کد خبر: ۱۷۷۰۱
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۵
برای اتصال گوشی به تلویزیون قدیمی که در آن خبری از Miracast نیست، شما نیاز به یک دانگل HDMI دارید که از فناوری میراکست پشتیبانی کند. با اتصال این دانگل به تلویزیون قدیمی خود به‌راحتی می‌توانید از این فناوری بهره بگیرید و لذت ببرید.

چگونه گوشی موبایل را به تلویزیون غیرهوشمند وصل کنیم؟

مخاطب24:یکی از مباحث و سوالاتی که امروزه اغلب کاربران گوشی‌ها می‌پرسند نحوه اتصال گوشی اندروید به تلویزیون است.

 

 


شما با استفاده از روش‌های مختلفی می‌توانید گوشی اندرویدی، آیفون یا آیپد خود را به تلویزیون وصل کنید و از تماشای محتوای آن بر روی نمایشگر بزرگ TV لذت ببرید. اما برای اتصال گوشی به تلویزیون چه روش‌های وجود دارند؟ چگونه می‌توانیم یک گوشی اندرویدی یا آیفون را به تلویزیون وصل کنیم؟
اتصال موبایل به تلویزیون به شما این امکان را می‌دهد که صفحه موبایل خود را روی تلویزیون مشاهده کنید مثلا فیلمی را در گوشی خود پخش کنید و آن را روی صفحه نمایش تلویزیون ببینید. بسته به مدل و برند دستگاه، راه‌های زیادی برای اتصال موبایل به تلویزیون وجود دارد.

چگونه گوشی خود را به تلویزیون وصل کنیم؟ اتصال گوشی به تلویزیون با کابل و بدون کابل

به طور کلی، شما می‌توانید از دو روش برای اتصال گوشی خود به تلویزیون استفاده کنید. در روش اول با کمک کابل‌ها و در روش دوم به صورت بی‌سیم می‌توانید محتوا‌های داخل گوشی خود را به تلویزیون منتقل کرده و از تماشای آن‌ها لذت ببرید. اگر گوشی خود را با کمک سیم‌هایی مثل: USB، HDMI یا ... به تلویزیون متصل کنید، اتصالی باکیفیت‌تر، پایدارتر و سریع‌تر در انتظارتان خواهد بود؛ اما احتمالا کابل‌ها برایتان مزاحمت ایجاد می‌کنند.
در مقابل، با وصل‌کردن این دو دستگاه به‌صورت بی‌سیم دیگر از شر کابل‌های مزاحم راحت خواهید شد؛ اما ممکن است بسته به روشی که انتخاب می‌کنید، این اتصال با کمی تاخیر و کندی همراه باشد. پس هر کدام از این روش‌های مزایا و محدودیت‌های خاص خود را دارند که در هنگام انتخاب باید در نظر داشته باشید. به‌علاوه، قبل از هر چیز باید مطمئن شوید که تلویزیون و گوشی شما قابلیت لازم برای اتصال به روش موردنظر را دارد. با درنظرگرفتن این نکات روش‌های برقراری اتصال با کابل و بدون کابل را بررسی خواهیم کرد.

چگونه گوشی را به تلویزیون وصل کنیم با کابل شارژر؟

یکی از سؤالاتی که این روز‌ها اکثر کاربران حوزه موبایل با آن مواجه هستند این است که «چگونه گوشی را با کابل شارژر USB به تلویزیون وصل کنیم» و یا «چگونه گوشی را به تلویزیون وصل کنیم با کابل شارژر»، اما جواب چیست؟ هرچند که هدف بیشتر کاربران از اتصال گوشی هوشمند به تلویزیون، Mirror کردن گوشی در تلویزیون است؛ اما باید این نکته را هم در نظر گرفت که انجام چنین کاری، آن هم تنها با استفاده از یک کابل USB غیرممکن است. البته ناگفته نماند که این اتصال خالی از لطف نیست و استفاده دیگری دارد که در ادامه آن را مطرح می‌کنیم.

با اتصال گوشی به تلویزیون از طریق کابل USB، تلویزیون آن را به‌عنوان یک کارت حافظه فلش یا هارد دیسک می‌شناسد و به شما اجازه می‌دهد تا به یکی از موارد فیلم، عکس و موسیقی دسترسی پیدا کنید و آن‌ها را در تلویزیون مشاهده کنید. نحوه اتصال گوشی به تلویزیون بسیار آسان است و شما برای انجام این کار به هیچ مبدل و آداپتوری غیر از کابل USB یا همان کابل شارژ خود نیاز ندارید. ابتدا لازم است تا در منو Developer Options گزینه Usb Debugging را فعال کنید، سپس یک سر کابل شارژ را به درگاه اتصال گوشی و سر دیگر آن را به تلویزیون وصل کنید. پس از انجام این کار در منو Use USB For گزینه File Transfer را انتخاب کنید تا تلویزیون، گوشی هوشمند شما را به‌عنوان یک حافظه فلش یا هارد دیسک شناسایی کند، در آخر هم با مراجعه به تلویزیون و انتخاب یکی از گزینه‌های فیلم، عکس و یا موسیقی می‌توانید فایل‌های مربوطه را در تلویزیون مشاهده کنید.

 

 



اتصال گوشی به تلویزیون با کابل HDMI

برای آنکه بتوانید گوشی هوشمند خود را تنها با یک کابل به تلویزیون وصل کنید، ابتدا لازم است بدانید که آیا گوشی شما از فناوری MHL پشتیبانی می‌کند یا خیر! چنانچه گوشی شما از تکنولوژی MHL پشتیبانی کند، دیگر برای وصل کردن گوشی به تلویزیون نیازی به خرید مبدل ندارید و برای انجام این کار کافی است تا یک کابل تبدیل Micro USB به HDMI و یا کابل تبدیل Type C به HDMI خریداری کنید. البته توجه داشته باشید که برای بهره گرفتن از این قابلیت، تلویزیون شما نیز باید از MHL پشتیبانی کند. برای آنکه متوجه شوید که گوشی شما از MHL پشتیبانی می‌کند، روش‌های متعددی وجود دارد که می‌توان به نصب نرم‌افزار برای بررسی این قابلیت و یا جست‌وجو کردن مشخصات گوشی برای پشتیبانی از این قابلیت در گوگل اشاره کرد.

اتصال گوشی به تلویزیون با مبدل Micro USB به HDMI

اگر گوشی شما به درگاه تایپ C مجهز نیست و از درگاه Micro USB بهره می‌برد، اصلاً جای نگرانی وجود ندارد. چرا که این مبدل در انواع مختلفی به فروش می‌رسد و پورت‌های Micro USB را نیز در برمی‌گیرند. نحوه استفاده از مبدل Micro USB درست همانند مبدل Type C بوده و لازم است تا ابتدا کابل مبدل را به پورت شارژ گوشی خود متصل کنید، سپس یک سر کابل HDMI را به ورودی مبدل و سر دیگر آن را به ورودی تلویزیون وصل کنید. با انجام این کار گوشی شما به تلویزیون متصل می‌شود و با تنظیم تلویزیون بر روی ورودی HDMI مورد نظر، صفحه گوشی بر روی نمایشگر تلویزیون به تصویر کشیده می‌شود.

اتصال گوشی به تلویزیون با مبدل USB Type C به HDMI

اگر گوشی شما دارای درگاه تایپ C است، برای وصل شدن گوشی به تلویزیون می‌توانید از یک مبدل USB Type C به HDMI استفاده کنید تا به این ترتیب صفحه‌نمایش گوشی خود را به تلویزیون منتقل کنید. در بازار مبدل‌های زیادی وجود دارد که هر کدام ویژگی‌های به‌خصوصی دارند و قابلیت‌های متفاوتی را ارائه می‌دهند، اما با این حال طرز کار همه آن‌ها یکسان است. برای استریم کردن محتوا گوشی بر روی نمایشگر تلویزیون با استفاده از مبدل، ابتدا لازم است تا کابل مبدل را به پورت شارژ گوشی خود متصل کنید، سپس یک سر کابل HDMI را به ورودی مبدل و سر دیگر آن را به ورودی تلویزیون وصل کنید. با انجام این کار گوشی شما به تلویزیون متصل می‌شود و با تنظیم تلویزیون بر روی ورودی HDMI مورد نظر، صفحه گوشی بر روی نمایشگر تلویزیون به تصویر کشیده می‌شود.

چگونه گوشی موبایل را به تلویزیون غیرهوشمند وصل کنیم؟

چگونگی اتصال گوشی به تلویزیون قدیمی بدون کابل یکی از سؤالاتی است که معمولاً کاربران پس از خواندن بخش بالا با آن مواجه می‌شوند.

برای اتصال گوشی به تلویزیون قدیمی که در آن خبری از Miracast نیست، شما نیاز به یک دانگل HDMI دارید که از فناوری میراکست پشتیبانی کند. با اتصال این دانگل به تلویزیون قدیمی خود به‌راحتی می‌توانید از این فناوری بهره بگیرید و لذت ببرید.

اتصال گوشی به تلویزیون با WiFi Direct

WiFi Direct نیز یکدیگر از روش‌های اتصال گوشی به تلویزیون است. در واقع WiFi Direct نوعی بلوتوث پیشرفته و اتصالی بی‌سیم، میان دو دستگاه است با این تفاوت که از برد بیشتر و سرعت بالاتری برخوردار است. در حال حاضر این قابلیت بر روی بسیاری از گوشی‌های موبایل و تلویزیون‌ها وجود دارد که با استفاده از آن می‌توان گوشی را به تلویزیون متصل کرد. با ماه همراه باشید تا در ادامه به نحوه اتصال موبایل به تلویزیون از طریق WiFi direct بپردازیم. برای استفاده از این قابلیت ابتدا لازم است تا از منو تنظیمات، گزینه Wi-Fi را انتخاب کنید و سپس گزینه Wi Fi Direct را انتخاب کنید. پس از طی کردن این مرحله دستگاه شروع به جست‌وجو می‌کند و به دنبال دستگاه‌های اطراف خود می‌گردد. با انتخاب دستگاه مورد نظر، اتصال بین گوشی و تلویزیون برقرار می‌شود و شما می‌توانید عکس‌ها و فیلم‌های خود را در نمایشگر تلویزیون به تصویر بکشید و از تماشا آن در ابعادی بزرگ‌تر لذت ببرید. همچنین اگر تلویزیون شما از قابلیت Wi Fi Direct پشتیبانی نمی‌کند کافی است تا از آن برای انتقال فایل از گوشی به تلویزیون استفاده کنید و این‌گونه محتوا را به تلویزیون خود منتقل کنید و به تماشا آن مشغول شوید.

استفاده از اندروید باکس برای اتصال گوشی به کامپیوتر

یکی‌دیگر از ابزار‌هایی که درحال‌حاضر در اختیار کاربران قرار دارد، اندروید باکس است. اگر تلویزیون غیرهوشمندی دارید که به درگاه HDMI مجهز است، نیازی نیست که آن را عوض کنید. برای هوشمندشدن آن فقط کافی است که یک اندروید باکس بخرید. با کمک این دستگاه جداگانه می‌توانید تلویزیون خود را به یک گوشی همه‌کاره تبدیل کنید. اندرویدباکس مجهز به سیستم عامل اندروید است و امکان تماشای محتوا‌ها به صورت آنلاین، وب‌گردی و ... را فراهم می‌کند.

 
برچسب ها: گوشی اندروید
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
محمد مصطفی نخست وزیر جدید تشکیلات خودگردان فلسطین شد title
با حکم ریاست تشکیلات خودگردان، «محمد مصطفی» به عنوان نخست وزیر جدید فلسطین کابینه خود را معرفی کرد
مردمان سنگی در شهری سنگی در ایتالیا title
انسان‌هایی که به یکباره و توسط آتفشان شهر با گداخته‌های مذاب تبدیل به سنگ می‌شوند و به همان شکل در شهر می‌مانند و شهر تبدیل می‌شود به موزه‌ای از انسان‌های سنگ شده.
جزئیات عملیات تروریستی در مسکو/ عامل حمله تروریستی مسکو مشخص شد + فیلم title
در پی حمله حداقل سه نفر با لباس شبه نظامی به طبقه همکف یک تالار کنسرت در شهر کروکوس در نزدیکی مسکو و تیراندازی با سلاح‌های خودکار به سمت حاضرین در این تالار و پرتاب نارنجک، بیش از 40 نفر کشته و حداقل یکصد نفر زخمی شده‌اند.
هایده و معین خواننده های مورد علاقه علی پروین و حسن روشن title
اسطوره پرسپولیسی‌ها در پاسخ به اینکه علاقه‌اش به صدای کدام خواننده است؟ بعد از اینکه حسن روشن نام معین را به زبان آورد، گفت: من صدای خانم هایده را دوست دارم و گوش می‌دهم!
کاوشگرِ استقامت محموله‌های حاوی سنگ و خاک مریخ را جمع آوری کرد + فیلم title
تصویری از محموله‌های حاوی سنگ و خاک در سطح مریخ که توسط کاوشگرِ استقامت انبار شده اند. این‌ محموله‌ها آماده میشوند تا با ماموریت بعدی ناسا، به زمین پرتاب شوند.
انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه آغاز شد title
رای دهندگان روسی در شرق دور روسیه شامل «کامچاتکا»، «چوکوتکا» و سایر نواحی این منطقه ۸ صبح امروز (جمعه) به وقت محلی آرای خود را برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ روسیه به صندوق رای انداختند.
نتایج نهایی شمارش آرای نامزدهای شهر تهران ۱۰۰ نفر آخر ۱۰۰ رای هم نداشتند! + لیست کامل title
نتایج انتخابات مجلس شهر تهران ۱۴ نفر اول این فهرست، با کسب حدنصاب حداقل ۲۰ درصد آرای صحیح، در دور اول به مجلس راه می‌یابند و ۳۲ نفر بعدی برای تعیین ۱۶ نماینده دیگر این حوزه در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم رقابت خواهند کرد.
برگزیده
پیام نوروزی رهبر انقلاب جهش تولید با مشارکت مردم در سال ۱۴۰۳ title
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳ ضمن تبریک عید نوروز به ملت ایران به‌ویژه خانواده‌های ایثارگران و همه ملت‌هایی که نوروز را گرامی می‌دارند، سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کردند.
اعلام ساعت فعالیت موزه‌ها و اماکن تاریخی در نوروز title
ساعت فعالیت موزه‌ها و اماکن فرهنگی‌تاریخی در نوروز ۱۴۰۳ و لیالی قدر اعلام شد.
محدودیت بانکی برای کسانی که ارز مسافرتی گرفته‌اند و مسافرت نرفته‌اند title
بانک مرکزی اسامی خریداران ارز مسافرتی را که سهمیه ارز را تحویل گرفته، ولی بلیط‌شان را کنسل کرده‌اند، دریافت کرده است و بناست تغییرات مهمی در خدمات بانکی به این افراد اعمال شود. یکی از دلایل اصلی افزایش قیمت ارز در ایام نزدیک به سال نو، در سال جاری و سنوات قبل، افزایش تقاضا در بازار ارز است که موجب تشدید دلالی و سوداگری هم می‌شود.
نتایج نهایی شمارش آرای نامزدهای شهر تهران ۱۰۰ نفر آخر ۱۰۰ رای هم نداشتند! + لیست کامل title
نتایج انتخابات مجلس شهر تهران ۱۴ نفر اول این فهرست، با کسب حدنصاب حداقل ۲۰ درصد آرای صحیح، در دور اول به مجلس راه می‌یابند و ۳۲ نفر بعدی برای تعیین ۱۶ نماینده دیگر این حوزه در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم رقابت خواهند کرد.
نتانیاهو چه قولی داده بود به بایدن؟ title
اسکای نیوز عربی در گزارشی امروز از عدم تمایل جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای گفتگو با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل خبر داد.