کد خبر: ۱۷۸۷۷
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
در ورزشگاه وطنی قائمشهر تیم نساجی میزبان پرسپولیس بود که شاگردان گل‌محمدی با دو گل علی نعمتی و سعید صادقی در نیمه نخست و گل سروش رفیعی و میلاد سرلک در نیمه دوم ۴ بر صفر به برتری رسیده و با این نتیجه پرسپولیس برای هشتمین بار قهرمان لیگ برتر فوتبال ایران شد

پرسپولیس قهرمان بیست‌ودومین دوره لیگ برتر فوتبال شد

هشتمین قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر فوتبال ایران، به گزارش خبرنگار ورزشی مخاطب ۲۴، هفته سی‌ام و پایانی بیست‌ودومین دوره لیگ برتر فوتبال، از ساعت ۱۸ امروز (پنجشنبه) در شهر‌های مختلف آغاز شد. در ورزشگاه وطنی قائمشهر تیم نساجی میزبان پرسپولیس بود که شاگردان گل‌محمدی با دو گل علی نعمتی و سعید صادقی در نیمه نخست و گل سروش رفیعی و میلاد سرلک در نیمه دوم ۴ بر صفر به برتری رسید. این هشتمین قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر فوتبال ایران می‌باشد.

سومین تاج قهرمانی یحیی با پرسپولیس

هفته سی‌ام لیگ برتر

کارت زرد
نساجی: مهرداد عبدی (۱۵،۱) - علی شجاعی (۹)
پرسپولیس: سروش رفیعی (۵)

اخراج
نساجی: مهرداد عبدی (۱۵)

ترکیب نساجی: علیرضا حقیقی، حامد شیری (۷۷ - محمدرضا مهدی‌زاده)، سیدعلیرضا ابراهیمی، احمد موسوی (۶۶- احسان قهاری)، متین کریم‌زاده، مهرداد عبدی، محمد شریفی (۴۶- کریم اسلامی)، ایوب کلانتری (۶۶- علی داوران)، فرزاد زامهران، علی شجاعی (۴۶- اکبر صادقی) و رضا جعفری
سرمربی: کارلوس هرناندز

ترکیب پرسپولیس: علیرضا بیرانوند (۸۳ - احمد گوهری)، دانیال اسماعیلی‌فر، علی نعمتی، سروش رفیعی (۸۰- سینا اسدبیگی)، پورعلی‌گنجی، مهدی ترابی، میلاد سرلک، وحید امیری (۸۰- لئاندرو پریرا)، سعید صادقی (۸۰- امید عالیشاه)، گولسیانی و عیسی آل‌کثیر (۸۰- مهدی عبدی)
سرمربی: یحیی گل‌محمدی

هشتمین قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر ایران

شرح گل‌ها:
نساجی صفر - پرسپولیس یک (دقیقه ۱ - علی نعمتی): توپ ارسالی توسط مهدی ترابی روی ضربه ایستگاهی با دفع ناقص حامد شیری و علیرضا ابراهیمی همراه شد اما در ادامه توپ مقابل پای علی نعمتی قرار گرفت تا او به راحتی دروازه نساجی را باز کند.

 
پرسپولیس ۲ - نساجی ۰ (سعید صادقی -  دقیقه ۲۸): اشتباه علیرضا ابراهیمی باعث شد وحید امیری در مقابل محوطه جریمه صاحب توپ شود و پاس عمقی خود را به سعید صادقی بدهد که او در موقعیت تک به تک گل دوم را هم به ثمر رساند.
سعید صادقی در هفته‌های اخیر در کنار مهدی ترابی در ترکیب پرسپولیس فوق العاده کار کرده و او امروز در بازی با نساجی نیز موفق به گلزنی شد. وینگر چپ پرسپولیس در سمت راست صاحب موقعیت تک به تک شده و با ضربه‌ای دقیق علیرضا حقیقی را مغلوب کرد. این خامه روی کیک نمایش فوق درخشان این بازیکن در هفته‌های اخیر بود.
 

پرسپولیس ۳ - نساجی ۰ (سروش رفیعی - دقیقه ۷۵): فرار سعید صادقی از سمت راست با پاس او به میلاد سرلک همراه شد. سرلک توپ را به سروش رفیعی داد و او با شوت مستقیم از گوشه دروازه علیرضا حقیقی، او را برای سومین بار تسلیم کرد.

پرسپولیس قهرمان بیست‌ودومین دوره لیگ برتر فوتبال شد

پرسپولیس ۴ - نساجی ۰ (میلاد سرلک - دقیقه ۷۸): این بار نوبت میلاد سرلک بود. دقایقی بعد از پاس گل، او با یک دورخیز کوتاه شوت خود را به سمت دروازه زد و به شکلی دیدنی پرسپولیس را به گل چهارم رساند.

 


ویدیو جشن قهرمانی بازیکنان پرسپولیس و لحظه بالا بردن جام قهرمانی


موقعیت‌های حساس

نیمه نخست

در پشت محوطه جریمه خطا به سود پرسپولیس اعلام شد. ترابی ضربه را به روی دروازه فرستاد و اشتباه مدافع نساجی در دفع توپ باعث شد علی نعمتی در موقعیتی مناسب دروازه بدون دروازه‌بان نساجی را در همان دقیقه ۲ باز کند.

در دقیقه ۱۸، شوت محکم عیسی آل‌کثیر از پشت محوطه جریمه با واکنش زیبای حقیقی برگشت داده شد.

در دقیقه ۲۱، باز هم در پشت محوطه جریمه فرصت شوت‌زنی برای پرسپولیسی‌ها پیش آمد که ضربه رفیعی را باز هم حقیقی برگشت داد.

در دقیقه ۲۶، اشتباه علیرضا ابراهیمی توپ را در اختیار امیری قرار داد و او با پاس در عرض، سعید صادقی را در موقعیت تک به تک قرار داد و او توانست برای بار دوم دروازه نساجی را باز کند.

در دقیقه ۴۰، ضربه ایستگاهی ایوب کلانتری را علیرضا بیرانوند به کرنر فرستاد.

در دقیقه ۴۴، پاس در عرض رفیعی به اسماعیلی‌فر با شوت محکم این بازیکن همراه شد که توپ به شکلی خطرناک از بالای دروازه به بیرون رفت.

نیمه دوم

در دقیقه ۵۸، پس از چند حمله پشت سر هم پرسپولیس، عیسی آل‌کثیر صاحب موقعیت مناسبی شد و ضربه‌اش به شکلی خطرناک از کنار دروازه به بیرون رفت.

در دقیقه ۶۵، اشتباه مدافع نساجی توپ را در اختیار امیری قرار داد و پاس در عرض این بازیکن نزدیک بود با اشتباه دیگر مدافع نساجی وارد دروازه شود اما به شکل خطرناکی از کنار دروازه به بیرون رفت.

در دقیقه ۷۵، حرکت بازیکنان پرسپولیس از سمت راست با پاس به محوطه جریمه برای سرلک همراه شد و او توپ را برای رفیعی کاشت تا هافبک پرسپولیس با شوت بیرون پا و سرکش دروازه نساجی را برای بار سوم باز کرد.

در دقیقه ۷۸، این بار نوبت سرلک بود که با شوت محکم از گوشه سمت چپ محوطه جریمه نساجی دروازه حقیقی را برای بار چهارم باز کند.

حاشیه های بازی

کاپیتان سابق پرسپولیس که ۵ بار با این تیم، ۳ بار با سپاهان و یک مرتبه با سایپا توانسته بود عنوان قهرمانی را کسب کند، حالا در موقعیت اولین قهرمانی خود به‌عنوان مربی است.

نکته جالب در مورد سیدجلال این‌که او در صورت قهرمانی پرسپولیس، تنها فرد تاریخ فوتبال ایران است که به‌عنوان مربی یا بازیکن، تعداد قهرمانی خود را دو رقمی می‌کند.

جالب این‌که سیدجلال فوتبال خود را از ملوان بندرانزلی آغاز کرده بود و حالا در اولین فصل مربیگری هم دوباره به شمال کشور رسیده است.

همچنین کمال کامیابی‌نیا با کسب ششمین قهرمانی خود با لباس پرسپولیس، عنوان پُرافتخارترین بازیکن تاریخ این باشگاه در لیگ برتر را به خود اختصاص داد.

پرونده بیست‌ودومین دوره لیگ برتر با قهرمانی تیم فوتبال پرسپولیس و سقوط مس کرمان به لیگ دسته اول بسته شد.


هفته سی‌ام و پایانی بیست‌ودومین دوره لیگ برتر فوتبال، از ساعت ۱۸ امروز (پنجشنبه) در شهر‌های مختلف آغاز شد. در مهمترین دیدار پرسپولیس در قائمشهر با نتیجه ۴ بر صفر به برتری رسید و با ۶۶ امتیاز عنوان قهرمانی را کسب کرد.

در این هفته استقلال، تراکتور را با نتیجه ۷ بر یک شکست داد و سپاهان هم با وجود برتری ۲ بر صفر برابر مس کرمان نتوانست به قهرمانی برسد و با ۵۵ امتیاز و ایستادن در رده دوم به کار خود خاتمه داد. مس با این شکست به دسته اول سقوط کرد. پیش از این سقوط نفت مسجدسلیمان قطعی شده بود.

نتایج کامل مسابقات هفته سی‌ام به شرح زیر است:

* نساجی مازندران صفر - پرسپولیس ۴
گل‌ها: علی نعمتی (۲)، سعید صادقی (۲۸)، سروش رفیعی (۷۵) و میلاد سرلک (۷۸)
داور: بیژن حیدری
اخطار: علی شجاعی (نساجی) و سروش رفیعی و گولسیانی (پرسپولیس)
اخراج: مهرداد عبدی (دقیقه ۱۵) و حسین زامهران (۸۲) هر دو از نساجی

* مس کرمان یک - سپاهان ۲
گل‌ها: میلاد ذکی‌پور (۴۹) و شهریار مغانلو (۹۰) برای سپاهان و حسن مرادی‌فر (۷+۹۰) برای مس
داور: اشکان خورشیدی

* استقلال ۷ - تراکتور یک
گل‌ها: مهدی قایدی (۱۸ - پنالتی و ۴۴ و ۶۱)، ابوالفضل جلالی (۱+۴۵)، محمدحسین مرادمند (۷۵)، آرش رضاوند (۷۸) و جعفر سلمانی (۸۶) برای استقلال و محمد قنبری (۵۹)
داور: رضا عادل
اخطار: سعید مهری، رافائل سیلوا و مهدی قایدی (استقلال) و رضا اسدی (تراکتور)
اخراج: روزبه چشمی (۶۸) از استقلال و آرش قادری (۶۸) از تراکتور

* فولاد خوزستان ۲ - آلومینیوم اراک ۲
گل‌ها: سعید واسعی (۵۱) و محمدامین حزباوی (۶۰) برای فولاد و محمدرضا آزادی (۶۹-پنالتی) و رضا جبیره (۷۸) برای آلومینیوم
داور: مرتضی منصوریان

* نفت مسجد سلیمان ۵- ملوان بندرانزلی یک
گل‌ها: عقیل کعبی (۴۵)، رضا دهقانی (۵۲)، جهانبخش ذبیحی طاهر (۵۵)، حسین گودرزی (۶۳) و حسین شنانی (۷۴) برای نفت مسجدسلیمان و سجاد بازگیر (۶۸- پنالتی) برای ملوان
داور: مهرداد خسروی

* ذوب آهن ۳ - هوادار تهران ۳
گل‌ها:سامان نریمان جهان (۱۳)، محمدحسین اسلامی (۴۲) و آرمان اکوان (۶۷) برای ذوب‌آهن و سعید سحرخیزان (۲۳ و ۴۶ و ۹۰) برای هوادار
داور: امیر عرب براقی

* پیکان تهران یک- مس رفسنجان یک
گل‌ها: مهدی لیموچی (۸۶ - پنالتی) برای پیکان و فرشید باقری (۸۳) برای مس رفسنجان
داور: محمدباقر پورباقر
اخطار: مهدی لیموچی و محمد جواد آزاده از پیکان

* گل گهر سیرجان صفر - صنعت نفت آبادان یک
گل: مهدی ممی‌زاده (۹۰)
داور: پیام حیدری
اخطار: محمد خدابنده‌لو و آرمین سهرابیان از گل‌گهر و محمد طیبی از صنعت نفت

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
مردمان سنگی در شهری سنگی در ایتالیا title
انسان‌هایی که به یکباره و توسط آتفشان شهر با گداخته‌های مذاب تبدیل به سنگ می‌شوند و به همان شکل در شهر می‌مانند و شهر تبدیل می‌شود به موزه‌ای از انسان‌های سنگ شده.
جزئیات عملیات تروریستی در مسکو/ عامل حمله تروریستی مسکو مشخص شد + فیلم title
در پی حمله حداقل سه نفر با لباس شبه نظامی به طبقه همکف یک تالار کنسرت در شهر کروکوس در نزدیکی مسکو و تیراندازی با سلاح‌های خودکار به سمت حاضرین در این تالار و پرتاب نارنجک، بیش از 40 نفر کشته و حداقل یکصد نفر زخمی شده‌اند.
هایده و معین خواننده های مورد علاقه علی پروین و حسن روشن title
اسطوره پرسپولیسی‌ها در پاسخ به اینکه علاقه‌اش به صدای کدام خواننده است؟ بعد از اینکه حسن روشن نام معین را به زبان آورد، گفت: من صدای خانم هایده را دوست دارم و گوش می‌دهم!
کاوشگرِ استقامت محموله‌های حاوی سنگ و خاک مریخ را جمع آوری کرد + فیلم title
تصویری از محموله‌های حاوی سنگ و خاک در سطح مریخ که توسط کاوشگرِ استقامت انبار شده اند. این‌ محموله‌ها آماده میشوند تا با ماموریت بعدی ناسا، به زمین پرتاب شوند.
انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه آغاز شد title
رای دهندگان روسی در شرق دور روسیه شامل «کامچاتکا»، «چوکوتکا» و سایر نواحی این منطقه ۸ صبح امروز (جمعه) به وقت محلی آرای خود را برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ روسیه به صندوق رای انداختند.
نتایج نهایی شمارش آرای نامزدهای شهر تهران ۱۰۰ نفر آخر ۱۰۰ رای هم نداشتند! + لیست کامل title
نتایج انتخابات مجلس شهر تهران ۱۴ نفر اول این فهرست، با کسب حدنصاب حداقل ۲۰ درصد آرای صحیح، در دور اول به مجلس راه می‌یابند و ۳۲ نفر بعدی برای تعیین ۱۶ نماینده دیگر این حوزه در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم رقابت خواهند کرد.
نتایج نهایی شمارش آرا انتخابات مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور title
ستاد انتخابات کشور از صبح روز شنبه نتایج شمارش آرا انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را برای اطلاع ملت شریف ایران اسلامی منتشر می‌کند که براساس آخرین اطلاعات دریافتی، این گزارش به روز رسانی می‌شود.
برگزیده
پیام نوروزی رهبر انقلاب جهش تولید با مشارکت مردم در سال ۱۴۰۳ title
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳ ضمن تبریک عید نوروز به ملت ایران به‌ویژه خانواده‌های ایثارگران و همه ملت‌هایی که نوروز را گرامی می‌دارند، سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کردند.
اعلام ساعت فعالیت موزه‌ها و اماکن تاریخی در نوروز title
ساعت فعالیت موزه‌ها و اماکن فرهنگی‌تاریخی در نوروز ۱۴۰۳ و لیالی قدر اعلام شد.
محدودیت بانکی برای کسانی که ارز مسافرتی گرفته‌اند و مسافرت نرفته‌اند title
بانک مرکزی اسامی خریداران ارز مسافرتی را که سهمیه ارز را تحویل گرفته، ولی بلیط‌شان را کنسل کرده‌اند، دریافت کرده است و بناست تغییرات مهمی در خدمات بانکی به این افراد اعمال شود. یکی از دلایل اصلی افزایش قیمت ارز در ایام نزدیک به سال نو، در سال جاری و سنوات قبل، افزایش تقاضا در بازار ارز است که موجب تشدید دلالی و سوداگری هم می‌شود.
نتایج نهایی شمارش آرای نامزدهای شهر تهران ۱۰۰ نفر آخر ۱۰۰ رای هم نداشتند! + لیست کامل title
نتایج انتخابات مجلس شهر تهران ۱۴ نفر اول این فهرست، با کسب حدنصاب حداقل ۲۰ درصد آرای صحیح، در دور اول به مجلس راه می‌یابند و ۳۲ نفر بعدی برای تعیین ۱۶ نماینده دیگر این حوزه در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم رقابت خواهند کرد.
نتانیاهو چه قولی داده بود به بایدن؟ title
اسکای نیوز عربی در گزارشی امروز از عدم تمایل جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای گفتگو با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل خبر داد.