروز را بیش از همیشه به گذشته پر افتخار خود پیوند دهیم.

این دیدار در شرایطی صورت گرفت که رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، پیش‌تر، در پیامی خطاب به مدیرعامل بانک تجارت از حسن سلیقه و ابتکار این بانک در استفاده از «نکته‌های پندآموز» در تهیه پیام‌های تبلیغاتی قدردانی کرده بود.

جواد گلی مشاور مدیرعامل و مدیر روابط‌عمومی و ارتقاء سرمایه اجتماعی بانک نیز در این جلسه، به طراحی و تولید محتوا‌های تبلیغی به عنوان گام دوم کمپین بهاریه، با موضوع «فرهنگ تجارت» اشاره کرد که مورد استقبال رییس فرهنگستان قرار گرفت و در دستور کار همکاری با اساتید و کارشناسان فرهنگستان قرار گرفت.

برچسب ها: بانک تجارت
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
چرا گوگل نام Gemini را برای هوش مصنوعی خود انتخاب کرد؟ title
جمینای نام پروژه سابق ناسا به‌منظور ارسال فضانوردان به سطح ماه است، اما گوگل به علت دیگری این نام را برگزیده است.
برخورد با تخلفات سزارین‌های تقویمی! title
معاون درمان وزارت بهداشت، با صدور بخشنامه‌ای نسبت به ضرورت مقابله با تخلفات سزارین‌های تقویمی تاکید کرد.
ازدواج یک بازیگر و مجری ایرانی! title
شیدا خلیق بازیگر مشهور ایرانی عکس‌هایی در صفحه اینستاگرامش منتشر کرد و خبر ازدواجش را داد.
علت فوت دانشجوی دندانپزشکی دانشگاه شیراز چه بود؟ title
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، در خصوص فوت یکی از دانشجویان این دانشگاه گفت: فعلاً این موضوع در دست پیگیری است و جزئیات بیشتر آن متعاقباً اطلاع‌رسانی خواهد شد
جزئیات مراسم تشییع و خاکسپاری زری خوشکام title
زهرا خوشکام، ملقب به زری خوشکام صبح امروز در سن ۷۷ سالگی دارفانی را وداع کرد
شیطان پرستان تهران دستگیر شدند! title
یک تیم شیطان پرستی در تهران متلاشی شد.
نوشیدنی که برای کودکان مفید نیست! title
در کنار همه گزینه‌های مناسبی که می‌توانید به عنوان نوشیدنی مفید برای کودکان در نظر بگیرید، انتخاب بعضی نوشیدنی‌ها نه تنها هیچ فایده‌ای برای بچه‌ها ندارد، بلکه می‌تواند مضر باشد و سلامت آن‌ها را به خطر بیندازد
برگزیده
استوری عاشقانه داماد سینمای ایران title
سپند امیرسلیمانی در تازه‌ترین استوری خود، تصویری به همراه همسرش، مونا کرمی منتشر کرد.
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.