کد خبر: ۱۸۰۷۶
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۱
بازار منتظر نشست دوشنبه اتحادیه اروپا است. یکسری‌ها می‌گویند بازار نتیجه آن جلسه را پیشخور کرده است، اما در مقابل می‌گویند اگر خیلی منفی باشد نرخ می‌تواند به سمت مرز مقاومت حمله کند.

طلا و سکه گران شد

مخاطب24:روز گذشته در بازار معاملاتی ارز، قیمت دلار نقدی هرات در ۵۱ هزار و ۲۰۰ تومان شروع شد. در بازار فردایی، اما قیمت ۴۰۰ تومان بالاتر استارت زد و در ادامه روند فردایی دلار هرات صعودی بود و نهایتا نرخ با رشد هزار تومانی مقاومت ۵۱ هزار و ۷۰۰ تومان را هم شکست و به مرز مقاومت مهم ۵۲ هزار و ۲۰۰ تومان رسید، اما در شکستن این سطح ناکام ماند.

 


حمله دلار هرات به مرز مقاومتی
نرخ فردایی دلار هرات در روز یکشنبه سه بار به مرز این مقاومت ۵۲ هزار حمله کرد، ولی ناکام ماند و در ۵۱ هزار و ۷۰۰ تومان بسته شد. استارت افزایشی هرات باعث شد تا آبشده و دلار تهران هر دو با گپ مثبت باز شوند.

با نوسان یکشنبه در روند کلی بازار ارز، دلار هرات سقف کانال نزولی را شکست و تثبیت داد، همین موضوع باعث شد تا بازار از نگاه معامله‌گران صعودی شود و خریدار جدید وارد شود.

ورود خریداران تلفنی به بازار
معامله‌گران تصور می‌کنند خریداران تلفنی و خانگی هم کم کم به بازار می‌آیند. با تغییر روند دوباره شاهد حضور افراطی‌ها بودیم، افراطی‌ها کسانی هستند که با حداقل نوسان حداکثر هدف قیمتی را می‌دهند به قول پیشکسوتان این گروه تا دو خط قیمت بالا می‌آید جوگیر می‌شوند و اهداف فضایی می‌دهند و می‌گویند دلار به ۵۷ می‌رسد.

در مقابل، تا دو خط پایین می‌رود می‌گویند قیمت وارد دامنه ۴۰ می‌شود. اسم دیگر این جریان افراطی را بازاری‌ها حزب باد گذاشتند.

 


بازار ارز وارد دوران رکود می‌شود؟
اما از نظر بخش معتدل، روند نوسان نرخ فعلا کند شده و می‌تواند بین ۵۰ هزار و ۷۰۰ تا ۵۲ هزار و ۲۰۰ تومان نوسان داشته باشد تا از یک طرف خارج شود و با تثبیت، روند جدید شکل بدهد. البته از نگاه این دسته بازارساز تمام تلاشش را می‌کند تا نرخ تا انتهای تابستان، در همین بازه بماند. یعنی بازار وارد دوران رکود خودش می‌شود. یکسری‌ها هم می‌گفتند روند بازار یکشنبه را جدی نگیرید و دوشنبه مشخص می‌کند که چند چند است.

ریال کمیاب شد
چرا دلار فردایی از نقدی فاصله گرفت؟ معامله‌گران می‌گویند به مناسبت آخر ماه اردیبهشت و بلوکه شدن ریال، نقدی پایینتر است. یعنی ریال در بازار نیست و توان خرید نقدی پایین است. به واسطه همین می‌گویند دوشنبه با شروع خرداد نقدی می‌تواند سمت فردایی برود و شکاف را کم کند.

تکنیکال‌کاران معتقدند هروقت آخرین سقفی که باعث شد پایین‌ترین کف تشکیل شود، بشکند، آن زمان می‌شود گفت که از روند نزول خارج شدیم. از نظر آن‌ها آخرین سقف ۵۲ هزار و ۲۰۰ تومان است. بر این اساس تا این مرز نشکند بازار دوباره می‌تواند به سمت کف حرکت کند.

سکه، دلار و طلا گرفتار شدند
فنی‌ها می‌گویند بعد از کف‌زنی هر سه بازار یعنی سکه و آبشده و دلار، بازار‌ها این بار در مقاومتشان گیر افتادند. مقاومت سکه ۳۱ میلیون و ۹۵۰ هزار، آبشده ۱۱ میلیون و ۴۰۰ هزار و دلار ۵۲ هزار و ۲۰۰ تومان است.

البته در طلای آبشده می‌گویند چارت یک گپ منفی در صعود قبلی داشته که تا آن را پر نکند کار صعود سخت می‌شود. یکسری‌ها هم می‌گویند اگر طبق الگوی ۱۴۰۱ جلو برویم بازار از ۱۲ تا ۲۶ خرداد شروع به حرکت به سمت سقف می‌کند.

رالی دلار و خودرو
اما چه چیزی می‌تواند جان افزایش بازار را بگیرد؟

یکسری‌ها معتقدند اگر تحویل خودرو سایپا در ماه خرداد مشخص شود که سه ماهه است، کسانی که واجد شرایط تحویل خودور می‌شوند، باید دوباره پول در بازار خودرو دپو کنند. به عقیده این دسته اگر سه ماهه باشد می‌توانیم دوباره شاهد فروش طلا و ارز در بازار برای تحویل خودرو باشیم، اما اگر دوره تحویل طولانی‌تر اعلام شود امکان دپوی پول در بازار خودرو کمتر است.

 


سیگنال برجامی به بازار ارز
در بازار یکشنبه بعد از مدت‌ها سکوت در خصوص اخبار برجامی و حرف‌های اولیانوف نماینده روسیه، به بازار مخابره شد. اولیانوف گفته شاید توافق جزیی بجای برجام پیشنهاد کنند که پذیرفتنش سخت است.

یک خبر هم در بازار بود که رئیس اتحادیه طلا و سکه مشهد به مصوبه قوه قضائیه درمورد الزام ثبت معاملات طلا و سکه در سامانه تجارت واکنش نشان داده و گفته که شدنی نیست.

مصادیق جدید قاچاق ارز
در بازار عصر یکشنبه یک خبر آمد که مصادیق جدید قاچاق ارز اعلام شد. باتجربه‌های بازار معتقدند این خبر‌ها فقط التهاب بازار را بیشتر می‌کند. همچنین گفته می‌شد در معاملات عصر بازار انتظامی شد که یک نفر را با ۴۰ هزار دلار دستگیر کردند.

بازار منتظر نشست دوشنبه اتحادیه اروپا است. یکسری‌ها می‌گویند بازار نتیجه آن جلسه را پیشخور کرده است، اما در مقابل می‌گویند اگر خیلی منفی باشد نرخ می‌تواند به سمت مرز مقاومت حمله کند.

منبع: اقتصاد نیوز

 
برچسب ها: طلا و سکه
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
محمد مصطفی نخست وزیر جدید تشکیلات خودگردان فلسطین شد title
با حکم ریاست تشکیلات خودگردان، «محمد مصطفی» به عنوان نخست وزیر جدید فلسطین کابینه خود را معرفی کرد
مردمان سنگی در شهری سنگی در ایتالیا title
انسان‌هایی که به یکباره و توسط آتفشان شهر با گداخته‌های مذاب تبدیل به سنگ می‌شوند و به همان شکل در شهر می‌مانند و شهر تبدیل می‌شود به موزه‌ای از انسان‌های سنگ شده.
جزئیات عملیات تروریستی در مسکو/ عامل حمله تروریستی مسکو مشخص شد + فیلم title
در پی حمله حداقل سه نفر با لباس شبه نظامی به طبقه همکف یک تالار کنسرت در شهر کروکوس در نزدیکی مسکو و تیراندازی با سلاح‌های خودکار به سمت حاضرین در این تالار و پرتاب نارنجک، بیش از 40 نفر کشته و حداقل یکصد نفر زخمی شده‌اند.
هایده و معین خواننده های مورد علاقه علی پروین و حسن روشن title
اسطوره پرسپولیسی‌ها در پاسخ به اینکه علاقه‌اش به صدای کدام خواننده است؟ بعد از اینکه حسن روشن نام معین را به زبان آورد، گفت: من صدای خانم هایده را دوست دارم و گوش می‌دهم!
کاوشگرِ استقامت محموله‌های حاوی سنگ و خاک مریخ را جمع آوری کرد + فیلم title
تصویری از محموله‌های حاوی سنگ و خاک در سطح مریخ که توسط کاوشگرِ استقامت انبار شده اند. این‌ محموله‌ها آماده میشوند تا با ماموریت بعدی ناسا، به زمین پرتاب شوند.
انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه آغاز شد title
رای دهندگان روسی در شرق دور روسیه شامل «کامچاتکا»، «چوکوتکا» و سایر نواحی این منطقه ۸ صبح امروز (جمعه) به وقت محلی آرای خود را برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ روسیه به صندوق رای انداختند.
نتایج نهایی شمارش آرای نامزدهای شهر تهران ۱۰۰ نفر آخر ۱۰۰ رای هم نداشتند! + لیست کامل title
نتایج انتخابات مجلس شهر تهران ۱۴ نفر اول این فهرست، با کسب حدنصاب حداقل ۲۰ درصد آرای صحیح، در دور اول به مجلس راه می‌یابند و ۳۲ نفر بعدی برای تعیین ۱۶ نماینده دیگر این حوزه در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم رقابت خواهند کرد.
برگزیده
پیام نوروزی رهبر انقلاب جهش تولید با مشارکت مردم در سال ۱۴۰۳ title
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳ ضمن تبریک عید نوروز به ملت ایران به‌ویژه خانواده‌های ایثارگران و همه ملت‌هایی که نوروز را گرامی می‌دارند، سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کردند.
اعلام ساعت فعالیت موزه‌ها و اماکن تاریخی در نوروز title
ساعت فعالیت موزه‌ها و اماکن فرهنگی‌تاریخی در نوروز ۱۴۰۳ و لیالی قدر اعلام شد.
محدودیت بانکی برای کسانی که ارز مسافرتی گرفته‌اند و مسافرت نرفته‌اند title
بانک مرکزی اسامی خریداران ارز مسافرتی را که سهمیه ارز را تحویل گرفته، ولی بلیط‌شان را کنسل کرده‌اند، دریافت کرده است و بناست تغییرات مهمی در خدمات بانکی به این افراد اعمال شود. یکی از دلایل اصلی افزایش قیمت ارز در ایام نزدیک به سال نو، در سال جاری و سنوات قبل، افزایش تقاضا در بازار ارز است که موجب تشدید دلالی و سوداگری هم می‌شود.
نتایج نهایی شمارش آرای نامزدهای شهر تهران ۱۰۰ نفر آخر ۱۰۰ رای هم نداشتند! + لیست کامل title
نتایج انتخابات مجلس شهر تهران ۱۴ نفر اول این فهرست، با کسب حدنصاب حداقل ۲۰ درصد آرای صحیح، در دور اول به مجلس راه می‌یابند و ۳۲ نفر بعدی برای تعیین ۱۶ نماینده دیگر این حوزه در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم رقابت خواهند کرد.
نتانیاهو چه قولی داده بود به بایدن؟ title
اسکای نیوز عربی در گزارشی امروز از عدم تمایل جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای گفتگو با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل خبر داد.