کد خبر: ۱۷۹۰۴
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۲
قابلیت کانال به زودی به پیامرسان واتساپ اضافه می‌شود تا این برنامه یک قدم دیگر به رقیب قدرتمندش یعنی تگرام نزدیک شود. در این مطلب از گجت نیوز، ما نگاهی به قابلیت‌های کانال در واتساپ خواهیم داشت. با ما همراه باشید.

نگاهی به قابلیت‌های کانال در واتساپ؛ قدم به قدم کپی از تلگرام

مخاطب۲۴ :‌به نقل از گجت نیوز ؛ شاید چند سال پیش هیچ یک از سران فیسبوک و واتساپ تصورش را هم نمی‌کردند که روزی یک پیامرسان روسی بتواند تاج و تخت آن‌ها را تهدید کند و حتی مجبورشان کند برای ادامه بازی، از قابلیت‌های رقیبشان کپی کنند. با این وجود حالا و در سال ۲۰۲۳، واتساپ دست به دامن تلگرام شده و با کپی قابلیت‌های این پیام‌رسان می‌خواهد کاربرانش را راضی نگه دارد.

یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های امسال واتساپ، کپی قابلیت کانال از تلگرام است. چندی پیش در گجت نیوز اعلام کرده بودیم که واتساپ در نسخه بتا ویژگی کانال را اضافه کرده و حالا می‌خواهیم پس از چند هفته، نگاهی دقیق به این ویژگی جدید واتساپ که از سال‌ها پیش در تلگرام وجود داشت بیندازیم.

قابلیت کانال در واتساپ دقیقا چگونه خواهد بود؟

قابلیت کانال‌های واتساپ می‌تواند در نهایت این پیام‌رسان را هم به ابزار جذاب برای تولیدکنندگان محتوا تبدیل کند. البته با توجه به فیلترینگ و مشکلاتی مانند عدم ارسال کد تایید هویت واتساپ در ایران، شاید این ویژگی به درد خیلی از ما ایرانی‌ها نخورد. اگر حوصله خواندن ادامه این مطلب را ندارید، فقط کافی است بدانید مهندسان واتساپ تمام ویژگی‌های به درد بخور تلگرام را در ویژگی کانال‌های واتسپ جمع کرده‌اند و شاهد یک کپی مو به مو هستیم!

نگاهی به قابلیت‌های کانال در واتساپ؛ قدم به قدم کپی از تلگرام

پیام مخفی واتساپ

آن طور که گزارش‌های منتشر شده نشان می‌دهند، واتساپ فعلا در حال کار کردن روی قابلیت کانال‌ها است و احتمالا فعلا شاهد انتشار عمومی این ویژگی نباشیم. در کنار این موضوع، استاتوس‌ها هم از بین می‌روند و صفحه‌ای با عنوان آپدیت‌ها جایگزین آن می‌شود. در این بخش، کاربران می‌توانند در کنار دیدن استاتوس‌ها، چنل‌های مورد علاقشان را هم مشاهده کنند.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های کانال‌های واتساپ، عدم نمایش مشخصات شما است. این یعنی حتی ادمین‌های کانال‌های واتساپی هم امکان دیدن شماره تلفن شما را ندارند. نمایش شماره تلفن یکی از مشکل‌ساز‌ترین و احمقانه‌ترین ایرادات واتساپ در بخش گروه‌ها بود که خوشبختانه دیگر در کانال‌ها آن را نخواهیم دید.

ویژگی‌های مهم کانال در واتساپ

با این که قابلیت چنل‌های واتساپ هنوز در دست توسعه است، اما آپدیت جدید نسخه بتای واتساپ برای سیستم عامل اندروید اطلاعات جذابی را با ما به اشتراک می‌گذارد. در ادامه می‌توانید ۱۲ ویژگی جدید واتساپ را مشاهده کنید.

در کانال‌های واتساپ هم باید منتظر تیک پولی باشیم!

آن طور که مشخص است، تیک فروشی به یکی از بهترین راه‌ها برای کسب درآمد پلتفرم‌های مختلف تبدیل شده است. آن طور که آپدیت جدید نسخه بتای واتساپ در اندروید نشان می‌دهد، در این پیام‌رسان هم شما می‌توانید با استفاده از یک تیک سبز روی کانالتان، خود را از دیگران متمایز کنید. هنوز با توجه به عدم عرضه عمومی قابلیت چنل‌ها در واتساپ، نمی‌دانیم چطور باید تیک سبز کانال را دریافت کرد، اما می‌توانید در آینده با چک کردن وبسایت گجت نیوز، درباره این موضوع اطلاعات بیشتری به دست آورید.

تعداد فالور‌ها و گزینه میوت کردن دقیقا کپی از تلگرام خواهد بود!

دو ویژگی دیگر کانال‌های واتساپ هم دقیقا کپی برابر اصل تلگرام خواهند بود. برای مثال تعداد ممبر‌ها یا فالور‌های کانال درست مانند تلگرام در اعداد بزرگ به صورت حدودی به نمایش در خواهد آمد. برای مثال اگر چنل شما ۲۵۸۳ نفر ممبر داشته باشد، پایین نام چنل عدد ۲.۵K به نمایش در خواهد آمد.

نگاهی به قابلیت‌های کانال در واتساپ؛ قدم به قدم کپی از تلگرام

گوشی اندرویدی

این پایان کپی‌های واتساپ نیست و با ورود به یک چنل، احتمالا در بخش هدر شاهد یک گزینه برای میوت کردن کانال باشید. این ویژگی در تلگرام در بخش پایینی نمایشگر قابل مشاهده است.

امکان سرچ و پیدا کردن چنل‌ها و شورتکات‌ها

واتساپ به کاربران این امکان را می‌دهد تا چنل‌هایشان را برای عموم مردم قابل جستجو کنند و کاربران دیگر بتوانند بدون هیچ دردسری و تنها با وارد کردن یوزر هر چنل، به آن وارد شوند. در کنار این ویژگی، قابلیتی به نام شورتکات‌ها هم در کانال‌های واتساپ وجود خواهد داشت.

شاید نام این ویژگی جذاب به نظر برسد، اما در واقع این شورتکات‌ها، هیچ ویژگی جالبی ندارند. برای مثال سه شورت کات وجود دارد که در بخش چنل اینفو قابل دسترسی هستند. این شورتکات‌ها به شما اجازه خروج، فوروارد چنل و به اشتراک گذاری آن را به شما می‌دهند.

دیسکریپشن و قابلیت میوت کردن در چنل‌های واتساپ

همان طور که انتظار داشتیم، واتساپ به شما این امکان را می‌دهد تا با ساختن یک کانال، اطلاعاتی را برای آن وارد کنید. این ویژگی درست مانند قابلیت دیسکریپشن چنل در تلگرام است. پیش از این هم ما درباره قابلیت میوت کردن صحبت کرده بودیم، اما این نوع از میوت که در بخش چنل اینفو قابل مشاهده است، به شما اجازه می‌دهد نوتیفیکیشن‌ها را میوت کنید.

ویژگی‌های امنیتی تلگرام به کانال‌های واتساپ می‌آیند!

یک قابلیت مهم دیگر کانال‌های واتساپ هم مستقیما از تلگرام کپی شده است. شما زمانی که به عنوان ادمین، یک کانال جدید می‌سازید می‌توانید به دو صورت امکان دسترسی کاربران به کانال را بدهید. روش اول پابلیک است و امکان جستجو و ورود به چنل برای تمام کاربران واتساپ وجود خواهد داشت. روش دیگر که پرایوت نام دارد، به شما این اجازه را می‌دهد تا فقط کسانی که دعوت شده‌اند را در کانالتان داشته باشید.

نگاهی به قابلیت‌های کانال در واتساپ؛ قدم به قدم کپی از تلگرام

اکانت واتساپ

همان طور که پیش از این هم اعلام کرده بودیم، واتساپ ویژگی‌های امنیتی و حریم خصوصی زیادی را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد. اگر شما به یک کانال بپیوندید، اطلاعات شما مخفی باقی خواهد ماند و دیگر ممبر‌ها نمی‌توانند بدانند که شما در یک کانال حضور دارید. البته این احتمال وجود دارد که ادمین بتواند نام شما را ببینید، اما شماره برای او پنهان خواهد بود.

قابلیت ریپورت چنل‌های نامناسب در واتساپ

ممبر‌های یک کانال این امکان را دارند تا یکی از پست‌ها یا تمام کانال را ریپورت کنند. اگر کاربران کانال به موردی بر بخورند که با قوانین واتساپ در تضاد است، می‌توانند با ریپورت پیام‌ها یا چنل موضوع را به اطلاع تیم بررسی واتساپ برسانند. شاید این موضوع ارتباطی به این مطلب گجت نیوز نداشته باشد، اما بهتر است بدانید در بیشتر پلتفرم‌ها، پیام‌ها و صفحات ریپورت شده توسط انسان‌ها بررسی می‌شوند و تعداد بالای ریپورت یک کانال یا صفحه (در صورتی که به قوانین پلتفرم پایبند بوده باشد) تاثیری در بسته شدنش ندارد. در واتساپ نیز در صورتی که ریپورت‌ها درست باشند، نه تنها تمام پیام‌ها و کانال حذف می‌شوند بلکه ممبر‌ها هم دیگر به چنل دسترسی نخواهند داشت.

چنل‌های واتساپ از ابتدا قدرتمند خواهند بود

تیم توسعه پیامرسان واتساپ از نقاط ضعفش مطلع است و می‌داند باید هر چه زودتر به تلگرام برسد. همان طور که در این مطلب گجت نیوز خواندید، متا برنامه‌های زیادی برای کانال‌های واتساپ دارد و می‌خواهد با کپی مو به موی ویژگی‌ها از تلگرام، کاربرانش را راضی نگه دارد.

نگاهی به قابلیت‌های کانال در واتساپ؛ قدم به قدم کپی از تلگرام

واتساپ گوشی

کانال‌های واتساپ می‌توانند یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این پیام‌رسان در سال‌های اخیر باشند و اگر خبری از فیلترینگ واتساپ نبود، احتمالا خبر اضافه شدن ویژگی کانال به واتساپ به یک بمب خبری میان کاربران ایرانی تبدیل می‌شد.

هر چند کانال‌ها به تنهایی نمی‌توانند کاربران تلگرام را به واتساپ بکشانند، اما این موضوع نشان می‌دهد متا درباره قدرت گرفتن تلگرام و مهاجرت کاربرانش به این پیام‌رسان دغدغه‌های زیادی دارد. با این حال تلگرام هم بیکار ننشسته و اعلام کرده در آپدیت‌های بعدی ویژگی‌های مهمی را اضافه خواهد کرد.
کانال‌ها دقیقا چه زمانی برای عموم کاربران واتساپ در دسترس خواهند بود؟

همان طور که می‌دانید، واتساپ فعلا در حال توسعه این قابلیت است و زمان دقیقی برای انتشارش اعلام نشده است. با این حال اگر پیشبینی‌ها درست از آب در بیایند، در ماه‌های آینده باید شاهد انتشار این ویژگی در یکی از نسخه‌های پایدار واتساپ باشیم.

واتساپ معمولا تا پیش از انتشار یک ویژگی اطلاعات زیادی درباره آن منتشر نمی‌کند پس تنها راه برای ما، منتظر ماندن و دنبال کردن اخبار منابع مختلف است. اگر می‌خواهید اولین نفری باشید که از اخبار جدید دنیای تکنولوژی مطلع می‌شود، پیشنهاد می‌کنیم گجت نیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

برچسب ها: فیسبوک واتساپ
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
مردمان سنگی در شهری سنگی در ایتالیا title
انسان‌هایی که به یکباره و توسط آتفشان شهر با گداخته‌های مذاب تبدیل به سنگ می‌شوند و به همان شکل در شهر می‌مانند و شهر تبدیل می‌شود به موزه‌ای از انسان‌های سنگ شده.
جزئیات عملیات تروریستی در مسکو/ عامل حمله تروریستی مسکو مشخص شد + فیلم title
در پی حمله حداقل سه نفر با لباس شبه نظامی به طبقه همکف یک تالار کنسرت در شهر کروکوس در نزدیکی مسکو و تیراندازی با سلاح‌های خودکار به سمت حاضرین در این تالار و پرتاب نارنجک، بیش از 40 نفر کشته و حداقل یکصد نفر زخمی شده‌اند.
هایده و معین خواننده های مورد علاقه علی پروین و حسن روشن title
اسطوره پرسپولیسی‌ها در پاسخ به اینکه علاقه‌اش به صدای کدام خواننده است؟ بعد از اینکه حسن روشن نام معین را به زبان آورد، گفت: من صدای خانم هایده را دوست دارم و گوش می‌دهم!
کاوشگرِ استقامت محموله‌های حاوی سنگ و خاک مریخ را جمع آوری کرد + فیلم title
تصویری از محموله‌های حاوی سنگ و خاک در سطح مریخ که توسط کاوشگرِ استقامت انبار شده اند. این‌ محموله‌ها آماده میشوند تا با ماموریت بعدی ناسا، به زمین پرتاب شوند.
انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه آغاز شد title
رای دهندگان روسی در شرق دور روسیه شامل «کامچاتکا»، «چوکوتکا» و سایر نواحی این منطقه ۸ صبح امروز (جمعه) به وقت محلی آرای خود را برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ روسیه به صندوق رای انداختند.
نتایج نهایی شمارش آرای نامزدهای شهر تهران ۱۰۰ نفر آخر ۱۰۰ رای هم نداشتند! + لیست کامل title
نتایج انتخابات مجلس شهر تهران ۱۴ نفر اول این فهرست، با کسب حدنصاب حداقل ۲۰ درصد آرای صحیح، در دور اول به مجلس راه می‌یابند و ۳۲ نفر بعدی برای تعیین ۱۶ نماینده دیگر این حوزه در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم رقابت خواهند کرد.
نتایج نهایی شمارش آرا انتخابات مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور title
ستاد انتخابات کشور از صبح روز شنبه نتایج شمارش آرا انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را برای اطلاع ملت شریف ایران اسلامی منتشر می‌کند که براساس آخرین اطلاعات دریافتی، این گزارش به روز رسانی می‌شود.
برگزیده
پیام نوروزی رهبر انقلاب جهش تولید با مشارکت مردم در سال ۱۴۰۳ title
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳ ضمن تبریک عید نوروز به ملت ایران به‌ویژه خانواده‌های ایثارگران و همه ملت‌هایی که نوروز را گرامی می‌دارند، سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کردند.
اعلام ساعت فعالیت موزه‌ها و اماکن تاریخی در نوروز title
ساعت فعالیت موزه‌ها و اماکن فرهنگی‌تاریخی در نوروز ۱۴۰۳ و لیالی قدر اعلام شد.
محدودیت بانکی برای کسانی که ارز مسافرتی گرفته‌اند و مسافرت نرفته‌اند title
بانک مرکزی اسامی خریداران ارز مسافرتی را که سهمیه ارز را تحویل گرفته، ولی بلیط‌شان را کنسل کرده‌اند، دریافت کرده است و بناست تغییرات مهمی در خدمات بانکی به این افراد اعمال شود. یکی از دلایل اصلی افزایش قیمت ارز در ایام نزدیک به سال نو، در سال جاری و سنوات قبل، افزایش تقاضا در بازار ارز است که موجب تشدید دلالی و سوداگری هم می‌شود.
نتایج نهایی شمارش آرای نامزدهای شهر تهران ۱۰۰ نفر آخر ۱۰۰ رای هم نداشتند! + لیست کامل title
نتایج انتخابات مجلس شهر تهران ۱۴ نفر اول این فهرست، با کسب حدنصاب حداقل ۲۰ درصد آرای صحیح، در دور اول به مجلس راه می‌یابند و ۳۲ نفر بعدی برای تعیین ۱۶ نماینده دیگر این حوزه در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم رقابت خواهند کرد.
نتانیاهو چه قولی داده بود به بایدن؟ title
اسکای نیوز عربی در گزارشی امروز از عدم تمایل جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای گفتگو با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل خبر داد.