کد خبر: ۱۷۶۹۱
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۶
بالاخره روز چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ تعطیل است یا خیر؟ بین التعطیلین یعنی روزی که بین دو تعطیلی قرار دارد.

آیا چهارشنبه مدارس تعطیل است؟

مخاطب24:آیا چهارشنبه مدارس تعطیل است؟ بسیاری از دانش آموزان و والدین آن‌ها از فردای سه شنبه می‌پرسند. روز سه شنبه در تقویم ایران به مناسبت شهادت امام جعفر صادق علیه السلام تعطیل رسمی است. در فضای مجازی شایعاتی درباره تعطیلی روز چهارشنبه منتشر می‌شود که در ادامه به این موضوع پرداخته ایم. راستی در انتها می‌توانید اخبار جدید درباره خبر تغییر تعطیلات آخر هفته را نیز بخوانید.

 

 

 


آیا چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ تعطیل است؟
باغستان نیوز نوشت: برخی از هم‌وطنان عزیزمان به گمان اینکه روز سه شنبه ۲۶ اردیبهشت به مناسبت سالروز وفات امام جعفر صادق (ع) تعطیل رسمی است و روز پنجشنبه هم در بعضی از مناطق تعطیل است و روز چهارشنبه هم بین التعطیلی است باید تعطیل بشود.
این سوال برای اکثر مردم پیش آمده است که آیا روز چهارشنبه ۲۷ اردیبشهت ۱۴۰۲ تعطیل است یا خیر؟ باید به شما بگوییم هیچ خبر موثقی مبنی بر اینکه روز چهارشنبه تعطیل باشد تا بدین لحظه درج نشده است.
هر خبری که در بعضی از سایت‌های زرد و کانال‌های متفرقه شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی مبنی بر تعطیلی روز چهارشنبه می‌بینید؛ بدانید که اساسا کذب و دروغ است و هر خبر شایعه‌ای را نباید باور کنید.
روز چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ تعطیل نیست و همه مدارس و ادارات و دانشگاه‌ها باز است و به فعالیتشان ادامه می‌دهند.

آیا مدارس چهارشنبه تعطیل می‌شود؟
معمولا دلیلی وجود ندارد که یک روز عادی مانند چهارشنبه تعطیل شود. اگر خبری مبنی بر تعطیلی مدارس در روز چهارشنبه اعلام شود در همین مطلب تابناک جوان اطلاع رسانی خواهد شد.

لازم به ذکر است در ایران بین التعطیلین رایج است. به این معنی که روزی که بین دو روز تعطیلی قرار دارد، تعطیل میشود. احتمال دارد برخی مکان‌ها مثل مهد بچه‌ها به صورت غیر رسمی تعطیل اعلام کنند، اما هنوز به صورت رسمی هیچ گونه تعطیلی برای روز چهارشنبه صادر نشده است.

ساعات تعطیلی سینما در روز دوشنبه و سه شنبه
محمدرضا صابری - سخنگوی انجمن سینماداران- به ایسنا گفت: با توجه به فرا رسیدن سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در روز سه‌شنبه ۲۶ اردیبهشت‌ماه، سالن‌های سینمایی از ساعت ۱۹ دوشنبه تعطیل می‌شوند و روز سه‌شنبه هم فیلمی اکران نخواهد شد. او افزود: آخرین سانس سینما‌های دوشنبه حدود ساعت ۱۷ است و پس از آن سالن‌ها از روز چهارشنبه دایر خواهند شد.

 

 

 


احتمال تعطیلی شنبه‌ها به جای پنج شنبه‌ها
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی درمورد تعطیل کردن روز‌های شنبه به جای پنج‌شنبه، گفت: تعطیل کردن شنبه یک پیشنهاد با دیدگاه همه جانبه است.
سیدکریم حسینی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با افکارنیوز راجع به لایحه ساماندهی تعطیلات آخر هفته و پیشنهاد تعطیل کردن شنبه‌ها به‌جای پنجشنبه‌ها اظهارداشت: اخیرا دولت لایحه اصلاح ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری (تغییر ساعت کاری و تعطیلی پنجشنبه) را به مجلس ارسال کرده که این لایحه جهت بررسی به کمیسیون اجتماعی به عنوان کمیسیون تخصصی ارجاع شده است.
وی ضمن تکذیب اینکه این لایحه در دستورکار اعضای کمیسیون قرار گرفته است، گفت: این موضوع هنوز در برنامه کار کمیسیون نیامده است، اما قطعا به دنبال این هستیم که این لایحه را از تمامی جهات بررسی کنیم و ساعات کاری سایر روز‌های هفته باید به شکل دقیق و افزایش ساعت کاری در روز‌های دیگر از جهاتی مثل آسیب ندیدن فضای خانواده‌ها مورد توجه قرار گیرد. به ویژه برای مادرانی که مشغول به کار هستند.
حسینی به پیشنهاد تعطیلی شنبه‌ها به‌جای پنجشنبه‌ها اشاره کرد و ادامه داد: در هفته‌های اخیر نامه‌ای تحت عنوان تعطیلی شنبه‌ها به‌جای پنجشنبه‌ها به رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس ارجاع شده است.
این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تأکید کرد: سال‌هاست بسیاری از فعالان تجاری به‌ویژه فعالان حوزه تجارت بین‌الملل، جامعه دانشگاهی و پژوهشی کشور از تحمیل تعطیلی ۳ روزه در روند کاری‌شان گلایه‌مندند؛ زیرا تعطیلی جمعه در ایران با تعطیلات شنبه و یکشنبه قاطبه کشور‌های دنیا خسارات زیادی را متوجه فعالیت‌های آن‌ها کرده است.

روز شنبه برای تعطیلی مناسب‌تر از روز پنج‌شنبه است

وی یادآور شد: در خصوص تعطیلی پنج شنبه یا شنبه هم حتما باید روابط تجاری خودمان را با سایر کشور‌ها لحاظ کنیم. مشخص است که تعطیلی زیاد روز‌های هفته قطعا به مسائل بازرگانی و تجاری آسیب وارد می‌کند، اما اگر بخواهیم فارغ از همه موضوعات، مقایسه‌ای تنها بین روز‌های پنج شنبه و شنبه داشته باشیم قطعا روز شنبه برای تعطیلی مناسب‌تر است.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس افزود: با توجه به تعطیلی سایر کشور‌ها در روز‌های شنبه و یکشنبه، به ویژه برای روابط تجاری با سایر کشور‌ها و همچنین باتوجه به پیشینه‌ای که درمورد تعطیل بودن روز جمعه در کشورمان وجود دارد، تعطیل کردن شنبه یک پیشنهاد و راهکار بهتر با دیدگاه همه جانبه است.
حسینی در انتها عنوان کرد:، اما اگر بخواهیم روز پنج شنبه را تعطیل کنیم، با تعطیلی پنجشنبه و جمعه در داخل کشور و شنبه و یکشنبه در سایر کشور‌ها روبرو می‌شویم که عملا وقفه بسیار زیادی در تجارت ایجاد می‌کند. بر این اساس تعداد روز‌های باقی مانده برای تبادلات تجاری بسیار کم می‌شود و قطعا به روابط تجاری ما آسیب وارد خواهد کرد.

چالش تعطیلات رسمی در ایران
‌حالا که پاسخ سوال آیا چهارشنبه مدارس تعطیل است؟ را دانستیم می‌خواهیم درباره تعطیلات رسمی ایران بیشتر بگوییم.

به گزارش مشرق، نایب‌رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از قرارگرفتن «لایحه اصلاح ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری» درباره تعطیلی پنجشنبه‌ها در دستور کار هفته جاری کمیسیون اجتماعی خبر داده و دیگر همکار او، ولی اسماعیلی، از طرحی گفته که به دنبال تعطیلی شنبه‌هاست. مدت‌هاست موضوع ساماندهی تعطیلات کشور مطرح است.

تعطیلات پراکنده بین التعطیلین در ایران
از یک سو برخی نمایندگان از تعطیلات پراکنده منجر به بین التعطیلین و کاهش چشمگیر کارآمدی بخش اداری گله‌مند هستند و از سویی دیگر تعطیلی شنبه به جای روز‌های نیمه‌تعطیل پنجشنبه را خواستارند تا حداقل از مراودات بین‌المللی به مدت چهار روز در هر هفته محروم نشویم و همچنین تعطیلی ایران به دیگر کشور‌های دنیا از‌جمله کشور‌های مسلمان نزدیک شود.

 

 

 

تعطیلات هفتگی در سایر کشور‌ها
تعطیلات پایانی هفته برخی کشور‌های مسلمان مانند ترکیه و لبنان روز‌های شنبه و یکشنبه و تعطیلات پایان هفته کشور پاکستان نیز روز یکشنبه است. همچنین تعطیلات پایان هفته در برخی از کشور‌های مسلمان مانند قطر، عربستان، امارات، بحرین، سوریه، عراق و مالزی نیز جمعه و شنبه است. در اغلب کشور‌های غیر‌مسلمان هم شنبه و یکشنبه روز تعطیل است.

این در حالی است که در تقویم رسمی ما، تعطیلات پایان هفته تنها یک روز (جمعه) است. در‌حال‌حاضر با احتساب تعطیلات پایانی هفته و تعطیلات رسمی، ایران ۷۸ روز، برزیل ۱۱۳ روز، فرانسه، آلمان و ایتالیا ۱۱۵ روز، امارات و ترکیه ۱۱۸ روز، آمریکا ۱۱۹ روز، مالزی و بحرین ۱۲۰ روز، چین و ژاپن ۱۲۴ روز و عربستان ۱۲۶ روز تعطیلات رسمی دارند.

بررسی‌ها نشان داده‌اند افزایش تعطیلات آخر هفته به دو روز با توجه به ساختار خاص اقتصادی ایران، به لحاظ صرفه‌جویی در هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری سایر روز‌های کاری، می‌تواند به رشد اقتصادی کشور کمک کند. این مهم باعث شد تا دولت سیزدهم لایحه تعطیلی پنجشنبه‌ها را در قالب اصلاح ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری به مجلس ارائه دهد.

با توجه به اهمیت ساماندهی تعطیلات با هدف افزایش بهره‌وری در سیستم اداری، مدت‌هاست بحث تغییر ساختار تعطیلات مطرح شده است و چندی پیش بود که ابوالفضل ابوترابی در گفت‌وگویی درباره تلاش‌های مجلس و دولت برای ساماندهی تعطیلات کشور، بیان کرد: از آنجا که نصف مردم ایران بیشترین تعطیلات دنیا را دارند و نصف دیگر مردم کمترین تعطیلات دنیا را دارند، بحث ساماندهی تعطیلات موضوع مهمی است.

اداراتی که در روز پنجشنبه تعطیل هستند، بیشترین تعطیلات دنیا را دارند و اداراتی که پنجشنبه‌ها تعطیل نیستند، کمترین تعطیلات را دارند که می‌توان گفت در این موضوع شاهد نوعی بی‌عدالتی هستیم. او در ادامه با بیان اینکه قطعا باید تعطیلات کشور ساماندهی شود، چراکه این تعطیلات آشفته ضربه بدی به کشور می‌زند، اظهار کرد: ما تنها کشوری هستیم که سه نوع تعطیلات داریم؛ تعطیلات ملی، شمسی و قمری. تعطیلی بین تعطیلات نیز زیاد است. این وضعیت اقتصاد کشور را به‌شدت تحت تأثیر قرار می‌دهد.

پیشنهاد بنده تعطیلی روز جمعه و شنبه است
نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برای اینکه بتوانیم تعطیلات خود را ساماندهی کنیم، باید در وهله اول شکل تعطیلات را در کشور یکسان کنیم. این عضو کمیسیون امور داخلی با بیان اینکه روز‌های شنبه و یکشنبه در سایر کشور‌های دنیا تعطیل است، تصریح کرد: در سال ۱۹۹۸ در همایش کشور‌های اسلامی توافق شد که کشور‌های اسلامی به جای پنجشنبه، شنبه‌ها را تعطیل کنند؛ بنابراین کشور‌های اسلامی غیر از ایران و سوریه برای اینکه اختلاف تعطیلات خود را با دنیا کمتر کنند، روز جمعه و شنبه را تعطیل کردند.

تعطیلی روز جمعه نیز که در قرآن آمده است و در همه کشور‌های اسلامی تعطیل است. او ادامه داد: از نظر بنده ما هم باید این کار را انجام دهیم. سپس بر این مبنا تعطیلات اصلی خود را ساماندهی کنیم. این اصطلاحا ساماندهی تدریجی تعطیلات می‌شود. او گفت: با توجه به تجربه‌ای که بنده در طول این سال‌ها با کار‌کردن بر روی موضوع ساماندهی تعطیلات کسب کرده‌ام، به این نتیجه رسیدم که ما باید به صورت تدریجی تعطیلات را ساماندهی کنیم.

در وهله اول باید یک زبان واحد در حوزه تعطیلات داشته باشیم و در سطح کل کشور عدالت را در این حوزه برقرار کنیم. در گام بعدی برای اینکه به تعطیلات سایر کشور‌های دنیا نزدیک شویم، پنجشنبه را روز کاری اعلام کرده و جمعه و شنبه را تعطیل کنیم. ابوترابی افزود: دولت در حال تهیه لایحه‌ای برای اعلام تعطیلی سراسری روز پنجشنبه و جمعه است، اما از نظر بنده این تعطیلی باید مانند کشور‌های اسلامی روز جمعه و شنبه باشد.

پیش‌بینی تعطیلی پنجشنبه‌ها در لایحه دولت

با اینکه همفکران ابوترابی چه در مجلس و چه در میان کارشناسان کم نیستند، اما لایحه دولت از تعطیلی پنجشنبه‌ها حکایت دارد و عباس گودرزی، نماینده مردم بروجرد و اشترینان، در مطلبی در صفحه شخصی خود در توییتر نوشته است: «لایحه اصلاح ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری مشهور به تعطیلی پنجشنبه‌ها در دستور کار این هفته کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی قرار دارد. در این لایحه علاوه بر الزام دستگاه‌های اجرائی اعم از ستادی و استانی به تعطیلی پنجشنبه‌ها، نکات درخور توجه دیگری هم ذکر شده است.

ساعات کار کارکنان دولت از۴۴ ساعت در هفته به ۴۲‌ساعت‌و ۳۰ دقیقه تقلیل می‌یابد. همچنین کارمندان می‌توانند با موافقت دستگاه اجرائی ساعات کار خود را تا یک‌چهارم ساعات کار روزانه (حداکثر ۱۰ ساعت) تقلیل دهند که البته حقوق و مزایا و محاسبات سوابق خدمتی آن‌ها نیز متناسب با ساعات کار آن‌ها تعیین خواهد شد. این لایحه شامل بخش عملیاتی، مراکز و واحد‌های خدمات‌رسانی نظیر واحد‌های ذی‌ربط بهزیستی، بانک‌ها، بیمارستان‌ها، مراکز بهداشتی، درمانی، اماکن ورزشی و واحد‌های نظامی، انتظامی و امنیتی نخواهد شد. البته این لایحه موافقان و مخالفانی دارد که طبعا متن نهایی در صورت هرگونه تغییرات، پس از تصویب اعضای کمیسیون اجتماعی به صحن علنی مجلس شورای اسلامی ارجاع خواهد شد».

در مسائل بین‌المللی نمی‌توانیم خلاف موج شنا کنیم
در همین زمینه محسن پیرهادی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، معتقد است که «در مسائل بین‌المللی نمی‌توانیم خلاف موج شنا کنیم. باید تبعات تعطیلی پنجشنبه و جمعه بر اقتصاد کشور را نیز در نظر بگیریم. در‌حال‌حاضر تعطیلی پایان هفته در اغلب کشور‌های دنیا روز شنبه و یکشنبه است.

تعطیلات پایان هفته کشور‌های مسلمان نیز روز‌های جمعه و شنبه تعیین شده است. در این الگوی مشخص ما نمی‌توانیم با تعطیلی روز‌های پنجشنبه عملا چهار روز خود را از مراودات بین‌المللی محروم کنیم. باید برای کاستن از هزینه افزایش تعطیلات رسمی کشور تعطیلات را حتی‌المقدور بر حسب مبادلات بین‌المللی یکسان‌سازی کنیم؛ تعطیلات کشور‌های مسلمان مبنی بر تعطیلی جمعه و شنبه درست‌تر از تعطیلی پنجشنبه و جمعه‌هاست». ‎ این عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها در مجلس تصریح کرد: رفع تبعیض از همه نیرو‌های شاغل در تعطیلات همگانی، گامی مهم و ضروری است که باید شامل حال همه کارکنان اعم از دولتی و بخش خصوصی شود.

توجه به طیف کمتر از ۲۰‌درصدی کارمندان دولت نه‌تن‌ها منجر به توسعه گردشگری مد‌نظر دولت نمی‌شود، بلکه هدف بهره‌روی مستتر در دل لایحه را نیز طبقاتی خواهد کرد. اگر فقط برای به‌دست‌آوردن یک هدف فرعی کلیت اقتصاد آسیب ببیند، گویی انگار خواستیم ابرو را درست کنیم، اما چشم را هم کور کردیم.

طرح و لایحه را ادغام می‌کنیم
ولی اسماعیلی، دیگر نماینده مجلس نیز از برنامه بهارستان‌نشینان برای ساماندهی تعطیلات هم‌زمان با لایحه دولت خبر داده و گفته است: ما نیز در کمیسیون اجتماعی مجلس بررسی طرحی با عنوان تعطیلی پنجشنبه‌ها و شنبه‌ها را در دستور کار داریم که لازم است بررسی کنیم تا در صورت امکان این طرح و لایحه را ادغام کرده و در قالب لایحه‌محور پیگیری کنیم.

ایران کمترین تعطیلات را در جهان دارد!

آیا تعداد روز‌های تعطیل در ایران نسبت به سایر کشور‌ها بیشتر است؟ به گزارش چندثانیه، تعداد روز‌های تعطیل در ایران، نه‌تن‌ها زیاد نیست، بلکه ایران جزو ۱۰ کشور جهان با کمترین تعطیلات است.
ایران بیشترین تعطیلی مناسبتی را دارد، اما به‌دلیل یک روزه بودن تعطیلات هفتگی‌اش همچنان حدود ۴۰ روز کمتر نسبت به بسیاری از کشور‌ها تعطیلی دارد.

پاسخ سوالات رایج
آیا فردا تعطیل است؟ بله فردا سه شنبه ۲۶ اردیبهشت ماه در تقویم ایران تعطیل رسمی است و تمام ادارات و مدارس و دانشگاه‌ها تعطیل هستند.
آیا چهارشنبه تعطیل است؟ خیر چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت تعطیل نیست و هیچ خبر رسمی درباره تعطیلی این روز اعلام نشده است.

 
برچسب ها: مدارس
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
محمد مصطفی نخست وزیر جدید تشکیلات خودگردان فلسطین شد title
با حکم ریاست تشکیلات خودگردان، «محمد مصطفی» به عنوان نخست وزیر جدید فلسطین کابینه خود را معرفی کرد
مردمان سنگی در شهری سنگی در ایتالیا title
انسان‌هایی که به یکباره و توسط آتفشان شهر با گداخته‌های مذاب تبدیل به سنگ می‌شوند و به همان شکل در شهر می‌مانند و شهر تبدیل می‌شود به موزه‌ای از انسان‌های سنگ شده.
جزئیات عملیات تروریستی در مسکو/ عامل حمله تروریستی مسکو مشخص شد + فیلم title
در پی حمله حداقل سه نفر با لباس شبه نظامی به طبقه همکف یک تالار کنسرت در شهر کروکوس در نزدیکی مسکو و تیراندازی با سلاح‌های خودکار به سمت حاضرین در این تالار و پرتاب نارنجک، بیش از 40 نفر کشته و حداقل یکصد نفر زخمی شده‌اند.
هایده و معین خواننده های مورد علاقه علی پروین و حسن روشن title
اسطوره پرسپولیسی‌ها در پاسخ به اینکه علاقه‌اش به صدای کدام خواننده است؟ بعد از اینکه حسن روشن نام معین را به زبان آورد، گفت: من صدای خانم هایده را دوست دارم و گوش می‌دهم!
کاوشگرِ استقامت محموله‌های حاوی سنگ و خاک مریخ را جمع آوری کرد + فیلم title
تصویری از محموله‌های حاوی سنگ و خاک در سطح مریخ که توسط کاوشگرِ استقامت انبار شده اند. این‌ محموله‌ها آماده میشوند تا با ماموریت بعدی ناسا، به زمین پرتاب شوند.
انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه آغاز شد title
رای دهندگان روسی در شرق دور روسیه شامل «کامچاتکا»، «چوکوتکا» و سایر نواحی این منطقه ۸ صبح امروز (جمعه) به وقت محلی آرای خود را برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ روسیه به صندوق رای انداختند.
نتایج نهایی شمارش آرای نامزدهای شهر تهران ۱۰۰ نفر آخر ۱۰۰ رای هم نداشتند! + لیست کامل title
نتایج انتخابات مجلس شهر تهران ۱۴ نفر اول این فهرست، با کسب حدنصاب حداقل ۲۰ درصد آرای صحیح، در دور اول به مجلس راه می‌یابند و ۳۲ نفر بعدی برای تعیین ۱۶ نماینده دیگر این حوزه در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم رقابت خواهند کرد.
برگزیده
پیام نوروزی رهبر انقلاب جهش تولید با مشارکت مردم در سال ۱۴۰۳ title
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳ ضمن تبریک عید نوروز به ملت ایران به‌ویژه خانواده‌های ایثارگران و همه ملت‌هایی که نوروز را گرامی می‌دارند، سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کردند.
اعلام ساعت فعالیت موزه‌ها و اماکن تاریخی در نوروز title
ساعت فعالیت موزه‌ها و اماکن فرهنگی‌تاریخی در نوروز ۱۴۰۳ و لیالی قدر اعلام شد.
محدودیت بانکی برای کسانی که ارز مسافرتی گرفته‌اند و مسافرت نرفته‌اند title
بانک مرکزی اسامی خریداران ارز مسافرتی را که سهمیه ارز را تحویل گرفته، ولی بلیط‌شان را کنسل کرده‌اند، دریافت کرده است و بناست تغییرات مهمی در خدمات بانکی به این افراد اعمال شود. یکی از دلایل اصلی افزایش قیمت ارز در ایام نزدیک به سال نو، در سال جاری و سنوات قبل، افزایش تقاضا در بازار ارز است که موجب تشدید دلالی و سوداگری هم می‌شود.
نتایج نهایی شمارش آرای نامزدهای شهر تهران ۱۰۰ نفر آخر ۱۰۰ رای هم نداشتند! + لیست کامل title
نتایج انتخابات مجلس شهر تهران ۱۴ نفر اول این فهرست، با کسب حدنصاب حداقل ۲۰ درصد آرای صحیح، در دور اول به مجلس راه می‌یابند و ۳۲ نفر بعدی برای تعیین ۱۶ نماینده دیگر این حوزه در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم رقابت خواهند کرد.
نتانیاهو چه قولی داده بود به بایدن؟ title
اسکای نیوز عربی در گزارشی امروز از عدم تمایل جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای گفتگو با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل خبر داد.