کد خبر: ۱۷۶۵۳
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۹
فصلی نو در همکاری بانک تجارت و صندوق نوآوری و شکوفایی با انعقاد تفاهمنامه جدید
بانک تجارت و صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری تفاهمنامه تخصصی، ویژه‌ی حمایت از شرکت‌های دانش بنیان امضا کردند.

بانک تجارت برای شرکت‌های دانش بنیان اوراق صکوک منتشر می‌کند

به گزارش مخاطب۲۴ به نقل از روابط عمومی بانک تجارت: تفاهمنامه همکاری بانک تجارت و صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست ‏جمهوری با موضوع انتشار اوراق صکوک برای شرکت‌های دانش بنیان عصر یکشنبه بیست‌و‌چهارم اردیبهشت ماه به امضای دکتر هادی اخلاقی فیض آثار مدیرعامل بانک تجارت و ‏دکتر محمدصادق خیاطیان رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی رسید. ‏

بر اساس این تفاهمنامه بانک تجارت با همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی از طریق بازار سرمایه و بورس اوراق بهادار نسبت به انتشار اوراق صکوک نوآوری برای تامین مالی شرکت‌های دانش بنیان اقدام می‌کند.

بانک تجارت انتشار این اوراق را با هدف رونق صنایع دانش بنیان و کمک به تولید و اشتغال‌زایی و توسعه اقتصاد کشور در دستور کار قرار داده است.

مدیرعامل بانک تجارت در مراسم امضای این تفاهمنامه حمایت از شرکت‌های نوپا و دانش بنیان را از برنامه‌های استراتژیک این بانک توصیف کرد و گفت: در ساختار بانک تجارت یک تیم حرفه‌ای، ویژه‌ی پشتیبانی از مشتریان دانش بنیان حضور دارد تا از طریق ارائه خدمات و محصولات متنوع مالی و بانکی اقدامات لازم و سریع جهت رفع دغدغه‌های احتمالی شرکت‌های دانش بنیان صورت پذیرد.

دکتر اخلاقی ترویج فرهنگ تأمین مالی زنجیره تولید شرکت‌های دانش بنیان را با اهمیت دانست و افزود: کمک به خریداران ‏محصولات شرکت‌های دانش بنیان در کنار پشتیبانی از فرایند شکل‌گیری و توسعه این شرکت‌ها اثر مثبت و ماندگاری را در ‏ارزش‌آفرینی و تولید تکنولوژی و محصولات ایرانی خواهد داشت. در این زمینه بانک تجارت همواره در تلاش است با خدماتی همچون اعطای تسهیلات، ‏صدور انواع ضمانتنامه، گشایش اعتبارات اسنادی و انتشار اوراق تعامل با صندوق نوآوری و شکوفایی حمایت از شرکت‌های دانش بنیان را توسعه دهد. ‏

دکتر محمدصادق خیاطیان نیز ضمن ابراز خرسندی از همکاری با بانک برتر کشور در زمینه حمایت از شرکت‌های دانش بنیان گفت: نیروی انسانی با ایده‌های مطلوب و کارآفرین باعث رشد سریع‌تر این شرکت‌ها خواهد بود و باید ابزار‌های مالی و محصولات بانکی را متنوع‌تر کرد تا دغدغه شرکت‌های دانش بنیان به تحو مطلوب رفع شود.

بر اساس اعلام صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، بانک تجارت طی سال ۱۴۰۱ در چارچوب عمل به شعار «تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین» رتبه نخست را در ارائه خدمات مالی به شرکت‌های دانش‌بنیان به دست آورد. این بانک در سال ۱۴۰۱ با رشد ۳۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۱۹۷ فقره تسهیلات، جمعاً به مبلغ ۹۵۱۱ میلیارد ریال و ۴۹۵ فقره تعهدات جمعاً به مبلغ بیست و‌یک‌هزار و ۶۶۸ میلیارد ریال به شرکت‌های معرفی شده از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی اعطا کرد تا در میان شبکه بانکی کشور، رتبه نخست را به خود اختصاص دهد.

برچسب ها: بانک تجارت
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
تا حالا انگشتر الماس در کیک پیدا کردید؟ title
این روز‌ها زن‌وشوهری که شیرینی‌پزی دارند، دچار کابوس ناراحت‌کننده‌ای شده‌اند. زن شیرینی‌پز، الماس اصلی انگشتر ازدواج خود را که ۴۰۰۰ دلار ارزش داشت موقع پخت شیرینی گم کرده است.
عروس بزرگ امام:آقا مصطفی در حجاب سختگیری نداشت title
معصومه حائری درباره ازدواجش با مصطفی خمینی گفته است: در واقع من نمی‌خواستم ازدواج کنم و قصد داشتم به درسم ادامه بدهم و به کشور‌های خارجی سفر کنم؛ اما طبق رویه و روال خانواده‌های سنتی، پدرم نظرش این بود که من ازدواج کنم و من هم قبول کردم و مرحوم حاج آقا مصطفی هم، چون به پدرم علاقه داشت، از من خواستگاری کرد و پدرم نیز به جهت اعتمادی که به امام و حاج آقا مصطفی داشت جواب مثبت داد.
درخواست هادی چوپان برای عفو و بخشش توماج صالحی title
هادی چوپان قهرمان بدنسازی خواستار عفو و بخشش برای توماج صالحی شد.
آخرین خبر از وضعیت ترانه علیدوستی از زبان وکیلش title
وکیل ترانه علیدوستی از آخرین وضعیت بیماری ترانه علیدوستی نوشت.
دومین اختلال روانی درمیان ایرانیان چیست؟ title
بیماری افسردگی به تنهایی دومین رتبه را در بار بیماری‌های بعد از بیماری‌های اسکلتی عضلانی در کشور دارد و وقتی بار بیماری افسردگی با اختلالات اضطرابی که در رتبه ششم بار بیماری‌های کشور است، جمع شود؛ این دو بیماری در مجموع بار بیماری‌های روانی را در کشور به خود اختصاص می‌دهند که این موضوع نیاز به یک تمرکز ویژه دارد.
شب اول قبرِ کسانی که دفن نمی‌شوند چگونه است؟ title
آیا افرادی که بعد از چند روز از فوت شدنشان دفن می‌شوند و یا اصلا دفن نمی‌شوند و مثلا در دریا رها می‌شوند و یا شکار حیوانات درنده می‌شوند هم شب اول قبر را خواهند داشت؟
زهره حمیدی: بعد از ابتلا به سرطان انسان دیگری شدم title
زهره حمیدی با اشاره به وضعیت سلامتی خود بعد از ابتلا به سرطان بیان کرد که این روز‌ها حال خوبی دارد و چند جلسه شیمی درمانی انجام داده است.
برگزیده
رهبر انقلاب: ملت ایران استحکام خود را باید در کار و عمل و اتحاد ملی نشان دهد title
رهبر معظم انقلاب در دیدار هزاران نفر از کارگران سراسر کشور بیان کردند: ملت ایران ایستاده و محکم است و این استحکام را در عمل باید نشان بدهیم؛ اگر این شد آن وقت سختی‌ها و گرفتاری‌ها هم در دل خود گشایش به ما ارائه خواهند داد.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.